Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e bericht

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e bericht

Bericht door Miranda »

Het is nu ruim 2 weken geleden dat Danique is geopereerd aan de heupdysplasie. De eerste dagen zat Danique nog volop aan de pijnstillers en sliep ze best goed 's nachts. Oké, ik moest er wel een aantal keren per nacht uit, maar kon dit goed verklaren.
Nu heeft ze geen pijnstillers mee (is natuurlijk goed teken), maar slaapt ze zó ontzettend slecht. Het is bijna standaard dat ze 's avonds tot een uur of 21:30/ 22:00 wakker is. Slaapt ze 's avonds wel, dan wordt ze later op de avond wakker en houdt ze dit tot 02:00 uur vol.
In welke situatie we ook zitten, gemiddeld 2x per nacht moet ik naar haar toe.
Pijn is het niet, daar ben ik van overtuigd. Overdag is ze ook best gezellig maar ze verbruikt natuurlijk totaal geen energie.

Inmiddels ben ik zelf zó enorm moe dat ik echt niks meer waard ben. Loop met giga wallen onder de ogen en gisteren tijdens autorijden viel ik bijna in slaap.
's Middags even bijslapen lukt ook niet altijd. Of Marit is thuis of Danique is wakker. Ik weet het gewoon niet meer en voel me net een zombie.
Danique 's middags wakker houden hebben we ook al geprobeerd. Dan valt ze rond 16:00 uur in slaap en is ze nog de hele avond wakker.

Ik zit er sterk aan te denken om volgende week de HA te bellen om iets van slaapmedicatie voor Danique te vragen. Ik wil niet iets wat je structureel moet geven, maar iets wat je kan geven als het nodig is. Aan de andere kant ben ik ook wat huiverig voor dit soort dingen.

Heeft iemand toevallig ervaring met iets homeopatisch oid? Ik ben echt wanhopig nu, dit ga ik niet nog 4 weken volhouden.... :cry:

UPDATE 29/2

Hoe het kan, geen idee, maar de laatste paar nachten slaapt Danique al veel beter dan de afgelopen weken. Sinds het weekend wordt ze nog maar 1 of 2 keer per nacht wakker. Ze gaat 's avonds wel wat later naar bed (rond 20:30/ 21:00 uur) maar slaapt dan wel tot ongeveer 7 uur. Oké, gisteren was het 5:15, maar toen moest ik er om 5:30 toch al uit, had zelf vroege dienst.
Vannacht ging het helemaal super! Gisteren is ze om 20:30 gaan slapen, vannacht is ze NIET wakker geweest en vanmorgen schrok ik om 8 uur wakker van Danique die riep dat ze wakker was..... :D
Ik merk het gelijk aan mijzelf dat ik een paar nachten beter heb geslapen. Ik ben echt nog wel moe, pak 's middags ook vaak nog wel even een uurtje slaap, maar hiermee kan ik het in ieder geval zelf beter volhouden.
Laatst gewijzigd door Miranda op wo feb 29, 2012 9:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Nancy »

Milou is heel lang tot 21.30-22.00 wakker geweest. Pas toen ze echt moe werd van school (lees: naar groep 3 ging en opeens hard moest werken ivm werk inhalen), werd dat een probleem. Want ze was wel moe, maar kon niet slapen.

We hebben een vrij verkrijgbaar slaapdrankje gehaald. Week geprobeerd, maar dat hielp helemaal niets. Daarna melatonine, de vrij verkrijgbare dosering 0,1 mg per pilletje (als het op HA-advies is, dan wordt er algauw 2-5mg gegeven, dus gelijk aan 20-50 van die pilletjes). En dat werkt hier zo goed. Eindelijk had ik een kind dat 'gewoon' om half 8 naar ben ging en binnen een kwartier lag te slapen. Ipv nog 2 uur op haar kamer spelen. Maarja, het werkt dus alleen maar als een kind moe is, maar de slaap niet kan vatten.

