moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door mama van b en c »

Het valt me reuze mee tot nu toe, 3 kinderen. Maar als ik ga wandelen (B. naar school breng of gewoon een eindje lopen) dan kom ik ogen te kort. B. rent of fietst vaak vooruit maar die wil ik niet te ver weg laten gaan en die roep ik dus regelmatig terug. En C. die wil nu ook zelf lopen (zat voorheen in de wagen) maar die loopt overal heen. Hij blijft best goed bij me maar soms als ik 1 tel niet op let is hij toch ineens weg. Ik ben zo bang dat hij ineens de straat op loopt als mijn aandacht even bij B. is of als ik afgeleid ben als iemand tegen me praat.

Ik heb een dubbele wagen maar dat is meer een buggy model, daar is G. nu nog te klein voor. Ik heb ook een meerij plankje maar dat weigert C.

Iemand tips voor mij?
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Gerrie »

Geen tips.
Inderdaad gewoon ogen in je achterhoofd hebben.

Ik moet zeggen dat ik dat probleem minimaal heb gehad.
Mijn kids zijn en waren erg stoep veilig.
Mirjam in de wagen, Esther aan de wandel, iets later op de loopfiets en Hanna op d'r gewone fiets, ze fietsten wel wat vooruit, maar bleven bij de bocht en/of stoeprand netjes wachten.

Misschien handig om er 1 in een doek te doen?
Anders gewoon voor C een riempje, waardoor hij best zelf kan lopen, maar niet te ver? Deed mijn schoonzusje bij haar oudste, dat was een echte wegloper. Eerste 3x crisis, want niet leuk, maar geen keus, riempje en dn zelf lopen of op het plankje.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Kristel »

Mijn oudste blijft altijd bij mijn, of in ieder geval in de buurt. Zij stopt ook direct als ik haar roep. Dat is heel fijn. Tosca vertouw ik niet. Daarom moet zij in de buggy zitten of mijn hand vasthouden als het gevaarlijk is. Abel zit altijd in de doek.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Esther »

mama van b en c schreef:Ik heb ook een meerij plankje maar dat weigert C.

Iemand tips voor mij?
Strenger zijn. Dingen die gevaarlijk zijn, staan wij niet toe. Voor C. is zelf lopen nog gevaarlijk, want hij kan zo de weg oprennen, hij ziet dat gevaar nog niet. Dus of C op het meerijdplankje (kan dat in combinatie met de wagenbak?) of G in de draagdoek en C in de buggy.

Ik had vroeger een duobuggy, die kon helemaal plat. Kan die van jou dat ook? Dan zou je die al kunnen gebruiken.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Yvonne
J&J TEXEL
Berichten: 673
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:08 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Yvonne »

Esther schreef:
mama van b en c schreef:Ik heb ook een meerij plankje maar dat weigert C.

Iemand tips voor mij?
Strenger zijn. Dingen die gevaarlijk zijn, staan wij niet toe. Voor C. is zelf lopen nog gevaarlijk, want hij kan zo de weg oprennen, hij ziet dat gevaar nog niet. Dus of C op het meerijdplankje (kan dat in combinatie met de wagenbak?) of G in de draagdoek en C in de buggy.

Ik had vroeger een duobuggy, die kon helemaal plat. Kan die van jou dat ook? Dan zou je die al kunnen gebruiken.
Idd strenger zijn.
Bij mij moesten ze als ze te ver weg liepen de wagen even vast houden.
Dat vonden ze zo erg dat het zelden gebeurde.
Yvonne, Mama van Laura (2005), Jasper (2006), Anne (2009) en Emily (2012)
Vermanen

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Vermanen »

Tja.. óf gewoon een tuigje voor C en die vastmaken aan je eigen broekriem óf de buggy?
Dat deed ik als ik één van de oppaskids moest halen op psz.
1 in de wagen, 1 aan de wagen en 1 in de babydrager.

En Hannah nam ik al snel mee op de fiets zónder buggy. Dus als ik dan de winkel in ging moest ze mee en dan deed ik haar tuigje aan mijn broekriem. Ze wilde ook al heel snel niet meer in de buggy dus dan heb je dat :wink:
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Laris76 »

streng zijn, maar als het kan de oudste ook even laten gaan (bijvoorbeeld afspreken dat hij tot de hoek/hek/ander markant punt zelf mag omdat je zeker weet dat er niets aan komt). Dat hielp bij ons heel goed, maar er zit wel een jaar verschil tussen. En oja die derde is er nog niet, maar een waggelende mama met 2 ondernemende jongetjes is ook niet zo gemakkelijk :wink: . Ik ga straks denk ik ook vooral voor de draagdoek.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Vermanen

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Vermanen »

Ik ben het met je eens hoor, strenger zijn.
Maar je houd het niet tegen. Het zal over het algemeen wel goed kunnen gaan maar nét dat ene moment kan cruciaal zijn.
Ik had het met mijn ondernemende neefjes écht niet zonder tuigje kunnen doen. Het ging toen om J0ran en die was op zijn 2,5 al ondernemen genoeg om gevaarlijk te zijn zonder tuigje.
Ik sprak idd wel altijd af, tot de lantaren paal en dan wachten maar soms is daar net om het hoekje iets waar ze naar willen kijken of een poes of of. Bij sommige kinderen kan je het risico dus niet nemen.
Maar als moeder weet je dat het beste :wink:
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Esther »

O ja, ik heb ook zo'n telefoondraadje voor om je pols, nu voor Maartje. Dan kan ze ook niet wegglippen als ik even niet oplet (want dat gebeurt nogal vaak :oops: )
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Vermanen

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Vermanen »

Mijn moeder zei net nog dat jongens in dat soort situaties ook anders zijn dan meisjes.
Hannah wacht dus wel, ze loopt ook niet een winkel uit als ik er ben. Deed ze toen ze kleiner was dus ook niet.
Maar in de winkel kon ze dus wel een schap leegtrekken of een fles openmaken...
Eliza

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Eliza »

Ja, ik ben het met de moeder van Joke eens: meisjes blijven veel en veel beter bij je!
Jonge jongetjes zijn wat dit betreft echt van een andere planeet.
Ik heb wel eens gehad: 2 brave meisjes aan mijn hand terwijl de boevige jongetjes alvast overgestoken waren. (!!!!)
Ik ben uit mijn vel gesprongen maar weet dat ik eigenlijk de jongetjes aan de hand had moeten houden.

Ik heb trouwens geen tips. Alleen dan: aan de hand houden etc.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Pauwtje »

Yanick en Daniel zijn ouder, en dat is denk ik wel makkelijker. Die luisteren beter en strenger zijn is dus makkelijker. En Daniel heeft in het begin veel in de dubbele wagen gezeten. Gelukkig voor ons was hij toen de fase van zelluf willen lopen al voorbij, en vond hij het prima om geduwd te worden. Ik heb zo'n baby nestje voor de dubbele buggy. Ik gebruikte die maar een paar maanden, maar in die paar maanden is hij zijn geld dubbel en dwars waard geweest (ik had em al toen Daniel een baby was)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Pauwtje »

En oh ja, een vriendin van mij heeft 3 kleintjes die erg dicht op elkaar zetten. Zij lopen altijd heel erg langzaam, en de middelste (even oud als C) moet altijd een handje vast.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door channiemam »

Ik had een duowagen.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Hemmie »

Eliza schreef:Ja, ik ben het met de moeder van Joke eens: meisjes blijven veel en veel beter bij je!
Niet te veel generaliseren, hoor, hier is het toch echt andersom!
Ik verwacht geen problemen, maar mijn oudsten zijn al veel ouder. Wytse mag gewoon doorlopen, maar hij mag niet oversteken zonder dat ik het zeg, dat gaat gewoon goed. Marrit moet dichter bij mij blijven, en altijd handje vast als we oversteken. Dat heeft in het begin best wel eens strijd opgeleverd, maar het gaat hier om veiligheid, dus er is geen keus. Gaat nu gewoon zonder gezeur, al vertrouw ik haar nog niet voor de volle 100%, dus ik let vooral op haar.

Als ik jou was zou ik toch gewoon zoeken naar een veilige optie, handje vast als dat lukt, anders duowagen of zo'n tuigje (al vind ik die zelf vreselijk, ik snap het wel), en dan pech gehad als hij boos wordt. Dat gaat ook wel weer over.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Kimmie »

ik heb 'maar' één meisje en die is echt heel ondernemend maar toch heb ik al af en toe ogen telkort, laat staan bij 2 of meer :shock:
Ik had hetzelfde probleem als ik de honden uit ging laten (2 stuks) plus één lopende dreumes/peuter die de wandelwagen weigerde... Ik ben toen concequent streng geweest.
Je mag 'zelf' lopen, wel luisteren zo niet dan of meteen in de wagen als ik die toch bij had (bijv in de stad ed) of meteen aan de hand vast houden en niet meer loslaten.... iedere keer een nieuwe kans en inmiddels gaat het redelijk tot goed... zelf lopen op de stoep mag, voor auto's is ze inmiddels op der hoede (bang voor een botsing) en ovesrsteken altijd aan de hand en vragen voordat het mag.. (scheelt toch weer seconden)....
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6307
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door drus »

Ik had een draagdoek en draagjas: dan had ik twee handen vrij voor de andere twee.
Als ik de wagen incidenteel meehad, was ik streng: niet luisteren is wagen vasthouden. Werkte dat niet, dan verplicht op de meerijpland en onderin lag ook altijd de sling, kon ik evt. baby dragen en onhandelbaar kind in de wagen doen......

Sterkte, (en ogen in achterhoofd houden....)
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
mama van b en c

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door mama van b en c »

ja de wagen kan wel helemaal plat maar is helemaal open. vind ik nu nog veel te koud. streng zijn dat doe ik maar vervolgens stort hij zich dramatisch op de grond :roll:

en ik ben nu nog helemaal niet snel, hij blijft op zich goed bij me maar ik vertrouw hem niet. als hij iets interessants ziet is hij zo weg.

ik denk dat het draagdoek en buggy word. ik vind het alleen nu zo fijn dat g lekker in de wagen slaapt en daar dan lekker blijft liggen. in de draag doek moet ik hem of overleggen of in de doek houden
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door michelle »

Ook een draagjas en draagdoek. Wanneer ik met de wagen ben, en dus minder mobiel heb ik altijd een beetje stress.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
HeleenW

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door HeleenW »

ik vind je titel zo leuk! Ik voel me heel erg aangesproken en besef gewoon dat ik 3 kinderen heb!
3 klinkt best veel!

maar geen ervaring in het probleem wat jij beschrijft. Joas is al een stuk ouder, die is helemaal vertrouwd en Levi is ook al ruim 3 en dat gaat ook gewoon goed.
Ik zou wel voor veiligheid gaan hoor, dus of niet teveel zo op pad of echt veilig want als er iets gebeurd, daar wil je niet aan denken! Al lijkt het me wel lastig omdat je ook graag even naar buiten wilt!
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Deborah »

R uben was 15 maanden toen D äphny werd geboren. En W essel was toen bijna 3,5 jaar. Dus een beetje hetzelfde probleem. Ik deed D äphny bijna altijd in de draagdoek. En als ze in de wagen lag ging R uben op het plankje of hij zat boven op de wagenbak. W essel was erg vertrouwd, bleef ook echt op de stoep. Veel te bang was hij om plat gereden te worden. :D R uben luisterde eigenlijk ook altijd heel goed op straat. Bleef keurig naast me lopen als hij losliep. Heb trouwens ook regelmatig in ganzenpas gelopen met 2 jongens inclusief buggy en ikzelf met kinderen.
Maar inderdaad consequent zijn. Niet luisteren is in de wagen. De oudste een beetje loslaten helpt ook. Manlief rent ook nog steeds achter de jongens aan wanneer we wandelen en zij fietsen op de stoep. Maar ze stoppen altijd aan het einde van de stoep. Kijken goed uit en vragen dan ook nog eens of er echt geen auto aan komt. Wanneer we dus met zn allen wandelend op pad zijn (gebeurd heel zelden) zijn ze veel meer aan het klieren/niet opletten omdat het natuurlijk een leuk spel is dat papa zo snel mee komt.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4322
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door Thommy »

Wij hadden toen S_tijn werd geboren net de bakfiets, en ik kan me niet voorstellen hoe ik dat zonder had gedaan. De oudste luistert goed, daar zat het probleem niet, maar T_om gaat elk vliegje achter na!
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door nance74 »

Vermanen schreef:Mijn moeder zei net nog dat jongens in dat soort situaties ook anders zijn dan meisjes.
Hannah wacht dus wel, ze loopt ook niet een winkel uit als ik er ben. Deed ze toen ze kleiner was dus ook niet.
Maar in de winkel kon ze dus wel een schap leegtrekken of een fles openmaken...
M icah is een jongetje maar die wacht wel. Hij is ook wat voorzichtiger en stopt als ik roep. hij gaat altijd mee op de loopfiets en luistert dan goed (over het algemeen haha)..
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
marretje

Re: moeders met 3 kinderen hoe doen jullie dit?

Bericht door marretje »

Tijdens mijn zw van T hijs ben ik iedere keer als ik naar buiten ging heel erg streng geweest. En heel duidelijk de regels verteld. Iedere dag weer herhalen. Af en toe werd ik er doodmoe van. Maar het werkt!
Als ik nu moet oversteken hoor ik T hijs zeggen. Wachten, kijken, JA! Hij heeft het ook overgenomen.

Jas mijn had ik vaak op het plankje staan en anders moest zij de wagen vasthouden.

Mar
Plaats reactie