bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

Zucht... Wat is het toch lastig af en toe. Ik had gehoopt dat ze iets ouder zou zijn zodat ze wat meer begreep.

Maar dame klimt uit bed, dat kan ze prima zonder slaapzak.. Dus eerst de slaapzak achterste voren aangedaan... dat hielp voor enkele maanden, daarna kon ze die ook uittrekken. Daarom er een veiligheid speld het vast gemaakt. Ook dit had maar resultaat voor een maand. Gisteren ging ze met slaapzak en al uit bed. Ook dat kan ze veilig zelf doen maar het is niet de bedoeling natuurlijk. Dus hup zoon bovenin de stapelbed. En dame met een valbescherming onderin. Ook een veilige optie, maar in bed blijven liggen HO MAAR!

Nadat ik haar wel 20x in 10 min weer terug had gelegd, was ik het even zat. Heeft ook zeker met de zwangerschap te maken (bekken enz) En dacht als ik nou de lattenbodem uit ledikantje haal en het matras eronder. Dan heeft ze nog enkele extra cm die ze moet overbruggen.. Dat werkte! Ze bleef in bedje... ik opgelucht. Helaas was het van korte duur vanmiddag viel ze uit bed met slaapzak :( gelukkig niks aan de hand maar tijd om het bedje op te ruimen. :?

Alleen ben ik nog niet van het probleem af dat ze steeds uit bed komt.. Nu in de avond al 30x terug in bed gelegd. Kamer is een puinhoop met het weinige speelgoed dat er ligt. Klerenkasten zitten op slot ;) Die haalt ze steeds leeg tijdens slaaptijd (2x per dag voor 4 weken tijd!) dus een simpele haakje voorkomt deze frustratie. Hoe doen jullie dat? praten met haar komt echt nog niet aan.. Of ze zegt Jahaa, maar vervolgens gelijk doen wat dus niet mag. Help! hoe laat ik haar nou in haar bed?
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Emmy »

Slaapt ze nog s'middags? Misschien dit overslaan zodat ze s'avonds sneller in slaap valt?
Bij mij hebben ze ook periodes gehad dat ze vaak uit bed gingen. Ik liet ze dan maar gaan, zolang ze op hun eigen kamer bleven. Dan vond ik ze later op de avond opgekruld in een hoekje van de kamer op de harde grond, heerlijk slapend... :wink:
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

Hmm ja ze slaapt smiddag's nog en heeft dit ook echt nodig. Ze slaapt namelijk nog zeker minstens 3 uurtjes. Ze valt anders gewoon in slaap (waar ze op dat moment ook is) rond 13 uur als ik haar niet op tijd in bed stop. Maar ik kort haar slaapje wel vaker in, vind 3 uur ook wel lang ;) En heb ook regelmatig afspraken rond 14-15 uur. Maar dat heeft geen resultaat op het slapen s'avonds. Haar broer is diegene die haar in het begin wakker houd en opjaagt (daar ben ik al mee bezig). Rond 8 uur vallen ze meestal wel in slaap. Rond 18.45 gaan ze naar bed, dit is wegens J. (zit ook een reden achter ;) )
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Emmy »

Suuz schreef:Hmm ja ze slaapt smiddag's nog en heeft dit ook echt nodig. Ze slaapt namelijk nog zeker minstens 3 uurtjes. Ze valt anders gewoon in slaap (waar ze op dat moment ook is) rond 13 uur als ik haar niet op tijd in bed stop. Maar ik kort haar slaapje wel vaker in, vind 3 uur ook wel lang ;) En heb ook regelmatig afspraken rond 14-15 uur. Maar dat heeft geen resultaat op het slapen s'avonds. Haar broer is diegene die haar in het begin wakker houd en opjaagt (daar ben ik al mee bezig). Rond 8 uur vallen ze meestal wel in slaap. Rond 18.45 gaan ze naar bed, dit is wegens J. (zit ook een reden achter ;) )
Heb je te weinig kamers om ze apart te leggen, of eerst een kind bij jou in bed laten slapen en later overleggen in zijn eigen bed, zodat ze in ieder geval rustig gaan slapen?
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Jo Jo »