Wat is bij Danique het probleem? Is ze niet moe genoeg om te slapen? Of is ze wel moe, maar kan ze de slaap niet vatten. Erg jammer ook dat jullie geen rolstoel krijgen. Een blokje om voor het slapen zou waarschijnlijk al wat kunnen schelen. Maar dat zal nu erg lastig zijn. Verder geen tips, ik hoop dat de huisarts jullie verder kan helpen.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Miranda »

Dat is het lastige, ik weet niet goed wat het probleem is. Soms oogt ze echt niet moe, maar soms is ze ook bekaf en gaat ze niet slapen.
Soms denk ik wel eens dat het te maken heeft met de operatie en de ziekenhuisopname. Ze wordt soms zó in paniek wakker dat het lijkt alsof ze niet durft te gaan slapen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Hemmie »

Ik kan helaas geen tips bedenken, ze is waarschijnlijk domweg niet moe genoeg doordat ze lichamelijk weinig kan doen. En overdag wakker houden is ook lastig als je niet bijvoorbeeld even met haar naar buiten kunt. Want een kind van 2 valt dan toch op een gegeven moment in slaap.
Ik zou als het even kan eerst een oplossing voor jezelf zoeken, kun je op een of andere manier eens een keer goed bijslapen? Nu zou ik zelf ook niet goed slapen als mijn kind wakker was, ook al gaat er dan iemand anders naartoe, maar misschien kun je 1 of 2 nachten bij familie of vrienden gaan slapen om bij te komen?
En als het echt niet wil zou ik het inderdaad aan de huisarts voorleggen, eventuele slaapmedicatie is toch tijdelijk, als ze weer mobieler is zal ze hopelijk ook weer beter gaan slapen. Voor nu is het gewoon even overleven, en als dat zo moet, dan moet dat maar.
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen, ik kan me voorstellen dat het enorm zwaar is nu!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Hemmie »

Ze lijkt soms waarschijnlijk wel moe, want ze is natuurlijk op een bepaalde manier gewoon moe van de dag, en zeker als je weinig kunt word je heel duf. Maar dan is ze nog steeds lichamelijk niet moe om een hele nacht door te slapen. Dus zeker het 's nachts wakker worden en blijven lijkt me dan heel logisch.
Tja, en wat zo'n operatie met een kind van 2 doet, daar kun je alleen naar raden. het heeft vast en zeker veel indruk gemaakt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13314
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Gootje »

Ik kan me ook voorstellen dat ze ook niet lekker slaapt, omdat ze niet lekker ligt. Ik heb ooit mijn kruisband afgescheurd en heb toen tijden alleen maar op mijn rug kunnen slapen (op zij was te pijnlijk) en een brace van lies tot enkel omgehad, als ik dan bewoog werd ik weer wakker. Ik heb trouwens toen wel veel gehad aan mijn borstvoedingskussen als een soort steun. Kun je het haar misschien met kussens nog wat comfortabeler maken?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Miranda »

Hemmie schreef:Ik kan helaas geen tips bedenken, ze is waarschijnlijk domweg niet moe genoeg doordat ze lichamelijk weinig kan doen. En overdag wakker houden is ook lastig als je niet bijvoorbeeld even met haar naar buiten kunt. Want een kind van 2 valt dan toch op een gegeven moment in slaap.
Ik zou als het even kan eerst een oplossing voor jezelf zoeken, kun je op een of andere manier eens een keer goed bijslapen? Nu zou ik zelf ook niet goed slapen als mijn kind wakker was, ook al gaat er dan iemand anders naartoe, maar misschien kun je 1 of 2 nachten bij familie of vrienden gaan slapen om bij te komen?
En als het echt niet wil zou ik het inderdaad aan de huisarts voorleggen, eventuele slaapmedicatie is toch tijdelijk, als ze weer mobieler is zal ze hopelijk ook weer beter gaan slapen. Voor nu is het gewoon even overleven, en als dat zo moet, dan moet dat maar.
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen, ik kan me voorstellen dat het enorm zwaar is nu!
Heb ik ook al aan gedacht. Maar manlief moet er 's morgens om 5 uur uit, die kan ik niet met de nachten gaan opzadelen.
En ja, ik ga ervan uit dat evt medicatie tijdelijk is, voor de operatie sliep ze prima. Ze kan dan weer mobiliseren, gaat vast genoeg energie kosten. :wink:
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Miranda »

