School komt er aan

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Vermanen

School komt er aan

Bericht door Vermanen »

Ik heb vandaag het inschrijfformulier voor school ingevuld. :?
Wordt Hannah écht dit jaar al 4?
Waar is dat kleine inieminie meisje wat in mijn buik zat?
Het gaat super snel.

Wat wel grappig is, op het formulier moet je woorden omcirkelen die op je kind van toepassing zijn.
In Hannah's groeiboekje vond ik vervolgens 2 formulieren die hetzelfde vragen maar dan rond 2 en 3 jarige leeftijd en daar heb ik bijna het zelfde omcirkelt.
Ze is dus geen spat veranderd op dat gebied :lol:

Afijn, meer mama's die deze mijlpaal binnenkort gaan nemen? :D
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: School komt er aan

Bericht door Hemmie »

Marrit wordt ook 4 over een paar maanden, en voor mij voelt het toch als een mijlpaal. Slaat nergens op, want er verandert niets wat school betreft. Ze gaat nu 3 dagen per week naar preschool, en dat blijft zo na haar verjaardag en nog het hele volgende schooljaar. Pas in augustus 2013 gaat ze echt naar school!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: School komt er aan

Bericht door debby »

Yep, Luuc word zondag al 4 :woow:

Vandaag hebben we gekeken bij zijn nieuwe school (i.v.m de verhuizing).
Erg leuk, maar wat vond ik hem klein tussen al die kleuters!
Gesprekje gehad met zijn toekomstige juf en met de directrice.
Luuc heeft er i.i.g zin in!

Maar eerst nog de laatste 3 ochtenden naar de psz, trakteren & afscheid nemen.
Dan nog een paar weekjes hier naar groep 1 tot aan de voorjaarsvakantie.

Is Hannah ook zo aan school toe? Luuc heeft het nu wel gezien op de psz.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Vermanen

Re: School komt er aan

Bericht door Vermanen »

Hannah gaat niet naar PSZ oid maar is al zeker een maand of wat toe aan school.
Geen uitdaging is genoeg, de helft van de tijd wil ze elke keer iets anders :lol:
De bekende ik ben toe aan school fase gewoon.
Nu mag ze elke dag mee om mijn neefje naar school te brengen, hopelijk breekt dat het ijs een beetje.
Omdat ze heel erg de kat uit de boom kijkt altijd.
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: School komt er aan

Bericht door debby »

Inderdaad een hele bekende fase :D
Hopelijk went het idd voor d'r als ze mee gaat neefje brengen.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: School komt er aan

Bericht door Jo Jo »

Ja, Anna zou vandaag haar eerste schooldag hebben, vorige week werd ze vier.

Maar helaas, ze was ziek :?
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: School komt er aan

Bericht door debby »

Och dat is ook sneu!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: School komt er aan

Bericht door Susan »

Norah begint volgende week maandag met proefdraaien, eind deze maand wordt ze 4 jaar.
Vanochtend reageerde ze opeens heel verlegen op haar juf, en Sam vertelt haar al regelmatig dat haar juf heeeeeeel erg streng is :D.
Ze is er al wel een paar maanden mee bezig :roll: , zegt regelmatig dat ze nog 3 nachtjes moet slapen en dat ze dan 4 is en naar school mag en naar de boerderij (bso) zal gaan :wink:
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Vermanen

Re: School komt er aan

Bericht door Vermanen »

Leuke verspreking.
Alleen het uitzien naar de boerderij hebben wij hier al overwonnen. Een échte dan :lol:

Sneu voor Anna dat ze ziek was. Ik hoop niks ernstigs?
Mieke

Re: School komt er aan

Bericht door Mieke »

R uben start na de zomervakantie, maar ik krijg hem nu met moeite mee elke dag als ik Jon@than en Lis@nne heb gebracht. Hij is al een aantal keer in groep 1 en 3 op een stoel gaan zitten met de mededeling: ik blijf hier vandaag, mama tot vanmiddag!
Helaas voor hem waren de juffen het daar toch niet mee eens.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: School komt er aan

Bericht door Jo Jo »

Vermanen schreef: Sneu voor Anna dat ze ziek was. Ik hoop niks ernstigs?
Nee hoor, fikse buikgriep. Hele nacht gespuugd. Net als Joel. Heerlijke nacht was dat dus (helemaal omdat vandaag mijn eerste werkdag in mijn nieuwe baan was...).
En nu is Wietze ook ziek :?

Groet,
Joke
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: School komt er aan

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Ilse vraagt met regelmaat of ze nou al 4 is. Ze is heel erg toe aan school. De speelzaal biedt niet veel uitdaging meer, al heeft ze het nog wel erg naar haar zin.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Vermanen

Re: School komt er aan

Bericht door Vermanen »

Jo Jo schreef:Nee hoor, fikse buikgriep. Hele nacht gespuugd. Net als Joel. Heerlijke nacht was dat dus (helemaal omdat vandaag mijn eerste werkdag in mijn nieuwe baan was...).
En nu is Wietze ook ziek :?
Heel fijn. Dat hebben wij dus allemaal (12 man) in de vakantie gehad.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: School komt er aan

Bericht door Jo Jo »

