Een tijdje geleden was hier een draadje over melatonine. Mede daardoor hebben we besloten het mee te nemen naar Cuba, voor slapen tijdens de vlucht en het omgaan met het tijdsverschil. Ik heb het ook al even hier gegeven om een eventuele vreemde reactie hier te hebben (met de huisarts in de buurt). Hij slaapt er goed op, en reageert niet vreemd.
Maar.... vanavond las ik de bijsluiter (beetje laat, geef ik toe) en daar staat expliciet in dat je het niet moet gebruiken voor kinderen tot en met drie jaar. Hoeveel rekening houden jullie met dat soort mededelingen?
@
Nog een keer over melatonine
Nog een keer over melatonine
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Re: Nog een keer over melatonine
oh daar ben ik wel strikt in.. Wel eens bij de apotheek gestaan voor een neusspray die vanaf 2 jaar is.. En mijn dochter was op 3 weken na nog geen 2 jaar.. ik twijfelde maar de apotheek zei (omdat ik het van de ha moest gebruiken) dat het wel goed zit.
Maar iets voor 3 jaar en je kleine is nog geen 2 jaar vind ik echt te groot verschil. Maar dat is iedereen eigen mening
Ik denk gewoon het staat er niet voor niks op. 
Maar iets voor 3 jaar en je kleine is nog geen 2 jaar vind ik echt te groot verschil. Maar dat is iedereen eigen mening

Bij in de bijsluiter wordt het afgeraden bij kinderen tot 2 jaar: http://sleepzz.nl/producten/melatonine-original/
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Ik zou het sowieso niet doen, dus kan je verder niet helpen. Maar die vlucht zal echt welloslopen, reken er maar op dat je z3lf weinig slaap zult krijgen, maar aan elke vlucht komt een eind. En het os onze ervaring dat het altijd meevalt, nooit tegenvalt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
tja, dat stond ook in de bijsluiter die ik had. Maar de kinderarts had het mij toch echt aangeraden terwijl Meike ruim een jaar is.
Dus ik heb het wel gedaan en zou het nog doen als het geholpen had.
Dus ik heb het wel gedaan en zou het nog doen als het geholpen had.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Misschien zijn het niet zozeer de ingredienten die de melatonine ongeschikt maken voor kleintjes, maar meer het gegeven dat zeer kleine kinderen meestal nog niet echt een vast slaapritme hebben ontwikkeld?
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Ik volg wel strikt dergelijke bijsluiters en wijk alleen af van dat advies als (kinder)arts me dat aanraadt. Beetje a la Suuz, ik zou idd ook over een paar weekjes twijfelen en ga dan ook acuut Joris zijn leeftijd weer met 3 maanden corrigeren.
Ik zou de bijsluiter volgen, en sluit me graag hierbij aan:
Hemmie schreef:Ik zou het sowieso niet doen, dus kan je verder niet helpen. Maar die vlucht zal echt welloslopen, reken er maar op dat je z3lf weinig slaap zult krijgen, maar aan elke vlucht komt een eind. En het os onze ervaring dat het altijd meevalt, nooit tegenvalt.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken