wel of geen loopfiets?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

wel of geen loopfiets?

Bericht door Miranda »

Ik zit een beetje in dubio: ik zie de laatste tijd overal van die leuke loopfietsen. Ik zit nu te dubben of we Danique er eentje voor haar 3e verjaardag zullen geven.
Is dat nog wel zinvol? Marit kon net voor haar 3e verjaardag op een klein fietsje met zijwieltjes fietsen. Dat fietsje staat er nu voor Danique maar Danique krijgt het nu nog niet voor elkaar om erop te fietsen. Een driewieler kan ze ook niet mee overweg.
Manlief vindt het eigenlijk niet nodig maar ik blijf maar twijfelen.
Wat zouden jullie doen?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Mir

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Mir »

Nodig zijn ze natuurlijk niet. Maar wel leuk en ook handig.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Chantal »

ja ik zou het juist voor haar doen. omdat je ook zegt dat ze wat moeilijker loopt en zo. ze is gewoon heel erg anders in haar motoriek als marit.
kan ze niet even uitproberen bij iemand? al zegt dat ook niet alles hoor... vriendinnetje van toen rond de 3 jaar durfde er absoluut niet op bij ons thuis, en bij haar thuis deed ze het wel :)

femke kreeg er eentje voor haar tweede verjaardag. en zat er gelijk op en reed weg. chris was toen 3,5 en moest echt leren hoe hij niet omviel, verschillende typetjes dus!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Petra »

loopfietsje is veel flexibeler dan een fiets met zijwieltjes
ze leert haar evenwicht erop te bewaren

maar
Benthe en Jesse zitten vanaf hun 2e jaar op een loopfiets en deden (of doen) er de gekste dingen mee.
Myrthe ging pas op de loopfiets vlak voor ze los ging fietsen.

Even bij een fietsenmaker proberen wat Danique doet.

Er zijn tegenwoordig heel wat goedkope loopfietsen, maar daar rammelen de wielen wel alle kanten op. Wij hebben er 2 (een goedkope grotere en een kleine puky) maar de puky is wel 100 keer zo goed en stabiel.

Nichtje gaat trouwens ook liever op de loopfiets van m'n neefje dan op haar eigen (ook weer dat verschil).
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Mamarielle »

Jonathan heeft voor z'n tweede verjaardag een loopfiets gehad (echt een goede met metalen frame). Die bleek toch nog wat te groot te zijn, maar dat geeft niet, over een poosje kan hij er wel op. Lucas was rond die tijd net aan het oefenen om zonder zijwieltjes te fietsen, maar dat ging nog niet zo geweldig. Hij heeft 3 dagen op de loopfiets rondgereden en toen kon hij ook opeens zonder zijwieltjes op z'n eigen fiets! Op de loopfiets heeft hij echt geleerd om z'n evenwicht te bewaren.
Ik heb er nu al geen spijt van dus, en ik denk dat Jonathan er vast ook nog veel plezier van zal hebben.
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door nance74 »

M icah heeft voor zijn 2e verjaardag een loopfiets gehad, puky met 12 inch bandjes omdat het maatje kleiner al snel te klein zou zijn. Hij was 2,5 toen goed door had (toen werd het weer ook beter, in de winter niks mee gedaan). Hij crosste er behoorlijk mee rond. Die loopfiets was geen probleem. Maar toen over naar een gewone fiets, hij snapte het trappen niet. Niet op een driewieler en niet op fiets met zijwieltjes. Dus daar hebben we echt mee moeten oefenen. Maar toen hij dat door had zijn de zijwieljtes eraf gegaan en kon goed fietsen want had het evenwicht al geleerd op de loopfiets.

Dus ja het scheelt per kind maar een loopfiets is zowiezo goed voor het evenwicht. Als je al een gewoon fietsje hebt is een loopfietsje een mooie aanvulling lijkt me. hier heeft m icah er echt veel mee gedaan.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Jolanda »

ja, doen,
en geen zijwieltjes!
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Hanneke »

"nodig" is het natuurlijk niet - maar wel heel leuk. Sweder heeft echt mega veel plezier gehad met zijn loopfiets!! Het is inderdaad ook goed voor de motoriek en handig voor leren fietsen, maar het is ook gewoon leuk buitenspeelgoed. Sweder ging altijd op de loopfiets mee Steijn van school halen en was tijdens het wachten echt de ster van het schoolplein op z'n fietsje :wink:
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Betje »