Gootje schreef:Ik kan me ook voorstellen dat ze ook niet lekker slaapt, omdat ze niet lekker ligt. Ik heb ooit mijn kruisband afgescheurd en heb toen tijden alleen maar op mijn rug kunnen slapen (op zij was te pijnlijk) en een brace van lies tot enkel omgehad, als ik dan bewoog werd ik weer wakker. Ik heb trouwens toen wel veel gehad aan mijn borstvoedingskussen als een soort steun. Kun je het haar misschien met kussens nog wat comfortabeler maken?
Doen we al...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Esther »

Ik ben niet zo goed in tips geven, maar een hart onder de riem wilde ik je toch wel sturen. Ik kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent :|
Heb je al wat hulp gevonden, gaat het een beetje met het huishouden enzo?

(en ondertussen ons een kaartje sturen, eigenlijk te gek. Maar dankjewel, echt superlief.)
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3566
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Althea »

Miranda schreef: Soms denk ik wel eens dat het te maken heeft met de operatie en de ziekenhuisopname. Ze wordt soms zó in paniek wakker dat het lijkt alsof ze niet durft te gaan slapen.
Dit valt me het meeste op. Het lijkt me wel een interessante hypothese. Ik heb alleen geen tip oid over hoe je hier dan verder mee om zou kunnen gaan.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Pauline »

Twee dingen
Sjoerd heeft ook een tijd onrustig geslapen na zijn lipsluitingsoperatie. Hij was weliswaar toen nog maar 3 maanden oud, maar hij was daarvoor, en is nu een goede slaper.
Verder, D anique is iets jonger dan sjoerd. Sjoerd hangt nu al een paar maanden tegen wel/ niet een middagslaapje aan. Ik zou dus verwachten dat zij hetzelfde heeft. Sjoerd zijn vriendinnetje (is even oud als sjoerd) wordt overdag wakker gehouden omdat ze anders niet slaapt 's avonds.

Ik denk dus dat het een combi is. Ze moet weer vertrouwen in, in slaapvallen krijgen. Daarnaast hangt ze qua leeftijd tegen het punt aan om een middagslaapje over te slaan. Ik heb sjoerd extra geknuffeld toetertijd, en altijd gezorgd dat ik snel bij hem was als hij wakker werd. Om zijn vertrouwen weer een beetje op te bouwen.

Als ik jou was zou ik eerst ook even zorgen dat je zelf weer aan 1 of meerdere langere nachten slapen toe komt. Verder denk ik dat het tijd nodig heeft.

Sterkte ermee!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Mireille »

Miranda schreef:
Hemmie schreef:Ik kan helaas geen tips bedenken, ze is waarschijnlijk domweg niet moe genoeg doordat ze lichamelijk weinig kan doen. En overdag wakker houden is ook lastig als je niet bijvoorbeeld even met haar naar buiten kunt. Want een kind van 2 valt dan toch op een gegeven moment in slaap.
Ik zou als het even kan eerst een oplossing voor jezelf zoeken, kun je op een of andere manier eens een keer goed bijslapen? Nu zou ik zelf ook niet goed slapen als mijn kind wakker was, ook al gaat er dan iemand anders naartoe, maar misschien kun je 1 of 2 nachten bij familie of vrienden gaan slapen om bij te komen?
En als het echt niet wil zou ik het inderdaad aan de huisarts voorleggen, eventuele slaapmedicatie is toch tijdelijk, als ze weer mobieler is zal ze hopelijk ook weer beter gaan slapen. Voor nu is het gewoon even overleven, en als dat zo moet, dan moet dat maar.
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen, ik kan me voorstellen dat het enorm zwaar is nu!
Heb ik ook al aan gedacht. Maar manlief moet er 's morgens om 5 uur uit, die kan ik niet met de nachten gaan opzadelen.
En ja, ik ga ervan uit dat evt medicatie tijdelijk is, voor de operatie sliep ze prima. Ze kan dan weer mobiliseren, gaat vast genoeg energie kosten. :wink:
Hoezo niet? Ik sta drie keer in de week om half zes op, maar ik draai al bijna vijf jaar voor de nachtvoedingen op.
Eerlijk delen vind ik in dit geval. Wat als je wel in slaap was gevallen in de auto?

