Preventief ors geven ?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Preventief ors geven ?

Bericht door niekje »

Jasper is vanaf 2 uur vanacht gaan spugen, hij houd nu zelfs geen 3 slokjes water meer binnen, dat komt er binnen het half uur uit, is het verstandig dan om hem vast ors te geven om eventueel uitdroging te voorkomen of is het beter eerst nog eventjes af te wachten ?

Vanmorgen om 6.30uur heeft hij voor het laatst geplast, dat is dan weer een voordeel van al zindelijk zijn, kan ik het goed in de gaten houden, hij heeft ook 1 keer in zijn broek gepoept zonder erg, dat was diarree.......eetlust heeft hij helemaal niet en nu slaapt hij weer lekker op de bank....

Gelukkig kan hij het op tijd aangeven als hij moet spugen, vannacht heeft hij alles netjes in de emmer naast zijn bedje gedaan en riep ons pas als hij bijna klaar was....stoere vent...

Hoop dat dit niet te lang gaat duren...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door Pauline »

ik zie niet zo goed wat het preventieve is. ORS is toch om uitdroging te voorkomen? je moet het niet pas geven als ze uitgedroogd zijn. Als hij zo weinig binnenhoud en ook nog diarree heeft zou ik het gewoon geven.

Sterkte met je mannetje!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Marijke
J&J SANTORINI
Berichten: 1723
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:02 pm

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door Marijke »

Ik ben niet zo'n voorstander van het geven van "medische" adviezen op een forum, maar ik dit geval durf ik wel te zeggen dat ik het zeker zou doen. Volgens mij is ors juist bedoeld voor dit soort situaties.
Marijke mv J anna (juni 2006) en Kr ij n (mei 2009)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door niekje »

uuuhm tja zo zie je maar hoe vaak wij een ziek kind hebben, bijna nooit dus, ors is inderdaad om uitdroging te voorkomen, mijn moeder heeft het net gehaald, heb hem net een beetje gegeven maar hij vind het erg smerig......mag je er ook beetje ranja doordoen of wordt het dan nog smeriger ?

Dank je wel voor jullie reacties....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door Pauline »

niekje schreef:uuuhm tja zo zie je maar hoe vaak wij een ziek kind hebben, bijna nooit dus, ors is inderdaad om uitdroging te voorkomen, mijn moeder heeft het net gehaald, heb hem net een beetje gegeven maar hij vind het erg smerig......mag je er ook beetje ranja doordoen of wordt het dan nog smeriger ?

Dank je wel voor jullie reacties....

Groetjes Nicole
even proberen denk ik, volgens mij is het nu gewoon belangrijk dat hij vocht binnenkrijgt. Misschien werkt een waterijsje?
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door Mare »

ja je kan er ranja doorheen doen, alleen de smaak is en blijft wel ziltig. wij gaven david gewoon geen keuze. normaal ben ik n iet zo streng, maar hij moest dat drinken. ors bleef ook beter binnen dan gewoon water.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door niekje »

met ranja erdoor pikte hij het, hij dronk het zo achter elkaar op alsof ie niet anders weet gelukkig, hij heeft net ook een dun sneetje ontbijtkoek gegeten en zometeen gaat ie lekker naar bedje, hopelijk blijft alles erin, sinds 9.30uur niet meer gespuugd...net nog wel een flinke lading diarree

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door Nynke »

ORS is natuurlijk beter, maar het gaat uiteindelijk om het vocht. Bouillon? Een glaasje (prikvrije) cola en een bakje chips? Cola helpt heel goed tegen misselijkheid, chips voor het zout... En als je je erg zorgen maakt: huisarts bellen. Liever vanmiddag langsgaan bij een huisarts die jou en je kind kent, dan vannacht of morgen overdag bij een huisarts die jullie niet kent...
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door Gootje »

De cola en chips tip wou ik ook al geven... Beterschap.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
annelinda

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door annelinda »

Als eerste beterschap voor je mannetje.
maar de tip van cola en chips is echt een hele goede. De eerste keer moest ik er erg om lachen toen ik het hier las. Mijn meisje had nog nooit en chipje op, maar het bleef wel binnen. Echt het proberen waard.
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door niekje »

die tip van chips en cola wist ik eigenlijk ook al wel maar niet meer aan gedacht, zorgen maak ik me nog niet echt, hij is nog vrij helder in doen en laten, speelt af en toe ook nog eventjes, ik hou hem goed in de gaten, hij ligt nu lekker in bedje met een emmer erlangs, slapen deed hij elke middag nog dus dat is niet zo uitzonderlijk, vanmorgen heeft ie niet meer geslapen vanaf 6.30 uur...
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door channiemam »

Een glas cola, prik eruit laten gaan. In een uur ongeveer geven. In combinatie met naturel chips en banaan is dat hele goede ors. Ors willen de meeste kinderen niet drinken omdat het heel vies is.

Waterijsjes gaan er vaak ook wel in.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
wennetje

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door wennetje »

cola wel zonder prik, even in de magnetron zetten en koolzuur is er uit.
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Preventief ors geven ?

Bericht door niekje »

Volgens mij is het voorbij, hij heeft gisterenmorgen voor het laatst gespuugd, gisteren einde van de middag nog 1 keer diarree gepoept, met avondeten 2 boterhammen gegeten en een beker melk gehad en vandaag is hij weer als vanouds, vannacht ook lekker geslapen....hij ziet geen vlekjes(sterretjes) meer zegt hij dus is beter....die vlekjes zag hij als hij echt het onderste uiot zijn maag aan het spugen was ocharme.....

Gelukkig zijn onze kinderen meestal niet langer ziek dan 1 dag.....vanmiddag lekker gaan carnavallen...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Plaats reactie