maart-april-mei 2012 babies

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Ik ben heel benieuwd hoe het met alle april-mei babies gaat. Ik zal even over Ruben vertellen. Vandaag is navelstreng eraf gevallen. Wangetjes lijken al dikker te worden, morgen ga ik hem op de keukenweegschaal leggen (die gaat tot vijf kilo en itt zijn zus komt hij daar nog lang niet aan). Verder is het zo'n rustig kind. Hij huilt nauwelijks. Eerste week sliep hij min of meer 24 uur per dag, nu is hij steeds vaker wakker en dan kijkt hij heel alert om zich heen. Hij maakt ook steeds meer geluidjes.

Borstvoeding loopt als een trein. Wat is dat relaxed voeden met een tweede zeg! Zodra de kraamhulp weg was ben ik gestopt met voedingen tellen en op de klok kijken. Ik lees Scarlet voor terwijl Ruben drinkt - geweldig gevoel!
Laatst gewijzigd door nova op wo mei 30, 2012 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Het loopt nog niet storm, zou iedereen hetzelfde probleem hebben als ik, het typt zo lastig met kind aan de borst.

Hier gaat het op zich goed, het voelt al redelijk normaal met 3 kinderen :lol: . Abel is best makkelijk over het algemeen, huilt weinig. Helaas heeft hij steeds meer onrustige periodes, hij slaapt dan maar kort, kreunt veel en laat steeds scheten, blijft lang wakker en gaat dan uiteindelijk natuurlijk toch huilen. Overdag geen probleem, zolang ik hem lekker bij me houd (en hij slaapt meestal ook goed in maxi-cosi, draagdoek of kinderwagen, dus dat scheelt met ons drukke programma). Maar 's nachts houdt hij mij ook wakker, en nu het al een paar nachten op rij zo gaat begin ik me toch wel erg moe te voelen. Gelukkig soms ook een beter nacht, ik hoop daar erg op voor vannacht, ik word niet gezelliger zo.
Abel wordt juist wel gezelliger, die lacht steeds meer, en maakt daar nu ook soms een geluidje bij, zo lief!
's Avonds is hij ook erg wakker trouwens, maar ook dan huilt hij niet echt, hij wil gewoon rondkijken enzo.

2 weken geleden, toen hij 2 weken was, op controle geweest, toen woog hij 4 kilo, dus bijna een halve kilo boven zijn geboortegewicht. Hij kreeg toen ook de 2e hielprik, en omdat hij nog steeds geel was is zijn bloed ook weer getest. Alles was prima, had niet anders verwacht. Hij is nog steeds wat geel, maar het wordt minder. Hij is dus net als zijn zus, die was ook 6 weken geel.
Nu weer op controle als hij 7 weken is, dan krijgt hij direct een hoop inentingen, want 2 dagen later vliegen we naar Nederland. tenminste, als we zijn amerikaanse paspoort hebben, dat hebben we vorige week maandag aangevraagd. Het nederlandse hebben we donderdag aangevraagd, misschien is dat er nog op tijd, maar dat is verder niet zo belangrijk.

Volgende week is mijn echte vuurdoop, dan is mijn man 4 dagen en nachten weg :?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Een hand is onhandig ja! Ik heb gisteren Ruben gevoed en tegelijkertijd ovenschotel van verbrandig gered EN telefoon beantwoord. Ik voelde me uiterst professioneel :mrgreen:. Bij de keukenweegschaal voelde ik me minder professioneel, die bleek te instabiel voor een bewegende baby.

Vier dagen in je uppie met drie kinderen... dat is met recht een vuurdoop!

Ben vandaag ook nog even bij de verloskundige geweest. Waarom vertelt niemand je dat inwendige oplosbare hechtingen soms niet oplossen maar uitwendig gaan zitten pesten? Ik kan nu opeens meer dan 100 meter lopen zonder pijn!
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Nienke

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Oh leuk, zo'n babydraadje!

Hier gaat alles goed.
E is tot nu toe een hele makkelijke rustige baby. Overdag houden we haar lekker bij ons in de buurt en ligt ze vaak in de kinderwagen of box en veel bij ons op schoot. Dat vindt ze echt heerlijk. En 's nachts ligt ze naast me in de wieg. Een keer per nacht zetten we de wekker voor een voeding, anders zou ze volgens mij zo doorslapen :shock: Heerlijk hoor, alleen ik heb het idee dat zo'n kleine baby die nachtvoeding toch echt nodig heeft, dus maken we haar toch maar wakker.

Het voeden zelf gaat ook prima, alleen het aanzuigen blijft zeer doen bij me. Ik hoop dat dat nog over gaat.

Gisteren zag ik dat er wat bloed uit haar naveltje kwam, het was maar een heel klein beetje. Vanaf dag 6 is haar navelstompje er al af. Maar ik begreep na wat googelen dat dat bloed niet erg is.

@ Hemmie: Ik hoop voor je dat de nachten snel weer meer slaap zullen bevatten. Dat scheelt zo'n hoop!
@ Nova: Fijn dat je nu weer wat verder kan lopen. En je klinkt heel profi hoor :lol:
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Nienke schreef: Een keer per nacht zetten we de wekker voor een voeding, anders zou ze volgens mij zo doorslapen :shock: Heerlijk hoor, alleen ik heb het idee dat zo'n kleine baby die nachtvoeding toch echt nodig heeft, dus maken we haar toch maar wakker.
Geen kind hetzelfde... Ruben komt de ene nacht elke vier uur, de andere nacht elke twee uur. Geen idee waarom of wat het verschil is. Maar de val-snel-weer-in-slaap-hormonen doen hun werk. Ik sliep vannacht al weer voor de luier verschoont was door ML.
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Nienke

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Hoe is het met jullie en jullie baby's?
Hier gaat het nog steeds goed.
Vandaag voor het eerst de draagdoek uitgeprobeerd, wat is dat leuk zeg! E vond het heerlijk en viel meteen in een diepe slaap. En ik was natuurlijk heel trots 8) Bij M wist ik helemaal niet dat die dingen bestonden, toen las ik er later over hier op het forum en ik heb altijd gedacht; áls we ooit nog voor een tweede gaan, dan wil ik zeker weten zo'n doek proberen. Nou, bij deze dus, helemaal leuk.