Voor nu is het belangrijk dat jij kan slapen. Als je helderder kunt denken is het makkelijker zoeken naar een betere oplossing.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Eve71ne »

Oe wat een goeie reactie van Mireille. Je slaat de spijker op z'n kop, wat mij betreft.

Miranda, je weet van mijn slechte nachten, toch. De afgelopen tijd ben ik echt een aantal keer 's ochtends huilend opgestaan, zó moe. Ik maak fouten op mijn werk en mijn geheugen is kapot. En dan zeggen mensen; alle moeders met kleine kinderen slapen wel eens slecht :evil: (daar bedoel ik jou niet mee hoor!!) Woensdag zat ik nog huilend bij de dokter om medicatie te vragen. Je trekt het gewoon niet als je niet slaapt. Punt. Die medicatie heb ik overigens voor mezelf niet gekregen (en voor Meike vindt nog overleg plaats). Mijn ml staat ook regelmatig al vóór half 5 op, maar nu hij de ernst van de situatie voor mij inziet is hij veel actiever geworden. Ik ga slapen als hij wakker is en andersom :roll: Erg ongezellig maar wel noodzaak. Echt meid, maak afspraken over hoe je het gaat doen 's avonds en 's nachts, doe oordoppen in, ga ergens anders slapen als dat geregeld kan worden. Je kunt Danique niet dwingen om te gaan slapen, dus zorg dat je het zelf blijf trekken.
Pas goed op jezelf! Ik weet hoe zwaar het is, en dan heb jij de verzorging van Danique er nog eens bij.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Annemarie

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Annemarie »

Wat naar Miranda.

Misschien helpt het om Danique in jullie bed te laten slapen en jullie dan bijvoorbeeld om en om in haar bed. Als ze dan weer helemaal hersteld is kun je weer toe werken naar een slaapsituatie in eigen bed.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Miranda »

Bedankt voor alle reacties.
Wat betreft manlief: hij zou er 's nachts best af en toe uit willen, maar hij hoor Danique niet. Echt, je kan bij hem een kanon afschieten, hij hoort niets. Zelfs zijn wekker hoort hij amper.

Dat middagslaapje: voor de operatie sliep Danique ook elke middag nog 1,5 uur. Ze had het ook echt nog nodig en dat idee heb ik nu ook wel. Wel laten we haar niet meer zo lang slapen 's middags maar ook dat helpt nog niet. Wakker houden lukt niet, dan valt ze rond 16:00 in slaap.

@Annemarie, helaas slaapt Danique niet bij ons in bed, hebben we ook al geprobeerd. Ze heeft nog nooit bij ons willen slapen....

Ik ga nu al wel vaak om 21:00 naar bed en dat helpt wel wat. Manlief wacht dan tot Danique wel gaat slapen. Het probleem is alleen dat ze soms zo in paniek is dat ze alleen mij wil. En als ze dan zo aan het gillen is hoor ik dat boven ook nog...

Eve71ne, je hebt gelijk. Het is niet alleen het slechte slapen, ook overdag is het gewoon zwaar. Dit had ik van te voren echt niet kunnen inschatten.

En met manlief overleggen, tja, dat valt niet mee. Het is lastig uitleggen maar volgens mij ziet hij de ernst van de situatie nog niet in...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Annemarie

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Annemarie »

Miranda schreef: En met manlief overleggen, tja, dat valt niet mee. Het is lastig uitleggen maar volgens mij ziet hij de ernst van de situatie nog niet in...
Dat vind ik wel heel erg, want voor dit alles ging het natuurlijk al niet goed met je, dus dit er bovenop moet extreem zwaar voor je zijn.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door channiemam »

Annemarie schreef:
Miranda schreef: En met manlief overleggen, tja, dat valt niet mee. Het is lastig uitleggen maar volgens mij ziet hij de ernst van de situatie nog niet in...
Dat vind ik wel heel erg, want voor dit alles ging het natuurlijk al niet goed met je, dus dit er bovenop moet extreem zwaar voor je zijn.