Suuz schreef: Klerenkasten zitten op slot ;) Die haalt ze steeds leeg tijdens slaaptijd (2x per dag voor 4 weken tijd!) dus een simpele haakje voorkomt deze frustratie.
Moet ff lachen hoor: heb jij haar echt 56x de kledingkast leeg laten halen...???
:lol:
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

Ja ik heb maar 2 slaapkamers. Mijn kamer (en babykamer) is niet kind veilig helaas. Mijn zoon kan ik dan wel doen.. maar hoe krijg ik hem dan bovenin de stapelbed? Wakker worden doet hij niet helaas :( En ik denk dat ik dan alleen het probleem vooruit schruif, en straks met 3 kids 6 maanden bezig ben. (zoon heeft altijd 6 maanden de tijd nodig om een verandering van aanpak te accepteren wat een normaal kindje in enkele dagen tot weken zal doen) We zijn nu bijna 6 maanden bezig dus de doorbraak is er bijna met mijn zoon.. Wat ik al aan het merken ben gelukkig. :roll: Ben het ook echt wel zat. Nu is het echt mijn dochter de hoofdreden die bezig is, en J vind het dan moeilijk om het te negeren.

Wel een idee dat zou werken, dus erg bedankt voor je inbreng! Alleen helaas niet toepastbaar op dit moment.
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

Jo Jo schreef:
Suuz schreef: Klerenkasten zitten op slot ;) Die haalt ze steeds leeg tijdens slaaptijd (2x per dag voor 4 weken tijd!) dus een simpele haakje voorkomt deze frustratie.
Moet ff lachen hoor: heb jij haar echt 56x de kledingkast leeg laten halen...???
:lol:
Euh ja.. Wel elke keer gezegt dat het niet mag.. En het was zelfs meer, want soms nadat ik het had opgeruimd ging ze weer alles eruit halen.. :roll: (toen liet ik het wel liggen, maar goed dan smorgens weer opruimen.. zucht)

Daarom een slotje.. ze blijft het toch doen..

edit, ze was me ook steeds te snel af.
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Regina »

Hmmm Lastig Suuz. Misschien inderdaad haar proberen eerst in jou kamer te laten inslapen? Misschien in een campingbedje ofzo? Of zal ze daar ook uit klimmen.

Edit lees net je berichtje hierboven toch niet haalbaar dus balen hoor. Kan er tussen de bedden niet een hek zoas je veel ziet bij de bedden op kdv enzo?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

ja zo'n hek... is misschien wel een idee... Even kijken of mijn stiefvader een praktisch idee kan vinden ervoor.
En campingbedje kan ik altijd wel proberen nog.. Weet niet of ze daar uit klimt. Maar dat is snel te merken.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5618
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door JasmijnLinde »

Vermoeiend hoor. Dat van de kast leeghalen is helaas wel herkenbaar hier. Ik ben regelmatig kleren kwijt van Linde en dan blijkt dat ze zelf haar kast leeg heeft gehaald en onder haar bed heeft gelegd. (daar zitten kleppen voor, zodat je er nog speelgoed onder kunt doen of kleding in haar geval :mrgreen: )
En aangezien ik een soort afwijking heb qua kleding in de kast leggen (dat moet namelijk heel netjes van mij 8) ) ben ik steeds bezig om die kast er weer fatsoenlijk uit te laten zien.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13316
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Gootje »

Is het een idee om een van beide eerder naar bed te doen en de ander erbij als die slaapt? Wie slaapt het snelste in van beide? Desnoods wissel je het elke avond af. Dan heb je ook wat qualitytime met 1 van de kinderen (heb je natuurlijk overdag ook wel met J). Je kan ook op dat moment lekker rustig een boekje gaan lezen met de ander op jouw bed. Dan houden ze elkaar in ieder geval niet wakker.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Mare »

David had (heeft soms nog) periodes dat hij er steeds uitkwam. Het enige wat hielp was op gegeven moment voor de deur zitten en herhalen dat hij naar bed moest. En dit totdat hij eindelijk sliep :s. Nu begint hij gelukkig beter te luisteren.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door marije1977 »

Hier maakte ik bijna hetzelfde mee met Neline. Ik heb haar toen een paar dagen 's middags moet laten slapen en na een paar dagen ging het 's avonds wel goed. Het middagslaapje had ze nog wel nodig, maar dat bleef een drama. Ik heb toen het campingbedje op onze slaapkamer gezet waar het ook veel donkerder was. Het campingbedje stond in de hoek van de kamer met een hoge leren stoel ernaast. Ze kon er daardoor echt niet uitklimmen en zag ook niets in het donker. Dat werkte goed om de maanden te overbruggen tot ze niet meer sliep 's middags.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5618
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door JasmijnLinde »

Als ze eruit komt, blijft ze dan in haar slaapkamer en gaat ze dan haar broer kwallen of gaat ze de kamer uit?
Linde kwam steeds naar beneden. Wij hebben nu een slot op haar deur gemaakt. En dat helpt. Ze komt nu niet meer uit bed omdat het geen nut heeft.

Wat bij Linde ook helpt, maar wellicht bij heel veel kinderen niet, is zelf een boekje laten 'lezen'. Ze legt al heel snel het boekje netjes weer weg en gaat dan braaf slapen.

Wij hebben van die deryan tentjes voor logeren en vakanties. Linde vindt het helemaal geweldig om daar in te slapen en ze slaapt er ook heel erg goed in. De babymaat (waar Linde tot voor kort nog in paste) kunnen ze niet zelf open maken (of nou ja, dat is niet de bedoeling) het is voor haar echt een feest als ze in het tentje mag slapen.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door monika »

Als je dat lange middagslaapje niet doorbroken krijgt, kan je dochter dan niet later naar bed doen en zoon op zijn gewone tijd? Er zit erg weinig tijd tussen smiddags wakker worden en savonds naar bed. En dan hoef je dochter niet op het stapelbed te tillen en hopelijk is het zo saai dat haar broer al slaapt dat ze ook niet hoeft te keten.

Geen idee of het werkt hoor, maar ik kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

bedankt voor alle reactie's ik ga even overleggen met de maatschappelijke werkster welke we gaan doen, want het moet niet tegen strijdig zijn met de manier waar we nu bezig zijn voor mijn zoon.

Dochter later op bed is ook mijn insteek, omdat zoon echt doodop is eerder. Maar het zou een beetje raar zijn tegenover hem om een jonger zusje later na bed gaat dan hem.. Maar goed eerst maar overleggen.
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Rijntje »

Suuz schreef: Dochter later op bed is ook mijn insteek, omdat zoon echt doodop is eerder. Maar het zou een beetje raar zijn tegenover hem om een jonger zusje later na bed gaat dan hem.. Maar goed eerst maar overleggen.
Och, dat is toch niet zo raar? Zij slaapt overdag nog, dus makkelijk uit te leggen. Baby's gaan ook vaak later naar bed voor de nacht, omdat ze overdag ook veel slapen. Emma heeft er nooit een probleem van gemaakt als Lara later gaat, is helemaal niet bezig met ouder zijn en daarom later naar bed mogen gaan. Ik zou het simpel houden, afwachten wat J ervan zegt (misschien wel helemaal niets) en dan evt uitleggen dat hij moe is en dus naar bed moet en dat P dat nog niet is (want al dutje gedaan) dus ietsje later gaat en dat dat voor hem alleen maar fijn is, want dat hij dan ook geen last heeft van haar.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4935
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Annet »

Rijntje schreef:
Suuz schreef: Dochter later op bed is ook mijn insteek, omdat zoon echt doodop is eerder. Maar het zou een beetje raar zijn tegenover hem om een jonger zusje later na bed gaat dan hem.. Maar goed eerst maar overleggen.
Och, dat is toch niet zo raar? Zij slaapt overdag nog, dus makkelijk uit te leggen. Baby's gaan ook vaak later naar bed voor de nacht, omdat ze overdag ook veel slapen. Emma heeft er nooit een probleem van gemaakt als Lara later gaat, is helemaal niet bezig met ouder zijn en daarom later naar bed mogen gaan. Ik zou het simpel houden, afwachten wat J ervan zegt (misschien wel helemaal niets) en dan evt uitleggen dat hij moe is en dus naar bed moet en dat P dat nog niet is (want al dutje gedaan) dus ietsje later gaat en dat dat voor hem alleen maar fijn is, want dat hij dan ook geen last heeft van haar.
helemaal mee eens, Ik weet natuurlijk niet of het voor J werkt, want als ik het zo begrijp heeft hij een persoonlijke aanpak nodig, dus dat wat algemeen voor kinderen geld misschien niet werkt (herkenbaar) maar als D later naar bed gaat leg ik het ook zo uit, D heeft vanmiddag geslapen en jij niet, en jij moet morgen weer fris zijn voor school.
Ligt er natuurlijk aan hoe snel J inslaapt natuurlijk en of hij snel wakker word van dingen om zich heen.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

Nou ik heb enkele dingen al uitgeprobeerd. J eerst laten slapen (omdat hij zo moe is) werkt niet. Wat ik ook al had verwacht. P blijft voor me neus gewoon steeds uit bed gaan :( en maar lachen. Ze is nu pas gaan slapen. J valt ondanks haar nu wel in slaap. Dus na de problemen met J slapen (die echt zo goed als over was) is nu P bezig. :( hopelijk duurt het geen 6 maanden zoals bij J. Vind het toch wel erg moeilijk hoor met al die hormonen en vermoeid heid. Wilde zelf graag vroeg naar bed, maar dat zit er dus niet meer in. Nouja, morgen gewoon weer opnieuw proberen.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6308
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door drus »

Wat hier werkt is dat S!mon heel graag wil inslapen als ik erbij zit. Zodra hij overeind komt, sta ik ook op en ga naar de gang om aan te rommelen. Ik kom pas terug als hij weer ligt. In het begin, kwam hij er dan meteen uit, dan legde ik hem neer en ging ernaast zitten, maar al snel is het kwartje gevallen. Hij gaat nu in bed liggen, komt 1 x overeind voor een slokje water, zegt dan: mama zitten blijven, siessies gaat slapuh". En als hij ligt, valt hij in ong. 5 tot 15 minuten in slaap. Voor @nton, die ook in slaap moet komen, is het dan rustig genoeg om te kunnen gaan slapen. Wanneer S. gaat praten tegen me, reageer ik standaard met "het is nu tijd om te slapen, morgen praten we verder" en ga niet in op wat hij zegt.

Bij mijn man is het omgekeerd: hij wil niet dat mijn man erbij zit: dus die zegt "ik ga weg als jij blijft liggen" :mrgreen:
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

Gisteren een methode gevonden die wel werkt! Ze gaf aan dat ze de ledikant matrasje op de grond wilde. Dus zo gezegd zo gedaan! en madam is tevreden! :D Vind het alleen een raar gezicht een matras op de grond. En het rare is dat ze overal makkelijk slaapt, kvd/ bij oma/ bij wildvreemde/ gastouder.. enz maar onderin de stapelbed is net ietsjes te veel blijkbaar.
Suuz

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door Suuz »

euh.. madam is zelf nu in onderste bedje gekropen om te slapen :lol:
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: bed perikelen van een 2 jarige.. Help

Bericht door monika »

Kind dat graag zelf de controle houdt?

Nou ja, als ze maar slaapt en niemand wakker maakt :D
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie