20 euro voor 50 cc's

Moderator: Chantal

Plaats reactie
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

20 euro voor 50 cc's

Bericht door JasmijnLinde »

Er is mij gevraagd of ik 50 cc's wil maken voor een ladiesnight op 9 mei van een buurtvereniging. Er is weinig budget en ik zou alleen de kosten in rekening brengen. Ik leg verder visitekaartjes neer met mijn telefoonnummer en facebookpagina.

Ik heb 40 euro voorgesteld voor de 50 cc's. Dat zou geen probleem zijn maar de voorzitter moest het nog even overleggen met de penningmeester. Zojuist krijg ik een mailtje dat 40 euro te veel is en ze willen niet meer betalen dan 20 euro! Dat is 40 cent per cupcake. Ik vind dat heel erg weinig.

De avond is ook wel om mijn taarten en cupcake gebeuren te promoten en eventueel opdrachten te krijgen. Maar als ik geen opdrachten krijg vind ik het ook prima.

Op de uitnodiging die rondgestuurd is staat mijn naam al. Wat moet ik doen?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10998
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Dorien »

nou sorry, 50 cupcakes voor 20 euro is natuurlijk erg weinig. Wat zijn je kosten voor die 50 cupcakes? Zijn het nog speciale cupcakes? Weet die penningmeester wel dat het niet om een gewoon cakeje gaat maar speciaal cakeje?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Annemarie

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Annemarie »

Een lijst opstellen van de kosten en die terug mailen. Of minder cc's maken? Of gewone cc' s maken en een aantal gedecoreerde om te laten zien.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Chantal »

dan kom je bijna niet uit de kosten!
zou idd dan 15 met marsepein doen, en de rest met een toefje creme erop of zo. dan is het net te doen denk ik...
morgen brengt jeroen 30 cc's van mij weg, en de 30,- staat al op de rekening.
zal ze er even opzetten.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door JasmijnLinde »

Ik heb nu voorgesteld dat ik er 35 maak voor 20 euro. Ook natuurlijk veel te weinig, maar goed. Ik ga ze dan wel iets simpeler maken dan ik had bedacht.

Ik baal er wel van moet ik zeggen. Ik vind het al zo moeilijk om geld te vragen voor dit soort dingen en ben erg onzeker. En 40 euro voor 50 cc's is natuurlijk ook al niet veel. Durfde ik dat eindelijk eens te vragen is het weer niet goed.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10998
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Dorien »

JasmijnLinde schreef:Ik heb nu voorgesteld dat ik er 35 maak voor 20 euro. Ook natuurlijk veel te weinig, maar goed. Ik ga ze dan wel iets simpeler maken dan ik had bedacht..

Grote kans dat de penningmeester iemand is die denkt: wie niet waagt wie niet wint. Dus door zich zo op te stellen andere mensen in een hoek te drijven met de hoop dat het werkt. Ik zou er ook duidelijk bij zeggen dat je ver onder de prijs moet werken en er eigenlijk zelf op moet toeleggen.

Jammer he
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Truus »

Ja, ik zou ook wel duidelijk maken dan, dat voor die lagere prijs ze minder krijgen. Misschien even peilen wat ze nou echt graag willen. Luxer en daardoor duurder. Of minder werk etc. en dan een lagere prijs.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door JasmijnLinde »

Truus schreef:Ja, ik zou ook wel duidelijk maken dan, dat voor die lagere prijs ze minder krijgen. Misschien even peilen wat ze nou echt graag willen. Luxer en daardoor duurder. Of minder werk etc. en dan een lagere prijs.
Weet je het is ook voor mijn eigen promotie. Het is om mezelf onder de aandacht te brengen van de mensen uit het dorp. Ik blijf er ook de hele avond bij om te helpen enzo. Het is van een buurtvereniging en die hebben natuurlijk niet zo veel te makken. Maar ik ook niet :wink:

In de eerste mail had ik al gezegd dat het normaal 60 euro zou kosten. Ik heb er nu ook bij gezet hoeveel tijd het mij kost om cupcakes te decoreren.

Ik was zo blij met deze opdracht maar nu ben ik letterlijk voor niks aan het werken en moet er zelfs iets op toeleggen en dat voelt toch wel als een domper. Ik maak er maar het beste van.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3565
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Althea »

Promotie is natuurlijk fijn. Maar als je ver onder de prijs werkt die je eigenlijk wil vragen, is dat ook de prijs waar mensen zich op instellen en die ze gaan blijven verwachten. "Oh, maar toen en toen kostte het toch ook minder, waarom nu dan meer?" Ik zou zeker niét de opdracht aannemen als je er op moet toeleggen, dus zeker belangrijk om er 100% je kosten uit te halen. En verder inderdaad voelen of het nog klopt voor jou, als het niet goed voelt omdat je te weinig krijgt, niet doen.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Hanne

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Hanne »

ik vind dat echt niet kunnen. ik zou nog maar eens contact met die penningmeester (de vieze knieperd) opnemen.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door JasmijnLinde »

Hanne schreef:ik vind dat echt niet kunnen. ik zou nog maar eens contact met die penningmeester (de vieze knieperd) opnemen.
Hahhaha. Ik weet niet wie de penningmeester is.

Ik heb wel een mailtje gestuurd naar een bestuurslid die ik ken en mij 'geregeld' heeft. Zowel de voorzitter als zij zeiden eerst dat de kosten geen probleem zouden zijn. En nu blijkt er geen geld meer te zijn.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6798
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Betje »

Als je jezelf wilt promoten hiermee, zou ik niet iets simpelers maken. Juist dan moet je ook echt uitpakken. Anders leg je er op toe én schiet je er niets mee op. Als je iets fantastisch moois maakt, heb je tenminste nog kans dat je er een opdracht uitsleept. Dus óf ik zou nog eens over de prijs gaan praten (of het aantal) óf ik zou afhaken.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door JasmijnLinde »

Uiteindelijk is iemand van het bestuur bij mij langs geweest en we hebben afgesproken dat ik 40 cc maak voor 30 euro. Ik vind het prima zo. Ze waren erg geschrokken van de prijs. Ze hadden geen idee. Toen ik vertelde hoeveel tijd ik er mee kwijt zal zijn schrokken ze ook wel.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Jo Jo »

Ah, da's een mooie uitkomst dan toch?
Jij vroeg 80 cent per cupcake, zij boden 40 cent per cupcake en je komt uit op 75 cent per cupcake. Goed dat je er niet direct mee akkoord bent gegaan en duidelijk hebt gemaakt dat het wel wat meer kost qua tijd, energie en materiaal.

En nu succes met (mooi) maken!

Groet,
Joke
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Esther »

Het is nog steeds hartstikke weinig natuurlijk. Maar misschien levert het wat opdrachten op. Lijkt het je wat, om wat meer in opdracht te gaan doen?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8100
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door channiemam »

Wat je eventueel nog zou kunnen doen is wat simpeler cupcakes maken voor het eten en een paar extravagantere voor de promotie. Dummies bijvoorbeeld. Je moet wel laten zien wat je kan met reeele prijs.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Hanne

Re: 20 euro voor 50 cc's

Bericht door Hanne »

goed geregeld meid. je hebt mooi onderhandeld.
Plaats reactie