Wantjes aanlaten?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Wantjes aanlaten?

Bericht door muppet »

Er is vast al wel een eerder topic over geweest, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik Eline haar wantjes aankrijg en dat ze ze dan ook aan laat? Haar handjes zijn echt steenkoud en dat gaat zeer doen. Maar ik krijg ze dus echt niet aan en als dat lukt, trekt ze ze weer uit. Zaterdag leek het er even op dat het ging lukken, met het spelen in de sneeuw hield ze ze aan. Ik heb toen nieuwe gekocht, maar zondag met Marc lukte het weer niet en sinds die krijg ik ze niet meer aan.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door marije1977 »

Als ze ze echt niet aan wil, lukt het bijna niet om ze aan te houden. Wat ik wel deed was zorgen dat de wantjes met een touw aan elkaar vast zitten en dan het touw maar net lang genoeg maken (evt. een knoop in het midden). Dan eerst de wantjes aan en dan de jas erover heen. Zo wordt het zo moeilijk mogelijk om ze uit te krijgen.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door Kristel »

Ik heb mimitens wanten, via musjes.com. Daar zitten mouwen aan. Ze kosten wel wat. Ik heb ze vorig jaar in de uitverkoop gekocht.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Vermanen

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door Vermanen »

Zo doen wij het ook.
En of het duimpje nu bij de vingers zit of niet als ze maar aan zijn toch?
Je kan ze ook vastnaaien aan de mouw.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door kaatje71 »

ik heb wantjes van barts. Ik vind dat die beter blijven zitten dan andere wantjes. Te koop bij Perry of op marktplaats. Ook nog waterdicht.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door mamaSterre&Sep »

Skisokken ipv wanten werkte hier goed!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door niekje »

ooo dit doet me denken aan de vorige winter met Jasper, die wou ook geen wantjes aan, hij kon zo ook niet duimen, dus had van 2 paar baby-badstofsokjes wantjes gemaakt en een gat gemaakt waar zijn duim doorheen kon, zodat hij toch kon duimen..

Handschoenen aan vorig jaar in de sneeuw wilde hij ook niet, heel eventjes ging dat goed en hop daar waren ze weer uit....gelukkig snapt hij dit jaar wel dat hij ze aan moet houden.....


Succes !!!

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door Eve71ne »

Ik maakte de wantjes met veiligheidsspelden vast aan de mouw. Inmiddels is bij Benthe het kwartje gevallen.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door wilmama »

Ik heb een fleecepak van didiymos waar je de mouwen van om het handje kan vouwen. Geen kind die daar de handjes uit kan krijgen.

Verder geen tips eigenlijk.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door channiemam »

Vera heeft een skipakje waarbij de mouwen over de wantjes gaan en dan een bandje om het mouwgat te verkleinen. Zo houdt ze ze wel aan.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door Pauwtje »

Ik heb ook die minitens, waar Kristel over schrijft. Nadeel vind ik dat deze wantjes niet zo dik en warm zijn. Maar Daniel kreeg ze niet uit :D Voor Evy heb ik nu gelukkig een skipakje met wantjes eraan vast.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door Deborah »

Hier word ook een strijd gemaakt van het aantrekken van de wantjes. Ook van de skibroek en dr beenwarmers etc. etc. Soms helpt het als papa komt helpen, maar soms zet ik haar gewoon weer terug in de kamer en zeg dat ze dan maar niet mee gaat naar buiten. Of ik dreig met de box. Goh......wat een gemene mama ben ik eigenlijk. Maar goed, dit helpt wel. Ze houd ze ook keurig aan. Nu ik haar trouwens handschoenen met vingers aantrek doet ze ook iets minder moeilijk. Met die wanten aan kunnen ze natuurlijk ook bijna niets meer he.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door drus »

wilmama schreef:Ik heb een fleecepak van didiymos waar je de mouwen van om het handje kan vouwen. Geen kind die daar de handjes uit kan krijgen.
.
Die hadden wij ook, ideaal.
Kun je ook maken van wanten die je aan de mouw van de jas vastnaait. Je naait dan de helft van de manchet van de want aan de helft van de manchet van de jas vast, zo dat de want-hand naar de elleboog wijst. De manchet van de want ligt met het uiteinde aan het begin van de manchet van de jas. Als je dan de hand erinsteekt en over de mouw haalt, vallen de manchetten over elkaar heen.
Werkt hier ideaal (sorry voor de warrige uitleg).
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door Kimmie »

dikke sokken gebruiken, goed hoog optrekken werkt hier tegen koude handen en een eigenwijs peuter meisje ;)
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Wantjes aanlaten?

Bericht door muppet »

ok, bedankt voor alle tips, ga eerst haar oude wantjes maar een proberen, kijken of ze die wel wil aanhouden. En anders vind ik de sokken met gat ook een heel goed idee.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Plaats reactie