maart-april-mei 2012 babies

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel en wanneer jullie kindjes overdag slapen. Anna is niet zo'n slapertje overdag. 's Nachts geen enkel probleem, maar overdag wordt ze van ieder wissewasje weer wakker.
Bijvoorbeeld vandaag:
7.15 uur wakker en lekker gedronken. Ik probeerde haar terug te leggen, maar ze werd wakker en ging zo gezellig kletsen. Ik heb haar om 7.45 mee naar beneden genomen. Daar heeft ze liggen spelen, liggen kijken, tussendoor nog een keer drinken. Even een hazenslaapje van een minuut of 10. Daarna naar boven, aankleden. Om 11 uur heb ik haar weer gevoed en toe kon ik haar slapend in de wagen leggen. Om 11.30 ging ik met Danielle en Anna wandelen en een boodschap en toen was Anna alweer wakker. Ze viel in de wagen ook niet in slaap. Of ze nou tussendoor nog even geslapen heeft, ik geloof het niet. Maar ze werd weer gevoed, daarna kwamen de jongens thuis en hebben we geluncht. Rond 14.45 ging ik naar boven met haar en viel ze na het voeden weer in slaap. Meestal slaapt ze dan tot 18.30/19 uur. Nu was ze om 17.45 al wakker en had Danielle haar uit bed gehaald. De jongens waren een paar keer in onze slaapkamer geweest om opgevouwen was neer te leggen. Misschien dat ze daar van wakker is geworden. Ik heb haar tussendoor nog gevoed en ze is nu nog steeds wakker. Waarschijnlijk blijft ze dat ook tot we rond 22/22.30 uur naar boven gaan. Dan slaapt ze tussen 23 en 23.30 uur weer. Heel soms doet ze dan 's avonds nog een hazenslaapje, maar ook maximaal 30 minuutjes. Voor een baby slaapt ze niet zo veel. Niet dat zij er last van heeft hoor. Tenminste, ik merk er niets van. Oh en in dit stukje mis ik vast een aantal voedingen, ze drinkt snel en kort, maar wel vaak, om de 1 1/2 à 2 uur (behalve dan dus tijdens die lange namiddagslaap).

Maar ik ben dus wel benieuwd hoeveel en wanneer jullie baby's slapen.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Hier ook onrust op het moment. Abel wordt al een paar weken lang vaker wakker dan me lief is 's nachts, maar vannacht was hij de laatste uren van de nacht elk half uur wel wakker. Hij komt vandaag ook overdag niet goed in slaap (hij kan sinds een paar weken vaak gewoon zelf in slaap vallen, in bed of in de box, dat kon Marrit pas na 1,5 jaar!), en als hij dan slaapt, wordt hij na een half uur krijsend wakker. Gisteren ook veel scheten en 2 poepluiers, ik 'hoopte' dat dat het was, maar vandaag lijken zijn darmen rustiger, maar hij onrustiger. Ook nog geen tandje te zien, maar wie weet. Iets lijkt er wel aan de hand te zijn.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Ik heb niet het idee dat het zijn oortjes zijn. Overdag kan ik hem wel gewoon neerleggen. Maar het is wel iets om in de gaten te houden inderdaad. Ik denk zelf meer aan onrust doordat hij veel prikkels moet verwerken. Hij kan en wil steeds meer, maar er is ook nog veel dat hij wel wil maar nog niet kan. Volgens mij zorgt dat gewoon voor wat onrust.

@Jikke, Tos slaapt meestal in de ochtend wat langer (meestal 1 à 2 uur) en dan 's middags wat korte hazeslaapjes. Maar echt een duidelijk patroon zit er niet in. Gijs en Sil sliepen overdag trouwens ook nauwelijks als baby. Wat dat betreft slaapt Tos veel. Die sliepen eigenlijk nooit langer dan 20 minuten achter elkaar overdag.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

He moeders, hoe gaat het bij jullie?

Abel is nu 6 maanden, dus we zijn langzaam met bijvoeding begonnen. Heel langzaam, want mijn schoonouders zijn hier dus we eten vaker buiten de deur, of laat, dus het is er pas 2 keer van gekomen. Enthousiast was hij niet, maar kokhalzen kan hij al heel goed (en bijbehorend spugen). Ach, na 2 late eters had ik weinig anders verwacht.

Vrijdag bij de kinderarts geweest, hij was in de lengte nauwelijks gegroeid (vorige keer misschien een meetfout?), maar met 8600 gram nog steeds een flinke vent. Ter vergelijking, Marrit woog op haar 1e verjaardag nauwelijks meer dan 8kg :lol: . Ook nog steeds een heel klein hoofdje, gelukkig vertrouwde de kinderarts er uiteindelijk wel op dat het in de familie zat, en werden we niet doorgestuurd :roll:
Gelukkig nu pas weer met 9 maanden op controle, en dan geen prikjes, want wederom 24 uur een koortsig kind gehad deze keer.

Hij kruipt nog net niet echt, komt wel een paar meter vooruit, maar heeft nog niet helemaal de slag te pakken. Zitten kan hij best, maar als je hem zo neer zet beweegt hij te wild en valt om, in de kinderstoel kan hij echt al goed zittten. Slapen gaat belabberd, ben ik van die anderen ook wel gewend op deze leeftijd, maar leuk is anders. Overdag is hij zo druk met de wereld ontdekken, daardoor is hij volgens mij 's nachts ook wat onrustig, en moet hij bijdrinken (overdag geen tijd voor), en daarnaast een kaakje vol hobbels. Ik merk dat het me nu wat begint op te breken, ik ben zo moe, en zag vanochtend dat ik ook weer onder mijn oude gewicht begin te duiken, ondanks dat ik echt veel eet. Bah!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Tos is alweer ruim een half jaar en is al een paar weken enthousiast bezig met bijvoeding. Hij vindt het helemaal geweldig, alhoewel het meeste nog op de grond belandt (wat de honden dan weer geweldig vinden :D ). Ik herken het wel dat het soms lastig is om het hapje in te passen. Soms eten wij iets wat Tos nog niet mag en ik merk dat het toch steeds weer een gepuzzel is om dan iets apart voor hem klaar te maken, zoveel gaat er ook weer niet in. Dat is dan weer een voordeel van potjes, maar voor mijn gevoel dan ook wel het enige voordeel. Ach, Tos maalt er niet om als hij een dagje extra fruit krijgt in plaats van groenten :lol: .

Ook Tos kan in de kinderstoel al heel goed zitten. Als ik hem op de grond neerzet krijgt hij hetzelfde als A bel. Hij kan prima zitten maar beweegt zo enthousiast dat hij telkens weer omkiepert. Ook hier een baby die zich al aardig kan voortbewegen. Hij trekt zich gewoon met zijn armpjes vooruit. Soms ligt hij ook op zijn buik met zijn armen en benen te trappelen in de hoop vooruit te komen, maar dat werkt natuurlijk niet. Tot grote fruastratie van Tos.

