beker drinken omver

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

beker drinken omver

Bericht door Betje »

Hoe vaak gebeurt dat bij jullie zo gemiddeld per week? Hier vandaag 2 keer, ik denk zo gemiddeld toch wel 3 keer per week en ik kan er zó slecht tegen! Ik word er enorm boos van omdat alles er altijd helemaal onder zit (spetters 3 meter verderop tegen stoelpoten en zo) en vooral: hoe je ook poetst, het blíjft plakken totdat je de hele vloer weer dweilt. Hoe kan dat nou? Waarom is het niet genoeg om dat ene stukje te dweilen?

Herkenbaar?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Kristel »

Heel herkenbaar! Daarom krijgt T0sca vaak ook nog een rietjesbeker of haar klean canteen.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Nicole »

Uhm, S0phie gooit dus gerust 3 keer haar beker om ( binnen een half uur :roll: )
Hier dus vaak een pakje appelsap oid óf een half bekertje water. :mrgreen:
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door mamaSterre&Sep »

Ik kan er ook heel slecht tegen daarom krijgen ze tegenwoordig alleen limonade als ze het meteen opdrinken. als ze bezig zijn en iets willen drinken krijgen ze water, dat plakt iig niet!
Hierdoor lijken ze zich ook bewuster van het drinken en valt er veel minder om!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: beker drinken omver

Bericht door maartje12 »

Heeeeeel herkenbaar. Qua aantallen ongeveer hetzelfde als jij. En soms ook meerdere keren per dag :( .
Ik word er ook zeer chagrijnig van. Victor is de boosdoener, maar Floris doet soms ook lekker mee.....
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door J0p1e »

Gemiddeld per wéék??? Niet te tellen vrees ik. Hoeveel keer per dag is een betere vraag ::wink:
Maar W@lt krijgt nu daarom alleen nog maar rietjesbekers of van die sportbidondingen met zo'n tuut. Hij kan uit een beker drinken, moet dit doen als we er echt naast zitten en heel goed opletten. Maar zelfs op die momenten gaat het mis.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: beker drinken omver

Bericht door Pauline »

herken je dit?:
Aanwijzingen voor deze oogcoördinatie-problemen zijn:
- het overslaan van regels of woorden ( vaak kleine woordjes)
- het te veel en te lang blijven spellen.
- het vaker moeten lezen van de tekst om de inhoud te begrijpen.
- het niet lang achter elkaar kunnen lezen of halverwege de tekst steeds meer fouten maken
- vaak wordt er geklaagd over dansende letters of wazig worden van de tekst.
- last van tranende , prikkende ogen, in de ogen wrijven,
- hoofdpijn
- "uitgeblust thuiskomen" na een school- of werkdag of na lang achter de PC zitten.
- In deze groep is het voorkomen van wagenziekte hoger dan gemiddeld ( zie onder indicatie wagenziekte ).


Bij jonge kinderen zien wij ook vaak
- oog-handcoördinatieproblemen, zoals moeite hebben met bal -vangen, knoeien bij het eten, stuntelig zijn ( brokkenpiloot), moeite met leren fietsen, schaatsen,zwemmen, of over een luciferstokje struikelen. Daardoor zijn zij vaak onzeker naar de buitenwereld toe of maskeren zij dit door clownesk gedrag.
dan zou het een oogafwijking kunnen zijn. Als ze slecht diepte kunnen zien dan is het moeilijk om in te schatten waar die beker staat.
als je het herkent moet je maar eens op deze site kijken:
http://www.biewenga-booij.nl/
bij indicaties.

Je wilt niet weten hoe vaak ik de jongens vertel dat ze de beker midden op tafel moeten zetten. Bij Maarten gaat het inmiddels redelijk goed. Sjoerd moeten we nog regelmatig corrigeren.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Anne »

O ja, hééél herkenbaar. Ik weiger om Bas uit een rietjes- of tuitbeker te laten drinken, hij zal het toch moeten leren. We zeggen ongeveer honderd keer per dag: "Bas, beker áchter je bord!", en dat helpt al wel een beetje.
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
LiesbethN

Re: beker drinken omver

Bericht door LiesbethN »

Voor mij was dat de reden om Klean Kanteen bekers aan te schaffen, met een sportdop. Ze kunnen prima uit een bekertje drinken, maar ik werd er dol van om steeds op te letten en idd als er dan wat valt dan ben je wel even bezig.
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Petra »