Ik ook meid. Anders een matras voor hem op haar kamer leggen? En negen uur is nog best laat hoor ;) er zijn dagen dat wij hier nog om negen uur in liggen. En dan gaat het slapen hier eigenlijk harstikke goed.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Miranda »

Annemarie schreef:
Miranda schreef: En met manlief overleggen, tja, dat valt niet mee. Het is lastig uitleggen maar volgens mij ziet hij de ernst van de situatie nog niet in...
Dat vind ik wel heel erg, want voor dit alles ging het natuurlijk al niet goed met je, dus dit er bovenop moet extreem zwaar voor je zijn.
Klopt Annemarie. Maar inmiddels gaan mijn bezoekjes aan de psychiater gewoon door én heb ik imiddels medicijnen waar ik mij stukken beter van voel. Rust in mijn hoofd, geen chaos, meer geduld naar de kinderen toe maakt dat dat veel beter gaat. Ik moet binnenkort nog een test doen maar alles wijst erop dat ik ADD heb.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Hemmie »

Als ik dat zo lees ben jij net als ik, ook al heeft iemand anders 'dienst', toch ben jij degene die wakker wordt en blijft, zeker als ze dan om jou gaat roepen. In jouw situatie zou ik dan toch echt een nacht ergens anders gaan slapen. Je man met matras bij D anique op de kamer, dan wordt hij vast wel wakker (mijn man wordt ook niet snel wakkeer, maar als ik er niet ben, of om wat voor reden dan ook er niet uit kan, wordt hij opeens wel wakker, vadersinstinct!).
Je gaat dit geen weken meer trekken lijkt mij, ik denk dat je nu echt drastische maatregelen moet nemen, anders kun je over een week niets meer, en wat dan? Zoals iemand al zegt, je kunt D anique niet dwingen om te slapen, dus je zult moeten zorgen dat JIJ het volhoudt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
annelies

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door annelies »

lieve Miranda,

de tips die gegeven zijn al ik niet gaan herhalen, ik wil wel zeggen dat je MOET slapen, echt, dit kan zo niet langer.
Je zou een nacht ergens anders kunnen gaan slapen, en dan moet A wel op Danique letten, dat zal heus wel lukken (als hijw eet dat je er niet bent wordt hij heus wel wakker).

Je mag hier slapen (de kinderen zijn er nu niet) maar dat is ver weg, dus vast niet haalbaar momenteel. Bij wie, een beetje in jouw buurt, zou dat wel kunnen??
wennetje

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door wennetje »

Homeopaat!!! Dat is mijn advies. Angstig/paniekerig wakker worden herken ik van Joris na zijn keel/neusamandelen operatie, dat is na een maand over gegaan maar toen kwamen er andere klachten. Na 2 bezoekjes homeopaat was alles weer 'gereset' zeg maar.

Er is ongetwijfeld wel een klassiek homeopaat die Danique thuis wil bezoeken en je kan helpen om die paniek te verminderen en haar te laten slapen.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14177
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door jikke »

sliep ze wel met de paracetamol? waarom geef je haar die dan niet weer 's avonds? ik kan me voorstellen dat ze stijf wordt omdat ze niet goed kan draaien/lekker liggen en dan wordt je stijf wat pijn doet en wordt je wakker. maar naar de ha voor advies is ook een goed idee.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen Danique)

Bericht door Miranda »

jikke schreef:sliep ze wel met de paracetamol? waarom geef je haar die dan niet weer 's avonds? ik kan me voorstellen dat ze stijf wordt omdat ze niet goed kan draaien/lekker liggen en dan wordt je stijf wat pijn doet en wordt je wakker. maar naar de ha voor advies is ook een goed idee.
Nee, met alleen paracetamol sliep ze ook maar weinig. We hebben het al wel weer geprobeerd daarmee, maar het verandert de situatie niet.

