Hij wil niet meer...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Hij wil niet meer...

Bericht door Chantal »

Al bijna 3 maanden kolf ik fulltime, maar 's nachts dronk hij nog wel gewoon bij mij. Ging altijd prima ook al wilde hij alleen rechts. Hij sliep daarna gewoon weer verder.
Gisternacht om 2 uur heeft hij gewoon nog bij me gedronken. En gisternacht om half 5 wilde hij niet. Deed net of hij niet wist wat een borst was. Snel een flesje klaargemaakt en die dronk hij zo leeg.
Vannacht om 5 uur werd hij wakker en deed net zoals altijd, maar weer brullen toen die borst in z'n mondje kwam. Maar weer een flesje gemaakt waarna hij lekker doorsliep.

Wat een drama zeg.. midden in de nacht flesjes maken/opwarmen. Ik blijf het gewoon proberen de komende paar nachten. Zo heb ik het eigenlijk niet goed afgesloten, lag vannacht ook te janken toen ik die fles gaf terwijl ik het overdag niet erg vind.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ves

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Ves »

He, wat vervelend! Ik wist trouwens niet dat hij overdag alleen maar uit de fles wil (niet goed genoeg opgelet/gelezen... :oops: ). Wat een gedoe. Misschien trekt het 's nachts wel weer bij. Gewoon blijven proberen.
Ik heb met Vincent als baby ook een periode gehad dat hij de borst niet wilde overdag, maar hij wilde dan ook geen flesje. Frustrerend. 's Nachts dronk hij dan wel bij me. Overdag is het na 2-3 maanden weer bijgetrokken.
Annemarie

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Annemarie »

Misschien overdag ook weer live voeden, dan heb je meer puf voor gedoe, gaat het vannacht misschien weer goed. Vandaag is J. thuis toch, kun jij er rustig mee bezig. Succes!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Chantal »

Zittend aan de borst heeft hij echt verleerd. Maar dat ging bij de andere 2 ook nooit goed... Liggend ging wel altijd goed, ook als Mark ontroostbaar was of zo. Wel ga ik het uitproberen hoor of hij liggend wil drinken als hij rustig is, je weet maar nooit.. Maar het is wel toevallig dat het nu al 2 nachten zo gaat helaas.
Jeroen is niet thuis, die is gister vertrokken naar Duitsland tot dinsdag! Voor zijn werk ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door nance74 »

Dat zijn geen fijne acties zo middenin de nacht. Hij heeft geen last van zijn oortjes? Inderdaad overdag een keer probreren.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
wennetje

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door wennetje »

He bah, wat vervelend. Helaas ook erg herkenbaar :(

Joris heeft 3 weigerperiodes gehad, ongeveer bij 7, 9 en 11 maanden en dan dronk hij idd in de nacht nog wel bij me. De eerste 2x kreeg ik hem na een week of 2 weer aan de borst door standaard de borst even te bieden (even aanlokkelijk maken met wat druppels mm te produceren en de tsr al op te wekken) en dat vooral maar heel kort te proberen. Opeens pakte hij weer.

De 3e keer begon Joris ook 's nachts te weigeren en deed hij echt helemaal niets meer aan de borst, keek me dan aan en negeerde die borst volledig. Toen heb ik nog een paar maanden door gekolfd tot de RS virus periode voorbij was (t/m maart) en vond ik het na totaal 14 maanden wel welletjes.

Heb je al eens een consult van een lk gevraagd? Of Gonneke misschien via eurolac? Want het is wel vroeg om de borst al niet meer te willen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Chantal »

ja mijn tante is een lk en spreek ik regelmatig. ik heb waarschijnlijk gewoon lastige borsten om mee te voeden en kinderen die nogal eigenwijs zijn.
ik vind het kolven niet heel erg, soms zelfs wel makkelijk omdat ik dat kan doen als ik tijd hebben tussen de school/vriendjes/sport gangen door.
maar 's nachts is bv gewoon makkelijker omdat we dan rustig in het donker liggen en na 20 minuten sliepen we allebei weer.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8023
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Sarina »

Och Chantal, dat had ik helemaal gemist, dat jij fulltime kolft! Superknap hoor, ik weet hoe onhandig het soms kan zijn.
Toevallig las ik laatst een vraag van mij bij het bv-forum over R3ns toen die 3 maanden was, die wilde toen ineens drinken als hij plat op de rug lag en ik er boven hing. Lekker handig... Dat is toen met een week volgens mij overgegaan. Rare kinderen soms.
Ik hoop voor je dat het bij Mark ook maar om een rare kuur gaat en dat het snel weer beter gaat!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Chantal »

nou vannacht weer 2 x geprobeerd hoor, maar als ik al in de buurt kom begint ie al te brullen. dan lukt het natuurlijk helemaal niet meer om hem aan te leggen.
hij heeft geen last van de oortjes, slapen en zo gaat hartstikke goed (al vond ik dat vanochtend om 5 uur echt niet :roll: )
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door HeleenW »