Vermanen schreef:
Jo Jo schreef:Nee hoor, fikse buikgriep. Hele nacht gespuugd. Net als Joel. Heerlijke nacht was dat dus (helemaal omdat vandaag mijn eerste werkdag in mijn nieuwe baan was...).
En nu is Wietze ook ziek :?
Heel fijn. Dat hebben wij dus allemaal (12 man) in de vakantie gehad.
Aj, tegelijk of achter elkaar?
Ik ga ervoor dat ik woensdag ziek wordt ;-)
Vermanen

Re: School komt er aan

Bericht door Vermanen »

Het begon met een van de jongens van mijn zus. En dan kan je de klok erop gelijk zetten dat Hannah 3 dagen later ziek is. En ja hoor.
De een na de ander vanaf toen :?
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: School komt er aan

Bericht door wilmama »

Mijn kleine meid mag over drie weken gaa oefenen op school. Ze heeft er zo veel zin in. En ze gaat ook echt de uitdaging krijgen die ze nodig heeft.

Toen ik met haar voor schooltijd de oefendagen ging afspreken ging ze gelijk een meisje helpen de stoeltjes in de kring zetten en de juf de les lezen 8) oeps.

Ik kijk er erg naar uit omdat ze dan hopelijk haar energie in school steekt ipv M arijn op de huid zitten.

Ze heeft nu ook al weken geen ongelukjes meer gehad. Toen ik haar laatst zei dat ik het zo goed vond dat ik al een hele tijd geen vieze onderbroekjes had gezien zei ze: Ik ben een grote meid en dan kan ik naar de basisschool.
Ze had een periode dat ze continu vieze broeken had en toen heb ik wel eens gezegd dat dat echt niet kan als ze naar de basisschool wil. Toch blijven hangen.

Vanaf dat ze 3 is geworden roept ze steeds dat als ze 4 is ze naar de basisschool mag. Mijn meisje heeft ontzettend veel geduld gehad.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4706
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: School komt er aan

Bericht door Ineke »

Hier duurt dat nog heel lang. Femke had vandaag haar eerste PSZ-dag. Daar was ze ook enorm aan toe.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: School komt er aan

Bericht door Corina »

Hier is Bertrik vandaag voor het eerst wezen oefenen. Donderdag mag hij weer en volgende week maandag. Vanaf de 19e gaat hij voor het echie. Hij vond het erg leuk!
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Vermanen

Re: School komt er aan

Bericht door Vermanen »

wilmama schreef:Vanaf dat ze 3 is geworden roept ze steeds dat als ze 4 is ze naar de basisschool mag. Mijn meisje heeft ontzettend veel geduld gehad.
Hannah dus ook. Ze heeft er veel zin in, maar vind het toch nog wel spannend.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: School komt er aan

Bericht door mama talla »

wilmama schreef:Vanaf dat ze 3 is geworden roept ze steeds dat als ze 4 is ze naar de basisschool mag. Mijn meisje heeft ontzettend veel geduld gehad.
En dan duurt het nog zooooooooooo lang. Nathan was net 2 toen hij al riep: mama, ikke 4 ben ikke gool toe. Oh, wat heeft hij lang moeten wachten. Maar met resultaat, hij vindt school helemaal geweldig!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: School komt er aan

Bericht door vuurvonk »

fr mag volgende week donderdag komen oefenen!gister belde 1 van haar juffen op wanneer ze kan komen!
ze mag 5x oefenen en gaat 3x bij de ene juf en 2x bij de andere juf(de laatste juf kent ze een beetje en na de laatste keer op school waar ze even mee buiten mocht spelen wist ze niet wie nou haar juf was dus dat heb ik aangegeven.)
heb er heel veel zin in en fr ook!ben benieuwd hoe ze het werkelijk op school gaat vinden maar fr praat nergens anders meer over dan dat ze naar juf m en juf d mag en bij diverse kindjes die ze al kent!
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: School komt er aan

Bericht door J0p1e »

W@lt mag donderdag gaan wennen en dan gaat hij maandag beginnen! Ik vind het fantastisch, hij snapt het nog niet helemaal. We krijgen het hem niet goed uitgelegd, maar hij snapt het vast wel als we hem maandag daarnaartoe brengen ipv naar de vve.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: School komt er aan

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Vermanen schreef:
wilmama schreef:Vanaf dat ze 3 is geworden roept ze steeds dat als ze 4 is ze naar de basisschool mag. Mijn meisje heeft ontzettend veel geduld gehad.
Hannah dus ook. Ze heeft er veel zin in, maar vind het toch nog wel spannend.
Maar waarom heb je haar niet op de psz gedaan dan, als ik vragen mag? Of kwam het door het verhuizen nu?
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Vermanen

Re: School komt er aan

Bericht door Vermanen »

m-v-Lara/Ilse schreef:Maar waarom heb je haar niet op de psz gedaan dan, als ik vragen mag? Of kwam het door het verhuizen nu?
Omdat ik het niet noodzakelijk vond. Ik ben zelf ook redelijk creatief in het knutselen, liedjes zingen en wet ik al niet.

Ik heb altijd kinderen over de vloer gehad in de vorm van oppas of neefjes.
Daarnaast was ik minimaal 3 keer in de week wel her of der en nooit op dezelfde dag dus was het gewoon slecht combineren.
Het verhuizen is pas rond april vorig jaar écht door gaan zetten dus daar had ik het niet voor hoeven laten.
Plaats reactie