Gisteravond ben ik best uitgevallen naar ml. Ik was zó moe..... Geluk bij een ongeluk dat Marit zich niet lekker voelde en bij ons in bed wilde slapen. Ik zag dat helemaal niet zitten (zo'n draaitol tegen mij aan, slaap ik nog niet) tot ml voorstelde dat ik dan maar in het bed van Marit moest gaan slapen. Dat dus gedaan! En wow, ik heb een aantal uren aaneengesloten kunnen slapen. Ik heb nog best veel gehoord maar ik ben er niet uit geweest. Oké, het kan nog beter, maar dit was even een goed begin. Vanmiddag heb ik ook weer even geslapen. Morgen gaat Marit een dagje naar mijn schoonzus (hebben een meisje van dezelfde leeftijd). Morgenochtend komt er iemand helpen met wat huishoudelijke klusjes en als Danique dan morgenmiddag in bed ligt, ga ik ook weer slapen! Woensdag kan het ook, dan gaat Marit 's middags naar de oppas toe die wat leuks met haar gaat doen.

Annelies, lief aangeboden van je. Inderdaad iets te ver, anders wist ik het wel!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Miranda »

Update in 1e bericht.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
HeleenW

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door HeleenW »

en wat voor update!! fijn man, voor jullie allemaal!!!
Wat zou het lekker zijn als het zo blijft gaan he? Het is al zwaar genoeg zonder gebroken nachten!
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door michelle »

Wat fijn zeg! En hoe gaat t overdag?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Miranda »

michelle schreef:Wat fijn zeg! En hoe gaat t overdag?
Ze verveelt zich heel snel, wil van alles maar eigenlijk ook niks en het liefst de hele dag op schoot. Het is ook lastig dat ze liggend zo weinig kan. Ze kan gelukkig af en toe even op een stoeltje zitten (zitzak erachter voor 't geval dat ze achterover stuitert) en dan kan ze even puzzelen, stickers plakken oid. Maar dat kan echt maar heel even, die houding is niet heel fijn voor haar.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
wennetje

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door wennetje »

Oh, dan heb je best kans dat het bij Danique net zo was als bij Joris: 's nachts verwerken van het hele gebeuren. Was hier toen ook zo plotseling over. Fijn hoor, een goede nachtrust maakt je zoveel stabieler.

Voor overdag: is het een idee om een bedtafel aan te schaffen? Zijn er meer mogelijkheden voor spelen op bed. Zoiets: http://diversen.marktplaats.nl/zorg-ver ... otoGallery
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:Oh, dan heb je best kans dat het bij Danique net zo was als bij Joris: 's nachts verwerken van het hele gebeuren. Was hier toen ook zo plotseling over. Fijn hoor, een goede nachtrust maakt je zoveel stabieler.

Voor overdag: is het een idee om een bedtafel aan te schaffen? Zijn er meer mogelijkheden voor spelen op bed.
Heb ik wel aangedacht, we hebben ook wel zoiets. Maar Danique vind het maar niks. En omdat ze helemaal plat ligt moet die tafel al zo ver gekanteld worden wil ze wat kunnen doen. En alles valt er dan net zo hard vanaf....

En ja, ik denk echt dat ze 's nachts alles aan het verwerken is. Ik hoor haar ook nog best vaak praten/ dromen. Voor de operatie had ze dat nooit.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
wennetje

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door wennetje »

Die van het voorbeeld heeft hele hoge opstaande randen. In de gehandicaptenzorg zal ook het nodige te vinden zijn. Je zou eens kunnen vragen bij Barry Emons:

Barry Emons Aangepast Spelmateriaal b.v.
Adres:
Hoefslag 11
5411 LS Zeeland
Nederland

E-mail: snoezel@barryemons.nl
Telefoon: 0486-452626
Fax: 0486-452838
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:Die van het voorbeeld heeft hele hoge opstaande randen. In de gehandicaptenzorg zal ook het nodige te vinden zijn. Je zou eens kunnen vragen bij Barry Emons:

Barry Emons Aangepast Spelmateriaal b.v.
Adres:
Hoefslag 11
5411 LS Zeeland
Nederland

E-mail: snoezel@barryemons.nl
Telefoon: 0486-452626
Fax: 0486-452838
Weet ik te vinden, werk zelf in de gehandicaptenzorg... :wink:
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Eve71ne »