Hemmie, heb je je vuurdoop van 4 dagen alleen met de kinderen al achter de rug? Of zit je er middenin?
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Het zit er bijna op, hij landt over een uur! Het ging eigenlijk best goed, maar helaas is Abel sinds gisteren erg onrustig. Spugen, meer huilen, zojuist echt ontroostbaar, nooit eerder gehad (hij huilt maar weinig). Gelukkig vanavond weer hulp, en na morgen gelukkig weekend. Eens kijken of ik er dan een middagdutje in kan krijgen, daar ben ik wel aan toe!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Ha leuk! Hier ligt Ruben net in bed, dus ook even twee handen ter beschikking. Hij groeit als kool, kijkt je aan en lacht... wat wil je nog meer? :verliefd: Ik moet nog steeds 's middags slapen, anders haal ik de avond niet. Hebben jullie dat ook?

@Hemmie: knap hoor vier dagen alles in je uppie gedaan. Ik ben verwend met een man die maandag pas weer aan het werk gaat.

@Nienke: wat voor draagdoek heb jij? Ik wil er ook eentje, maar verzuip in het aanbod.
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Mag ik hier ook meeschrijven? Weliswaar is M@tte op 31-3 geboren dus niet in april, maar als ze er 3 uur langer over had gedaan was ze op 1 april geboren...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Nienke

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Gezellig Laris, leuk als je ook meeschrijft!

Fijn dat alles goed is gegaan Hemmie, ik vind het knap van je hoor! En dat middagdutje heb je dubbel en dwars verdiend.

Nova, ik heb een tricot slen. Op marktplaats voor een prikkie overgenomen. Ik heb helemaal geen ervaring met doeken, en met deze schijn je het gemakkelijk te kunnen leren. Gewoon proberen!
Een middagdutje heb ik alleen nog echt nodig als de nacht kort/onrustig is geweest. Gelukkig slaapt E over het algemeen vrij goed, dus meestal blijf ik 's middags op. Daarbij heeft E ook nog geen vaste slaapjes overdag, het zijn vaak hazeslaapjes. En zelf een tukkie doen terwijl zij wakker is... nee, dat gaat niet.
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Zo daar ben ik dan.
Morgen is M@tte precies 7 weken oud en over 3 weken mag ik weer aan de slag :( Heb er nu nog niet veel zin in, maar ga de laatste 3 wkn van verlof maar nog wat leuke dingen proberen te doen en wat dingen afmaken.

De kleine meid doet het prima. 's-nachts slaapt ze steeds vaker van half 10 tot ongeveer half zes-zes uur; een enkele keer nog een nachtvoeding rond half 4. Ongekend wat ons betreft. Overdag is ze onrustiger; hele periode sliep ze alleen op haar buik; vandaag voor het eerst weer de hele dag op de rug en zelfs weer in haar bed. Sinds een week of 2 is ze langer wakker en ligt zemeer te kijken en lacht ze van oor tot oor.

Oja en de draagdoek (ik heb een geweven doek) gebruiken we hier eigenlijk niet meer zo veel. Alles is hier op loopafstand en dan vind ik de wagen wel zo handig. Misschien later wel weer. De ringsling wil me niet meer zo lukken.

De dagen met 3 kids alleen vind ik nog wel superdruk, terwijl er dan gewoon nog 1 naar school gaat. Ben wel blij als ML dan weer thuiskomt.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Hier eindelijk weer eens een wat betere nacht (volgens manlief natuurlijk doordat hij er weer was :lol: ), wel gewoon minstens elke 2 uur wakker, maar vrijwel altijd meteen weer tijdens het voeden in slaap. Maar 1 korte onrustige periode gehad, maar dat halve uurtje kon ik nog wel hebben. Duimen maar voor nog zo'n nacht!

's Middags slapen zit er hier echt niet in door de week, de andere 2 moeten dan uit school worden gehaald en/of zijn thuis. Ik zou evt 's ochtends kunnen slapen, maar dat lukt me toch niet, dan ben ik nog niet moe genoeg. Ik zou het best kunnen gebruiken, maar helaas.

Ik ben op het moment echt aan het aftellen, Marrit heeft na vandaag nog maar 2 dagen school (woensdag de laatste dag), en over precies 2 weken stappen we in het vliegtuig naar NL, dan heeft Wytse ook net zomervakantie. Op zich hoop ik voor die tijd nog ietsje af te vallen, dan kan ik denk ik net weer al mijn normale kleding aan, en dat zou handig zijn. Ik draag nu veel rokken en jurken, maar in het koude NL zou een lange broek ook fijn zijn. Aan de andere kant, bij de andere 2 ben ik in de 1,5 jaar na hun geboorte geleidelijk aan veel te veel afgevallen, en dat wil ik nu echt proberen te voorkomen. Ik ben alleen niet erg hoopvol, nog maar 3,5 kilo en dan zit ik weer op mijn oude gewicht (had ik net weer bereikt toen ik zwanger werd, jaren over gedaan om daar weer te komen na mijn dieptepunt), ik vrees dat dat (en meer) er snel genoeg van af zal zijn.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Ik mag ook hier mee gaan schrijven met mijn kersverse mei-baby :D
We zijn erg aan het genieten. Anna is vandaag in de tummytub geweest. Dat vond ze heerlijk! Ze doet het erg goed, nu op dag drie is ze 140 gram afgevallen, van 300 naar 2940. De bv komt nu echt op gang, ik heb lichte stuwing. Maar Anna drinkt al heel effectief, je hoort haar al slikken en ik voel ook een toeschietreflex. Ze is nu ook helemaal onder zeil na een voeding, zo lief! Ze ligt nu in haar wiegje en ik wil telkens even naar haar kijken, mijn kleine meisje.
Ik voel me zelf ook goed, nog wel een beetje bibberig. Maar heel anders dan bij Nathan, veel meer ontspannen deze keer.
Ik ga lekker verder genieten.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Geniet maar Jikke, zo speciaal die kleintjes! Die van mij alweer 6 weken, zo groot, waar gaat de tijd?

Gisteren nacontrole gehad bij de gyn, op z'n amerikaans dus inclusief inwendig onderzoek, pfff.... Ik had mijn gyn toevallig zondag al gezien, toen stond ik net op een parkeerplaats Abel in de ringsling te doen, en stopte hij. Hij vroeg toen direct of het een ringsling was, die had zijn vrouw ook gebruikt. Gisteren kwam hij er nog op terug, vertelde dat zijn vrouw ook o.a. een mei-tai had. Hij is weer in mijn achting gestegen :-)
Ik kreeg nog een complimentje voor de bevalling, hij zei dat als hij een keer een bevalling op video had willen opnemen hij die van mij had moeten doen, aangezien ik zo goed gefocust was. Tegen zijn nurse begon hij te vertellen dat je niet kon merken dat ik geen ruggeprik had gehad. Ze zijn hier echt niets gewend geloof ik, ik vond het helemaal niet zo super gaan, met die stomme rugweeen. Maar toch leuk om te horen :lol: .

Dinsdag met Abel naar de kinderarts voor alle inentingen, ben echt benieuwd hoe groot hij is, hij lijkt al zo groot (en dat zegt iedereen, dus het is niet alleen mijn eigen vertekende beeld :wink: ). Hij is ook enorm sterk, gisteren zat hij bij mijn man, ging hij helemaal naar voren hangen met zijn bovenlijf, en toen weer terug. Hij zat gewoon een beetje. Lachen doet hij de laatste dagen ook erg veel, zo lief!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

He Jikke, jij bent er supersnel bij! Heerlijk he, zo'n ontspannen start van een tweede. Las ook je bevallingsverhaal, dat is ook snel gegaan.

@Laris: leuk dat je ook meeschrijft!

@hemmie: ik viel na Scarlets geboorte ook te snel af. Heb toen een poosje het boterkoekdieet gedaan: minimaal 2 boterkoeken per week eten, roomijs ipv yoghurt toe enz. Toen ik niet meer afviel ben ik weer langzaam overgeschakeld op gezonde dingen.

@Nienke: bedankt voor de tip op marktplaats te zoeken. Ik heb er nu ook een in huis, als de temperatuur daalt ga ik het proberen. Ruben ligt nu in een romper in de box.

Ik heb Ruben vandaag gewogen: 800 gram in twee weken :shock: Geen wonder dat we het spek zagen groeien. Hij is nu net zo zwaar als Scarlet bij geboorte, opnieuw haar babyfoto's erbij gepakt maar de conclusie blijft dat ze niet op elkaar lijken. Doorslapen doet hij niet, hij houdt nog steeds 2-4 uur tussen voedingen. Dus dat zal ook bijdragen aan zijn snelle groei!
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Net terug van de kinderarts. Mijn reusje weegt nu 5,6 kilo, 2 kilo boven zijn geboortegewicht (hij is morgen 7 weken). En alweer 59cm lang. Kinderarts wilde even zien of hij op zijn buik liggend zijn borst al van de grond drukte. Dat deed hij, om vervolgens om te rollen naar de rug, en dat meerdere keren. Erg grappig, thuis doet hij dat vrijwel nooit, maar toevallig vanochtend wel een keer. Ze was onder de indruk, ze zei dat ze kinderen van 6 maanden zag die dat net deden.
Ze vond zijn huidje eczemig, en gaf aan dat het een voedselallergie zou kunnen zijn. Nu hebben we die niet in de familie, en hij lijkt geen last te hebben, maar we houden het maar eens goed in de gaten.
En toen natuurlijk drama, 3 prikjes. Daarvoor al drupjes voor de rota-virus vaccinatie. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren. En nu pas in augustus weer, als hij 4 maanden is.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Dat klinkt goed Hemmie! En zeker een reus zeg, jij hebt slagroom :D Heerlijk hoor dat hij het zo goed doet! Wanneer komen jullie naar NL?

Nova, wat fijn dar Ruben ook zo goed groeit! Tricotslen heb ik hier ook nog, mag je wel van me overnemen als je interesse hebt. Ik heb 2 geweven draagdoeken, die ik ga gebruiken. De tricotslen ligt hier niets te doen.

Hier gaat alles ok. Vandaag laatste dag kraamzorg, dat was wel even slikken hoor dat ze nu weg is. We hadden echt een super kraamverzorgende. Ik kan eigenlijk niets bedenken waar ik niet tevreden over was. Nu hadden we ook geluk dat we vanwege Orlands handicap extra uren kregen en daardoor 7 dagen kraamzorg van 8 uur hebben gehad. Het zal wel wennen zijn morgen. Gabriel gaat werken, dus ik ben dan echt alleen. Gelukkig zijn onze jongens groot genoeg om zelf naar school te gaan, want ik moet er niet aan denken om dat nu al te doen. Het verste wat ik gelopen heb is naar de schommelbank achter in de tuin. Mijn moeder komt morgen nog wel even langs, dat vind ik wel heel fijn.

