"Mislukt" CB bezoek

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
KarinH

"Mislukt" CB bezoek

Bericht door KarinH »

Ben laatst met Eveline naar CB geweest (een wat verlaat 3-jaar bezoek, lang leve de bureaucratie) en ik had het eigenlijk wel kunnen bedenken dat het een mission impossible zou zijn. Eveline is kat-uit-boom-kijk-meisje (goh, van wie zou ze dat hebben :roll: :wink: ) dat in onbekende situaties nog best verlegen kan zijn (lees = aan mij vastgekleefd). Maar ook erg eigenzinnig, als ze 'nee' zegt kunt je op je kop gaan staan, maar dan zal madammeke echt niet mee werken.

We waren natuurlijk al zo lang niet meer geweest, dat alles erg vreemd was en ze niets wilde. Met veel drama en moeite lengte en gewicht zelf kunnen bepalen (no way dat die enge mevrouw in de buurt mocht komen :wink: ), maar voor de rest he-le-maal niets. :roll: Zat weggedoken op schoot. Dus ze heeft geen enkel 'kunstje' vertoond en de ogentest zijn we niet eens aan begonnen.

Dus... over 3 maanden moeten we terug en ik heb er een hard hoofd dat het dan wel goed zal gaan :? . Iemand nog ideeen, tips? Of ervaringen?
Op zich voor de ontwikkeling maak ik me niet druk, ik weet dat ze alles kan wat 'moet', maar tja die ogen? Ik heb niet het gevoel dat er iets mis mee is, maar we zijn wel beide brildragend en oogarts heeft ons laten weten dat Christian ook op termijn een bril nodig gaat hebben.
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Annet »

Kunnen jullie binnenlopen daar? misschien tzt dat eens doen om te laten zien waar jullie heen gaan en ogentest plaatjes vast doornemen, alsof het een spelletje is?
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Laris76 »

Hier word je als je kind meerdere keren niet aan de ogentest wil meewerken standaard naar de oogarts gestuurd. Bij ons deed dat wonderen. De oogarts had allemaal coole instrumenten die veel leuker zijn dan die stomme kaart met gekke plaatjes :roll:

Wil je liever niet doorverwezen worden?
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Miranda »

Marit wilde ook echt niets doen op het CB, zat altijd volledig aan mij vastgeplakt en echt niet dat ze iets zei!
Wij moesten dus ook 3 maanden later terug. Het ging toen stukken beter. Ogentest mislukte weliswaar nog, maar toen ik 2 maanden later een afspraak voor Danique had deed zij even uit zichzelf de ogentest....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5616
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door JasmijnLinde »

Linde had er ook niet zo'n zin in. Gelukkig hebben wij een hele fijne verpleegkundige en die nam alle tijd. Uiteindelijk heeft zij een kleine kaart gegeven aan mij met daarop de plaatjes. Linde zat bij mij op schoot en kon zo de plaatjes aan mij aanwijzen. Dat werkte erg goed.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Floor83 »

Ik heb geen tips. Wij mogen in juni ook. Bij S0phie zal het wel net zo gaan. Ik ben heel benieuwd hoe ze daar mee om gaan. Laatst al de plaatjes geoefend en ook op afstand en dat ging goed. Ik lees dus mee, misschien hebben we er wat aan.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
wennetje

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door wennetje »

In het groene boekje staan de plaatjes van de ogentest, ik heb met Joris gewoon heel vaak spelenderwijs die plaatjes erbij gepakt. Uitleggen wat er gaat gebeuren helpt misschien ook. Is het CB in de buurt? Kun je nog een keertje tussendoor daar even wegen ofzo, gewoon om haar daar een beetje te laten wennen? Eigen speelgoed/knuffel mee? Het zijn zomaar wat ideeën.

Is de afspraak wel op een goed tijdstip voor haar? Dus niet halverwege haar middagslaapje of op een tijdstip dat ze wat slechter in haar vel kan zitten?
Ves

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Ves »

Oh, hier vrees ik ook voor... ik lees dus mee! V wil doorgaans ook niet meewerken op het cb. Normaal weet ik dat hij op zich wel kan wat van hem gevraagd wordt, maar met zo'n ogentest ligt dat anders...
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Eve71ne »

Zelfde verhaal bij Meike, toendertijd. Toen we op herhaling moesten ging het half goed. Zij kreeg het voordeel van de twijfel maar wel met het bericht dat zij vervroegd bij de schoolarts zou moeten komen om dan weer een ogentest te doen. Die vond zonder ouders plaats, en daarna het bericht ontvangen dat het goed gegaan was.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Susan »

Heel herkenbaar!
Onze dame heeft ook een eigen wil en hierdoor ging het de 1e keer ook mis met de ogentest.
De 2e keer was geen probleem gelukkig.
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: "Mislukt" CB bezoek

Bericht door Deborah »

JasmijnLinde schreef:Linde had er ook niet zo'n zin in. Gelukkig hebben wij een hele fijne verpleegkundige en die nam alle tijd. Uiteindelijk heeft zij een kleine kaart gegeven aan mij met daarop de plaatjes. Linde zat bij mij op schoot en kon zo de plaatjes aan mij aanwijzen. Dat werkte erg goed.

Dit deed onze wijkverpleegkundige ook afgelopen donderdag. Zeer geslaagd. Zo hoefde hij niets te zeggen en mama hoefde alleen maar te bevestigen dat wat hij aanwees overeenkwam met wat de verpleegkundige aanwees.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Plaats reactie