Het is zo ontzettend leuk en een goede manier om te leren fietsen. Bij Emma schoot het niet zo op, dat leren fietsen, na een paar weken op de loopfiets kon ze het. Ik zou, als je twijfelt, een tweedehands merkloopfiets kopen. Puky bijvoorbeeld, je hebt kans dat je die voor bijna hetzelfde bedrag weer kunt doorverkopen als ze er niet lang op fietst.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door TinekedH »

....maar als je kind 3 wordt zou ik er niet veel geld aan uit geven. Met 2,5 is ideaal, kinderen zijn met 3 jaar ook vaak al (bijna) groot genoeg voor een gewone fiets... en dan is voor onnodig maar leuk een loopfiets best een aanschaf. Anna heeft er 1 voor haar 2e gekregen en we hebben wel vreselijk veel plezier aan het fietsje gehad! Maar dat is inderdaad een kleine Pucky... en die is bést prijzig!

Succes met overwegen! :)
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Eliza

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Eliza »

Ik zeg ook: doen! Echt DE manier om te leren fietsen. Vooral mijn voorzichtige dame had er veel baat bij.
Ilse

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Ilse »

Ik vind het moeilijk om je te adviseren. Merel heeft toen ze 2 werd een erg goede loopfiets gekregen, maar heeft er niet veel mee gedaan. Uiteindelijk kreeg ze een fiets met zijwieltjes en daar deed ze veel meer mee. Op een of andere manier had ze geen klik met de loopfiets. Soms zie ik kindjes er echt mee rennen en dan hele stukken los rijden, dat heeft ze echt nooit gedaan. Misschien dat ze daar te voorzichtig voor was.
Mir

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Mir »

Jolanda schreef:ja, doen,
en geen zijwieltjes!
Tja, dat verschilt zo per kind. Floris kon dat. Reinout heeft ook vanaf 2 jaar op een loopfiets gezeten en zonder zijwieltjes fietsen gaat nog steeds niet helemaal goed, omdat hij niet durft.
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door niekje »

Jasper is nu 3,5 bijna en racet nog elke dag op zijn loopfietsje overal naartoe hij is watervlug met dat ding, hij begint nu interesse te krijgen in een fietsje met trappers en wil af en toe eens oefenen om los te fietsen zonder zijwieltjes...

Wat wij bij Floor hadden gedaan, toen geen loopfiets, we hebben toen van haar 12 inch fiets de trappers eraf gehaald en daar dus een loopfiets van gemaakt...als je dan niet veel wilt investeren is dat misschien een optie...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door mamaSterre&Sep »

Wij hebben heel veel plezier van de loopfiets gehad en daarna de zijwieltjes overgeslagen!
Als ze evenwicht hebben door de loopfiets zijn zijwielen echt niks, dan worden ze opeens gedwongen 'recht' de bocht door te gaan.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door channiemam »

Ik zou op marktplaats een Loopfiets zoeken. In augustus mag je die van ons ook wel gebruiken hoor. 2 september komen we weer terug.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door michelle »

Bram gaat pas sinds een maand of 2 op zijn loopfiets en ik vind het echt een uitvinding! Naar de winkel, naar school, alles gaat sneller :D
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door nance74 »

Mir schreef:
Jolanda schreef:ja, doen,
en geen zijwieltjes!
Tja, dat verschilt zo per kind. Floris kon dat. Reinout heeft ook vanaf 2 jaar op een loopfiets gezeten en zonder zijwieltjes fietsen gaat nog steeds niet helemaal goed, omdat hij niet durft.
Precies, m icah durfde wel maar snapte het trappen niet. En dan is een fiets met zijwieltjes wel handig. Toen hij het trappen door had gelijk de zijwieltjes eraf gehaald. Want evenwicht was goed en wilde ik niet verpesten door een fiets met zijwielen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Gerrie »

Ik zou zeggen DOEN.

gewoon van marktplaats halen. staan er steeds vaker op.
Ik vond het ook makkelijk als ik met de andere meiden ging skeeleren, dan kon zij op haar loopfiets mee.


