Pfff peuter en n zieke moeder....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Pfff peuter en n zieke moeder....

Bericht door Ann1gje »

Fedde is er klaar mee, dat mama ziek is....( mama ook, dat moge duidelijk zijn...) het duurt inmiddels ook al ruim 2 maanden.... Het gaat wel langzaam beter maar het duurt gewoon lanng.... Er is bijna altijd wel iemNd in huis om voor de kinderen te zorgen, of de kinderen zijn bij familie/vriendinnen....
Brinn laat t allemaal maar over zich heenkomen en die gaat redelijk normaal door met dr leven.... Maar Fedde.... Hij snapt er niks van, is maar bang dat ik weer naar t ziekenhuis ga en iedere keer dat ik weer naar boven loop om even te gaan liggen is ie helemaal teleurgesteld en verdrietig.
Uitleggen lukt niet goed.... Of het lijkt of het niet lukt ik weet t niet.... Hij zit er inmiddels in ieder geval goed doorheen en vandaag is, voor het eerst, mijn schoonvader hier een dagje aan het oppassen en ik hoor Fedde alleen maar schreeuwen en huilen....terwijl hij gek is op opa!
Vanmiddag komt er een meisje kennismaken die de komende tijd af en toe zou kunnen oppassen ( mn ouders, die heel veel doen, gaan op vakantie volgende week) , maar zij is dus helemaal vreemd.... Ik zie t somber in.

Moeders mogen gewoon echt niet ziek worden.... Veel te onpraktisch en bij la ge duur bij a traumatisch voor de kinderen :? . Maar t is zo moeilijk! Ik denk dat de meesten het wel herkennen dat je snel teveel doet dan dat je zou moeten.... Bij mij heeft dit dan vreselijke pijnaanvallen tot gevolg die echt eng zijn, pijn in longen zo erg dat ik bijna niet kan ademen, en vervolgens heb ik weer een terugval van een paar dagen....

Hoe ga je in vredesnaam met zo'n vreselijk dwarse ( maar heel begrijpelijke reactie) peuter om??

Sorry, ws nogal warrig.... Ik lig in bed onder de pijnstillers en met trilhanden van alle pufjes die nodig zijn om een beetje te ademen....
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Hanne

Re: Pfff peuter en n zieke moeder....

Bericht door Hanne »

wat een rotsituatie voor jullie allemaal. ik vind het een lastige vraag. ik ga er over nadenken.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Pfff peuter en n zieke moeder....

Bericht door Mare »

Ik zit dus precies in dezelfde situatie. Alleen met misselijkheid en geen pijn. Maandag t/m woensdag is David bij vrienden of familie en donderdag bij de opvang.
Elke minuut dat hij thuis is moeten wij ons best doen dat er geen drama's ontstaan. Hij is haast onhandelbaar en zijn nieuwste is schreeuwen naar ons.

De situatie kunnen wij niet veranderen, het enige wat wij kunnen doen is hem met heel veel geduld en liefde bejegenen totdat ik weer voor hem kan zorgen.

Je hebt iig gelijk, dit hoort niet, moeders mogen niet ziek zijn.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Pfff peuter en n zieke moeder....

Bericht door maartje12 »

Ach meid toch. Dat klinkt nog helemaal niet goed, die pijnaanvallen die je krijgt als je teveel doet. Is dat normaal volgens de artsen?
Helaas geen tips voor je. Ik heb het hier ook, zij het in véél mindere mate (ik voel me echt een zeurpiet als ik jouw verhaal zo lees...). Al maanden niet in goede doen, peuter thuis en weinig aandacht voor hem.

Wel fijn overigens dat je zoveel hulp hebt!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: Pfff peuter en n zieke moeder....

Bericht door HeleenW »

Een dikke knuffel voor jou! Wat moet dit moeilijk en zwaar zijn.
(ik vond 1 dag in de kraamweek al zo moeilijk toen joas verdrietig was en dan heb ik nog geeneens pijn) Arme jij, maar je kan er zelf echt niets aan doen!!
Zoals Justine vraagt, is dit normaal? Hoort dit bij het herstel? Ik hoop heel erg dat je echt op kan knappen!!
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Pfff peuter en n zieke moeder....

Bericht door Ann1gje »

Dank voor de reacties.... Of dit normaal is.... Tsja, het was wel voorspeld door de longarts dat het herstel even zou gaan duren, mede doordat t zo lang geduurd heeft, ik natuurlijk vreselijk veel verschillende antibiotica gehad heb, en zelf last van astma heb....
Die pijn kan erbij horen, komt sowieso vaker voor bij de bacterie die ze gevonden hebben, en zeker gezien het astma verhaal is het niet heel erg vreemd volgens de longarts. Wel kan het ook op andere complicaties duiden en dus word ik geacht mezelf 'heel goed in de gaten te houden en bij de minste twijfel contact op te nemen met de longarts'.
Maandag moet ik weer even langs voor controle en wellicht wat onderzoekjes.

Idd fijn zoveel hulp.... Daar ben ik echt heel erg blij mee hoor! T lastige ook nog eens is dat Dennis pas is begonnen als ZZP-er.... En dus als ie niet werkt, niet betaald krijgt.... En ik heb natuurlijk ook geen inkomen....
We redden t wel hoor, maar echt relaxed is t niet....

Mare.... Klinkt erg herkenbaar! Naar he! Ik hoop dat t met jou ook gauw allemaal weer een beetje beter gaat (of eigenlijk liever een hele hoop beter natuurlijk ;-))
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Pfff peuter en n zieke moeder....

Bericht door wilmama »

Oh wat ontzettend moeilijk voor jullie zeg. Dat je nog zo ziek bent heftig hoor.

Geen tips maar wel een knuffel voor jullie!
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Plaats reactie