Op het moment is vooral mijn man de oorzaak, maar hij geeft de ikea bekertjes van de kids gewoon de schuld: Die vallen zo makkelijk!
Maar de 3 bekers die om zijn gegaan afgelopen week werden door hem veroorzaakt. De kinders doen het eigenlijk wel goed.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door kaatje71 »

Irene heeft van die handige jemako vaatdoekjes die dat allemaal in 1 veeg schoonmaken ;-)
Hier valt het wel mee, het is meer dat Silke als ze de kans krijgt haar drinken in de bekertjes van haar poppenservies overgiet en daarmee best wel veel knoeit. :?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Annemarie

Re: beker drinken omver

Bericht door Annemarie »

Hier gebeurd het ook regelmatig. Ik hoef daardoor nooit te dweilen, want ik geef ze water :mrgreen: .
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door drus »

Er valt regelmatig wat om, ik denk zo'n drie keer per week? Wij geven ze over het algemeen water te drinken, behalve bij ontbijt/lunch dan is het melk.

Maar ja, als ik de indruk heb dat het per ongeluk is, stoort het me niet zo. Als ze aan het klieren zijn, dan kan ik wel boos worden.....
Ik ben ook veel bezig met bekers veilig stellen....
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: beker drinken omver

Bericht door Regina »

Het valt hier eigenlijk wel mee. 1 keer per week denk ik. En vaak is Mirte of Nikki dan de boosdoener niet eens Liam. Mirte zette van de week een beker naast haar op de grond die Liam niet zag. Ja dan krijgt Liam de schuld maar eigenlijk was dat meer de schuld van Mirte. Nikki die zet bekers vaak te dicht op de rand waardoor ze eraf gestoten worden. Liam drinkt meestal heel netjes tenzij hij niet wil en ik het opdring dan slaat hij het uit mijn handen :roll: eigen schuld mama :lol:
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Miranda »

hier valt het best mee vind ik. Gemiddeld 1, hooguit 2x per week gaat er wat omver. Meestal is Danique de boosdoener, ze doet dan te wild. Ze wil de beker dan te snel leegdrinken. Als ze heel erg boos is wil ze 'nog wel eens weggooien en dan zit het echt overal...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: beker drinken omver

Bericht door Chantal »

hier valt het eigenlijk wel mee, maar ze moeten dan ook hun drinken of aan de grote tafel opdrinken, of in 1 x bij de kleine tafel.

laatst was er een vriendje van femke te spelen en die ene beker is wel 3 x omgegaan.. hij hielt hem gewoon hartstikke scheef toen hij even opzij keek enzo.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Hemmie »

Hier gaat het nu wel, sommige weken meerder per week, maar dan ook wekenlang niets. Toen ze jonger waren gebeurde het wel vaker, hoor. Gelukkig drinken ze meestal water, en ander drinken eigenlijk altijd aan de grote tafel, dus als het dan omgaat blijft het meeste wel op tafel.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mama van b en c

Re: beker drinken omver

Bericht door mama van b en c »

Hier valt het mee maar ze moeten het altijd meteen op drinken. (misschien een tip?)weet je wanneer het wel altijd om valt? Als ik net gedweild heb :roll:
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Jolanda »

hier laat ik meestal de bekers in de keuken op het aanrecht staan
en zet ik ze in de kamer ,dan vaak op een dienblad...
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door petra1969 »

Hier vallen er regelmatig bekers om. Dat geplak op de vloer is echt super irritant. Ik maak het eerst droog en ga er dan 2 keer met een natte doek overheen. Cay is vaak de 'boosdoener'.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: beker drinken omver

Bericht door Mare »

Gisteren drie keer. Maar dat was wel heel 'erg'. Ik kan er niet zo boos om worden mijn man wel. David krijgt idd ook water dat plakt tenminste niet.
Soms word ik wel boos, namelijk wanneer hij om drinken vraagt om een slokje te drinken, mij strak aan te kijken en de beker om te draaien, Grrr
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Dorien »

Hier vallen eigenlijk zeer weinig bekers drinken om. Ik denk 2 of 3 per maand max? Ik let zelf wel altijd op waar ze de beker neerzetten. Finn heeft zelden ongelukjes (hooguit als hij ineens een onverwachte beweging maakt) Liv wil de beker nog wel eens net op het randje van de tafel neerzetten.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Liesje28 »

1 keer per dag minimaal. En ik kan er ook enorm slecht tegen. Maar ik weiger om rietjesbekers ofzo te halen, hij moet t gewoon leren.. In ieder geval moeten ze altijd zelf grotendeels opruimen als ze knoeien, heb ik sinds kort ingevoerd...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door Miep »

Gelukkig valt het wel mee. Het gaat vooral fout als hij ook met andere dingen bezig is. Hij moet dus aan tafel zijn drinken op drinken en de beker wegzetten als hij klaar is.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: beker drinken omver

Bericht door Betje »

Het is hier ook vaak idd als hij met iets anders bezig gaat. Emma drinkt heel goed, altijd al. Als je haar een beker drinken geeft dan slobbert ze die in één keer leeg. Daardoor leeft bij mij ook heel sterk de gedachte dat Victor slecht drinkt en ontstaat de neiging om hem achterna te zitten met bekers drinken. In de hoop dat hij tussendoor nog een slok neemt.
Overigens gaat er ook vaak 1 om die op tafel staat hoor, juist. Dan wordt het omgestoten met een boek oid. En juist dan klettert de boel op de grond en zit het overal.
Rietjesbeker of iets in die richting zie ik niet zo zitten. Maar ik zal het wel sneller wegzetten in het vervolg en een dienblad is ook een goed idee.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
HeleenW

Re: beker drinken omver

Bericht door HeleenW »

Hier eigenlijk niet, ik doe net als op het kdv een moment van eten/drinken. Als het op is mag er pas weer gespeeld worden. Ik doe dan altijd wel kleine hoeveelheden in de bekers zodat ze niet uren met een beker hoeven zitten :)
Als ze om drinken vragen mogen ze ook drinken maar ook dan geld: zitten aan tafel en als het leeg is mag je weer van tafel.

Het gebeurd weinig dat als ze zitten te drinken het drinken omvalt, maar dat zijn dan soms gewoon ongelukjes, maar niet meer dan 1 keer per maand denk ik.
Mieke

Re: beker drinken omver

Bericht door Mieke »

mama van b en c schreef:Hier valt het mee maar ze moeten het altijd meteen op drinken. (misschien een tip?)weet je wanneer het wel altijd om valt? Als ik net gedweild heb :roll:
Oh, dat is heel herkenbaar. Ik heb vanmorgen de vloer gedweild. Tot nu toe gaat het vandaag goed. Maar morgen heb ik het huis vol kids, dus dan zal er vast een beker omgaan.
Ik heb net een nieuwe regel ingesteld, dat ze rustig moeten gaan zitten aan de grote tafel, en pas mogen opstaan als hun beker helemaal leeg is. Dan moeten ze de beker ook zelf naar de keuken brengen. Dus geen halfvolle bekers meer op tafel. Het lijkt wel te werken
mijadja

Re: beker drinken omver

Bericht door mijadja »

ehm, niet.. :oops:

Misschien 2x gebeurd ofzo. Neh, dan word ik er ook niet boos om worden maar kan me indenken als het vaker gebeurd dan wel. Hier ook drinkmomenten en staat er nooit een beker op tafel. Drinkmomenten hebben we samen en dan gaat de beker ineens op en anders verder op tafel. Dat kan ie dan weer wel :lol:
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door nikky »

mijadja schreef:ehm, niet.. :oops:

Misschien 2x gebeurd ofzo. Neh, dan word ik er ook niet boos om worden maar kan me indenken als het vaker gebeurd dan wel. Hier ook drinkmomenten en staat er nooit een beker op tafel. Drinkmomenten hebben we samen en dan gaat de beker ineens op en anders verder op tafel. Dat kan ie dan weer wel :lol:

Ja dit herken ik, zo gaat het hier ook.
Zelf neem je toch ook niet steeds slokjes? Ik drink mijn koffie ook achter elkaar en dat voorbeeld krijgen ze mee. Als ze na het moment niet op hebben deed ik het in de gootsteen toen ze nog kleiner waren.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door SuzanneV »

VAAK! Eén keer per dag maak ik het mezelf makkelijk en krijgt Robin een rietjesbeker. Hoef ik even niet alert te zijn en kan hij hem onder het spelen met zich meeslepen. Bij de overige bekers drinken gaat het iets minder vaak fout als ik er een gewoon rietje bij geef.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: beker drinken omver

Bericht door marije1977 »

Hier gebeurt het ook nog vaak, maar altijd in periodes. Even afkloppen, maar nu al een paar weken niet. Bij ons gebeurt het meestal als we aan tafel zitten tijdens het eten. Soms stoten ze tegen de beker of zetten hem verkeerd weg op de rand van een bord of op bestek waardoor de beker om kiept.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Plaats reactie