Wat een fijne update, Miranda. Zo is het beter vol te houden hè.
Misschien kun je iets van materialen aan het plafond hangen? Of het bed verrijden naar een plek in de kamer waar toevallig een haakje of zo in het plafond zit, of aan de papagaai van het bed. Behangpapier of ander groot papier aan de wand plakken zodat Danique liggend kan tekenen of schilderen - of een whiteboard of magneetbord rechtop zetten aan de zijkant. Zingen en muziekmaken kan ook goed liggend natuurlijk.
Hoe eet en drinkt ze eigenlijk, moet dat ook liggend?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Miranda »

Eve71ne schreef:Wat een fijne update, Miranda. Zo is het beter vol te houden hè.
Misschien kun je iets van materialen aan het plafond hangen? Of het bed verrijden naar een plek in de kamer waar toevallig een haakje of zo in het plafond zit, of aan de papagaai van het bed. Behangpapier of ander groot papier aan de wand plakken zodat Danique liggend kan tekenen of schilderen - of een whiteboard of magneetbord rechtop zetten aan de zijkant. Zingen en muziekmaken kan ook goed liggend natuurlijk.
Hoe eet en drinkt ze eigenlijk, moet dat ook liggend?
Het is zo inderdaad wat beter vol te houden. Ik stond echt op het punt om mijzelf ziek te melden op het werk. Ik werk met gehandicapten en met veel medicatie. Ik kan me niet permitteren om hier fouten mee te maken. Gelukkig kan ik weer wat helderder denken nu ik wat meer slaap krijg.
Het bed verrijden gaat niet lukken. We hebben de hele kamer moeten herinrichten om het bed een plekje te geven. Ergens anders lukt niet, moet ik alle meubels verslepen.Dat behangpapier aan de zijkant is nog wel een goed idee!
Eten en drinken kon ze de eerste weken alleen maar liggend. Ze at vrijwel niets, dronk alleen maar. Nu ze wat beter kan zitten eet ze ook meer.
Drinken doet ze veelal uit een fles of tuitbeker, anders knoeit ze enorm.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Hemmie »

Wat heerlijk voor jullie dat het slapen beter gaat! Natuurlijk wordt het er overdag niet makkelijker door, maar als je een beetje uitgerust bent kun je dat ook weer beter hebben. Hopelijk blijft het zo!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Mamalon »

Wat een geweldige update. Superfijn dat je weer wat bij kan komen! Misschien heeft ze wel last gehad van de narcose? Ik bedenk me net dat mijn collega, die onder narcose is geweest, ook last van nachtelijke onrust heeft gehad. Als bijwerking van de narcose.
Ik hoop dat Danique nu structureel lekker gaat slapen. Fijn voor jullie!
Mamalon
wennetje

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door wennetje »

Ohja, bedacht nog iets. Pedadogisch medewerkester van het ziekenhuis adviseerde me vooral te blijven lezen in het boekje wat ik als voorbereiding had gebruikt. Op die manier kun je de beleving en eigen verhalen vaak los krijgen, helpt bij de verwerking. Misschien doe je dat al of had je die tip al gekregen maar voor het geval dat...
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Willen jullie meedenken? (over slapen D) UPDATE 1e beric

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:Ohja, bedacht nog iets. Pedadogisch medewerkester van het ziekenhuis adviseerde me vooral te blijven lezen in het boekje wat ik als voorbereiding had gebruikt. Op die manier kun je de beleving en eigen verhalen vaak los krijgen, helpt bij de verwerking. Misschien doe je dat al of had je die tip al gekregen maar voor het geval dat...
Dank je wel! Had de tip niet gekregen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet heel veel aan voorbereiding heb gedaan. We hebben in het z'huis wel met de pedagogisch medewerker een fotoboek van een heupoperatie bekeken, maar Danique vond het niet interessant genoeg.
We hebben een boekje meegekregen en daar staan foto's in van alle ped. medewerkers. Danique wijst feilloos diegene aan die steeds bij ons kwam. Van haar heeft ze nog een knuffel gekregen (aap) en dat weet ze precies. Als je vraagt van wie ze die aap heeft gekregen dan moeten we het boekje van het z'huis pakken en dan wijst ze de juiste persoon in een keer aan.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie