Taart voor vrijgezellenfeestje

Moderator: Chantal

Plaats reactie
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door JasmijnLinde »

Gisteren had mijn vriendin haar vrijgezellenfeestje. Ik heb toen deze taart gemaakt. Hij is gevuld met chocolade mousse, roomkaasbotercreme en bosvruchtenjam. Hij is volledig van fondant (wat heel moeilijk te bekleden was....scheurt echt heel snel)

Ik heb ruzie met photobucket. Ik had de foto's verkleind en bijgesneden maar het lukt niet met het plaatsen. Grrrr.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie er van? Eerlijk zeggen.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door Esther »

Daar zal ze superblij mee zijn! Hij zit er netjes uit hoor, ik kan geen scheuren ontdekken en hij lijkt strak.

De decoratie lijkt mij een beetje dik uitgerold (vooral de letters en de lintjes), maar ik ben geen echte kenner dus het kan ook meevallen.
Ik vind de knoopjes heel erg leuk! En de lintjes zo aan de zijkant ook. De kleuren vind ik op de foto niet zo denderend overkomen, maar je hebt ze bij kunstlicht gemaakt hè? Dus ik denk dat ze in het echt wel mooi zijn.
Ik zou de onderplaat wat groter maken.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
lotte

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door lotte »

Ziet er mooi, strak uit! Eerste keer met fondant, of doe je meestal een combi? Ik heb het nog nooit gebruikt.
Heel leuk met die knoopje trouwens!
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door JasmijnLinde »

De linten, stik en knopen komen uit een mold. De dikte hoort (denk ik) zo.
Mijn allereerste taart heb ik ook helemaal volledig van fondant gemaakt, maar ja dat was mijn eerste.
Meestal doe ik een combi van marsepein en fondant. Ik merk wel dat de meeste mensen fondant lekkerder vinden
dan marsepein.

De kleuren zien er in het echt wel anders uit. Ik was daar erg tevreden over maar zo op de foto lijkt het een beetje grauw.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door Chantal »

leuke taart hoor!
ik vind fondant niet lekker om mee te werken en om te eten. smaken verschillen want sommige mensen vinden marsepein niet lekker. al hoor ik eigenlijk altijd dat ze het lekker vinden.
decoraties zijn (vind ik dan ;) ) dik. zelf probeer ik het altijd zo dun mogelijk te doen omdat je al zo'n hap marsepein/fondant krijgt door alleen de bekleding.
maar.... het ziet er wel mooi uit!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3376
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door diane76 »

Mooi hoor! Zeker de zijkant, erg leuk om verschillende linten te gebruiken, geeft meteen een heel fris effect. Welke molds zijn dat?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door JasmijnLinde »

Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
loet78
J&J HAWAII
Berichten: 9218
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:06 am

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door loet78 »

Mooi! en superstrak!

Ik ben een echte fondant-fan (vind idd marsepein ook niet lekker) maar laatst een hele taart met marsepein bekleed, dat vile me ook niet tegen.
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door Mare »

Ik vind de rand super leuk gedaan, geeft een mooi effect. Ik vind de versiering bovenop alleen wat 'kaal' of iig onhandig verdeeld. Maar verder mooi strak en leuk die knoopjes.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door Deborah »

leuk geworden hoor! En wat ik denk ik nog grappiger vind....... Dat je deze taart voor mijn ex hebt gemaakt
als zij tenminste in L ee k wonen?
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Annemarie

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door Annemarie »

Ik denk waarom krijgt ze op zo'n mooie, strakke taart nu zulke kritische antwoorden, maar daar vroeg je om.

Ik vind hem echt heel mooi, dat het wat dikker is komt doordat je molds gebruikt, bij de knoopjes vind ik dat de knoopjes juist echt maken, lint is eigenlijk wat dunner. Ik heb van die rollers waar je een soort ringetje omheen doet zodat je alles even dik (of dun) uit rolt. En voor lint heb ik een soort roller.

Mijn enige commentaar is dat ik vind dat de knoopjes iets hadden moeten doen. Bijvoorbeeld dat je het einde van een lint ziet en een knoopje het vast maakt.

Om kleur goed op de foto te krijgen kun je het best met daglicht fotograferen of met een bouwlamp of daglichtlamp extra belichten.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door JasmijnLinde »

Deborah schreef:leuk geworden hoor! En wat ik denk ik nog grappiger vind....... Dat je deze taart voor mijn ex hebt gemaakt
als zij tenminste in L ee k wonen?
Haha, nee deze Menno en Evelien wonen heel ergens anders.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5610
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Taart voor vrijgezellenfeestje

Bericht door JasmijnLinde »

Annemarie schreef:Ik denk waarom krijgt ze op zo'n mooie, strakke taart nu zulke kritische antwoorden, maar daar vroeg je om.

Ik vind hem echt heel mooi, dat het wat dikker is komt doordat je molds gebruikt, bij de knoopjes vind ik dat de knoopjes juist echt maken, lint is eigenlijk wat dunner. Ik heb van die rollers waar je een soort ringetje omheen doet zodat je alles even dik (of dun) uit rolt. En voor lint heb ik een soort roller.

Mijn enige commentaar is dat ik vind dat de knoopjes iets hadden moeten doen. Bijvoorbeeld dat je het einde van een lint ziet en een knoopje het vast maakt.

Om kleur goed op de foto te krijgen kun je het best met daglicht fotograferen of met een bouwlamp of daglichtlamp extra belichten.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt met die roller. Heb je mss een link, want ik ben wel benieuwd.

Ik heb echt heel weinig fantasie en vind het ook heel moeilijk om een originele taart te maken. Zoals ik het nu heb gedaan is bijna hetzelfde als van het plaatje van de mold. De knopen heb ik nu op de randjes tussen de linten geplakt. En tja, qua fotograferen kan ik nog veel leren. Ik heb geen fototoestel meer (hopelijk krijg ik een goede in juni) en het is steeds snel even fotograferen met een geleende camera of telefoon. ik heb nu even snel in de keuken van mijn zusje foto's gemaakt. 3 minuten voordat ik weg ging.

Bedankt voor je tips in ieder geval. Ik ga ze zeker onthouden.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Plaats reactie