hoe is het voor jezelf chantal? het lijkt me op deze manier wel erg jammer om de bv periode af te sluiten. Maar dwingen gaat niet he!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Chantal »

het is vooral lastig, maar vind het ook wel jammer. hoe komt een baby van 5 maanden er nou bij om de borst niet meer te willen van het ene op het andere moment?
ik weet het echt niet! er is niks veranderd of zo. precies hetzelfde bed, beddengoed (je weet maar nooit :roll: ) klein lichtje aan, gewoon in de bakerzak laten..
zit nu te bedenken hoe ik zo snel mogelijk een fles warm heb. we slapen op zolder en heb natuurlijk geen zin om naar beneden te gaan ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door mamaSterre&Sep »

Wat lastig zeg! S terre en S ep hebben beide een periode van weigeren gehad dat ging vanzelf weer over, maar ik gaf toen geen fles als alternatief, maar dat is wel lastig voor jou!
Wat flesje verwarmen betreft, drinkt hij de fles ook op kamertemperatuur? Dan zou je kunnen kolven voordat je gaat slapen en die 's nachts geven?
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door nance74 »

Kun je een waterkoker op je slaapkamer klaar zetten. Eerste kik, ding aan, fles bv in heet water, dan gaat dat best snel of heb je flessenwarmer die je klaar kan zetten.

Weet je hoe laat hij meestal komt? Dan iets voor die tijd je wekker zetten afkolven en geven. Tja het kost allemaal tijd. Aanleggen is gewoon het handigst maar ja als hij niet wil, houdt het op.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Chantal »

ik kan wel kolven en dat warm laten zeg maar in zo'n warmhoudzak, maar soms komt hij om 1 uur en soms pas om 5 uur (luxe!). en dan staat het al een flinke tijd buiten de koeling. stel dat ik 22 uur kolf, mag ik het dan nog om 5 uur geven?
hij drinkt de lauwe/koude melk zo op, daar is hij niet moeilijk in :)
flessenwarmer hebben we, maar dat duurt zo'n 10 minuten. dat is best lang zo midden in de nacht ;) waterkoker geeft natuurlijk veel heter water, dan duurt het maar 3 minuten.. had ik nog niet over nagedacht. ben zo verwend aan de flessenwarmer die gewoon piep zegt als het klaar is.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8023
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Sarina »

Of water koken en dan in een thermofles op je kamer zetten, waar je dan het flesje melk in opwarmt. Dan hoef je 's nachts helemaal geen water te koken eerst.

Ik weet nog dat ik het laatste flesje van de avond wel bewaarde voor 's nachts, Br@ndt dronk het liefst koude melk en dronk dat zonder problemen op. Ik weet niet meer hoeveel uur je melk buiten de koeling mag bewaren, dat kun je op het bv-forum wel vinden.

Toch zou ik nog even doorgaan met proberen 's nachts aan de borst te krijgen; die periode met R3ns duurde zeker een week, als het niet langer was. Daarna is hij weer gewoon gaan drinken. En ook even de oortjes nakijken, je weet maar nooit.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Jettepet

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Jettepet »

He wat vervelend zeg. :(
Ik kan je verder geen advies geven.
Moedermelk is op kamertemperatuur 5-10 uur houdbaar, dus je zou het kunnen proberen, kolven om 22.00 en dan bewaren tot ie komt voor een voeding.
http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html
En ik las iets over opwarmen met heet water uit een waterkoker, maar wordt de melk dan niet te warm? Mag toch niet warmer worden dan 35 graden?
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Chantal »

oohh 10 uur mag dat nog? ik las ergens 6 uur. en dat zou ik dan net niet redden. (meestal dan als we in de luxe positie zitten dat hij flink doorslaapt ;) )
dan neem ik gewoon verse melk mee naar boven!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door HeleenW »

Dat zou al mooi schelen als je het zo lang buiten de koelkast kan houden (ik dacht altijd maar 4 uur maar weet ook niet hoe ik daaraan kom) Je ruikt het wel echt hoor als de melk niet goed meer is. (zo'n soort zure spuug lucht)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Hij wil niet meer...

Bericht door Ana »

er worden altijd heel verschillende dingen over gezegd he. volgens mij kan het prima, als je het maar niet eerst hebt opgewarmd.

Als je het trouwens uit de koelkast haalt dan moet het eerst nog een tijd opwarmen naar kamertemperatuur, dat is dan misschien ook wel beter.

Ow wat je ook kunt doen, is er een paar ijsblokjes van melk in doen :) dat ontdooit snel genoeg maar dan duurt het nog langer voordat het op kamertemperatuur is.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Plaats reactie