maart-april-mei 2012 babies

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Nienke schreef:Overdag hebben we nog totaal geen ritme. Hebben jullie al een ritme qua slapen, spelen en voeden? Soms denk ik wel eens dat ik misschien wat vaster moet zijn qua volgorde en tijden, maar dat gaat toch helemaal niet met zo'n kleintje? (ze is nu 7 weken)
Wij hebben ook helemaal nog geen ritme (maar Anna is ook pas 4 weken natuurlijk). Ook 's nachts niet. Soms slaapt ze 5 uur (auw, auw dan heb ik wel stuwing), maar meestal tussen 3 en 4 uur. Oh, ze piept, ik ga haar eerst even pakken, straks meer.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Hier ook geen ritme overdag hoor. Hoe lang een slaapje duurt is niet te voorspellen. Meestal wil hij drinken als hij net wakker is, maar ook wel eens voor het slapen gaan. Of allebei. De wakkere periodes zijn wel steeds ongeveer een uurtje. Dus wel wat voorspelbaarheid, maar zeker nog geen ritme. Vind ik ook niet zo erg.

Sietske, die VBN tips heb ik, maar tnt baat het niet... Al dronk ie gister ineens 50 cc, hopelijk snapt ie het nu en doet ie het vanavond weer.

Sterkte met jullie zieke en onrustige kindjes!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Ik hoop dat hij nu door gaat zetten Ester. Ooir moet het kwartje vallen toch?

Hier een wat betere nacht achter de rug. Gisterenmiddag niet meer kunnen rusten want we waren pas 0m kwart voor 5 terug van de basisschool. Om 9 uur ben ik met Tos naar bed gegaan waar ik vervolgens nog een uur met hem heb liggen rommelen. Hij wou maar niet liggen :roll: . Om 10 uur gaf hij zich eindelijk over aan de slaap en ik dus ook. Hij is vannacht wel wat vaker wakker geweest dan normaal maar ik kon hem dan na een korte voeding wel weer terug leggen in zijn co-sleeper. Heb vannacht dus wel goed kunnen slapen en heb nu een vreselijk duffe kop. Ik ben zelf nu ook verkouden aan het worden.
Tos is vandaag gelukkig weer een stuk vrolijker. Ik hoop dus dat we het ergste achter de rug hebben.

Hier trouwens ook nog totaal geen ritme / regelmaat. Ja, de regelmaat van de schooltijden van Gijs en Sil. Ik moet zeggen dat ik ook nooit zo behoefte heb aan een vast ritme. Past niet bij mij.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Sietske schreef:Ik moet zeggen dat ik ook nooit zo behoefte heb aan een vast ritme. Past niet bij mij.
Gisteren nog een heel verhaal geschreven, maar er ging iets mis met plaatsen. Maar het komt idd hier op neer. Geen vast ritme en ook geen behoefte aan. het gaat goed zoals het gaat hier.
@ Nienke Waarom heb jij het idee dat je vaster moet zijn qua ritme? Als het goed gaat met E en met jou kun je toch lekker doorgaan zoals het nu gaat?

Anna begint nu wat wakkerder te worden. Sinds zondag hebben we de box staan en dat vindt ze helemaal geweldig. Kijken naar de mobiel of slaan tegen een balletje met een belletje. Ineens begint ze ook van die schattige geluidjes te maken. Zo leuk! Nu wordt Anna ook wat wakkerder, valt ze niet meer meteen na iedere voeding in slaap.

Vandaag ben ik met haar op mijn werk geweest. Eerst in mijn eigen klas en daarna langs de andere klassen. Dat was heel leuk (maar ook wel vermoeiend, dan merk ik echt dat ik nog maar pas bevallen ben en een conditie van 0 heb :oops: ). Ik ging Anna voeden in de klas, maar dat was geen onverdeeld succes. Het is toch jammer dat er door de kinderen (groep 4/5) lacherig op gereageerd wordt. Terwijl het voor mij de normaalste zaak van de wereld is. Er werd zelfs geroepen: niet doordenken, niet doordenken :? De andere borst kreeg ze in Nathans groep (groep 1) en bij hen was het heel gewoon, ze reageerden alleen maar dat ze zo lang dronk. En dat viel reuze mee, maar was voor de kleuters natuurlijk heeeeeeeel lang.
Nou, hopelijk heb ik door gewoon te voeden wel bijgedragen aan het normaliseren van bv.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

mama talla schreef: @ Nienke Waarom heb jij het idee dat je vaster moet zijn qua ritme? Als het goed gaat met E en met jou kun je toch lekker doorgaan zoals het nu gaat?
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik ben soms wat onzeker en dan is de bevestiging hier wel heel erg fijn! Bedankt allemaal dus.
Wat goed van je trouwens dat je in de klassen ging voeden, jammer dat groep 4/5 zo reageerde, zo zie je dat ze zoiets totaal niet gewend zijn (helaas).

Vandaag gaat mijn man een flesje mm geven aan E, ik hoop dat ze het snapt. Gaat het bij jou nog goed Ester? Of was het eenmalig dat hij het snapte?

Sietske, sterkte met de verkoudheid, ik ben zelf ook al een week flink verkouden, hij is erg hardnekkig. Gelukkig dat de kleine het ergste gehad heeft, dat scheelt weer.

E heeft trouwens flink pukkeltjes over haar hele gezichtje. Ik denk van de hormonen.
En dan ook nog een ontstoken oogje, ach gos :? Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben. Ik maak het steeds schoon met gekookt (afgekoeld) water en druppel er moedermelk in. Dat was het advies van de huisarts, goed he!
Gebruikersavatar
nova
J&J TEXEL
Berichten: 224
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:41 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door nova »

Eindelijk twee handen beschikbaar ;-)

@Nienke: hier ook nog weinig ritme. Een langere ruk slaap aan het begin van de nacht, maar verder... geniet ik ervan dat ik me er niet meer druk over maak. Lang leve een tweede!
Hoe ging het flesje? Ruben snapte het bij het vierde flesje (en meer honger hielp ook).
mama talla schreef:Vandaag ben ik met haar op mijn werk geweest. Eerst in mijn eigen klas en daarna langs de andere klassen. Dat was heel leuk (maar ook wel vermoeiend, dan merk ik echt dat ik nog maar pas bevallen ben en een conditie van 0 heb :oops: ). Ik ging Anna voeden in de klas, maar dat was geen onverdeeld succes. Het is toch jammer dat er door de kinderen (groep 4/5) lacherig op gereageerd wordt. Terwijl het voor mij de normaalste zaak van de wereld is. Er werd zelfs geroepen: niet doordenken, niet doordenken :?
uh, mag ik dit heel raar vinden? 8-9 jarigen die zulke opmerkingen maken? Trad die leerkracht niet op? Dat laten gebeuren vind ik eigenlijk nog vreemder.

