Herpes infectie

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Herpes infectie

Bericht door wilmama »

M arijn heeft sinds afgelopen donderdag koortsblaren in zijn mondje. Vooral zijn tandvlees en wat op zijn tong en lip. Eerst dacht ik aan spruw dus gelijk naar de HA. Ze dacht aan herpes in combinatie met de koorts.

Vandaag heeft hij nog pijnlijk tandvlees en ik geef hem steeds paracetamol. Echt zo zielig en hij een nu helemaal niks meer. Gelukkig nog wel borstvoeding.

Hebben jullie kindjes ook wel eens een herpesinfectie gehad en hoe verliep dat?
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: Herpes infectie

Bericht door mama van Fenna »

Wat sneu. Fijn dan he, dat je bv geeft.
Wij hebben het gelukkig nooit gehad.
Beterschap!
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
HeleenW

Re: Herpes infectie

Bericht door HeleenW »

nee geen ervaring bij de kinderen, manlief heeft het wel en die moet dus altijd erg oppassen als hij weer een koortslip/neus heeft. (hij is er net weer vanaf)

Sneu voor je mannetje! Hopelijk gaat het snel weg!!!
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Herpes infectie

Bericht door niekje »

Geen herpesvirus gehad hier gelukkig maar wel een keertje hand-mond en voet ziekte en Jasper had dat ook vooral in de mond dus kan me voorstellen hoe Marijn zich voelt....

Hopelijk geneest het snel en eet hij weer....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Mirjam

Re: Herpes infectie

Bericht door Mirjam »

Oh wat sneu, want het schijnt erg veel oijn te doen.
Rick heeft het gehad toen hij 16 maanden was, na een buikgriep.
Hij wilde toen helemaal niets meer drinken en heeft toen 3 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging en pijnmedicatie. Ze gaven daar veel sterkere middelen dan de ha deed en toen wilde hij wel weer gaan drinken.
Hou hem maar goed in de gaten. Wel fijn dat hij nog steeds wil drinken.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Herpes infectie

Bericht door Deborah »

Toen ik een jaar of 20 was heb ik mijn 1e herpesinfectie gehad. Was er goed ziek van dat weet ik nog wel. Echt flinke koorts en idd heel veel blaren in mijn mond. Heb me nog nooit zo beroerd gevoeld.
Hoop dat je kleine mannetje snel weer opknapt. Pas je op voor je dochter met knuffelen en kusjes geven, want het kan nogal besmettelijk zijn.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Herpes infectie

Bericht door debby »

HeleenW schreef:nee geen ervaring bij de kinderen, manlief heeft het wel en die moet dus altijd erg oppassen als hij weer een koortslip/neus heeft. (hij is er net weer vanaf)

Sneu voor je mannetje! Hopelijk gaat het snel weg!!!
Hier ook geen ervaring bij kinderen, wel met mezelf.
Het is hier ook net weer weg, het is altijd zoooo opletten, bah!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Suuz

Re: Herpes infectie

Bericht door Suuz »

dochterlief heeft nu ook een lipblaasje.. maar geen blaren in mond enz.. Is er ook niet ziek van, maar kan zijn dat ze daar eerder ziek van is geweest.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Herpes infectie

Bericht door Pauwtje »

Beetje late reactie, maar hoe is het nu met Marijn? Is er iemand in de buurt die last van koortslippen heeft?
We denken dat Daniel ook een herpesinfectie heeft gehad. De eerste uitbraak schijnt heel erg heftig te kunnen zijn, met hoge koorts en veel pijn in de mond. Daniel had vreselijk ontstoken tandvlees, en ook blaasjes in de mond. Zooooo zielig :( De huisarts bakte trouwens niks van een diagnose, het was de tandarts die meteen vroeg of het een herpesinfectie kon zijn. Ja dus, want ik had in de weken ervoor de ene koortslip na de andere gehad.
Het is ruim een jaar geleden. Ik denk dat Daniel sindsdien een keer of 3 een koortslip gehad heeft. Daar had hij nauwelijks last van gelukkig, en het zag er ook mild uit. Maar het is moeilijk te onderscheiden van de krentenbaar die hij vaak heeft.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8232
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Herpes infectie

Bericht door Mara »

Ja ik zelf rond mijn 18e. Eerste koortslip in combi met een ontzettend pijnlijke mond vol blaasjes.
Ik weet nog heel goed hoe veel pijn het deed. Alles...praten, eten, niks doen...

Hopelijk is het inmiddels minder bij M artijn.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: Herpes infectie

Bericht door Hermien »

oeh dat doet zo zeer!!
sterkte voor Jouw en Marijn
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6265
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: Herpes infectie

Bericht door J_udith »

Annemarie heeft sinds vorig jaar regelmatig een koortslip en inmiddels zit het ook in haar neus. Ik zeg wel dat ze er niet aan moet zitten en waarom ze dat niet moet doen maar gedachteloos zit ze dan toch te pulken. Sowieso moeilijk om een kind niet te laten pulken (ook als ze ouder zijn).
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Herpes infectie

Bericht door Nanda »

Judithmv2 schreef:Annemarie heeft sinds vorig jaar regelmatig een koortslip en inmiddels zit het ook in haar neus. Ik zeg wel dat ze er niet aan moet zitten en waarom ze dat niet moet doen maar gedachteloos zit ze dan toch te pulken. Sowieso moeilijk om een kind niet te laten pulken (ook als ze ouder zijn).
misschien zijn koortsblaren patches een optie??
die doe ik er zelf op als ik er 1 heb om anderen niet te besmetten.
Trotse mama van J en T
Plaats reactie