Helaas hebben we wel spruw :? Ik had gehoopt dat dat dit keer achterwege zou blijven. Bij Nathan heb ik de hele bv periode op en af spruw gehad. Ik ga ook niet aan de slag met miconazol ea, maar meteen aan de gentiaan violet. Ik heb ook echt pijnlijke tepels. Dat was al vanaf dag 1 zo, aanleggen lukte nog niet zo goed. Ik heb op dag 2 meteen een lactatiekundige laten komen, zij heeft mee gekeken. Afgelopen zaterdag is Anna's tongriempje en bovenlipriempje geknipt. Die waren allebei te strak. Het was heel zielig :cry: Maar daarna ging het aanleggen wel een stuk beter. Degene die knipte dacht ook een bacteriële infectie te zien op mijn tepels, die ik behandeld heb met betadineoplossing. En dat hielp. De productie komt prima op gang, dat is bij mij echt geen probleem. Ik lek aan alle kanten, er is meer dan voldoende melk. Hopelijk gaat het voeden nu ook pijnloos worden, dat zou heel fijn zijn. Ze komt ongeveer om de 3 uur, dat is heel keurig. Zou van mij wel iets vaker mogen, zeker met die warmte was dat beter. Maar ja, ze slaapt gewoon zo diep tussen de voedingen door, bij het eerste de beste hongersignaal pak ik haar op. Ook 's nachts laat ze er ongeveer 3 à 3 1/2 uur tussen.

Anna was gisteren alweer boven geboortegewicht. 3110 gram woog ze toen. En ze is zo lief! Ze slaapt veel, en als ze wakker is kijkt ze zo helder uit haar oogjes. Nathan is helemaal verliefd op zijn zusje. Toen het vorige week zo hard onweerde moest Anna erg huilen. Nathan rende naar de wastafel, waste zijn handen en ging heel snel Anna aaien: huil maar niet baby, dat is onweer, je hoeft niet bang te zijn. :verliefd: Of hij fluistert in haar oor: baby, ik ben je grote broer Nathan, jij heet Anna. :lol: Dat maakt ook het genieten dubbel deze keer. Het is ook de liefde die ik voor Nathan voel en die hij doorgeeft daan Anna die zo bijzonder is.

Kortom, genieten hier! En daar ga ik lekker mee door.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Jammer van die spruw J ikke! Hopelijk gaat het deze keer snel over, en komt het niet terug.
Fijn dat het verder zo goed gaat, geniet maar van je mooie meisje!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Wauw Hemmie, 2 kilo boven zijn geboortegewicht! We zullen over twee weken zien of wij dat halen. Ik ben nu aan het blokvoeden en buikpijn en groene luiers worden minder, dus ik verwacht dat zijn groei ook iets langzamer zal gaan.

Jikke, wat vervelend van die spruw. Hielp gentiaanviolet bij Nathan goed?
Zo'n eerste dag er zelf voor staan is altijd spannend. Fijn dat je moeder nog even om een hoekje komt kijken.
Bedankt voor je aanbod van de tricotslen, maar die heb ik dus in huis (heb net het labeltje bekeken). Liggend krijg ik Ruben er niet netjes in, maar rechtop wel. Goed knopen is nog wel even oefenen. Ik ben vandaag er even mee naar buiten geweest, en ik vond hem behoorlijk warm toen ik terugwas. Ik had geen jas of vest aan, Ruben ook niet (katoenen shirtje en broekje plus romper). Ik aarzel of ik de knoopvariant met naar buiten stekende beentjes toch alvast zal proberen. Waarom geef jij voorkeur aan geweven doek? Ik heb Scarlet nooit gedragen in een doek maar ik denk dat Ruben het wel fijn vindt.
Ik geniet ook erg van de aandacht van mijn grote kind voor het kleintje. Roerend, en ook grappig hoe ze hem direct weer terug geeft als hij dreigt te gaan huilen.

hij heeft weer honger, dus ik sluit af!
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Ik heb Anna nu net voor het eerst in de geweven doek gedaan. Ze moest zo huilen, had geen honger (net 3 borsten gehad) maar ik moest een paar mailtjes sturen. De doek lag op de bank klaar dus waarom niet proberen. En ze sliep in 2 minuten. Ik vind een geweven doek heel fijn dragen, het is lekker zacht, meer stevigheid dan een tricot doek, en net iets beter te knopen. En nog een voordeel, ook grote kinderen kun je er mee dragen. Nathan heb ik veel gedragen, dat ga ik bij Anna vast ook doen. Voor afstanden gebruikte ik wel de wagen, maar binnenshuis en voor kleine stukjes vond ik de doek heel handig. Zoals nu dat ze huilt, ze is nu dicht bij mij en snel getroost. Lekker tegemoet kunnen komen aan de mamahonger.

Nadeel van de tricotslen is idd dat hij erg warm is. Je zou Ruben er met dit weer zelfs in alleen een romper in kunnen doen. In de kommahouding (liggend) wordt volgens mij tegenwoordig afgeraden. Beentjes buiten de doek kan idd ook al.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Wij hebben M@tte de eerste weken ook veel in de geweven doek gehad. Vooral idd voor de geborgenheid en tegen de krampjes. Nu vindt ze het nog steeds heerlijk om lekker op haar buikje in de wagen te liggen. Heerlijk in haar eigen "huisje" terwijl de broers de tuin onveilig maken. 's-nachts slaapt ze gelukkig prima op haar rug. Met dit warme weer heb ik de doek nog niet gebruikt; veels te heet. Een zomerdoek klinkt wel aantrekkelijk, maar ik denk niet dat ik die zoveel gebruik dat ik de aanschaf "eruit" kan halen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Volgens mij heb ik hier nog niet meegeschreven, maar ik geloof dat er geen maartdraadje is, dus ik sluit me graag aan. Al ben ik momenteel niet zo'n actieve schrijver. Zit vooral te internetten tijdens het voeden, dat reageert niet zo makkelijk.

Sjoerd heeft de eerste weken van zijn leven heel makkelijk geslapen. Helaas lijkt dat verleden tijd. Ruim 2 weken geleden ging hij moeilijker zelf slapen en liet hij zich ook niet meer makkelijk wegleggen nadat wij hem in slaap hadden geholpen. Tussendoor is hij ziek geweest en heeft hij wel een paar dagen goed geslapen, maar nu hij weer is opgeknapt is het weer minder. Zelf in slaap vallen lukt niet zonder huilen, bij ons valt hij wel in slaap na wat rondlopen, maar na het wegleggen wordt hij binnen 5 minuten huilend wakker en gaat dan niet meer slapen. Vandaag zijn we begonnen met laten huilen. Dan valt hij binnen 10 minuten wel in slaap, maar de slaapjes zijn niet langer dan 45 minuten. Jammer, het leek er even op dat we éindelijk een makkelijke slaper hadden... niet dus.
De nachten gaan wel vrij goed. Er zit af en toe wel 4 uur tussen 2 voedingen en we slapen vlot weer verder na een voeding.
Drinken gaat wel heel goed de laatste weken. Hij groeit ook goed, nu ruim 2 kilo zwaarder dan bij geboorte.
'k ga even voeden!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

@Ester heb je al geprobeerd om Sjoerd op zijn buik te leggen? Deed/doet bij ons wonderen overdag. We blijven er wel in de buurt - M@tte ligt dan in de wandelwagen - maar alles beter dan een kindje dat zo moe is dat het niet meer in slaap kan vallen. ś-nachts en soms ook wel overdag slaapt ze gewoon op haar rug.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Laris76 schreef:@Ester heb je al geprobeerd om Sjoerd op zijn buik te leggen? Deed/doet bij ons wonderen overdag. We blijven er wel in de buurt - M@tte ligt dan in de wandelwagen - maar alles beter dan een kindje dat zo moe is dat het niet meer in slaap kan vallen. ś-nachts en soms ook wel overdag slaapt ze gewoon op haar rug.
Ja, sinds vorige week slaapt hij op z'n buik. De eerste 2 dagen leek dat wel wat te helpen, maar nu heb ik niet meer dan idee. Al lukt het nu op z'n rug helemaal niet meer.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Ester schreef:
Laris76 schreef:@Ester heb je al geprobeerd om Sjoerd op zijn buik te leggen? Deed/doet bij ons wonderen overdag. We blijven er wel in de buurt - M@tte ligt dan in de wandelwagen - maar alles beter dan een kindje dat zo moe is dat het niet meer in slaap kan vallen. ś-nachts en soms ook wel overdag slaapt ze gewoon op haar rug.
Ja, sinds vorige week slaapt hij op z'n buik. De eerste 2 dagen leek dat wel wat te helpen, maar nu heb ik niet meer dan idee. Al lukt het nu op z'n rug helemaal niet meer.
Ai, nou hopelijk is het een korte fase...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

ik heb de titel van dit draadje aangepast. Verder ook even geen handen vrij!
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Hier ook een buikslaper, 's nachts valt hij al drinkend wel op de zij in slaap en rolt soms naar de rug, maar dan is hij meestal ook weer binnen een uur wakker. Op de buik slaapt hij beduidend beter en langer.
Bij Abel wa sik de eerste weken ook hoopvol, maar inmiddels gaat het slapen ook niet super. Op zich lukt het wel aardig hem in slaap te krijgen, maar meestal niet in slaap voeden, maar even met hem lopen. Prima, overdag, maar het gevolg is dat hij 's nachts ook niet na het drinken meteen weer in slaap valt. Soms werkt het dan om hem op de buik te leggen, maar vaak ook gaat uiteindelijk 1 van ons maar met hem naar de kamer om wat rond te lopen ofzo, en als hij slaapt dan weer terug. Dat vind ik wel erg vermoeiend, hopelijk gaat dat snel over.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

even opscheppen over mijn modelbaby: ik moest winkelen (ik 'knal' uit bijna al mijn shirts). Oma en Ruben in draagzak meegenomen. Ruben bij oma op schoot, 12 shirts gepast, vier uitgekozen. Ruben weer in draagzak gestopt. En toen bij de kassa: honger! Wat een timing he!
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Hier gaat morgen Mette voor het eerst een ochtend wennen op het KDV. Het is al ons 3e kindje dat naar het KDV gaat, maar toch is het weer spannend. Ik vind het fijn dat haar oudere broer die altijd als waakhond naast haar staat er ook is. Toch wat vertrouwd voor haar. Gelukkig hebben we lieve en goede leidsters.

En volgende week mag ikdan weer op mijn werk verschijnen. Ik heb er nog niet zoveel zin in. Eerst morgen met de oudste en zijn kleuterklas naar een theatervoorstelling terwijl de twee jongsten op het KDV zijn; daar heb ik wel zin in!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Laris76 schreef:Hier gaat morgen Mette voor het eerst een ochtend wennen op het KDV.
:o ooo wat gaat dat snel! Kan me voorstellen dat je nog geen zin hebt om te gaan werken, ik ben er geloof ik nog net aan toe om te lezen over weer gaan werken. Werk is voor mij gelukkig nog ver weg, ik heb nog twee maanden fulltime ouderschapsverlof. Wel fijn dat het een vertrouwd kdv is, en dat grote broer erbij is. Ruben gaat (ooit) naar een kdv dat we niet kennen. Over vorige waren we niet zo tevreden, dus nu een andere keuze gemaakt.
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

nova schreef:
Laris76 schreef:Hier gaat morgen Mette voor het eerst een ochtend wennen op het KDV.
:o ooo wat gaat dat snel! Kan me voorstellen dat je nog geen zin hebt om te gaan werken, ik ben er geloof ik nog net aan toe om te lezen over weer gaan werken. Werk is voor mij gelukkig nog ver weg, ik heb nog twee maanden fulltime ouderschapsverlof. Wel fijn dat het een vertrouwd kdv is, en dat grote broer erbij is. Ruben gaat (ooit) naar een kdv dat we niet kennen. Over vorige waren we niet zo tevreden, dus nu een andere keuze gemaakt.
HEt gaat zeker snel, maar aan de andere kant merk ik dat ik er ook wel aan toe ben. Kan me niet meer opladen voor bepaalde klusjes thuis. Wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik de 1e twee weken maar 2 dgn ga en daarna de hele zomer maar 3 (en nog 3 weken vakantie) en dan pas in sept weer 4 dng waarvan ik ook nog 1 thuis wil werken. Ouderschapsverlof gebruik ik daarvoor; ik ben echt niet in de weg gelegd om ft ouderschapsverlof te hebben merk ik wel. Het is wel te hopen voor baas en collega's dat mijn concentratievermogen wat omhoog gaat want dat is nog niet je van het :oops:

Vanochtend de flesjes en dingetjes voor het KDV klaargemaakt. En nu even pauze met een bakkie...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Zo'n geleidelijke start is wel fijn. Ik heb dit na Scarlet ook gedaan en ik vond het toen ook fijn om weer twee dagen te werken na tien weken. Misschien heb ik dat over vier weken ook wel. Ik heb nu een andere baan, en in deze baan is twee dagen werken niet mogelijk. Ik blijf daarom iets langer helemaal thuis, maar of ik het in september (of juli) nog leuk vindt... we gaan het zien.
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Oh wat vliegt de tijd toch voorbij. Vandaag is m'n kleine meisje al weer 5 weken.
Het gaat nog steeds heel goed hier, vorige week bij het consultatiebureau geweest en ze is al bijna een kilo zwaarder en 4 cm gegroeid!
Ik blijf het stoer vinden dat dat allemaal van mijn melk is 8)
Het is heerlijk om zo te kunnen genieten. De geboorte van m'n oudste was vreselijk en daarna raakte ik in een depressie, en nu een superbevalling en een heuse roze wolk! Wat een cadeau om zo te kunnen genieten :D Ik wist echt niet dat dat bestond!
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Oef, wel confronterend om te lezen dat sommigen van jullie alweer aan het werk moeten. Daar wil ik helemaal nog niet aan denken. Gelukkig hoef ik pas 3 september weer te beginnen en kan ik ook ouderschapsverlof (nog van Nathan) opnemen, waardoor ik maar 3 dagen per week ga werken ipv 5. Dat is in ieder geval tot ongeveer febr/mrt en daarna gaan we kijken of het financieel haalbaar is om ook Anna's verlof dan nog op te nemen. Dat hangt er sterk vanaf of Gabriel werk vindt.

Anna doet het verder ok. Vandaag is ze alweer 2 weken oud. Het gaat zo snel. Ze was vrijdag al 3220 gram, ruim boven geboortegewicht. In 3 dagen was ze 120 gram gegroeid. Slagroom dus :D Gisternacht en vannacht kwam ze wel heel vaak, om de 1-2 uur. Dat is dan weer minder fijn, net alsof ze haar dag en nachtritme omdraait. Nu ligt ze ook weer heerlijk in haar wieg te slapen. Ik blijf maar genieten, dat is echt zo heerlijk. Dat was bij Nathan helaas anders realiseer ik me nu.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Hèhè, eindelijk even tijd om hier ook te reageren. Wat leuk om te lezen dat onze kindjes allemaal zo goed groeien op de mamamelk.
Hier ook een spekkie. Tos is inmiddels alweer ruim 2 maanden en hij doet het zo goed. Gisteren zijn we weer naar het cb geweest en hij is weer helemaal goedegekeurd. Hij weegt nu 5650 gram en zit daarmee dus ook alweer bijna 2 kilo boven zijn geboortegewicht (3710 gr).

Het is zo'n heerlijk, relaxed manneke. Hij lacht de hele dag en begint ook al van die heerlijke pruttelgeluidjes te maken. Je kan soms echt al hele "gesprekken" met hem voeren. Zo leuk. Ik hoor van heel veel mensen dat een derde kind vaak een gemakkelijk kind is en hier gaat dat zeker op. Waar de andere twee ontzettend slechte slapers waren heb ik met Tos totaal geen problemen. Overdag slaapt hij lekker in de box en kan daar met gemak 1,5 / 2 uur achter elkaar slapen. 's Nachts slaapt hij naast mij in de co-sleeper. Hij komt al vanaf het begin maar 1 keer voor een nachtvoeding en dan pas weer voor een (soms hele :wink: ) vroege ochtendvoeding. Gisteren had hij zelfs doorgeslapen tot kwart voor 6. Als ik hem 's nachts moet voeden drinkt hij 5 / 10 minuten en daarna kan ik hem weer in zijn co-sleeper leggen en slaapt hij weer gewoon verder. Ik weet gewoon niet wat me overkomt :D .

's Avonds heeft Tos hier wel zo nu en dan even een moeilijk uurtje. Hij is dan wat jengelig en wil alleen bij mij zijn. Voor mijn gevoel moet hij dan gewoon de indrukken van de dag verwerken. Het lastige is wel dat papa op zo'n moment niet voldoet. Als ik 's avonds Gijs en Sil naar bed breng (de ene avond doet Ies dat en de andere avond ik) en ik wil daarna nog even douchen dan zit Ies dus beneden met een huilende Tos. Het enige wat een beetje helpt is met hem onder de lichtstraat doorlopen. Op het moment dat ik dan beneden kom en hem overneem is hij meteen stil. Dat is voor Ies wel een beetje frustrerend. Hij weet gelukkig wel dat dit overgaat.
Sinds een week ofzo geeft Ies Tos een flesje afgekolfde melk als ik boven ben en dat lijkt wel wat te helpen.

De grote broers zijn nog steeds helemaal gek op hun babybroertje. Soms kan ik Tos maar amper aankleden omdat zij er met hun neuzen boven hangen :lol:

Op dit moment zit Tos in de wipstoel en wordt hij beziggehouden door zijn persoonlijke entertainer Sil. Handig joh, kan mama lekker even internetten :D
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

We zijn weer een poosje terug van het KDV. Het wennen is heel goed gegaan: goed geslapen en gedronken en lekker in de schommelwieg geweest. Grote broer stond er bovenop en wilde natuurlijk ook mee naar huis. We gaan zo maar even proberen een dutje te doen; de kleine meid ligt al lekker in haar bedje.

Morgen het volgende evenement: cb en 1e prikjes!

@Sietske: zo'n entertainer is echt handig he! Heerlijk om je handen even vrij te hebben.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Wat fijn dat het goed ging op het KDV Laris!
En Sietske, fijn hè, zulke entertainers. Ik wordt soms wel een beetje kriegel van de kinderen bovenop me als ik Sjoerd op schoot heb. Vooral tijdens het voeden ;)

Met ons gaat het weer goed, ik denk dat het slapen toch een fase is geweest. Hij slaapt nu al een paar dagen weer goed overdag. Eventjes huilen, maar als ik de wagen dan wat heen en weer rij slaapt bij binnen een paar minuten. Sinds een paar dagen gaat hij rond 19.00 naar bed. Hij werd steeds onrustiger 's avonds, dus ik dacht, laat ik hem eens naar bed proberen te brengen. Sliep gelijk de hele avond. Dus nu gaat hij met de rest naar boven en slapen, voordat ik ga slapen pak ik hem dan nog even voor een voeding. 's nachts slaapt ie in de cosleeper en komt vaak 1 keer voor een voeding, soms nog 2 keer. Maar hij drinkt snel en slaapt snel weer verder. Beetje zelfde verhaal als bij jou Sietske, ook mijn derde is tot nu toe verreweg de makkelijkste. En hij groeit zo'n beetje hetzelfde als Tos, vorige week 5700 gram, geboortegewicht 3600. Hopelijk blijft ie zo lekker groeien. Giel en Famke gingen wat trager en ik vind het heerlijk om daar nu geen zorgen over te hebben.
Geen klagen dus hier, 't gaat heel lekker op dit moment! Behalve de fles... :( Die wil hij niet. 't is niet dat hij echt weigert, maar hij krijgt het gewoon niet voor elkaar om er goed uit te drinken. Ook niet als hij echt hongerig is. Na verschillende spenen te hebben geprobeerd heb ik nu de breastflow besteld. Hopelijk werkt dat. En ik hoor ook goede berichten over dr. Brown, dus dat kan ik ook altijd nog proberen. Gelukkig hoef ik pas eind augustus weer te werken.

Verder wachten wij op mooi weer. Gertjan heeft vakantie en we hebben de hele maand een plek op een camping hier in de buurt. Maar 't is nog geen weer om er naartoe te gaan helaas...
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Aan het werk, dat hoef ik gelukkig niet!
Wij zijn sinds zaterdag in NL, brrrr wat is het koud. Abel heeft de heenreis heel goed doorstaan, de andere 2 overigens ook. Zoals gewoonlijk hadden alleen de dames last van jetlag, Abel is daar nog te klein voor. Die diet het hier prima, slaapt gewoon minstens zo goed als thuis. Misschien doordat het thuis zo warmis, misschien wil hij daardoor 's nachts vaker drinken.

Van de prikjes helemaal geen last gehad, alleen de eerste paar uur erg moe. Afgelopen donderdag ook voor het eerst een flesjegeprobeerd, en dat ging warempel zomaar goed. Wytsemoest destijds, maar het kostte moeite hem zo ver te krijgen eb hij dronk altijd alleen het hoognodige. Marrit wilde destijds niet, en omdat het niet hoefde hebben we ook niet zo vaak geprobeerd. Ik was dus echt verbaasd. Nu moet ik het natuurlijk bijhouden, maar eigenlijk heb ik eeb hekel aan kolven, hahaha.

Sorry voor de typfouten, ik zit hier met mijn nieuwe tablet, moet even wennen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

@Hemmie hadden jullie niet altijd slecht weer als je in NL bent? Ik zou je bijna terugsturen :D
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Net terug van cb: 6430 gr en 59,5 cm. In een maand een kilo gegroeid. Niet gek vind ik.

De prikjes waren wel drama. Nu slaapt ze gelukkig.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Heerlijk he Laris, als je ukkie goed groeit!
En Hemmie, je treft wel het echte Hollandse wisselvallige weer he.

Morgen hebben wij ons kraamfeest, ik ben zo benieuwd! Ik heb er veel zin in, lekker m'n kleine meisje showen :D
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Nienke, hebben jullie een leuk kraamfeest gehad? Bij Nathan hadden we dat ook (maar wel heel snel, na 3 weken al, omdat gabriel toen weer naar Kameroen moest) en dat was erg leuk! Nu bij Anna vinden we het leuker om alle visite wat gespreid te hebben, zodat je voor iedereen echt aandacht hebt. Bij een 2e komen er toch veel minder mensen.

Laris, jij bent alweer aan het werk? Lukt het allemaal een beetje?

Hier gaat alles nog steeds ok. na een paar onrustige nachten door de gentiaanviolet is Anna nu weer haar rustige zelf. Ze zit nu even bij mij in de doek, dat bevalt ook heel goed. Zo heerlijk om nu zo'n heel kleintje al te kunnen dragen. Dat heb ik bij Nathan toch wel gemist. Vandaag ben ik Anna wezen wegen. En ze woog 3635 gram! 415 gram gegroeid in 10 dagen! Ik geloof dat ik slagroom geef :wink: Ik ging ook alleen wegen omdat ik nieuwsgierig was, niet omdat ik me zorgen maak oid.
Ik merk wel dat mijn fysieke herstel langzaam gaat. Ik krijg toch weer last van mijn bekken, omdat ik weer wat verder loop. Rustig aan dus maar. Ik heb ook helemaal geen conditie meer, in de maanden dat ik thuis gezeten heb, heb ik daar behoorlijk op ingeleverd. Beetje bij beetje probeer ik mijn conditie weer op peil te brengen, elke dag een stukje verder wandelen met de wagen.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Het kraamfeest was super! We hebben zo ontzettend genoten, fijn hoor. Er kwamen veel mensen, het was erg gezellig en we hebben iedereen goed kunnen spreken. Ik ben zo blij dat we het op deze manier hebben gedaan!

Jikke, fijn dat Anna weer rustig is. Hoe is het nu met de spruw? Is dat goed weggegaan? En wat is ze goed gegroeid zeg!
Dat van het langzame fysieke herstel herken ik wel. Ik heb ook tijdens de zwangerschap flink op de conditie ingeleverd en dat merk ik nu. De energie is snel op en dat is wel eens frustrerend. Ik moet mezelf er af en toe even aan herinneren dat het nog maar zes weken geleden is dat E geboren is en dat het heel normaal is dat ik nog rustig aan moet doen.
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Ruben is verkouden, wil alleen rechtop en vooral niet in bed of box liggen, en ik ben brak... En nijdig op Scarlet, die het liefst niets aantrekt en anders zo min mogelijk, het liefst het huis uitsluipt zonder jas, onderkoeld weer binnen komt en die groene snottebellen mee naar huis bracht.

Gisteren voor nacontrole geweest. In wachtruimte vloog alle spanning van de zwangerschap me weer aan. Dus even napraten was fijn.

o o, hij is weer wakker. andere keer meer.
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Eens even een berichtje van mij. We zijn aan het kamperen momenteel op een camping hier in de buurt. Bij echt slecht weer komen we even thuis. Gister waaide het hier zo hard, was niet fijn met Sjoerd, dus zijn nu even 2 nachten thuis. Hopelijk gaan we morgen weer die kant op, Giel en Famke vinden het heerlijk op de camping. Sjoerd doet het daar ook prima. Slaapt úren in de wagen onder een boom en de nachten gaan er ook goed.
Eigenlijk kan ik alleen maar jubelen over hoe het met hem gaat. Slaapt overdag goed. 's avonds breng ik hem tussen 18.00 en 19.00 naar bed. Ik maak hem dan rond 22.00 wakker voor een voeding, en dan hoor ik hem niet weer voor 4.00. Verder is het een enorm tevreden en vrolijk mannetje, die paar uurtjes uurtjes dat hij in totaal wakker is :) Hij brabbelt zo lekker nu, heerlijk. Geniet erg van deze babytijd!

Hoe is het met jullie kleintjes?
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Het gaat hier goed. Op het KDV wordt ze geroemd omdat ze zo rustig is en lief lacht en de flessen in no time opslobbert. Ik vind nog steeds de twee personal entertainers errug handig. Hoewel ze soms ook wel een handvol zijn...

Werk en schooldagen voorbereiden is wel een ge-organiseer. Gelukkig gaat het kolven ook deze tijd weer prima en lekker snel. Eigenlijk geen klagen dus. Ben alleen wel moemoemoe...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Fijn dat de flessen goed naar binnen gaan! Dat is hier nog wel een puntje. Lukt nog steeds niet, ook niet nu we dagelijks oefenen...
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Ester schreef:Fijn dat de flessen goed naar binnen gaan! Dat is hier nog wel een puntje. Lukt nog steeds niet, ook niet nu we dagelijks oefenen...
Oei da's niet fijn zeg. Kan je helaas geen tips geven.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Hier op het moment een niet zo vrolijk ventje. Alhoewel hij nu even in zijn wipper ligt te kletsen. Hij is al vanaf zaterdagnacht koortsig en sinds gisteren flink neusverkouden. Zo zielig. De nachten zijn nu dus ook echt prut omdat hij steeds wakker wordt van al dat snot. Hij slaapt al drie nachten een groot deel van de nacht op mijn buik. Op zich geen punt maar mijn lijf begint te protesteren. Mijn nek en schouders zitten weer compleet vast en daardoor krijg ik in de middag steeds hoofdpijn.

Vanmiddag moeten we met Sil naar de basisschool voor het kennismakingsgesprek, dus Ies komt op tijd naar huis. Hopelijk kan ik daarna even plat terwijl Ies op de kinderen past.

Ester, heb jij het VBN-A4tje met tips bij flesweigeren niet? Als je het niet hebt dan geef even een gil (en je mailadres) dan stuur ik het je door. Wellicht zit dé gouden tip er wel bij voor je.
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Esther, wat klinkt dat heerlijk zo zeg!

Hier gaat het goed, al heeft E wel wat onrustige dagen op het moment. Ze slaapt steeds maar heel kort overdag en raakt dan helemaal oververmoeid. Dus heb ik haar veel in de draagdoek, daar slaapt ze gelukkig goed in.
's Nachts slaapt ze gelukkig wel in haar wiegje, dat is het belangrijkst! Om ongeveer 23:00 haar laatste voeding, dan pas weer rond 4:00 en daarna weer tussen 6:00 en 7:00.
Overdag hebben we nog totaal geen ritme. Hebben jullie al een ritme qua slapen, spelen en voeden? Soms denk ik wel eens dat ik misschien wat vaster moet zijn qua volgorde en tijden, maar dat gaat toch helemaal niet met zo'n kleintje? (ze is nu 7 weken)
Plaats reactie