Wat heerst er bij jullie?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Floor83 »

Hier buikgriep. Vorig weekend waren Rutger en ik een weekendje naar Maastricht. Sophie was bij mijn schoonouders en Tygo bij mijn ouders. Nu kwam er onverwachts een neefje met buikgriep bij mijn schoonouders, met als gevolg: Sophie werd maandsg ziek. Donderdag begon Tygo ook mee te doen. Sophie gaat nu wel aardig, eet alleen voor geen meter en wat vermoeider. Tygo was gisteren en vandaag een zielig mannetje. Hoge koorts en spuugde alles uit wat er in ging, incl BV :( Toch maar ORS gegeven, dat ging goed. Hij hangt de hele dag, valt weer even in slaap en zo gaat de dag door. Net weer heerlijk gedronken bij me.

Zijn er bij jullie ook veel zieken?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
HeleenW

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door HeleenW »

hier geen zieken, tot nog toe. Wat vervelend die buikgriep! Dat het zo besmettelijk is he? Baal je niet een beetje dat zo'n ziek neefje bij je schoonouders kwam?
Ik ben met buikgriep namelijk altijd echt een beetje voorzichtig. Gewone griep kan je niet omheen, maar buikgriep probeer ik wel (en tot nog toe lukt dat altijd)

beterschap in je ziekenboeg! Hoe gaat het nu dan 's nachts? Het ging zo lekker met T. hopelijk zet het zich wel door!
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Floor83 »

HeleenW schreef:hier geen zieken, tot nog toe. Wat vervelend die buikgriep! Dat het zo besmettelijk is he? Baal je niet een beetje dat zo'n ziek neefje bij je schoonouders kwam?
Ik ben met buikgriep namelijk altijd echt een beetje voorzichtig. Gewone griep kan je niet omheen, maar buikgriep probeer ik wel (en tot nog toe lukt dat altijd)

beterschap in je ziekenboeg! Hoe gaat het nu dan 's nachts? Het ging zo lekker met T. hopelijk zet het zich wel door!
Ja, baalde er flink van. Het is namelijk niet de eerste keer dat onze kids ziek worden nadat zij gewoon met een ziek kind aankwamen bij mijn schoonouders. Nu was het wel een beetje een nootgeval maar naar ons iedee wel weer een beetje makkelijk. Ze wisten dat Sophie en een nichtje daar aan het logeren waren.

De nachten gaan eigenlijk heel goed (schrijf ik dit nu op? Vaak ka dat ik het op schrijf gaat het meestal mis...) Vannacht: rond 23 uur voeding, om 4.45 uur even wakker door hoesten en daarna geslapen tot 7.50 uur! Ik werd zelf rond 7 uur wakker. Heel bijzonder om niet door een kind wakker te worden. :P
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Suuz

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Suuz »

Yep hier ook een zieke boeg. Zoon die al 1,5 maand oorontsteking heeft en een flinke verkoudheid. Dochter die nu al 1 week verhoging heeft, al 2 weken last heeft van de laatste kiezen die doorkomen en bovendien ook een flinke verkoudheid heeft. En alleen met paracetamol een beetje genieten is. Anders is het ontroostbaar huilen en gillen. Ik zelf heb na 5 weken de verkoudheid van de kids ook overgenomen en bijna voorhoofd en bijholte ontsteking heb opgelopen. Maar gelukkig werkt die neusspay op homeopathische basis is mag ik het gebruiken tijdens de zwangerschap en bovendien erg goed werkt! Gelijk de hoofdpijn weg! yeah. Zoonlief gaat binnenkort weer naar de kno om nogmaals buisjes te plaatsen. Dochterlief leeft nog ff op paracetamol en ik met de neusspray en we gaan allen vroeg na bed al weken.

Jij ook beterschap, en hopelijk zijn we allen snel beter.
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Floor83 »

@ Suuz, dat klink ook niet fijn zeg! Heeft hij al vaak buisjes gehad?
Die neusspray die je gebruikt, is dat die van Vogel? Ik loop ook steeds met een holte die niet zo lekker gaat. Blijf al een week of 3/4 aan 1 kant knal geel snot houden (sorry, lekker onsmakelijk) Het ging begin van de week beter maar t komt weer terug.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Laris76 »

Hier is iedereen verkouden.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Suuz

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Suuz »

Floor83 schreef:@ Suuz, dat klink ook niet fijn zeg! Heeft hij al vaak buisjes gehad?
Die neusspray die je gebruikt, is dat die van Vogel? Ik loop ook steeds met een holte die niet zo lekker gaat. Blijf al een week of 3/4 aan 1 kant knal geel snot houden (sorry, lekker onsmakelijk) Het ging begin van de week beter maar t komt weer terug.
Vorig jaar nov heeft hij ze gehad. nov 2010. Dit zal de 2de keer worden. Idd die van A. Vogel Cinuforce neusspray. Idd voor bijholtes geschikt. En met de eerste spray al verbetering. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit neusspray gebruik, en voor dit druk bezig was met een zoutoplossing. Maar toen het echt pijn ging doen met hoofdpijn wist ik dat ik snel wat anders moest gaan gebruiken anders aan de AB.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door wilmama »

In ons gezin heerst er niks maar vorige week was de helft van A nne haar klas ziek door buikgriep.

Ik wacht het af. Elke dag hoop ik dat wij niet aan de beurt zijn.

Beterschap voor jullie.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door debby »

Luuc en ik hebben net de griep achter de rug, veel hoesten, hoofdpijn,verkouden en koorts.
Erg lamlendig die griep deze keer.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Liselotte »

Ik ben weer eens snip-verkouden (verandering van het weer... dan heb ik dat altijd!). Ilias heeft ook een snotneus. Mijn man hooikoorts. Maar als ik alles hier lees, mogen wij dus in onze handjes knijpen!
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5616
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door JasmijnLinde »

Hier hebben we net allemaal een griepje gehad.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Yvonne
J&J TEXEL
Berichten: 673
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:08 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Yvonne »

Hier (bijna) allemaal griep.

Jasper begon vorige week zondag met hoge koorts, woensdag volgde Laura, en sinds gisteren Anne en manlief.
Ik hoop dat Emily en ik overgeslagen worden.
Yvonne, Mama van Laura (2005), Jasper (2006), Anne (2009) en Emily (2012)
Ves

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Ves »

Hier ook de griep geweest, met veel hoesten, snot en (bij mij) hoge koorts en spierpijn. Nu hoesten en snotteren we nog steeds, maar het ergste lijkt voorbij.
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door debby »

Ves schreef:Hier ook de griep geweest, met veel hoesten, snot en (bij mij) hoge koorts en spierpijn. Nu hoesten en snotteren we nog steeds, maar het ergste lijkt voorbij.
Duurt lang he dat hoesten & snotteren. Hier ook nog steeds terwijl we al wel weer een week op de been zijn.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Ves

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door Ves »

debby schreef:
Ves schreef:Hier ook de griep geweest, met veel hoesten, snot en (bij mij) hoge koorts en spierpijn. Nu hoesten en snotteren we nog steeds, maar het ergste lijkt voorbij.
Duurt lang he dat hoesten & snotteren. Hier ook nog steeds terwijl we al wel weer een week op de been zijn.
Ja duurt zeker lang. Hier nu ook al bijna een week 'nasleep' en ik heb niet het gevoel dat het morgen of overmorgen écht helemaal over zal zijn. Maar ik ben al lang blij dat we weer op de been zijn.
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door debby »

Ves schreef:
debby schreef:
Ves schreef:Hier ook de griep geweest, met veel hoesten, snot en (bij mij) hoge koorts en spierpijn. Nu hoesten en snotteren we nog steeds, maar het ergste lijkt voorbij.
Duurt lang he dat hoesten & snotteren. Hier ook nog steeds terwijl we al wel weer een week op de been zijn.
Ja duurt zeker lang. Hier nu ook al bijna een week 'nasleep' en ik heb niet het gevoel dat het morgen of overmorgen écht helemaal over zal zijn. Maar ik ben al lang blij dat we weer op de been zijn.
Klopt, dat idee heb ik ook niet. Ben je ook nog zo moe? Ik plof 's avonds echt uitgeteld op de bank.
Kan om 20.00 al wel slapen.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door mama van Fenna »

Vriend en ik hebben griep, J waterpokken en F griep gehad en nu een beginnende longontsteking :?

Beterschap allemaal.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Wat heerst er bij jullie?

Bericht door nance74 »

M icah is vorig weekend ziek geweest. Hoge koorts, hoesten en een flinke loopneus. Sinds dinsdag/woensdag is dat over maar hij is nog wel flink aan het na snotteren. S enn doet mee met snotteren maar is volgens mij niet echt ziek geweest. Tenminste ik heb bij hem geen koorts gemeten.

En ik heb keelpijn, die dan weer over gaat zonder al te veel problemen om vervolgens na een paar dagen weer terug te komen. Wel elke keer anders maar fijn is het niet. Als het nu eens doorzet maar dat doet het ook niet. En die gebroken nachten helpen niet echt mee natuurlijk.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Plaats reactie