Maar goed alle 3 mijn kinderen hadden een klik met de loopfiets, dus hij is hier lekker intensief gebruikt. Hanna vanaf 2 tot net 3, Esther vanaf 1,5 tot 2,5 en Mirjam ook vanaf 1,5 jaar tot net 2,5.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Petra »

TinekedH schreef:....maar als je kind 3 wordt zou ik er niet veel geld aan uit geven. Met 2,5 is ideaal, kinderen zijn met 3 jaar ook vaak al (bijna) groot genoeg voor een gewone fiets... en dan is voor onnodig maar leuk een loopfiets best een aanschaf. Anna heeft er 1 voor haar 2e gekregen en we hebben wel vreselijk veel plezier aan het fietsje gehad! Maar dat is inderdaad een kleine Pucky... en die is bést prijzig!

Succes met overwegen! :)
Wij hebben een kleine puky en daar heeft Benthe op rond gecrossed tot Jesse groot genoeg was (net voor zijn tweede verjaardag). Zadel stond belachelijk hoog, maar het ging wel goed.
Benthe was dus al ruim 4. Ze vonden het heerlijk om hiervoor rondjes te rijden of als we net wat verder gingen lopen dan op de loopfiets mee.
Dus ze kan er echt nog veel plezier van hebben. De grote loopfiets staat hier trouwens ook nog en daar wil Myrthe ook nog best wel een rondje op doen.
Voor het plezier hoeft die 3 jaar dus echt geen belemmering te zijn.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door petra1969 »

Sarah en Elise hadden beiden een loopfiets. Nu hebben ze er in het begin niet veel mee gedaan. Maar toen ze het doorhadden, vonden ze het geweldig. Ze kunnen beiden intussen gewoon fietsen. Maar ze zitten nog regelmatig op de loopfiets. Cay heeft die van Elise intussen overgenomen en zit er graag op.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door MarijeO »

Hier heeft Ster een loopfietsje voor haar tweede verjaardag gekregen maar mijn driejarige racet er niet zo graag mee door de kamer, net als mijn zesjarige en mijn zevenjarige trouwens. ;-)

Ster past er trouwens nog niet eens op met haar korte pootjes. :P
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
wennetje

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door wennetje »

Ik weet niet meer wanneer Joris zijn loopfiets kreeg, hij zat iig net tussen kleine en grote maat Puky in maar in fietsenzaak waren ze duidelijk: de kleine! Kind moet met platte voetjes op de grond en Joris kon dat net niet bij de grotere maat. Ondertussen is hij 3,5 jaar, zo'n 99 cm lang en doet het nog steeds met die kleine Puky aangezien daarvan het zadel en stuur nog flink de lucht in kunnen. Hij heeft inmiddels een fietsje maar die heeft hij welgeteld bij elkaar 10 minuten bereden. Zijn loopfietsje is veruit favoriet. Die gaat mee naar het bos/duinen en mee boodschappen doen. Voor mij heerlijk een beetje doorlopen en hij kan zijn lol op, vooral in bos/duinen omdat hij daar lekker ver en hard kan zonder steeds stoppen om over te steken ed.
Ves

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Ves »

Bij ons staat ie er al bijna een jaar te staan... V incent racet wel op zijn loopmotor (zo'n plastic ding met brede banden, dat inmiddels aan de kleine kant is), maar ik kan hem er niet toe verleiden om het fietsje te pakken...
annelinda

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door annelinda »

Wat toevallig, hier hadden wij het gister ook over. Maar als ik zo de reacties lees, moeten we maar eens opzoek....
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door Deborah »

Ik zou ook zeggen Doen! R uben heeft inderdaad voor zijn 2e verjaardag een loopfietsje gehad. Die scheurt er inmiddels al een aardig tijdje op rond. En kon vlak voor zijn 3e verjaardag zonder zijwieltjes fietsen. Maar nog pakt hij het liefst zijn loopfietsje.
Voor D äphny heb ik een tijdje terug via mp het kleinste maatje loopfietsje gekocht van Pucky. Ook die scheurt er inmiddels al mee alsof ze nooit anders gedaan heeft. Echt leuk hoor. Ze neemt een flinke aanloop en hup de benen de lucht in :D . Het is ideaal als je een stukje wilt wandelen. Kids op de fiets en gaan.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
BreTui
J&J SANTORINI
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: wel of geen loopfiets?

Bericht door BreTui »

Loopfietsje van Kyra ia nog steeds een groot succes.
(Zelfs bij Rianne. Even lekker in de tuin rondscheuren... )
Kyra heeft ook de zijwieltjes overgeslagen...
Die begon op de fiets met "loopfietsen en dan de trappers pakken als je vaart had" en nu haar zadel hoger staat kan ze inmiddels ook gewoon op en afstappen...
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)

~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~
Plaats reactie