Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door maartje12 »

Vorige week keek ml bij ons voor uit het raam toen hij opeens Victor voorbij zag komen. Op zijn driewieler.... Victor was toen het hele blok rondgefietst om bij ons voor uit te komen. En dat terwijl hij heel goed weet dat hij ons binnenpleintje niet mag verlaten.

Vandaag had ik hetzelfde. Ik zat lekker achter de computer denkende dat Victor samen met F loris en zijn vriendje in de tuin aan het spelen was. Ik keek over mijn linkerschouder uit het raam omdat ik iets zag bewegen en daar.... ging onze enorme skelter. Met Victor erop :shock: . Dat jochie moet nog 3 worden! Die skelter is echt enorm. Zelfs grote broer F loris moet flink trappen om 'm vooruit te krijgen.

Ik ben me doodgeschrokken. Bij ons voor komt weliswaar weinig verkeer langs, maar het blijft een weg. En wie weet waar hij zomaar naartoe rijdt. Kortom, vanaf nu gaat het tuinhek op slot.

Ik ben dit totaal niet gewend. F deed noooooooit dit soort dingen. Die ging het pleintje echt nooit af.

Hier nog even een plaatje van eerder deze maand van de bewuste skelter terwijl F en V samen een rondje om het blok rijden.

Afbeelding
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
mijadja

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door mijadja »

oeh, dat is zeker schrikken. Dan maar maatregelen nemen en hek op slot. Lijkt me vreemde gewaarwording als je 1e dat nog nooit heeft gedaan..Maar dat koppie; spreekt toch boekdelen?!
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6801
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door Betje »

Haha! Het ligt aan de naam. Onze Victor laat ik ook niet los rondlopen hier achter, die schiet alle kanten op.
Gister waren we naar het zwembad om Emma een beetje te helpen watervrij te worden. Nou... Victor is enórm watervrij :shock: Hij maakt zo ongeveer salto's vanaf de kant het zwembad in, gaat kopje onder en komt lachend weer boven, terwijl Emma haar neus nog dichtknijpt om van het peuterglijbaantje te gaan :roll:
Zou het ook iets te maken hebben met het tweede kind zijn? Of hadden we echt een wat minder stoere naam moeten geven?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door Laris76 »

Oops, maar wel herkenbaar!

Hier een niet-Victor die vergelijkbare fratsen uithaalt. Wij checken dus ook altijd of het tuinhek wel dicht zit, maar hij klimt doodleuk bovenop de schutting of loopt vanaf het schoolplein richting huis (ikke papa niet meer zien...). En zoń ondeugende kop erbij.

Tsja hij wordt pas in juli 3 dus ben benieuwd wat ons nog te wachten staat.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Eliza

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door Eliza »

Betje schreef: Zou het ook iets te maken hebben met het tweede kind zijn? Of hadden we echt een wat minder stoere naam moeten geven?
Wat dacht je van karakter? :mrgreen:
wennetje

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door wennetje »

Hier maar 1 kind maar denk maar niet dat die zonder toezicht naar buiten kan, de afgesloten achtertuin (heb geen achterom) kan net (alhoewel de schutting graag beklommen wordt). Kind ging toen hij nog 2 moest worden al graag op ontdekkingsreis. Waar andere kinderen aan de zijde van hun moeder bleven, stapte deze lustig door zonder ook maar achterom te kijken.
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door Mireille »

Ik ben verbaasd dat je kind van twee zonder toezicht buiten speelt. Ik zou het niet durven.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5616
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door JasmijnLinde »

Mireille schreef:Ik ben verbaasd dat je kind van twee zonder toezicht buiten speelt. Ik zou het niet durven.
Dat zou hier ook no way gebeuren. Linde mag zeker het komende jaar nog niet alleen op de stoep spelen (en dat is dan in mijn zicht). Jasmijn mag alleen nog een rondje om ons blok heen fietsen en die is toch al ruim 5,5 en zeer verstandig.

Ik wil je niet aanvallen hoor maar ik zou echt doodsangsten uit staan. Een kind van die leeftijd en ver daarna is gewoon niet te vertrouwen.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door maartje12 »

Ik geloof dat jullie het niet helemaal begrijpen. V speelt (alleen ja) in onze hele grote tuin (en ik zou niet weten waarom niet). We hebben ook nog een binnenpleintje dat we delen met 3 andere huizen. Dat is geen openbare weg, maar eigenlijk ook onze gezamenlijke tuin. Daar kan hij rondfietsen en daar was hij nu van ontsnapt.
Natuurlijk mag hij van mij niet alleen op de openbare weg spelen!
Maar zoals ik al zei, kennelijk is V een totaal ander kind dan F, dus de tuin gaat weer op slot.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door maartje12 »

Betje schreef:Haha! Het ligt aan de naam. Onze Victor laat ik ook niet los rondlopen hier achter, die schiet alle kanten op.
Gister waren we naar het zwembad om Emma een beetje te helpen watervrij te worden. Nou... Victor is enórm watervrij :shock: Hij maakt zo ongeveer salto's vanaf de kant het zwembad in, gaat kopje onder en komt lachend weer boven, terwijl Emma haar neus nog dichtknijpt om van het peuterglijbaantje te gaan :roll:
Zou het ook iets te maken hebben met het tweede kind zijn? Of hadden we echt een wat minder stoere naam moeten geven?
Het ligt vast aan de naam ja, :D :D
En ook doet hij van alles na wat zijn grote broer doet. En die mag wel het pleintje af....
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Hanne

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door Hanne »

jeetje joh wat een enorme skelter. hij is niet alleen buitengewoon ondernemend maar ook berensterk!
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door Mireille »

maartje12 schreef:Ik geloof dat jullie het niet helemaal begrijpen. V speelt (alleen ja) in onze hele grote tuin (en ik zou niet weten waarom niet). We hebben ook nog een binnenpleintje dat we delen met 3 andere huizen. Dat is geen openbare weg, maar eigenlijk ook onze gezamenlijke tuin. Daar kan hij rondfietsen en daar was hij nu van ontsnapt.
Natuurlijk mag hij van mij niet alleen op de openbare weg spelen!
Maar zoals ik al zei, kennelijk is V een totaal ander kind dan F, dus de tuin gaat weer op slot.
Gelukkig maar! Ik schrok al.
In dat geval is het verstandig de tuin weer af te sluiten, wat een doerak zeg.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Een bijna 3-jarige met TE veel eigen initiatief....

Bericht door maartje12 »

Hanne schreef:jeetje joh wat een enorme skelter. hij is niet alleen buitengewoon ondernemend maar ook berensterk!
Precies!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Plaats reactie