Vermoeiend- dat herken ik. Ik word ook nog heel moe van uitstapjes en ook van veel bezoek tegelijk.


Ruben doet het nog steeds super. Hij maakt nu geluidjes terug als je tegen hem praat, zo schattig. Slapend doorgeven of slapen in druk gezelschap lukt niet meer, hij blijft nu kijken en luisteren. Maar gisteren in draagdoek mee boodschappen doen en lunchen ging wel weer prima ondanks de drukte. Scarlet en Ruben zijn samen in het grote bad geweest, ik ernaast, en dat ging goed. Ze hield hem goed vast, was ook niet te zwaar. Tot hij een windje liet, toen moest hij er onmiddellijk uit want stel je voor dat hij doet wat zij vroeger wel eens deed...
Nova, moeder van Scarlet (6 jaar) en Ruben (1 jaar)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Nienke schreef: Gaat het bij jou nog goed Ester? Of was het eenmalig dat hij het snapte?
't was eenmalig helaas... :(
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

nova schreef:
mama talla schreef:Vandaag ben ik met haar op mijn werk geweest. Eerst in mijn eigen klas en daarna langs de andere klassen. Dat was heel leuk (maar ook wel vermoeiend, dan merk ik echt dat ik nog maar pas bevallen ben en een conditie van 0 heb :oops: ). Ik ging Anna voeden in de klas, maar dat was geen onverdeeld succes. Het is toch jammer dat er door de kinderen (groep 4/5) lacherig op gereageerd wordt. Terwijl het voor mij de normaalste zaak van de wereld is. Er werd zelfs geroepen: niet doordenken, niet doordenken :?
uh, mag ik dit heel raar vinden? 8-9 jarigen die zulke opmerkingen maken? Trad die leerkracht niet op? Dat laten gebeuren vind ik eigenlijk nog vreemder.
Nee, mijn collega trad niet op. Een heel aantal jongens liepen weg, naar het raam. Om maar niets te hoeven zien (en er was ook niets te zien hoor, ik weet heus wel dat ik niet de hele boel open moet gooien!). Het enige wat mijn collega zei is dat ze wel snapte dat ze gegeneerd waren :? Gelukkig doe ik er zelf heel makkelijk over. Mijn kind heeft honger en krijgt dan gewoon eten. Punt. Juist door dit te doen hoop ik dat ze bv als normaal gaan zien, ipv zulke vreemde reacties.

Anna heeft inmiddels ook haar eerste flesje gehad. Noodgedwongen, vanwege de contrastvloeistof die ik had gekregen voor de ct-scan. Ik wilde ivm het slechte happen nog niet beginnen, maar helaas moest het. Heb vingervoeden geprobeerd, maar dat duurde zo eindeloos met deze hoeveelheden. Had ik geen puf voor. Ik had hier een Calma-speen liggen, van Medela en die pakte ze zonder probleem. Maar ik ga pas over een paar weken weer oefenen. Het happen moet echt nog iets beter gaan, ze doet haar mond niet goed genoeg open.

Verder heeft Anna last van krampjes, best wel heel zielig. Ze wil dan niets anders dan alleen maar bij mij zijn. Dat mag op zich wel, maar ik ben zo moe, heb er niet altijd puf voor. Ze maakt veel geluid, haar buikje rommelt er helemaal van, ze kreunt en laat windjes en dan ineens zo'n schreeuwerige huil. Ook de doek helpt haar dan helaas niet. Ze wil alleen maar over mijn arm of tegen mijn schouder liggen. Ik snap wel dat ze last van haar buikje heeft, ze krijgt enorme plenzen voeding binnen, het stroomt met zoveel geweld uit mijn borst. Ik hoor het in haar maagje klokken soms.
Ze groeit als kool, gewicht heb ik geen idee van, maar je ziet haar wangen elke dag boller worden :D Volgende week gaan we voor het eerst naar het cb en dan zullen we zien hoeveel ze gegroeid is.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

nova schreef: Hoe ging het flesje? Ruben snapte het bij het vierde flesje (en meer honger hielp ook).
Heel goed, ze keek eerst heel vies en toen ze doorhad dat er melk uit kwam lurkte ze aan een stuk door :toost:

Jikke, wat vervelend dat Anna last heeft van krampjes. Heeft ze dat omdat het toeschietreflex te sterk is? Of heeft ze er ook zonder dat (na de ergste druk eraf kolven oid) last van? Sneu he, zo'n klein meiske met krampen.
E had er ook last van, maar toen ben ik in de ochtend en begin van de middag 1 borst per voeding gaan geven en sindsdien gaat het veel beter. Ze kreeg dus gewoon te veel. misschien dat dat het is?

Vandaag zijn we bij het bureau geweest. E heeft haar eerste prikjes achter de rug. Ach gos, dat vond ze niet fijn, gelukkig liet ze zich snel weer troosten.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Wij zijn ook weer thuis, na 3 weken NL, dus tijd voor een update. Het gaat wel lekker met Abel, nog steeds soms 's nachts wat onrustig (op het moment door een verstopte neus, leuk hoor, dat NLse weer), maar tegelijkertijd begint hij ook vaker een langere ruk (4 uur) te slapen. Krampjes heeft hij nog steeds doms, maar mijn TSR lijkt iets minder heftig te worden, dus wie weet helpt dat. Hij begint ook eindelijk wat minder te poepen, slaat soms een dag over, en de poep is ook anders, egaal vloeibaar, zonder die melkvlokjes. Helaas zijn nu de spuitluiers ook erger, hij poepte in het vliegtuig net tijdens het opstijgen. Snel een doek tussen zijn rug en mijn buik, maar verder kon ik niets doen totdat de riem los mocht. Alles zat onder! En later tijdens de vlucht nog een keer zichzelf helemaal onder gespuugd (gebeurt ook niet vaak), dus ik was blij met de stapel reservekleertjes!

Flesje gaat nog goed, maar nu al een tijdje niet geprobeerd, dus vandaag de kolf maar wer eens pakken.

Hij groeit nog steeds goed, gisteren een beetje proberen te wegen, en ik geloof dat hij de 6,5 kilo al wel haalt. In 4 weken tijd dus weer een kilo erbij. Precies weet ik het niet, pas over 2 maanden weer naar de kinderarts. Dan weet ik ook pas weer hoe lang hij is, voor mijn gevoel is hij al behoorlijk lang, want veel dikker lijkt hij nu niet te worden, dus die kilo moet ergens zitten. Hij is ook nog steeds heel sterk (niemand gelooft dat hij pas 2,5 maand oud is). Hoofdje ondersteunen is eigenlijk helemaal niet nodig, tenzij hij erg moe is. Hij wil steeds gaan staan als je hem op schoot hebt, en als hij op schoor zit probeert hij steeds naar voren te komen en 'los' te zitten. Met omrollen is hij gelukkig wel weer gestopt, dus hij is nog een beetje een kleine baby...

Ritme hebben we hier, gelukkig, ook niet. Word ik zelf altijd wat kriegel van (ik wil niet rekening hoeven houden met vaste voedings- en slaaptijden), en een flexibele baby vind ik wel zo makkelijk!

En verder proberen we nu weer even onze draai te vinden, de oudste 2 hebben nu vakantie, dus die zijn de komende weken thuis, en dat is toch anders. Komt bij dat het de afgelopen dagen 40 graden was, dus we zijn beperkt in wat we kunnen doen. Hopelijk binnenkort ietsje koeler, kunnen we in elk geval weer naar buiten.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Mette is nu alweer 3 maanden. Niet bij te houden hoe snel alles gaat. Maat 62 is al weer opgeruimd en de shirtjes van 68 zitten eigenlijk al best wel strak :oops: Ik denk dat ze misschien wel eerder dan haar broers naar maatje 74 gaat en die waren al vlot. En ik maar denken dat meisjes kleiner zijn en minder snel groeien...Hoe is dat met jullie babies?

Ik vind dat ze erg rustig is en ze lacht heel veel. Op het KDV wordt ze ook erg geprezen, gelukkig maar! Vorige week rolde ze al van haar buik naar de rug en nu is ze erg druk haar armen en benen aan het ontdekken.

Ondertussen ben ik 3 dagen per week aan het werk. Jippen is een welkome ontspanning in het kolfhok!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Sjoerd is ook alweer ruim 3 maanden. Wat enorm leuk is, vind ik, is dat hij een behoorlijk bolle baby is. Met Giel en Famke had ik altijd gedoe met groeien. Deze keer gaat de borstvoeding als vanzelf en is hij alweer ruim 10 cm en ruim 3 kilo zwaarder dan bij zijn geboorte. Hij weegt hetzelfde als wat Giel met 6,5 maand woog, met hetzelfde geboortegewicht. En dat terwijl Sjoerd het op veel minder voedingen doet dan Giel en Famke toen. Ik zit vaak op nog maar 6 voedingen op een dag. Heerlijk om het eens van deze kant mee te maken.
Sjoerd rolt de laatste week ook steeds om van zijn buik naar rug. Erg handig bij een buikslaper, ik kan nu steeds naar boven omdat hij zich om heeft gerold en dan niet kan slapen :)

Verder blijft het een dropje, heerlijk vrolijk, heerlijk slapen en, en, en..... ik geniet enorm van deze babyperiode.

Bevalt het werken weer Laris? Ik heb nog 8 weekjes, 28 aug. begin ik weer. Nog lang geen zin hoor! Fles lukt nog steeds niet hier. We hebben maar even een weekje oefenstop, want eigenlijk ging het alleen maar slechter. Eens kijken wat hij doet als we volgende week weer beginnen met oefenen. Ach, anders komt het vast goed met een bekertje ofzo. En hij is al 5 maanden als ik weer ga werken. Paar weekjes later kunnen we er pap van gaan maken, misschien vindt ie dat wel heel lekker.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Hoe gaat het met jullie en jullie baby's? Zijn de kleine flesweigeraartjes al veranderd in flesdrinkers?

Bij ons gaat het goed. Vorige week waren we op het cb voor de eerste controle. Anna woog toen 4540 gram, anderhalve kilo gegroeid sinds haar geboortegewicht in 6 weken. Ze volgt keurig het lijntje van de bvcurve. Ze ziet er ook heerlijk bol uit. De arts vroeg niets over aantal voedingen, nachtvoedingen oid. Alleen of ik vragen had over de bv en of alles goed ging. Anna slaapt nu 1 keer langer 's nachts. Meestal tussen de 4 en 6 uur. Dat is wel heel lekker, want overdag is ze een hele wakkere baby die vooral bij mama of papa wil zijn. Dat valt niet altijd mee. Wakker in bed leggen en zelf in slaap vallen kan ze niet. Ze begint dan heel zielig en vooral luid en duidelijk te huilen.
Sinds een paar dagen lacht Anna! Dat is zo schattig, net alsof haar hele gezicht scheurt. Dat was ik alweer vergeten hoe dat was. Ook gaat ze al gericht spelen, slaan tegen dingen aan, kijkt heel aandachtig naar de mobile en geniet van buiten zijn en kijkt dan vol interesse om zich heen.
Helaas heeft ze wel een onrustige huid. Alleen op haar gezicht, nek en bovenste stukje borst. Volgens de cb arts kon het babyacné zijn, maar ook eczeem. Ze heeft er voor zover ik merk geen jeuk van, dus ik denk ook meer in de richting van babyacné. Nathan had toen hij eczeem had ook echt veel jeuk en krabde zich helemaal stuk :? Zolang Anna geen jeuk heeft steek ik nog even m'n kop in het zand en ga ik nog maar even niet op ha dieet. Het ziet er alleen zo jammer uit, zo'n lief babygezichtje, maar niet van die schattige gladde wangetjes.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Mijn flesdrinkertje is juist veranderd in een weigeraar :? . Eigen schuld, we hebben niet vaak genoeg geoefend. Nou ja, maakt in ons geval weinig uit.

Abel heeft de afgelopen 2 dagen een ruk van 5-6 uur gemaakt, in zijn eigen bed. Na 2 onrustige weken ben ik even heel blij. Het zal wel niet lang duren, maar toch!

J ikke, Abel had toen hij 7 weken was ook nog flink uitslag in het gezicht en op de borst. Kinderarts dacht ook aan eczeem en allergie, maar jeuk leek hij niet te hebben. 1,5 week later was het opeens weg, we waren toen net een week in NL dus daar had het aan kunnen liggen. Gelukkig is het na 2 weken weer thuis nog niet terug, dus hier was het idd baby acne denk ik.

Deze week is Abel alweer 3 maanden, de tijd vliegt!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Ester schreef:Bevalt het werken weer Laris?
Ja best wel hoor. Wel is het (weer) erg druk, maar dat is een beetje het rare van mijn functie. Gelukkig gaat kolven erg goed. Vanochtend iets te geinteresseerd aan het Jippen en hopla bijna mijn flesje overstroomd. Verder gaat het met de kleine dame erg goed vind ik. Ik hoop dat ze wel weer een keer ontdekt dat ze zonder nachtvoeding kan (wat ze eerst een poos deed), maar vooralsnog leg ik me er maar bij neer.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Hier ook een eigenwijsje die niet zo'n fan is van de fles. Nou is dat hier niet echt een groot probleem omdat ik niet buitenshuis werk, maar uitbesteden aan opa en oma wordt wel wat lastiger. Twee weken geleden moest ik een dagje weg en zou Tos bij opa en oma blijven. Van de vier flessen melk die ik had achtergelaten heeft ie in een hele dag krap aan 120 ml gedronken. Maar hij leek er weinig last van te hebben. Hij was niet extreem huilerig geweest ofzo en toen ik terug kwam heeft ie gewoon heerlijk bij mij gedronken.
Hij kan wel uit de fles drinken maar heeft gewoon duidelijk voorkeur voor "da real thing". Ach ja, kan hem geen ongelijk geven :D .

Hier gaat het verder ook heel goed. Tos is nog steeds zo'n heerlijke, relaxte baby. Hij heeft een stralend humeur en lacht bijna de hele dag. Alleen 's avonds heeft ie nog steeds regelmatig een moeilijk uurtje waarin hij niet zo goed weet wat hij met zichzelf aan moet. Hij wil dan het liefst gewoon bij mij liggen. Als ik met opgetrokken knieën op de bank ga liggen en hem tegen mijn knieën aan zet zodat we met de gezichten naar elkaar toe zitten, heeft hij de grootste lol. Lekker kletsen en bellen blzen.

Tos is trouwens ernorm aan het kwijlen sinds ongeveer een week. Het lijkt wel alsof er een tand aan zit te komen al lijkt me dat wel vroeg. Hij is nu 3,5 maand. Ik zie verder nog niets in zijn mondje maar hij kwijlt dus echt heel erg veel en wil ook graag iets in zijn mondje hebben om op te sabbelen / kauwen.

Groei gaat hier ook super. In de lengte heeft meneer een echte groeispurt gemaakt. Hij was vorige week op het CB 63 cm, in zijn curve wijkt hij ook ineens van zijn lijntje af. Hij ging inens een stuk harder omhoog. Qua gewicht blijft ie keurig op zijn lijntje zitten. Als hij zo doorgaat wordt ie de grootste van de drie jongens.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Ja, dat kwijlen (hebben die andere 2 nooit gedaan) en kauwen/sabbelen hebben we hier ook sinds 2 weken. Ik zie ook nog niets, maar ben deze keer toch wel op tandjes bedacht. Marrit had ook plotseling 2 tanden toen ze 3 maanden was, merkte ik alleen doordat ze weer eens op mijn vinger kauwde en ik opeens dacht: Au!!!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Hier wordt ook veel gekwijld en gesabbeld. Deden ze bij mij allemaal rond deze leeftijd, en Giel en Famke kregen pas rond 8 mnd tandjes. 't hoeft dus niet met elkaar samen te hangen.

Grappig, al die eigenwijze flesweigeraars :) Ben benieuwd wat ze allemaal nog meer voor eigenwijze trekjes gaan ontwikkelen :lol:
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Wij zijn net terug van een weekje vakantie 8)
We zijn naar Texel geweest, heerlijk! E heeft het prima gedaan, ze zat wel net in een groeisprongetje en wilde een paar dagen alleen maar in de draagdoek, maar dat was geen probleem. De doek is toch veel handiger op het strand!
Ze is een heerlijke vrolijke meid, lacht veel en kijkt graag in het rond. In de box is het even leuk, maar al snel is ze het dan zat. Tegen me aan zitten op schoot en rondgedragen worden vind ze veel fijner. Oh, en kwijlen doet ze sinds de afgelopen week ook ineens flink. Ik was al bang voor tandjes, maar zie nog niets.
Ze reageert heel sterk op haar grote zus, zo vertederend om te zien, die twee samen :verliefd:
De borstvoeding gaat ook prima. Ze slaapt 's nachts vaak 8 of zelfs 9 uur door (heerlijk!) en de rest van de dag om de 2,5 a 3 uur. De slaapjes tussendoor zijn verschillend. 's Ochtends doet ze vaak wel een slaapje van een uur in haar eigen bedje en de rest van de dag is het wisselend in de doek of tijdens het wandelen/boodschappen doen in de wagen.
Slapen jullie kindjes 's nachts in de wieg bij jullie? Of slapen ze in hun eigen kamertje? Ik vind het heerlijk om E bij me op de kamer te hebben, maar de wieg is straks te klein en als ze gaat draaien is het ook niet veilig meer. Hoe gaat dat bij jullie? Ik herinner me nog van de oudste dat ze al na drie weken op haar eigen kamertje in het ledikantje sliep, daar kan ik me nu helemaal niets meer bij voorstellen. Wat kan een mens veranderen he!
Al met al ben ik nog steeds heel erg aan het genieten van m'n babymeisje en haar grote zus :D
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

@Nienke: hier slaapt M@tte nog heerlijk bij ons 's-nachts. De oudsten zijn volgens mij ook pas met een maand of 5 of 6 naar hun eigen kamer verhuisd 's-nachts. Zij sliepen toen eigenlijk altijd wel door. Ik vind het wel heel makkelijk als ze voor de nachtvoeding komt we maar 2 stappen hoeven te doen en ik haar makkelijk liggend kan voeden.

Woensdag zijn we op het cb geweest voor de 3 maandencheck. Ze is nu 7240 gram en 62 centimeter. Het prikken vond ze weer niet leuk, maar ze heeft er weinig last van gehad.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Abel slaapt bij ons, meestal in ons bed, soms ook een paar uur in de wieg. Ik vrees niet heel lang meer, hij lijkt interesse in rollen te krijgen. Gelukkig past het ledikant er ook gewoon bij, sterker nog, hij heeft geen eigen kamer, dus de commode en zijn kledingkast staan ook bij ons, luxe! De bedoeling is dat hij sowieso het eerste jaar bij ons slaapt, ons huurcontract loopt dan ook af, dus we moeten dan misschien toch verhuizen, en anders gaan we de boel dan omgooien.

Hier sinds vannacht een beginnende borstontsteking, vanmiddag met een een paracetamol mijn bed ingedoken, en nu lijkt het iets beter. Ik baal wel, we hadden eigenlijk vanalles willen doen dit weekend (de gekochte caravan moet vakantieklaar gemaakt worden), maar dat lukt zo dus niet. Hopelijk voel ik me morgen beter.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Hier slaapt Tos naast mij in de co-sleeper. Daar zal hij in ieder geval in blijven liggen tot hij een half jaar is en daarna zien we wel weer verder. Hopelijk gaat hij rond die tiojd ook doorslapen en dan denk ik dat ik hem stilletjes aan richting zijn eigen kamertje ga brengen (of niet, het is natuurlijk wel de laatste, dus ik wil er zo lang mogelijk van genieten, dat kleine lijfje zo dicht bij me 's nachts :wink: ).

@Hemmie, oei een beginnende BO, da's niet fijn. Ik hoop dat het niet doorzet. Goed vaak aanleggen aan die borst zodat Abel de harde plekken weg kan drinken.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Nou, ik heb het weer in de kiem gesmoord. Kreeg zaterdagavond wel wat koorts, dus vroeg met paracetamol naar bed. Helaas een onrustige nacht, dus gisteren nog rustig aan gedaan. Gelukkig voelde ik me wel beter, nog steeds een pijnlijke borst, maar ik voelde me verder wel goed. Gelukkig gaat het vandaag echt beter. Helaas niet gedaan wat we moesten doen, dus ons nachte proefkamperen volgende week gaat niet lukken, maar goed, ik ben al lang blij dat het in het weekend was.

Abel is de afgelopen dagen soms flink gefrustreerd, hij wil duidelijk meer. Rollen van buik naar rug lijkt hij nu toch echt door te hebben, en als je hem op de buik legt gaat hij langzaam steeds wat verder naar achteren. Als je hem op de buik in de box legt ligt hij na een tijdje opeens met zijn hoofd waar eerst zijn voeten lagen. Er komt beweging in!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Oh gelukkig Hemmie, dat de borstontsteking niet doorgezet is!
En wat leuk zeg dat Abel zo in beweging is :D

Ik geniet nog maar even van E lekker naast me 's nachts. Ze taalt nog niet naar draaien gelukkig. En zodra het zover is zal ze in haar eigen kamertje moeten gaan slapen, op onze kamer is echt geen plaats voor haar ledikant. De wieg staat er al helemaal tussen gepropt, hihi. Gelukkig gaat het slapen in haar ledikantje overdag meestal al heel goed dus het zal tegen die tijd ook wel loslopen.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Vandaag is Anna alweer 2 maanden. Het gaat zooooooooo snel. Voor mijn gevoel is ze vorige week geboren. Maar ze is zo'n schatje, lacht lekker naar ons en 's avonds als we in bed liggen met Anna tussen ons in dan is het helemaal feest. Dan kletst ze ons de oren van het hoofd, zo schattig is dat! Daar genieten Gabriel en ik dan echt samen van. Als ze op de arm ligt dan vindt ze dan nog moeilijk, lachten en kletsen.
Drinken gaat matig. Ze klakt ontzettend aan de borst, dat komt wsch van mijn heftige toeschietreflex. Ik schaam me dan soms wel eens als ik in het openbaar voed, het is echt een lawaai! Niet dat ik me daardoor laat tegenhouden om er op uit te gaan hoor. Dat niet. En groeien doet ze ook wel op mijn melk. Donderdag weer naar het cb en dan zal ik wel zien hoeveel ze gegroeid is. Ik hoop niet dat ze vragen hoeveel voedingen ze krijgt, ik heb nl geen idee. Ik leg haar aan als ik denk dat ze wil drinken, maar tel niets. Ze krijgt dan ook har eerste prikjes, alhoewel ik nog niet zeker weet of ik haar in het gewone schema laat vaccineren. Iemand hier die een ander schema hanteert bij het prikken?
Wat wel fijn is, is dat Nepalsegrood hier sinds bijna 2 weken is. Anna slaapt 's nachts al 7 à 8 uur. En dat is lekker! Niet dat ik zo lang slaap hoor, want ze slaapt rond middernacht en om 6 uur gaat dan de wekker als Gabriel moet werken. We zijn nu aan het kijken of we het iets op kunnen schuiven dat ze om 23 uur gaat slapen en dan met de wekker ook wakker wordt. Maar goed, dat is een luxeprobleem.

@ Nienke, Anna ligt in haar wiegje naast ons. En daar zal ze nog een hele tijd blijven. Wanneer ze niet meer in de wieg kan, dan komt het ledikant naast ons bed te staan (bij gebrek aan eigen kamertje :mrgreen: ). Helemaal niet erg hoor, ik kan zo genieten van haar als ze 's nachts naast mij ligt geluidjes te maken of gewoon heel lief ligt te slapen. Nathan heeft tot 2 1/2 bij mij geslapen (eerst ook verplicht omdat we maar 1 slaapkamer hadden, later gewoon voor het gezellig). maar Omdat gabriel niet bij ons woonde toen sliep Nathan heel vaak bij mij in bed. Pas toen hij zo groot werd dat hij 's nachts tegen mij aan schoof en het liefst de hele nacht aan mij vast geplakt wilde liggen ben ik hem in zijn eigen bed gaan leggen. Als we Anna te oud vinden om bij ons te slapen dan moeten we eerst een grote wisseltruc hier in huis doen voordat ze ergens anders kan slapen. Komt tijd, komt raad.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Jikke wij hanteren een ander schema. Ik ga nu naar de kerk maar zal vanavond uitgebreider reageren
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

J ikke, dat luidruchtig drinken is heel herkenbaar. Maar blijf hoop houden, hier was de echte overproductie met 2,5 maand opeens over, de tsr is ook minder heftig, en Abel is natuurlijk ook ouder waardoor hij het beter aan kan. Nu drinkt hij dus veel stiller, maar ja, nu begint hij steeds los te laten om rond te kijken. En dat kunnen die preutse amerikanen helemaal niet aan :lol: .
Ik moet zeggen, hij zit daardoor ook veel beter in zijn vel. Veel minder boeren en scheten, minder spugen. Hij lacht en babbelt nu de hele dag, is echt heel gezellig. We genieten hier echt op dit moment!

Komende week zal druk zijn, de oudste 2 zijn overdag naar summer camp, maar ik moet alles klaarmaken voor de vakantie. Gisteren de caravan klaargemaakt, mar deze week nog wat laatste inkopen en verder inpakken. Zaterdag gaan we op vakantie, heel veel zin in, maar ik hik wel wat aan tegen de dagenlange autorit om er te komen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Wat een heerlijke gezellige baby's hebben we toch allemaal he :D
Ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat!

Morgen gaan we weer naar het cb met E. Ik ben benieuwd hoeveel ze weer is gegroeid, ze ziet er goed uit dus ik maak me totaal geen zorgen. De bv gaat super, ze drinkt goed, al zou ik ook niet weten hoe vaak. Soms zit er twee uur tussen, dan drie en heel soms wel vier. Ze krijgt ook weer prikjes, wij vaccineren met het gewone programma mee. De vorige keer kreeg ze een beetje koorts en wilde ze veel in de draagdoek. Dus daar bereid ik me maar op voor, al zal het wel erg heet worden met die doek in dit weer! Ach ja, we zien wel.

Wat klinkt dat heerlijk Jikke, dat Anna lekker op jullie kamer kan blijven liggen. Ik zou het ook graag willen, maar we hebben geen plaats voor het ledikant :cry: . en tussenin op bed durven we niet aan. Zeker ml is bang dat hij op haar gaat liggen.
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Wat is het rustig hier, echt vakantietijd!

E was weer een halve kilo zwaarder en 3 cm gegroeid, heel mooi dus :D
Ze kreeg na de prikjes inderdaad weer koorts, maar gelukkig kon ze overal slapen en hoefde ze in het warme weer niet in de draagdoek. Ze sliep ook haast de hele dag, dus zo heeft ze er toch niet veel van meegekregen gelukkig.
De arts vroeg hoe vaak ze borstvoeding kreeg, ik dacht een keer of 7 op een dag, soms 6 keer. Dat vond ze wel erg veel :roll:
Oké, ene oor in, andere oor weer uit. Gelukkig sta ik wat dat betreft wat steviger in m'n schoenen nu.
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Nienke schreef:Wat is het rustig hier, echt vakantietijd!
Inderdaad!
Fijn dat het goed gaat met E!

Hier gaat het ook goed. Sprongetje vorige week, het inslapen was ineens wat moeilijker en de slaapjes korter. Inslapen gaat nog niet helemaal als vanouds, maar de slaapjes zijn wel weer langer en ik heb ineens een kind dat kan kraaien. Zo gezellig! Verder blijft het een heerlijk kind, ik geniet me suf.
Morgen CB, ben benieuwd of ie nog altijd zo lekker groeit.

En... over 3 weken moet ik weer aan 't werk. Helemaal geen zin in nog!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Hee Ester, leuk dat kraaien hebben wij ook. Ik herinnerde me dat niet eens meer zo van de jongens.

Ondertussen sluiten we al van alles af. Vanavond is het babybad met standaard naar zolder gegaan (ze past er eigenlijk niet meer met goed fatsoen in). De kleinste kleertjes zijn al weer opgeruimd...

Wij mogen volgende week weer naar het cb voor de 4 mnd check. Ben erg benieuwd.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Wij zijn lekker op vakantie, en Abel doet het gelukkig goed. Hij slaapt overdag soms erg weinig, maar is meestal wel redelijk vrolijk, dus dat is niet echt een probleem. Voordeel is dat hijs sinds we op reis zijn netjes elke nacht begnit met een ruk van 5 uur, heerlijk! Daarna gaat het soms heel goed, soms wat minder. Dat laatste lag een paar dagen geleden aan een snotneus en nu zitten we wat met het weer. Het is 's avonds warm in de caravan, dus hij gaat slapen in een romper, maar we zitten in de bergen, dus het koelt het flink af, en krijgt hij midden in de nacht wat warmers aan als hij wakker wordt. En dan is het soms lastig weer inslapen. De lange autoritten gaan best aardig, de ene dag wel beter dan de andere. Ik heb in elk geval geconcludeerd dat hij ondanks zijn blonde haar en lichtblauwe ogen wel snel bruin wordt, ik houd hem zo veel mogelijk uit de zon (niet altijd makkelijk, we zaten vorige week in de woestijn), en smeren hem zonodig in, maar hij heeft inmiddels echt een behoorlijk kleurtje. Heeft hij duidelijk niet van mij!

Abel is nog steeds steviger dan die andere 2 destijds waren, hij heeft vooral echt dikke benen, maar ik heb het idee dat hij nu toch vooral in de lengte groet, en zijn gewicht veel langzamer gaat. Ook logisch, wij zijn allevier maar smal (of zelfs echt mager), dus dat zal hij vast ook wel worden. Over 2 weken voor het eerst sinds eind mei naar de kinderarts, dan zullen we het wel zien.
Hij kletst ook nog steeds heel gezellig, net iets minder dan zijn grote zus op die leeftijd, maar die houdt nu ook nog nooit haar mond, dus iets minder mag best :wink: Gezellig is het wel, hij zit op de achterbank in het midden, en omdat hij in de maxi-cosi zit kan hij steeds naar de anderen kijken, en dan vertelt hij soms ook hele verhalen.

Maar wat worden ze toch weer snel groot!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Anna is niet ingeënt bij het vorige cb bezoek. De vpk vond het geen probleem, als ik er maar goed over na gedacht had. En dat hebben we wel. We schuiven alles een maand op. Volgende controle wordt ze dan wel geënt. En dan houden we het 'gewone' schema aan, alleen alles 1 maand later. Ze was goed gegroeid, 53honderdnogwat gram en 57 cm (als ik het goed onthouden heb). Prima! Ik vond de vpk heel aardig, ze luisterde echt naar mij!

Anna doet het verder ook goed, ze kraait zooooooo lief! Haar broers vinden haar ook steeds leuker worden nu ze echt reageert op hen. Melvin hangt regelmatig boven de box of de wieg om echt contact met haar te zoeken. dat is wel heel leuk om te zien hoor!

Ik zelf voel me matig. Heb het idee dat ik de laatste tijd niet echt meer kan genieten. Er is een tijdje geleden een draadje geweest over het hebben van moedergevoelens. Ik heb daar dus best wel moeite mee. Wil er hier niet uitgebreid op in gaan, omdat iedereen mee kan lezen, maar ik zal er wel even een draadje over openen in OT. Ook lichamelijk voel ik me nog matig. Nog last van m'n bekken, ben erg moe, ondanks dat Anna doorslaapt (9 uur achter elkaar :shock: ). Het voelt ook niet meer alsof er nog vooruitgang in zit. Heb al een afspraak bij de ha gehad. Bloeddruk was te hoog, ze dacht zelfs nog aan zwangerschapsvergiftiging :? Heb bloed laten prikken en hoor volgende week verder hoe en wat. Moet over 3 weken weer werken......

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Even heel kort (sorry, weinig tijd), maar lieve Jikke, als je over drie weken niet in orde bent dan meld je je toch ziek? Het klinkt niet goed hoe je je nu voelt en je moet hier echt goed te tijd voor nemen hoor!
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Wat naar Jikke, dat je je zo voelt. En zeker met de druk om weer te moeten werken binnenkort. Snel hoor! Ik ben bij Giel met 4 maanden weer begonnen, bij Famke en Sjoerd met 5 maanden, ik vind zwangerschapsverlof sowieso veel te kort. Laat staan wanneer je je rot voelt. Ik ben het met Nienke eens, je moet goed kijken of je wel in staat bent weer te gaan werken, want anders haalt het je toch wel in en moet je je alsnog ziek melden.
Hoeveel ga je weer werken?
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Nienke schreef:Even heel kort (sorry, weinig tijd), maar lieve Jikke, als je over drie weken niet in orde bent dan meld je je toch ziek? Het klinkt niet goed hoe je je nu voelt en je moet hier echt goed te tijd voor nemen hoor!
Ja doen hoor! Ga je nu niet te verantwoordelijk voelen. Niemand heeft er iets aan als je het later toch niet trekt.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Eeffie »

Hey Jikke, hoe is het nu met je?

Ik vergeet heel vaak om hier te posten :oops:
Maar het gaat goed! Mannetje begint te grijpen, echt leuk!
En te draaien op zijn plek. Je kijkt raar op als je kind 's ochtend 180 graden andersom in je bed ligt... :roll: Hahaha.
Vanmiddag heb ik hem aan het schaterlachen gekregen met een kietelactie. Het is écht een knuffelkont.
Hoe anders kunnen je kindjes zijn zeg.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Lief dat jullie het vragen. Ik heb in OT een stukje geschreven: http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... 14&t=29145

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Vandaag weer een cb-bezoekje gedaan. Mevrouw is alweer 8010 gram (!), 64 cm. Vind ik best wat voor 4,5 maanden. Ze is ook behoorlijk mollig. Moet eens kijken of ik een keer een foto kan plaatsen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Zo, wij zijn gisteren weer thuis gekomen. Abel heeft het super gedaan, hij werd gedurende die 3 weken steeds makkelijker en vrolijker, het is echt een heerlijke baby. Hij kan ook sinds een paar dagen gewoon zelf in slaap vallen als je hem bijvoorbeeld in de box legt, ook fijn zeg, was al weer vergeten hoe dat was, want Marrit heeft dat nooit gedaan.
En we waren nog geen 2 uur thuis, rolt meneer om van rug naar buik alsof het niets is, hij keek wat raar toen ik begon te juichen :lol: . Buik naar rug kon hij al langer, maar doet hij niet zo vaak, want hij ligt liever op de buik. En nu wil hij volgens mij heel graag gaan kruipen...

Vanochtend bij de kinderarts geweest, hij is alweer 7600 gram en 68(!)cm. Met zijn lengte zit hij nu blijkbaar op de 95e percentiel op de amerikaanse curve, op de borstvoedingscurve valt het wel wat mee, maar lang is hij in elk geval. Hoofdomtrek was dan weer 3e percentiel :lol:
Ik vind het wel een beetje jammer, die is mijn laatste baby, maar hij lijkt alles te doen wat hij kan om zo kort mogelijk baby te zijn.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Oh dat laatste wat je schrijft is zo herkenbaar E mily. Tos heeft ook zo'n haast om groot te worden. Had ik al verteld dat hij sinds vorige week in de eetstoel zit? We hebben hier zo'n babyschaal voor op de Stokke Triptrap. Maar daar wilde meneer niet meer in. Hij zit nu dus, als wij aan het eten zijn, gewoon in de babyset, dus zo'n zitje met een beugel voor zijn buik. Ik heb nog wel een opgerolde handdoek tussen zijn buik en de beugel gedaan voor weat extra stevigheid, maar hij zit er hartstikke stabiel in. En leuk dat ie het vindt.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Wij moeten zijn Tripp trapp nog bestellen, misschien dat nog maar even uitstellen, kan hij tenminste nog niet aan tafel zitten :wink:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Ester »

Wat een vlotte jongens zeg!
Sjoerd rolt nu beide kanten op en ik vind dat hij behoorlijk soepel kan bewegen, maar goed rechtop zitten kan hij echt nog niet. Z'n hoofd ophouden vind hij nog best zwaar vanuit zittende positie. Net zo'n hondje voor op je hoedenplank, zien jullie het voor je? :D

Ik had in een ander draadje al geschreven dat hij zo vaak terug gerold moest worden 's nachts. Dat is nu over, hij ligt nu vast en lijkt die begrenzing ook wel prettig te vinden. Dus het in slaap vallen en blijven slapen gaat weer goed. Wordt 's nachts nog zo'n twee keer wakker om te drinken, maar slaapt daarna weer heerlijk verder. Verder gaat het z'n gangetje eigenlijk. Heerlijk kind.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Nienke

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Nienke »

Hier gaat alles nog steeds goed. E ligt nu lekker tegen me aan te slapen in de doek :verliefd:

Ze groeit als kool, ik hoef pas over twee weken naar het bureau dus ik weet niet wat ze nu weegt, maar de kleertjes die ze een paar weken geleden nog aankon passen nu echt niet meer. Ook zie ik het aan de kinderwagenbak, die is al flink gevuld zeg maar :lol:

Vorige week ontdekte ze dat ze haar tenen in haar mond kan stoppen, dus ze ligt nu steeds dubbelgevouwen. Ziet er zo grappig uit!

Ik blijf het steeds verzuchten... wat gaat het toch allemaal weer snel. Ik probeer alles heel bewust mee te maken, voor je het weet is ze 7 en zit ze in groep 4 zoals m'n oudste. Ik kan het steeds haast niet geloven :shock:
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Hemmie »

Ja, het gaat zeker snel! Wij hebben een grote wieg, maar Abel slaapt sinds gisteren toch in het ledikant. Wiegje kan voorgoed weg...
Net even de kinderwagenbak gepast, dat lukt nog net. Gelukkig maar, Wytse is vandaag weer naar school, dus dan wil ik graag met de kinderwagen hem ophalen. Hele zomer nauwelijks gebruikt, de meeste dingen zijn niet loopbaar, en dus moeten we dan de auto in, en verder een draagdoek gebruikt. Maar op het heetst van de dag 45 minuten in de doek vind ik ook niet elke dag ideaal.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Wat een verschil allemaal zeg. Anna is duidelijk de jongste baby van dit draadje. Ik zie Anna voorlopig echt nog niet in een stoel zitten. Om over omrollen nog maar niet te praten. Ze is heel kletserig, zo gezellig dat gebabbel. Maar erg beweeglijk is ze niet. Ze ligt wel met haar armpjes en beentjes te trappelen. maar nog geen enkel teken van rollen.
Ze groeit goed, woog vorige week alweer 6220 gram en was 60 cm. Ze was 890 gram gegroeid in 4 weken, nou dat is echt prima! helemaal geen vragen over aantal voedingen oid. Alleen een compliment dat ze bv krijgt (glim glim). Verdere controles ook allemaal ok. Ze heft haar eerste prikjes gehad, geen centje pijn. Nou oke, ze moest natuurlijk even heel hard huilen van de prikjes, maar verder heb ik er niets meer van gemerkt.
Het is echt een wakker meisje. Ze slaapt het liefst in haar eigen bed, daar kan ik haar wegleggen en dan blijft ze slapen. In de wagen of box wordt ze na een minuut of 10 weer wakker. Niet dat zij er last van heeft hoor, ze blijft lekker vrolijk. Ik merk niet dat ze heel moe wordt. 's Nachts maakt ze een hele lange ruk, minimaal 7 uur en vaker 8 of zelfs 9 uur. Ik maak er maar flink gebruik van, heb zelf mijn slaap ook hard nodig.

Mijn man vindt het soms allemaal wel lastig. Hij is toch minder gewend met baby's om te gaan. In kameroen is dat een vrouwentaak. Hij is zeer bereid om luiers te verschonen, haar op te pakken. Maar zodra ze een beetje piept is het meteen: kom ze wil gevoed worden. Haar troosten lukt hem niet zo goed.

Met mij gaat het nog niet goed. Maar daarover staat in OT meer geschreven. Omdat 0-4 openbaar is wil ik daar niet te veel op in gaan.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Ik heb een beetje ruzie met Google+ en krijg de grootte nog even niet kleiner, maar hier een paar foto's van M@tte die ik volgens mij al eens heb beloofd:

oefenen in de trip trap (nog niet stabiel genoeg)
Afbeelding

lekker liggen op een kleedje bij vakantiehuisje
Afbeelding

precies 5 maanden
Afbeelding
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door mama talla »

Wat een heerlijke bolle wangetjes heeft M@tte zeg! Schattig hoor. En dat leuke kleed hebben mijn ouders ook (alleen zijn de bogen geknakt tijdens het bewaren, die heeft mijn moeder proberen te maken, maar ze zijn nog iets scheef). Nathan heeft er altijd veel lol van gehad. Hopelijk Anna straks ook.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Sietske

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Sietske »

Wat een lekker ding is M ette. Ze ziet er goed uit zeg.

Hier scheelt het in de Stokke aanzienlijk dat ik er de bekleding in heb zitten, geeft net iets meer steun. En ik heb vorige week een tuigje gekocht voor de Stokke. Ik zie onze dondersteen er voor aan om uit die stoel te gaan klimmen over een paar maanden :D .

Hier gaat alles nog steeds uitstekend. De laatste tijd gaan de nachten wel wat minder. Waar ik Tos eerst gewoon liggend kon voeden en we binnen 5 minuten weer beiden sliepen was het de afgelopen nachten steeds krijsen. Hij heeft een paar nachten echt uren op mijn buik liggen slapen dus ik ben behoorlijk brak. Afgelopen nacht ging het voor het eerst weer iets beter. Hij werd nog steeds vaak wakker maar sliep dan steeds na een paar slokjes drinken weer verder. Hopelijk hebben we de nachtelijke onrust nu weer achter de rug.

Ik moet af gaan sluiten. Staat een vertegenwoordiger voor de deur :-x
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: maart-april-mei 2012 babies

Bericht door Laris76 »

Sietske schreef:Wat een lekker ding is M ette. Ze ziet er goed uit zeg.

Hier scheelt het in de Stokke aanzienlijk dat ik er de bekleding in heb zitten, geeft net iets meer steun. En ik heb vorige week een tuigje gekocht voor de Stokke. Ik zie onze dondersteen er voor aan om uit die stoel te gaan klimmen over een paar maanden :D .

Hier gaat alles nog steeds uitstekend. De laatste tijd gaan de nachten wel wat minder. Waar ik Tos eerst gewoon liggend kon voeden en we binnen 5 minuten weer beiden sliepen was het de afgelopen nachten steeds krijsen. Hij heeft een paar nachten echt uren op mijn buik liggen slapen dus ik ben behoorlijk brak. Afgelopen nacht ging het voor het eerst weer iets beter. Hij werd nog steeds vaak wakker maar sliep dan steeds na een paar slokjes drinken weer verder. Hopelijk hebben we de nachtelijke onrust nu weer achter de rug.

Ik moet af gaan sluiten. Staat een vertegenwoordiger voor de deur :-x
Ik moet het tuigje van de trip trap nog opzoeken in onze enorme berg troep op zolder. En misschien ga ik ook wel opp zoek naar zo'n kussentje.
Zou het kunnen dat Tos last van zijn oortjes heeft? Ik herinner me van onze Ti3s dat hij ook zo'n periode had en toen bleek ie een oorontsteking te hebben.
Sterkte met de brakheid...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Plaats reactie