Nachten zijn hier ook niet echt fantastisch. Hij wordt best vaak wakker maar slaapt gelukkig na een kort slokje weer gemakkelijk verder. Wat minder leuk is dat hij geregeld midden in de nacht meent te moeten poepen. Dan ligt hij een paar minuten te kreunen en te overstrekken, dan volgen er een paar knallende scheten (als ik nog niet wakker was word ik het daar wel van) en vervolgens poept hij zijn luier helemaal vol. Als ik geluk heb blijft het bij een middernachelijke luierwissel. Met een beetje pech moet ik hem helemaal verschonen. Hij lacht er gelukkig wel altijd allerliefst bij, dat maakt veel goed :roll: .

Tos heeft trouwens al 1,5 tand. En die zijn scherp!. Mijn tepels laat hij gelukkig redelijk met rust maar auwauw mijn vingers. Als hij de kans krijgt stopt ie mijn vinger in zijn mond om er vervolgens met volle kracht zijn anderhalve tand in te zetten. Leuk is anders.

Ben benieuwd hoe het met de andere babies is.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Anna doet het heel goed, ze is bijna 5 maanden nu. Ze is niet echt beweeglijk, rolt bv nog niet om. Dat kon Nathan allang op deze leeftijd. Maar goed, ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Ze blijft heel rustig en lief. Ik kan haar gerust een uur laten spelen op een kleedje met een speelgoedje. Dan ligt ze te lachen, te gillen en te kletsen. Leuk om naar te kijken. Ze vermaakt zich gewoon met alles. Ik kan haar ook echt overal mee naar toe nemen (niet dat dat gebeurt hoor, ik ben meestal gewoon thuis). Dat is wel heel makkelijk, ze is niet snel overprikkeld oid.
Overdag drinkt ze ongeveer om de 2 uur, maar 's nachts slaapt ze nog steeds door. Rond 23.00/23.30 uur gaan we slapen en meestal is ze zo rond 8.30 weer wakker. Fles is een drama, die pakt ze nauwelijks. Maar het is nu natuurlijk ook nog niet echt nodig en ik ben gewoon zo laks geweest in het oefenen. Tegen de tijd dat ik weer aan het werk moet/ga, dan verwacht ik dat ze al wat bijvoeding eet en minder fles nodig heeft. En anders vinden we daar tzt wel een oplossing voor. Ze heeft ook geen speen. Ook wel wennen voor ons, Nathan was dol op zijn speentje. Zij heeft het gewoon niet nodig en dan liever niet. Ik heb allemaal speenloze babyfoto's van haar :)
Bijvoeding is bij ons natuurlijk nog niet aan de orde, over ruim een maand. Maar Nathan heeft al wel bedacht dat ze dan eerst broccoli krijgt. Dat leek hem wel heel lekker voor haar. En het idee dat ze dat dan zo in haar hand houdt en op eet, dat leek hem wel wat. We hebben nog geen kinderstoel voor haar, zijn nog zoekende. Als ze straks goed kan zitten mogen we de triptrap van een vriendin lenen. maar voor zo'n kleintje dat nog weg zakt leek me dat niet zo handig. Dus als jullie nog tips hebben?
Anna groeit keurig volgens de bv curve. 2 weken geleden woog ze 6860 gram en was ze 63 cm (lengte weet ik niet meer precies, maar zoiets). We hadden haar even tussendoor laten wegen omdat de 4-maandscontrole pas eind oktober is (dan is ze al ruim 5 maanden :roll: ). Maar gelukkig was alles ok. Toen kreeg ze ook haar 2e prikken, maar daar had ze helemaal geen last van gehad. Ze had alleen die avond wat meer mamabehoefte, dus ze heeft toen lekker bij me gelegen.
Ik vind het ook zo leuk hoe ze reageert op papa en haar broers en zus. Ze wordt gewoon zo blij als ze die ziet. 's Ochtends haalt papa haar meestal uit de wieg en doet een schone luier bij haar aan en dan zit ze de hele tijd naar hem te lachen. Zo schattig :verliefd:

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Leuk om weer van jullie te horen en lezen hoe het met jullie kleintjes gaat!

Met Sjoerd gaat het goed. Hij is nu 6,5 maand. Drinkt nog een keer of 5 per dag. Bijvoeding vind hij erg leuk en eet al best veel. Slapen doet hij ook prima. In de ochtend slaapt hij vaak anderhalf tot 2 uur, in de middag 2 tot 3 uur. En 's nachts slaapt hij meestal van 18.00 tot 7.00 met ergens 1 voeding. Soms 's avonds laat, maar ook regelmatig pas rond 5.00. Slaapt ie dus bijna het klokje rond. Ongekend!

Hij vermaakt zich prima in de box of op de vloer. Hij tijgert sinds een paar dagen en daar hebben Giel en Famke veel lol in.
't blijft gewoon een heel ontspannen en weinig complex kind. Heerlijk.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Met ons dametje gaat het ook goed. Vandaag is ML bij het cb geweest waar ons niets dan lof werd geprezen! Ik kreeg nog complimenten over de bv zei ML. M@tte weegt nu 8,8 kilo en is 69 cm. Ik moet haar nu soms al maat 80 aandoen! En dat mat 6,5 maanden...
De afgelopen 2 wkn waren wat rommelig met waterpokken en ik denk ook een sprongetje want ze is nu ineens een stuk vrolijker. Bijvoeding is echt voor erbij want veel wil ze er nog niet van. Qua grove motoriek vind ik haar niet overdreven snel; omrollen gaat nog steeds eigenlijk per ongeluk en pogingen tot kruipen heb ik haar nog niet zien doen. Wel is ze ontzettend sterk, hoe lang ze al in de trip trap kan zitten vind ik vooral erg knap. sini
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Laris76 schreef:M@tte weegt nu 8,8 kilo en is 69 cm.
Grappig, Abel is even lang en net een tikkeltje lichter.

En hij kan sinds gisterenmiddag kruipen, vanmiddag kwam hij gezellig bij me terwijl ik aan het koken was. Wel even wennen, die andere 2 gingen eerst tijgeren, hij is direct gaan kruipen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Met onze kleine meid gaat ook alles goed.
E is een lief, vrolijk, rustig meisje. Volgende week al 6 maanden, wat gaat dat hard zeg!

Ze heeft een week of 4 geleden per ongeluk een keer omgedraaid, maar sindsdien komt ze niet verder dan draaien op haar zij. Kruipen komt al helemaal niet in haar op, ze vindt het wel best zo. Ze kan zich heerlijk vermaken met haar labeldoekje, of met andere speeltjes, liggend in de box of op het speelkleed. Dan kraait en lacht ze of het een lieve lust is, heerlijk!

We zijn net met eten begonnen, in de kinderstoel bind ik een sjaal om haar buikje tegen de rugleuning aan, dan zit ze mooi stevig. Ze vindt het reuze gezellig bij ons aan tafel, maar het eten (courgette) vond ze maar vies, hihi. Wij geven haar stukken eten a la Rapley, doen jullie dat ook? Bij de oudste was dat een groot succes, dus dat doen we gewoon nog een keer. Ik ben benieuwd hoe E het verder gaat doen.

Het slapen is met name overdag wisselend. 's Nachts slaapt ze meestal door (uitzonderingen daar gelaten) en in de ochtend gaat ze ook naar bed. Maar de ene keer slaapt ze dan 1,5 uur en de andere keer een kwartier :? De rest van de dag verschilt het ook heel erg. Meestal komt het erop neer dat ze in de middag een of twee tukkies doet in de draagdoek. Helemaal niet erg hoor, ik zie wel hoe het loopt. Uiteindelijk zal er vast wat meer regelmaat inkomen.

Morgen hebben we weer een afspraak bij het cb. Ben benieuwd hoe veel ze gegroeid is, de vorige keer was ze erg weinig aangekomen. Nog niets om me zorgen over te maken, maar toch knaagt het een beetje merk ik. Een beetje spannend dus, even afwachten.
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Tos krijgt twee boventanden op dit moment en dat gaat helaas niet zo gladjes als de twee ondertanden een maand geleden. Gisteren is hij de hele dag wat koortsig geweest en vannacht was weer een regelrechte ramp. Ieder uur was hij wakker. Ergens in de loop van de nacht heb ik hem zelfs voor de eerste keer in zijn leventje een paracetamol gegeven. Hij lag zo te draaien en te kreunen en te huilen. Daarna heeft hij gelukkig iets beter geslapen.
Vanmorgen was de koorts gelukkig weg maar toen een moeder op school iets tegen hem zei begon hij gewoon te huilen. Dat heeft ie nog nooit gedaan. Bij aandacht van vreemden begint ie altijd te lachen. Ik hoop dat die stomme tanden er snel door zijn en ik mijn vrolijke manneke weer terug krijg. Gelukkig zag ik vanmorgen dat bij de ene tand er inmiddels een puntje door het tandvlees heen is.

Het voortbewegen bij Tos ziet er zo grappig uit. Het is een soort combi van tijgeren en kruipen. Hij gaat op zijn knieën zitten en strekt zich vervolgens uit zodat hij naar voren schuift en zo herhaalt zich dat tot hij zijn doel heeft bereikt.

N ienke, wij rapleyen hier inderdaad ook. Tos vindt het een groot feest. Ik heb gisteren bij de kruidvat een kliederschort gekocht. Daar kan hij met kinderstoel en al in :lol: . Ik moet de mouwen wel flink oprollen maar het scheelt een hoop in de vuile kleren en stoelbekleding.

Ik hoop dat het met E goed is gegaan / gaat op het CB en dat ze gewoon netjes gegroeid is.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

S ietske, dat knieen optrekken en dan uitstrekken heeft Abel ook een tijdje gedaan. Hij kwam alleen niet heel veel vooruit, dus echt kruipen bevalt hem beter ;-)

Hier ook rapley, maar na een paar keer proberen zijn we gestopt voorlopig. Abel heeft al sinds donderdag diarree (de andere 2 en ik hadden rond die tijd ook wat lichte diarree). Bij hem nu al de 7e dag, geen grote hoeveelheden, dus hij droogt niet uit ofzo, maar wel flinke luieruitslag. Inmiddels via de kinderarts een betere creme, en dat helpt wel wat. Daarnaast krijgt hij nu druppeltjes probiotica, ben er niet van overtuigd, maar wilde het wel proberen, ben er wel klaar mee... Het lijkt sinds gisteren ietsje beter te gaan, duimen maar.

Inmiddels box en bed omlaag gezet, hij ging er gisteren in staan. Beschermhoekjes zijn vanochtend op de salontafel gespijkerd, want ook daar probeert hij te gaan staan. Zal wel niet heel lang meer duren voor hij echt kan gaan staan. Ik moet hem nu echt goed in de gaten houden!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Gisteren zijn we bij het cb geweest en E is bijna niet gegroeid :(
Met 4,5 maand woog ze 6115 en nu (volgende week 6 maanden) 6180. De arts zei dat ik me geen zorgen moet maken, gewoon doorgaan met de bv en proberen de productie op te krikken door bij te kolven. Over drie weken een keertje extra wegen.
Ik hoop zo dat ze gaat groeien, helemaal niet fijn zo.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Ik zou me ook niet direct zorgen maken, denk ik. Je hebt het over een periode van 5/6 weken, en vanaf 4 maanden groeien bv-baby's sowieso relatief minder hard. En dan kan het ook nog toevallig zo zijn dat ze vorige keer een lekkere volle buik had en nu net gepoept en geplast had.
Ik zou niet te veel concluderen uit dat ene weegmoment, als ze het verder goed doet. Grote kans dat ze volgende keer weer meer is gegroeid.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Dank je Emily, ik merk dat het me best hoog zit, dus je woorden doen me goed.

En Jikke, hoe gaat het met jou nu? Heb je hulp gekregen, voel je je al wat beter, of is het zwaar?
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Vervelend dat E. niet gegroeid is, maar wat Emily ook zegt, proberen niet te veel zorgen te maken. Misschien heeft E haar energie de laatste weken wel in andere dingen gestoken? Heeft ze een vaardigheid bijgeleerd die veel energie kostte ofzo. Elk kind is uniek en die groeicurves zeggen mij nooit zo heel erg veel. Vooral op je kind letten. Als ze verder vrolijk en alert is en zich goed ontwikkeld is er volgens mij geen reden tot paniek.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Hier nog steeds diarree, dag 9 inmiddels. Luieruitslag is wel bijna weg. Ik ben het zo beu, de nachten zijn onrustig, slaapjes overdag zijn te kort, en ik kan geen luier meer zien! Overigens lijdt hij er geloof ik ook niet al te erg onder, gisteren ging hij voor het eerst echt staan, in het ledikant!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Hemmie schreef:Hier nog steeds diarree, dag 9 inmiddels. Luieruitslag is wel bijna weg. Ik ben het zo beu, de nachten zijn onrustig, slaapjes overdag zijn te kort, en ik kan geen luier meer zien! Overigens lijdt hij er geloof ik ook niet al te erg onder, gisteren ging hij voor het eerst echt staan, in het ledikant!
Wow, waren je andere kinderen ook zo vlug? M@tte rolt nog niet eens om. De jongens begonnen hier pas met een maand of 9 10 een beetje te staan.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Wytse stond ook pas tegen de 10 maanden, maar Marrit tijgerde met 4,5 maand en stond voor ze 6 maanden was. Ten opzichte van haar is hij dus een beetje traag :lol: Maar ze liep 'pas' met 12,5 maand, ik denk doordat ze 1 voetje altijd naar binnen draaide, dus dat kan hij misschien nog wel verslaan. Al had ik eigenlijk met hem afgesproken dat hij tot zijn 18e mijn baby zou blijven :wink:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Met Anna weer door de keuring gegaan en ze is goed gekeurd. Prima gegroeid, 7325 gram weegt ze nu en ze was 64 cm. Lengtegroei was dit keer iets minder, maar niet zorgwekkend ofzo. Verder kreeg ze haar derde prikjes. Maar ze had er minder last van dan de vorige keer, ze was hooguit een beetje hangerig. Ik dacht dat er een tandje door kwam aan de zijkant, maar dat is een kleine cyste, wat bij baby's wel vaker voor schijnt te komen.
Sinds vorige week hebben we een kinderstoel en Anna zit nu zo af en toe bij ons aan tafel. Dat vindt ze echt heel erg gezellig. Dan zit ze echt helemaal trots rond te kijken met zo'n blik van: kijk mij hier eens zitten. Nog een kleine maand en dan krijgt ze ook haar eerste hapjes.
En vorige week heeft ze ontdekt dat een rammelaar geluid maakt als je er mee zwaait. Zo grappig, want nu probeert ze alles te laten rammelen, inclusief onze hand :D Dat is wel heel mooi om te zien die ontdekfase.

