De speen.. - updateje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

De speen.. - updateje

Bericht door SuzanneV »

DE Speen is weg. Zíjn weg eigenlijk, want we hadden er drie. Weken van tevoren hebben we Robin op het grote moment voorbereid. "Als je drie jaar bent ben je zo'n grote jongen dat we de speentjes wegdoen. Dan heb je ze niet meer nodig." Hij leek er bijna naar uit te kijken, vond het wel stoer..
Vandaag was het dan zover. Twee daagjes na z'n derde verjaardag. Vanmorgen samen het boek 'Anna gooit haar speentjes weg' gelezen en daarna liep Robin als een grote held naar boven om zijn spenen te halen en in de vuilnisbak te gooien. Geen centje pijn.
In het winkelcentrum nog een beloning gekocht voor het dappere weggooien en toen was het middagdutjestijd. Hij zei er nog wat over, maar ging gewoon lekker liggen..
Toen ik een paar minuten beneden zat hoorde ik al keet-geluiden van boven. Nog een paar minuten later ging het keten over in dikke tranen: "Ik wil mijn peeeeeeeeeeeeeeeeeentje! Ik wil met peen slaaaaaaapen!!" Doodzielig.

Gelukkig liet hij zich wel troosten en is weer terug gaan liggen. Inmiddels zit ik hier weer vijf minuutjes op de bank en is het nog steeds stil. Maar ik hou mijn hart vast! Blegh, ik vind mezelf naar nu. Al die jaren hebben WIJ hem die speen aangeleerd en nu ineens nemen we hem in. Hoe oneerlijk is dat eigenlijk?! Slik.
Laatst gewijzigd door SuzanneV op do apr 26, 2012 7:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: De speen..

Bericht door Esther »

SuzanneV schreef:Blegh, ik vind mezelf naar nu. Al die jaren hebben WIJ hem die speen aangeleerd en nu ineens nemen we hem in. Hoe oneerlijk is dat eigenlijk?! Slik.
Tsja. Een speen verkleint ook de kans op wiegendood, dus dat is juist goed. En te lang de speen geven is ook niet goed, dus het is juist een prima moment om hem nu weg te halen. En sommige kinderen moeten daar even doorheen.
Komt wel goed hoor, niet te zwaar aan tillen!

Maar als je er middenin zit, kan het wel even slikken zijn, dat weet ik nog wel van Anna. Die miste de speen ook wel toen ze ging slapen. Maar dat duurde een dag of twee en toen was dat ook over, dus er is hoop hoor!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: De speen..

Bericht door michelle »

Volhouden! Het duurt echt niet zo lang, het went snel!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: De speen..

Bericht door Linkje »

michelle schreef:Volhouden! Het duurt echt niet zo lang, het went snel!
Dat dus. :D

Toen Je!mer 2,5 jaar was zei ik ook wel eens dat "grote jongens geen speen meer hebben" en toen heeft ie ze ook zelf in de prullenbak gegooid. De eerste dag was drama, huilen dat ie hem weer hebben wilde, maar het ging heel snel beter hoor. Na een paar dagen kwam de vraag al niet meer.... en nu zijn we dus al een half jaar van de speen af!
Nu F edde nog!! :lol:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: De speen..

Bericht door SuzanneV »

Bij de derde huilbui heb ik hem vanmiddag maar uit bed gehaald. Geen punt, want het middagdutje wordt wel al vaker overgeslagen. Ik ben benieuwd naar de avond. Zal er zelf weinig van merken, want ik heb slaapdienst vannacht :) . Kan ik ook niet zwichten en hem uit medelijden uit bed halen ofzo.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het snel goedkomt met 's nachts slapen zonder speen. Wat betreft de middagslaapjes kan ik me zo voorstellen dat die tijd nu definitief voorbij gaat zijn. Jammer, want ik ben zelf juist zo moe 's middags :?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
mijadja

Re: De speen..

Bericht door mijadja »

ow, wat stoer joh! Ja, ik kan me heel goed indenken dat je het moeilijk vind. Heb het ook nog steeds niet gedaan omdat er al zoveel verandering is in het leven van die kleine. Kan hij in elk geval ergens zijn troost weghalen. Fijn dat je slaapdienst hebt, haha.
Ga zo dor jullie, goed bezig!!
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: De speen..

Bericht door Floor83 »

Hoe is het vanavond gegaan? Hier zijn we er sinds een week of 2 af. De middagslaapje slaat ze daardoor vaak over. Het is gewoon heel duidelijk te merken dat ze moeilijk in slaap valt. Avonden gaan goed.
Ik vond het ook heel moeilijk. Ook wat jij zegt: zelf aangeleerd / gegevens en dan in eens stoppen.

Maar doorzetten hoor, het lukt echt!

Succes!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: De speen.. - updateje

Bericht door SuzanneV »

Nou, die middagslaap zijn we kwijt ben ik bang. Hij probéért het niet eens meer. Begint direct te huilen of te geinen. Beetje zielig wel, want eigenlijk trekt hij een dag zonder slaap nog maar amper. De middagen zijn niet zo gezellig nu. Als klap op de vuurpijl is Robin vannacht ook nog ziek geworden. Ziek betekende altijd: speen mag ook overdag. Dit wordt dus de eerste speenloze ziekte.

Maarrrrrrrrrrr.. de nachten gingen direct probleemloos! En dat valt me eigenlijk alles mee. Grote vent hebben we toch. :)
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: De speen.. - updateje

Bericht door Dorien »

Wij hebben toen Finn nog een middagdut nodig had maar zonder speen niet kon gewoon tijdens dat slaapje wel een speen gegeven. Heel grappig want hij sliep inderdaad s;'nachts prima zonder. Hij en wij raakten na 2 weken wel helemaal gek van elkaar en eigenlijk is dat altijd goed gegaan. Alleen tijdnes het middagslaapje.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: De speen.. - updateje

Bericht door SuzanneV »

Dat is ook nog een idee. Hou ik even in gedachten.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: De speen.. - updateje

Bericht door niekje »

Dorien schreef:Wij hebben toen Finn nog een middagdut nodig had maar zonder speen niet kon gewoon tijdens dat slaapje wel een speen gegeven. Heel grappig want hij sliep inderdaad s;'nachts prima zonder. Hij en wij raakten na 2 weken wel helemaal gek van elkaar en eigenlijk is dat altijd goed gegaan. Alleen tijdnes het middagslaapje.

Nou dat dus, ik was zwanger van jasper toen we Floor van de speen af wilde hebben, ze was 2,5 jaar, de speen ging toen met sinterklaas mee, toen werden de middagslaapjes ook minder terwijl zij en ik :wink: het nodig hadden....toen Jasper bijna 3 maanden was sliep ze vrijwel niet meer 's middags dus ook tijd om de speen weg te doen, we hebben deze toen samen op de post gedaan aar de difrax en paar dagen later kreeg ze een knuffeltje en een diploma thuis omdat ze gestopt was...

Overdag kreeg ze dus wel de speen en 's avonds ging ze goed slapen zonder...

Hier nu een volgende proef, Jasper van het duimen af krijgen..... :roll:

Succes !!!

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: De speen.. - updateje

Bericht door SuzanneV »

Ja, ik heb de knoop doorgehakt. We gaan nu naar de winkel voor een middagslaap-speen. Ik heb het Robin duidelijk uitgelegd en geloof dat hij het wel snapt. Hij kan echt slecht zonder die slaap, zeker niet nu hij ziek geworden is. En IK kan momenteel ook niet zonder dat dutje met mijn zwangerschapsperikelen..
Bedankt voor deze tip!
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Plaats reactie