Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Charlotte »

Sinds kort heb ik J ochem niet meer over de lengte op de commode liggen maar over de breedte. Oftewel hij kijkt me nu recht aan en niet meer vanaf mijn linkerzijkant. Dit omdat het makkelijker is met aankleden en luier verschonen. Helaas heeft het ook een nadeel en dat is dat hij nu heel veel in mijn buik kan trappen want die raken elkaar als we de luier verschonen... Het recht aan kijken bevalt me echt heel goed, maar het buiktrappen niet. Hoe doen jullie dat of is het nog even een kwestie van wennen???? Help!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Suuz

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Suuz »

Nee niet kwestie van wennen! Hier doet mijn dametje het ook. Ik ben er streng in, er word niet getrapt. Zeg ik dan ook, en voetjes vast houden zodat ze het begrijpt (mijn dame is natuurlijk ietsjes ouder) En afleiden met iets in haar handen stopt. Helaas moet ze hier er nogal om lachen. Terwijl ik toch duidelijk ben dat het niet mag.
wennetje

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door wennetje »

Herkenning, nog krijg ik trappen. Heb geen gouden tip behalve heel duidelijk en consequent benoemen dat je dat niet wilt omdat het je pijn doet.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door kaatje71 »

beetje schuin van het aankleedkussen gaan staan.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Eve71ne »

Staand verschonen geen optie? Zo doe en deed ik dat zodra het tot de mogelijkheden behoorde. Ik kan echt in alle standen luiers verschonen :mrgreen:
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Charlotte »

Eve71ne schreef:Staand verschonen geen optie? Zo doe en deed ik dat zodra het tot de mogelijkheden behoorde. Ik kan echt in alle standen luiers verschonen :mrgreen:
Helaas niet, wangzak krijg ik alleen maar knuffels :D :D Niet dat ik dat erg vind maar er wordt dan niets verschoond :D :D
Charlotte, J (3,5) en H (1)
jolanda mv c/k/n

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Enya is vooral aan het draaien op het aankledkussen, trappen valt nog mee. Ik laat haar meestal "meehelpen" door een luier of een pak billendoekjes vast te laten houden. Werkt helaas niet altijd.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Dorien »

Is dat dan makkelijk om ze zo op de commode neer te leggen? Waarom doe je dat? Mijn kinderen hebben altijd gewoon van links naar rechts gelegen (links hoofd, rechts voeten) Het zou nietin mij opkomen om het overdwars te doen? Waarom doe of wil je dat eigenlijk?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Rijntje »

Wat Dorien zegt :)
Op het consultatiebureau liggen de aankleedussens zoals jij beschrijft en ik vind het een ramp :)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
mama van b en c

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door mama van b en c »

Ik snap ook niet dat het handiger is? maar sommige mensen zweren erbij!
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Miranda »

Als baby verschoonde ik ze wel zodat ik ze recht aan kon kijken maar dat was ivm mijn bekken, ik hoefde dan niet zoveel te draaien.
Zodra ik weer wat makkelijker kon bewegen lagen ze van links naar rechts, ik vind het veel makkelijker! (en ze steken dan ook niet zo ver uit op de commode wat ik ook erg irritant vind).
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5057
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Hemmie »

Ik heb ze ook altijd zo verschoond, sta je er lekker recht voor. Het aankleedkussen ligt nu ook alweer zo klaar :D . Dat buiktrappen, nooit zo veel last van gehad eigenlijk. Volgens mij pakte ik gewoon even de beentjes vast als ze dat deden, en zo leerden ze vanzelf wel dat dat niet de bedoeling was.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Jo Jo »

Op onze vorige commode deed ik het ook zo, ivm de breedte en de lengte van het werkblad.

Maar schoppen.... dat werd zo keihard afgestraft, dat gebeurt dus echt noooooooooooit meer.... Oh, wat werd ik daar giftig van zeg :evil:
mvluuk
J&J SANTORINI
Berichten: 1747
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:15 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door mvluuk »

Staand verschonen voor de tv!
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door channiemam »

Hemmie schreef:Ik heb ze ook altijd zo verschoond, sta je er lekker recht voor. Het aankleedkussen ligt nu ook alweer zo klaar :D . Dat buiktrappen, nooit zo veel last van gehad eigenlijk. Volgens mij pakte ik gewoon even de beentjes vast als ze dat deden, en zo leerden ze vanzelf wel dat dat niet de bedoeling was.

Dit dus
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Kimmie »

dat was hier een poos aan de orde, vreselijk! ik word daar zo boos van en de reactie van mij gaf haar weer reden/voeding om door te gaan!
Nu is het alweer een lange tijd dat ze rustig blijft liggen. Erg fijn!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Nanda »

hier ook al weken last van schoppende slaande dreumes. ik heb hem overdwars liggen maar hij schopt gewoon opzij! grrrr
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Truus »

Hier was het ook inmiddels een crime aan het worden om L.otta te verschonen. En dan poepte ze ook nog eens gemiddeld 4 x per dag :roll: .
Maar toen ik eens even goed naar mezelf keek, hoe ik het zelf deed, merkte ik dat ik vaak ook te veel haast had om het klusje te klaren en daardoor werd het voor beiden niet meer leuk.

L.otta die alle kanten op worstelt, overeind telkens komt, overal aanzit (omgeving, luier, viezigheid). We waren soms wel een kwartier aan het worstelen! :|
Gister bedacht ik me ineens dat het voor haar ook echt geen bal aan is. Zo'n moeder die snel snel snel wil verschonen. Ik dacht ineens volgens mij besteedde ik er bij M.irre veel meer tijd en positiviteit aan. En ook op het kinderdagverblijf waar ik lang heb gewerkt, zag ik het altijd juist als een quality time moment. Dus rustig aan, samen praten, dingen benoemen etc.

Dus.... om een lang verhaal kort te maken. Sinds gister probeer ik er weer een leuk moment van te maken. Samen praten, zingen, benoemen. Spontaan ontstond er een nieuw spelletje, waar ze helemaal dubbel van lag. (een voetje hier, een voetje daar, èeeeeennnn ..... kietelen maar!)
Dus daar beginnen we nu telkens mee.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5057
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Hemmie »

Maar dat is ook wel wat afhankelijk van het karakter van je kind. Wytse was ook nooit heel lastig met verschonen (acepteerde ik trouwens ook niet :D ), maar hij zag het vooral als een noodzakelijk kwaad volgens mij. Marrit daarentegen kon echt genieten van het samenzijn, elkaar eens goed aankijken, klein knuffeltje tussendoor. Verschonen was dus nooit een probleem voor haar.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Buiktrappen, hoe kom ik daarvan af?

Bericht door Charlotte »

Bedankt voor de tip Truus, ik ga t gelijk uit proberen. T gaat gelukkig nu wel al wat beter, t verschonen lukt al beter en t is gezelliger.
De reden waarom ik m zo wil hebben is omdat ik dan beter sta en Jochem makkelijker kan aankleden. Ook vind hij t aankijken leuker zo. Zo nu op naar boven voor een stinkluier
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Plaats reactie