@ Hemmie, hoe is het nu met Abel? Alweer opgeknapt?
@ Nienke, wat vervelend dat E niet goed gegroeid is. Maar ik zou me er ook niet teveel zorgen over maken als ik jou was. Heb je haar gegevens wel eens ingevoerd op de bv-curve? Misschien valt het daar meer mee dan bij de curves van het CB. En idd gewoon over een paar weekjes nog eens gaan wegen en in de tussentijd lekker door blijven voeden. Ik zal binnenkort weer eens een update in OT schrijven over mezelf. het gaat inmiddels iets beter gelukkig, medicatie lijkt zijn werk te gaan doen.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Anna is vandaag een half jaar! En het gaat zo goed met haar. De laatste dagen is ze wel wat mopperig, maar dat komt omdat ze voor het eerst in haar leven verkouden is. En een verstopte neus is ook niet fijn. Als we haar wat rechter op laten spelen dan gaat het wel wat beter. Ook heb ik even een boek onder de voorkant van haar wieg gezet.
Afgelopen vrijdag zijn we met bijvoeding begonnen. En ze vindt het heerlijk! Ze heeft nu banaan en broccoli gehad en elke dag eet ze een beetje meer. Het is ook aan haar luiers te merken. Weg niet stinkende bvpoep, bah vieze stinkende bijvoedingspoep. Vandaag krijgt ze mango. We bouwen het langzaam op, elke soort voeding krijgt ze 3 opeenvolgende dagen. Een beetje zoals je bij een allergisch kindje ook zou doen. Ik doe een soort van Rapley. Het lukt haar nog niet om zelf dingen goed vast te houden en ik haar mond te stoppen. Daarom haal ik telkens een klein stukje van het eten af, houd het in haar blikveld. En dan pakt ze met haar handjes mijn hand en leidt die naar haar mond. Ze geeft zo ook heel duidelijk aan wanneer het genoeg is. Dan pakt ze niet meer, of ze doet haar mondje niet meer open. Ik heb echt vertrouwen in haar dat ze niet tegen haar zin iets eet en dat ze zo ook goed aan kan geven wat ze wel en niet wil.
Ze ontdekt de wereld om zich heen steeds meer. Haar handjes zijn enorm aan het tasten en voelen. Gister zag ik ineens dat ze bij de mobile kan in de box. Jammer, want dat betekent dat die binnenkort weg moet. En ze vindt hem nog wel heel erg mooi.
Nu ligt ze naast me te kletsen, allerlei hele lieve en schattige geluidjes.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Vandaag op de kop af is M@tte alweer 8 maanden (en 2 uur om precies te zijn). Het is en blijft een vrolijk meisje. Ze lacht zoveel en is gek op haar broers en andersom. Laatst is mijn man met haar naar het cb geweest. Ze is alweer ruim 9 kilo. Had ik al gezegd dat ik apetrots op haar ben? Ik probeer veel te genieten van de baby-tijd, maar het gaat zo snel!!!
Vaste voeding vindt ze heerlijk, vooral aardappels en ook brood gaat er goed in. Ik merk dat ze minder gaat drinken, maar de manier waarop ze afbouwt voelt welnatuurlijk aan en wat mij betreft gaan we nog een poosje door met de bv.
Nu is ze erg bezig met leren kruipen: ze gaat dan steeds in de kruiphouding zitten, maar ze gaat eigenlijk alleen nog maar op haar buik schuiven en rondjes draaien. We zien het wel.

Ben benieuwd hoe het met jullie kleintjes gaat!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Wat gaat het snel hè? M@tte alweer 8 maanden....... Anna alweer 6 1/2 maand. Sinds vorige week kan ze rollen, van rug naar buik. En dan gaat ze jammeren, want ze kan nog niet terug :) . Dat hebben we haar pas 1 keer zien doen en was vast een ongelukje.
Eten doet ze ook steeds meer. Gister was ze heel boos toen haar worteltje op was en er geen nieuwe meer was. Maar daar kon ik ook niets aan doen, de vorige keer at ze nog maar een kwart op. En wij aten ze rauw. Maar goede les voor de volgende keer, meer koken voor haar. Nu zit ze lekker te smullen van een rijstwafel, dat gaat er ook al goed in. We zijn wel zoekende wat we haar nou kunnen aanbieden, ik vind dit wel een lastige fase geloof ik.
En gister ging ze ineens staan in de tummy. Gabriel kreeg haar met moeite weer erin. Ze stond ook heel parmantig. Echt met zo'n blik van: kijk mij hier eens staan. En dan ondertussen enorm spetteren. De halve tafel lag vol water :D
Hoe gaat het met jullie kleintjes?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Hier gaat het goed. Vorige week ziek geweest, maar hij is weer helemaal opgeknapt (nu de rest van het gezin nog :? ). Abel kruipt echt heel goed, en gaat overal staan. Helaas heeft hij nog steeds niet door hoe hij weer omlaag moet, dus als hij moe wordt (soms pas na een half uur, gekke baby) gaat hij huilen, of hij valt en gaat dan dus ook huilen. Hij houdt me dus bezig. Hij begint nu ook wat langs te lopen, en gisteren stond hij bij het bad 9waar de andere 2 in zaten), en wist zicht toen om te draaien en vast te pakken aan de wc. Hij staat ook echt stevig, maar wat wil je met die spekbenen :wink: . Verder is hij gewoon heel gezellig, lacht en kletst veel, en het is steeds meer een echt knuffeltje. Ook nog helemaal niet eenkennig, vindt het ook prima bij een vreemde op de arm, en lacht naar iedereen die hem aandacht geeft (ook als we via Skype met familie bellen, zo fijn voor de grootouders). Hij kan ook heel goed en lang spelen, alleen of met broer/zus, en begint nu ook echt wat met ze te stoeien, zo schattig. Wytse kan hem nu ook gewoon optillen, dus dat is voor mij soms ook wel makkelijk.
Slapen is nog steeds lastig, overdag 2 of 3 slaapjes van max. 45 min. De nachten gaan weer iets beter nu hij weer helemaal beter is, maar hij is nog steeds wel minstens elke 2 uur wakker. Gelukkig ligt hij bij me, dus even de borst ontbloten en we slapen weer verder. Ach ja, die andere 2 waren op deze leeftijd niet veel beter, hij zit wat tussen broer en zus in, dus doorslapen op zijn 2e verjaardag?

Maar om het even samen te vatten, we genieten hier allevier toch zo van hem, geen idee waarom we ooit over een 3e hebben getwijfeld! En ik begin nu echt het gevoel te krijgen dat ons gezin compleet is, het is nu zoals het zou moeten zijn. En dat vind ik ook een heel fijn gevoel.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Fijn dat het goed gaat met jullie! Hier gaat het ook goed.
E is al 7 maanden (en een week) en ik vind het allemaal zo snel gaan!
Ze is twee weken geleden eindelijk gaan draaien en draait soms ook terug. Ze krijgt steeds meer interesse voor speelgoed en onderzoekt alles uitgebreid.
Qua groei is het nog even afwachten hoe het verloopt. Een paar weken geleden ben ik een keer extra wezen wegen en toen was ze gelukkig weer een klein beetje gegroeid en zat ze net als de keer daarvoor op de onderste groeilijn. Ik hoop dat ze daar nu niet onder zit (ze zat de eerste maanden op/boven het gemiddelde). Aan de hoeveelheid eten zal het niet liggen, ze schuift alles met veel plezier naar binnen. Fruit, brood met roomboter, groente, rijstwafels, ze geniet er duidelijk van en ik ook :D

Oh, ze is wakker, ik ga haar uit bed halen!
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Zeg dames, laat eens horen hoe het gaat met die baby's! Nog even, en ze zijn alweer baby-af!

Vorige week met Abel op controle geweest, 9,2kg en 74cm nu. Nu net weer een verkoudheid te pakken, de zoveelste deze winter, maar verder gaat het prima. Niets is veilig voor hem, hij gaat overal staan en rekt zich dan flink uit, flink bereik dus. Verder krijpt hij overal overheen of tussendoor. Hij wordt ook steeds vocaler, er wordt soms flink geschreeuwd. Slapen overdag gebeurt steeds minder, meestal 2 slaapjes van max. 45 minuten. Maar hij lijkt niet meer nodig te hebben. Eten nog steeds niet veel, al begint het sommige dagen wel meer te worden. Ik kan ook aan zijn poepluiers zien dat zijn darmen het nu echt beginnen te verwerken, dus eens kijken of hij nu inderdaad beter gaat eten.
Soms heb ik wel eens medelijden met hem, hij wordt maar overal mee naar toe gesjouwd, want broer en zus hebben natuurlijk allerlei activiteiten. Basketbal, ballet, zwemmen, het arme ventje moet steeds maar aan de kant zitten wachten. Hij is duidelijk liever thuis om lekker te spelen, maar het is niet anders.

Oh ja, het is wel echt een kind van deze tijd. Zo gauw hij bij de laptop stemmen hoort komt hij snel aankruipen en wil op schoot. Want dan zijn we aan het Skypen me opa/oma of pake/beppe, en dat vindt hij zo leuk :lol:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Ahum, tsja Hemmie dan kan ik niet nablijven!

Vandaag bij het cb geweest en op de een of andere manier is dat toch altijd een signaal om hier weer iets te laten horen. M@tte was sinds de vorige keer niets gegroeid. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, maar geen enkele zorg hoor. Ze is flink aan de kwakkel geweest en kan sinds een paar weekjes tijgeren. Dus veel te veel energie gaat in andere dingen zitten. Ze was nu 9370 gram en 71 cm.

Ik herken het gesleep wel, ondanks dat wij hier nog niet zo in de clubjes zitten. Ze geniet wel duidelijk van de aanwezigheid van haar broers. De broers ontdekken nu dat zo'n kruipend en treinbaanslopend zusje niet altijd leuk is. Mama, ze moet ind e box!

De bv vindt ze nog steeds heerlijk en voor het eerst lijk ik nu een kind te hebben dat liever pap eet dan brood. Meisjes he, tsja...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Hier dan ook maar een update. Hewicht en lengte weet ik even niet. We moeten pas weer in maart naar het CB. Laatste keer boog zijn curve iets af in lengte en gewicht. Lengte vroeg ik me sowieso al af of dat wel klopte want hij ligt dus echt niet stil als ze hem meten. Als ik er een cm bijtelde en de bv-curve gebruikte viel het reuzemee met de afbuiging. Ik maak me er geen zorgen om en de wijkvpk daarom ook niet.

Hemmie, af en toe lijkt het wel alsof Abel en Tos stiekem tweelingbroertjes zijn :mrgreen: . Slapen is hier ook niet aan de orde, zowel overdag als 's nachts niet. Ik heb een duracell-konijntje op de wereld gezet in plaats van een baby :mrgreen: . Och, het maakt mij niet zo veel uit, ik weet dat het overgaat. Vanmorgen heeft ie trouwens wel de hele ochtend geslapen.... op de bank op mijn buik. Ik had het mezelf gemakkelijk gemaakt met een pot thee, een schaaltje druiven en een goed boek. Lekker even relaxen. Was ook wel nodig want vannacht hebben we niet veel slaap gehad. Eerst werd Tos om half 12 wakker, dus in ons bed gelegd. Een uurtje later begon Sil te huilen omdat hij pijn in zijn been had, dus eruit om even te masseren. Om 3 uur werd Tos wakker voor een slokje maar toen ik naar hem toe draaide om de borst aan te bieden gaf hij met een grote golf over, heel het bed nat. Dus daar stond ik midden in de nacht het bed te voorschonen terwijl een aslaperige papa met een beduusde Tos op zijn arm naast het bed stond te wachten. Daarna is Tos de rest van de nacht onrustig gebleven, dus ik ben redelijk brak nu. Vandaag dus maar een beetje rustig aan doen.

Qua ontwikkeling gaat Tos superhard. Hij kletst je de oren van de kop. Zegt zelf nee-nee als hij weer eens kattekwaad uit loopt te halen. Hij kan sinds een goeie week ook zwaaien, zo schattig. Hij gaat overal aan staan en steekt ook over van de bank naar de tafel en andersom (moet zich dan helemaal uistrekken om de andere kant vast te pakken). Ook probeert hij soms zelfs al op dingen te klimmen, zoals de rand voor de kachel, die veel te hoog is voor hem maar hij probeert het toch.
Sinds gisteren kan hij ook zelf gaan zitten. Tot nu toe ging hij steeds op zijn knietjes zitten, maar gisteren zat ie ineens op zijn billen en sindsdien doet ie dat om de haverklap.

Het is gewoon een heerlijk ventje en ik geniet de hele dag door van dat ondeugende koppie.

Ik moet afronden, moet die andere twee weer op gaan halen uit school.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Dan kan ik ook niet achter blijven. Anna is inmiddels 8 maanden. Ze is ziek geweest 2 weken geleden, verkouden, hoesten en ook benauwd. Van de dokter hebben we een pufje ventolin gekregen. Dat gaat gelukkig prima en helpt ook meteen tegen de benauwdheid. Ze voelde zich echt ziek, 's nachts was het een groot drama met het gehoest en de verstopte neus. En dat was voor ons wel even wennen na 6 maanden doorslapen :? Daarna kreeg ze haar eerste tand en bleven de nachten nog steeds waardeloos. Vannacht heeft ze 3 uur geslapen en daarna 2 1/2 uur bij Gabriel en de rest van de nacht bij mij. Hopelijk gaat het snel beter. Ze ligt sinds gisteren in het ledikant. Daar hebben we lang mee gewacht, ook vanuit een soort van sentiment: de babytijd komt nooit meer terug. Het wiegje kan of verkocht worden of op de zolder voor de volgende generatie.
2 weken geleden waren we op het cb, Anna was toen 8200 gram en 68 cm. Niet zo goed gegroeid op de curve van cb, op de bv-curve blijft alleen de lengte een beetje steken. Maar gelukkig hebben we hele relaxte wvpk daar, ze zei allen: ze is zeker meer gaan bewegen sinds het vorige bezoek. Dat klopt ook wel, ze is gaan rollen en gaat nu de hele kamer door. Ze doet ook al pogingen tot tijgeren, maar dat is nog niet echt gelukt. Heerlijk hoor die relaxte houding, dat was met Nathan heel anders (ander cb). Ze vragen ook nooit hoeveel voedingen ik geef, of ze 's nachts komt enzo. Ik kreeg ook een compliment dat ik haar al 8 maanden voedde. Voor mij nog maar kort, maar ze wvpk vond het al heel lang.
Eten gaat lekker, ze eet al aardig wat groente. Fruit vindt ze minder lekker, banaan ronduit smerig. Ook brood gaat er goed in. Madammeke is heel duidelijk wanneer ze genoeg heeft. Dan kun je op je kop gaan staan, maar dan krijg je er echt niet meer in. Ze houdt erg van stukken, maar gisteren had ze een prakje en dat ging er ook verbazingwekkend goed in. Ze wilde wel steeds met haar handjes in de lepel, maar als ik nee zei deed ze keurig haar handjes weg en haar mondje open :D

Met mij gaat het ook telkens een beetje beter. Ik kan steeds beter de zorg voor Anna aan. En ook een beetje genieten van haar.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

De maart-april-mei 2012 babies zijn of worden nu zo ongeveer 1 jaar! Tijd voor een bijschrijfmoment :-)

M@tte wordt 1e paasdag 1. Ik kan niet anders zeggen dan dat het jaar omgevlogen is. Het is een heerlijk meisje met veel temperament en ze laat zich veel horen. Stopwoordje is mama, of iets wat erop lijkt. Net als haar broers heeft ze pruttellongen en snottert ze al vanaf de kerst op en af. Maar ze blijft er meestal vrolijk blij en is vooral erg blij als iedereen om haar heen is. Met de grove motoriek is ze niet al te snel. Ze rolt pas sinds een poosje op haar buik en sindsdien slaapt ze altijd op haar buik en gelukkig ook door :toost: Ze heeft 3 spenen nodig: 1 in haar mond en in allebei haar handjes 1 :D Gisteren is ze naar de kapper geweest en ze vond het reuze interessant. Ze zat keurig stil en liet het allemaal gebeuren. Al met al zijn we allemaal supertrots op ons meisje en zusje!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Laris76 schreef:De maart-april-mei 2012 babies zijn of worden nu zo ongeveer 1 jaar! Tijd voor een bijschrijfmoment :-)
Neeeeeeee, mijn baby is nog lang geen 1 :wink:
Nog gefeliciteerd met M@tte. Hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Anna is nu 10 maanden en ze gaat heel erg snel nu. Ze kan sinds een ruime maand kruipen en maakt de hele woonkamer onveilig. Ze is watervlug en voor je het weet heeft ze alweer een stukje papier in haar mond. Dat vindt ze heerlijk! De box vindt ze niet leuk meer, dat is heel vaak brullen. Jammer voor haar, want soms is het gewoon handiger om haar even daar te hebben. Ook de bak van de kinderwagen is sinds een paar weken verleden tijd, maar Anna vind het zitten nog niet echt leuk. Het is een kleintje, de vorige controle bij het bureau was ze 69 cm. Gewicht was wel oke, weet ik niet meer precies. Maat 68 spant rond haar buikje, maar van maat 74 zijn de mouwen en pijpen vaak nog erg lang. Ze was niet zo heel goed gegroeid bij de vorige controle (2e keer al een afvlakking van de curve) maar gelukkig heb ik een heel relaxt cb. Het enige wat ik beide keren te horen kreeg: goh, ze is zeker heel beweeglijk. Dat klopt idd wel.
Sinds gisteren trekt ze zich aan de tafel op tot staan (eerder wel op haar knietjes, maar nu ook naar haar voeten).
En ze zegt 1 woordje: Nathan. Eerst alleen wanneer wij het ook zeiden, maar nu ook als Nathan de kamer binnen komt oid. Dat is zo schattig.
Slapen is hier de laatste tijd wat minder. ook daar was het cb heel relaxt over. "Nou, als ze wakker wordt 's nachts dan voed je haar toch gewoon? Dan is ze lekker snel weer stil en hoef je geen tijden een kind proberen te troosten." Dat doen we voor onze eigen rust dan ook maar. Ze drinkt nog een keer of 5 bv en soms dus een keertje 's nachts. Eten doet ze ook lekker, maar ze is heel eigenzinnig en weet precies wat ze wel een niet wil en het lukt ons ook echt niet om haar dan nog wat te geven. Ook heeft ze ontdekt dat eten van ons bord lekkerder is dan haar eten (meestal hetzelfde als wij, alleen zonder zout en scherpe kruiden). Tomaten krijgt ze krampjes van, dus dat krijgt ze heel beperkt.

Een hele tevreden baby, die volop aandacht krijgt in ons grote gezin.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Tos is inmiddels ook 1. Vorige week zaterdag was het zover, zondag is hij gedoopt en hebben we zijn verjaardag gevierd. Het was een heerlijke dag, lekker met de hele familie bij elkaar.

Tos gaat verder gewoon ook lekker. Hij staat op het punt om te gaan lopen. Hij loopt overal langsaf, kan uitstekend aan 1 hand meelopen en steekt geregeld over van bank naar tafel enzo. Afgelopen weekend liep hij zo twee passen de kamer in om zich vervolgens voorover op zijn handjes te laten vallen. Zal wel niet meer lang duren voordat hij écht gaat lopen verwacht ik.

Vanmorgen zag ik dat er weer een tandje is doorgebroken, dat brengt de stand op 7. Eten gaat goed. Zijn brood gooit hij nog wel vaak op de grond (zo leuk hoe de hondjes dan reageren :mrgreen: ) maar fruit en warm eten dat gaat er heel goed in. Drinken doet hij nauwelijks. Heel af en toe een slokje water uit een rietjesbeker. Zijn vocht haalt hij eigenlijk voornamelijk uit mijn borst. En dan vooral 's avonds en 's nachts, want overdag heeft hij het te druk met andere dingen.
Overdag drinkt hij meestal nog een keer in de ochtend waarna hij meestal een tukkie doet bij mij op de bank. Als ik hem dan in bed probeer te leggen is hij meteen weer wakker. 's Middags drinkt hij zich zelf meestal ook nog een keer in slaap en soms lukt het me dan om hem even op bed te leggen. Hoe vaak hij 's avonds en 's nachts drinkt weet ik niet, ik tel dan niet, maar het is wel vaak. Doorslapen is er hier dan ook nog lang niet bij. Hij slaapt dan ook nog gewoon bij ons in bed, tussen mij en de muur in.

Al met al is het nog steeds een heerlijk, vrolijk manneke die met zijn charmante maniertjes iedereen voor zich weet te winnen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Abel wordt over 8 dagen 1, hij is nog heel even mijn baby :wink: . Ondanks het vroege kruipen en staan loopt hij nog niet, hij kan al best goed aan een handje meelopen, maar los durft hij denk ik nog niet. We zullen zien wanneer het gaat gebeuren. Trap op kan hij helaas wel, en dat is lastig, want omdat we dit huurhuis snel gaan verlaten willen we niet in de muur boren maar ook niet investeren in een passend klem-hekje (brede trap, we hebben geen passende), dus we beraden ons nog. Normaal taalt hij er niet naar, maar als de andere 2 boven op de speelkamer zijn moet je echt oppassen!
Eten doet hij ook nog steed weinig, net als broer en zus destijds. Praten ook nog niet, maar sinds een week doet hij wel geluiden/klanken na, heel grappig. Hij wordt 's nachts nog heel vaak wakker, meestal voor een slokje, maar overdag heb je er echt geen kind aan (meestal dan, nu verkouden dus wat huilerig). 6 tandjes nu, maar ik verwacht in de komende weken nog wel meer. Hij speelt de hele dag, alleen of met broer of zus, en huilt eigenlijk alleen als hij heel moe is. Gelukkig slaapt hij ook nog prima bij mij op de arm, dat is soms toch wel handig. Zoals afgelopen zondag, paaspicknick in een park, eerst 2 uurtjes op de grond gekropen en gespeeld, toen huilde hij wat en pakte ik hem, 5 minuten later sliep hij. We hoeven dus weinig rekening met hem te houden.
Het is ook gewoon een heerlijk mannetjes, eigenlijk altijd vrolijk en goedlachs en lekker knuffelig!

Edit: ik voel net dat tandje nr 7 door is, en over nr 8 zit alleen een dun velletje, dus dat is straks 3 tanden in een week. Geen wonder dat de nachten zo'n drama zijn.
En ik was de 'maten' nog vergeten. Geen idee hoe lang Abel nu is, hij draagt sinds een paar weken maat 80, en dat past eigenlijk gewoon goed. Gewicht is nu net boven de 10 kilo, wat betekent dat hij uit zijn Amerikaanse maxi-cosi is gegroeid en in de 'groep 1' zit. Gelukkig is die nog wel achterwaarts. Leuk detail, Marrit ging pas rond haar eerste verjaardag maat 74 dragen en woog op haar 2e verjaardag 10 kilo ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Goeie timing! Ik heb vandaag grote zus een verjaardagskado voor haar broer laten kopen. Maar 74 zit krap, 4 tandjes, loopt met loopkar en klimt overal op. Hij zegt 'maman' en 'papa' (@jikke: wat schattig dat Anna wel nathan zegt), en sinds een week wijst zijn vinger ons de weg. Verder een klein nestdier: slaapt nog steeds het liefst tegen mij of zijn vader of oma aan, blieft zeer beslist geen speen en als ik thuis kom wordt ik begroet met een innige en langdurige knuffel.
Alleen eten gaat zo zo, hij is een kleine zoetekauw, kluift het liefst de jam van zijn brood. Hij rilt van alle nieuwe smaken, weigert sommige dingen te proeven (bloemkool vanavond pakte hij aan, rook er aan en gooide het op de grond. Broccoli wil hij niet eens aanpakken, al tig keer geprobeerd). En hij kauwt eigenlijk niet. Zijn strategie is om hele kleine hapjes af te bijten en die door te slikken. Te grote stukken werkt hij meteen naar buiten, zonder ze eerst van links naar recht door zijn mond te laten gaan, zelf met bijv banaan. Kauwen jullie kindjes wel? Grote zus kauwde met 6 maanden (en ook appeltje raspen met haar tandjes, doet hij ook niet), maar die was (en is) vaak etreem snel dus niet zo'n goede vergelijk. Drinken uit een beker gaat wel weer prima.
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Hier 3 late eters, Wytse wilde niets proberen, stopte vrijwel niets in zijn mond. At op deze leeftijd een paar hapjes per maaltijd, maar dus weinig variatie. Ging rond zijn 1e verjaardag opeens eten, maar is nog wel tot zijn 3e een lastige eter geweest. Marrit wilde direct wel alles proeven, kauwde ook wel, maar spuugde weer uit. Op deze leeftijd kreeg ze eigenlijk niets binnen. Ging pas tegen haar 2e echt eten, maar at toen ook meteen alles. Abel lijkt er wat tussenin te zitten. Wil de meeste dingen wel proberen (behalve als hij weer een tand krijgt, dan eet hij niets), kauwt een beetje, spuugt het deels weer uit en krijgt sommige dagen ook wel wat hapjes binnen. Moet ook zeggen dat hij nu ook alweer wekenlang af en aan diarree heeft (elke tand lijkt voor 2 weken diarree te zorgen), en volgens mij wil hij daardoor ook minder eten, want dat geeft sneller last van de buik dan gewoon melk.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nien10

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nien10 »

S!mon wordt de 12e al 1. Wat gaat zo'n jaar snel en wat is er veel gebeurd. Hij eet lekker met de pot mee, maar drinken is nu een worstelpunt. Hij wil het liefst alles zelf doen en kan al een beetje zelf met de lepel scheppen. Hij lijkt toch genoeg drinken te hebben, want hij slaapt overdag en 's nachts goed. Dat was het eerste halfjaar wel anders. Wat hebben we een kilometers door huis afgelegd met een huilend mannetje!
Hij heeft al 8 tanden en 2 kiezen staan op doorkomen, wat een bulten zeg!
Verder kletst hij heerlijk mama en papa en aiaiai, heel gezellig. Hij loopt een beetje langs de tafel en kan de trap al op. Kortom, het gaat goed :-)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door ailay »

Ik wil er helemaal nog niet aan denken dat mijn kleine mannetje eind volgende maand alweer 1 jaar wordt. Jeetje zeg, wat is de tijd dan omgevlogen.

K. is nu 10 maanden en is echt een ukje. De laatste keer bij het CB was hij 7385 gram en 69 cm. Aan het eten kan het niet liggen dat hij niet zo snel groeit, hij eet namelijk als een bootwerker en wil alles wel proberen. Hij is er dan ook als de kippen bij als er iets te eten is en is erg dankbaar met een grote broer en zus die alles wel met hem willen delen. Alles gaat in zijn mond, dus dat is wel opletten geblazen.

En hij mag dan wel klein zijn, maar hij gaat wel lekker. Hij is over het algemeen een vrolijk en gezellig mannetje die zichzelf heerlijk kan vermaken. Hij is nu druk bezig met oefenen met lopen. Hij loopt nu al een poosje langs de meubels en gebruikt zelfs de muur om te lopen. Van de week deed hij een stapje los toen hij van de tafel naar de bank stapte, maar daar schrok hij zelf van geloof ik. :lol:
Hij heeft heel lang maar 2 tanden gehad. 2 onderin, zo schattig. Maar nu komen er een hele rits tanden aan, zag ik net. Verklaart ook waarom hij de laatste tijd weer zo enorm kwijlt.
Slapen doet hij het liefst bij mij. Dan slaapt hij het best. Hoewel het slapen wisselend gaat. Meestal slaapt hij bijna de hele nacht door en komt hij slechts 1 keer rond een uurtje of 11/12 om te drinken, maar soms is het ook zo dat hij iedere 3 uur wakker is voor een slokje.

Een heerlijk kleine mannetje die sprekend lijkt op zijn grote broer en zus en waar we echt met volle teugen van genieten.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Wij hadden gisteren weer een drama-nacht met Anna. 2 uur achter elkaar heeft ze ontroostbaar gehuild. We waren bijna wanhopig. Niets hielp. Toen hebben we haar een paracetamol gegeven en toen sliep ze binnen 15 minuten. Gisteravond ontdekte ik de boosdoener. Het lijkt er op dat ze een boventand krijgt. Arm kind! Dus gisteravond kreeg ze dentinox en chamodent. En ze sliep de hele nacht!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

mama talla schreef:Wij hadden gisteren weer een drama-nacht met Anna. 2 uur achter elkaar heeft ze ontroostbaar gehuild. We waren bijna wanhopig. Niets hielp. Toen hebben we haar een paracetamol gegeven en toen sliep ze binnen 15 minuten. Gisteravond ontdekte ik de boosdoener. Het lijkt er op dat ze een boventand krijgt. Arm kind! Dus gisteravond kreeg ze dentinox en chamodent. En ze sliep de hele nacht!

Groetjes Jikke
Fijn dat je de oorzaak hebt kunnen vinden.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Pfft, slapen is hier de laatste dagen echt weer drama. De hele avond ontroostbaar huilen, totaal oververmoeid maar niet in bed te krijgen.
Gisteren ben ik naar de Makro gereden om een een persoons matras te kopen. Ik heb de zijkant van zijn ledikant geschroefd en heb het grote matras tegen zijn ledikant aangeschoven. Gisterenavond heb ik hem in zijn ledikantje gelegd en ben er zelf langs gaan liggen. Eindelijk een keer geen drama in zijn bedje. Hij heeft wat liggen spelen met zijn knuffel en viel uiteindelijk in slaap waarna ik weg kon lopen. Volgens mij vindt hij het gewoon vreselijk om opgesloten te liggen in dat ledikant. Gijs en Sil gingen trouwens ook pas goed slapen toen ze overgingen naar een gewoon bed.

Er zit nu ook wel een kies te vervelen. Op een plek zit er nog een dun vliesje overheen, de rest van de kies is nog niet zichtbaar, maar wel flink opgezet en rood tandvlees. Aan de andere kant van zijn kaak ook rood en opgezet tandvlees. Dat kan natuurlijk het slechte slapen ook wel verklaren.

Oh ja, Tos heeft het klimmen ontdekt. Hij schuift de legobak of een bijzettafeltje voor de bank, of de lego-tafel, of de salontafel en klimt dan via zijn opstapje op de bank of de tafel. Bij de salontafel maakt hij ook gebruik van de laatjes die er onder zitten. Die schuift ie open, klimt er in en vervolgens op de tafel. Slim kind. Het lastige is dat hij geen benul heeft hoe hij weer veilig van de tafel / bank af moet komen. Ik heb het er dus maar druk mee :lol:
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Ik geloof dat Anna stiekem mee gelezen heeft Sietske en Tos na wil doen. Ze doet een verwoede poging om via de doos met haakgaren op de salontafel te klimmen en ze is al een heel eind. En ik maar denken dat meisjes veel kalmer dan jongens zijn :mrgreen:

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Ja, hier ook al zo'n klimgeit, zat vorige week opeens op de bovenste plank van Marrit haar tripp trapp. Eerste kies is door (een puntje), nu dus 7 tanden en 1 kies, gaat opeens heeeeel snel!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

En inmiddels is de stand 8 tanden en 2 kiezen. Dat waren dus 3 tanden en 2 kiezen in minder dan 3 weken. Die laatste kies is pas met 1 puntje door, ik hoop dat dat andere puntje snel doorkomt, zodat we weer kunnen slapen.

We wachten nu vol spanning af tot hij gaat lopen, hij staat steeds wel los, zet af en toe 1 of 2 stapjes om over te stappen, maar echt lopen nog niet. Komende week is mijn man weg, zou eigenlijk wel jammer zijn als hij dan gaat lopen, maar ik acht het zeker niet onmogelijk.

Net naar de kinderarts geweest, nu 77,5 cm en 9700 gram volgens hen metingen. Hij is weer helemaal platgeprikt, 4 inentingen deze keer. over 3 maanden nog een dtp, dan zitten de normale vaccinaties erop, maar ivm onze verhuizing zullen we er volgende maand nog een paar moeten halen vrees ik.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Pff E mily, ik zou willen dat Tos A bel zijn voorbeeld zou volgen met die kiezen. er zitten er hier ook twee of drie aan te komen maar het duurt zoooo lang voordat ze ook echt doorbreken.

Dat lopen duurt hier ook lang. Tos staat al weken heel goed los. Doet ook al een hele tijd 1 of 2 passen los (en laat zich dan lachend voorover vallen) en loopt als een tierelier mee aan de hand waarbij hij met één hand je vinger vasthoudt. Maar echt los lopen vertikt hij gewoon. Hier zitten we al weken in dezelfde fase met lopen zonder vooruitgang, het kan dus zomaar nog een hele tijd duren.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Ja, ik denk inderdaad aan mijn oudsten, die vrij snel van los staan naar echt lopen gingen (van de oudste weet ik nog dat hij zo was toen we zijn verjaardag vierden, hij was toen 13 maanden, een kleine 2 weken later liep hij en de dag erna rende hij), maar het kan natuurlijk ook heel anders gaan. Wat mij betreft mag hij wachten tot 1 mei, dan is mijn man al lang weer terug en kunnen mijn ouders de eerste stapjes meemaken.

Hier zijn de tanden en kiezen ook drama geweest, en het is nog niet helemaal over volgens mij, van kies nr 2 is pas 1 puntje door en staat er eentje op doorbreken. Vannacht was dus weer belabberd, maar dat kan ook aan de 4 inentingen hebben gelegen. Ik bekijk het in elk geval maar positief, wij zijn op de helft met tanben krijgen!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door ailay »

Hier een mannetje wat ook steeds los staat en steeds vaker een pasje los doet. Het echte lopen zal nog wel even duren, denk ik. Je ziet hem wel regelmatig twijfelen of hij een stap zal zetten, maar kruipen is toch wat gemakkelijker en veiliger. Het mag van mij ook nog wel even duren, ik ben er helemaal nog niet aan toe dat mijn kleine mannetje zo groot wordt.
Volgende maand wordt hij alweer een jaar. Pffff, de tijd is echt voorbij gevlogen zeg. Geen idee wat we moeten vragen voor hem. Hebben jullie nog leuke ideeën?
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Hij loopt!!! Net een paar dagen sneller dan zijn grote zus ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Haha, succes met achter hem aan rennen :lol:
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door ailay »

Foto!
Heeft hij het nog kunnen showen aan papa of is die weg op het moment?
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Mijn man is dus net zaterdagavond vertrokken, terwijl hij zondag echt begon te lopen. Hij heeft het inmiddels wel op Skype gezien. Vrijdag is hij weer thuis, maar dan loopt hij vast alweer een stuk beter.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie