speelkleed ofzo?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Jettepet

speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Wij hebben een hele harde tegelvloer. Anne speelt nu veel onder haar babygym, maar houdt ook heel erg van omrollen. Van rug naar buik doet ze al een hele tijd. Andersom begint er nu (eindelijk..) aan te komen. Maar ze belandt vaak net naast de babygym en als ze dan omrolt is het boemmm met haar hoofd op de grond en dat doet pijn denk ik.
Nu was ik een tijdje terug al aan het twijfelen over een groot speelkleed van KidzImpulz http://www.kidzimpulz.nl/speel/speelkleed/ (gezien bij ons nichtje, daar ligt ie al 2 jaar in de huiskamer). Op facebook kreeg ik toen reacties van zonde van je geld, als ze gaat kruipen blijft ze echt niet braaf op haar eigen speelkleed etc.
Wat denken jullie is zoiets het geld waard?

Oh, er loopt hier ook een hond rond, die graag op alles gaat liggen wat op de grond ligt, fleecedekens hebben we ook voor haar, dus toen ik afgelopen week een fleecedeken onder de babygym had liggen, dacht de hond he, wat leuk, daar ga ik liggen.
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Tja, ik kocht een goedkoop kleed bij de Ikea. Maar dit kleed zal wel veel lekkerder liggen en hondenharen schud je er zo vanaf. Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar daar zou mijn beslissing wel van afhangen.
En als Anne het niks vindt, is de hond er vast heel blij mee! :wink:
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
@ri

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door @ri »

Wij hebben 'm hier ook, ik vind het een ideaal ding. Heb 'm ook gekocht voor in de babyruimte bij ons in de kerk. Hij is gemakkelijk schoon te maken en ligt idd zacht, vooral op een tegelvloer. En in de zomer gaat 'ie bij ons de tuin in. Het enige nadeel is dat hij wat groot is als je 'm wilt opvouwen en hij wordt na verloop van tijd wel wat dunner.
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Linkje »

m-v-Lara/Ilse schreef:Tja, ik kocht een goedkoop kleed bij de Ikea. Maar dit kleed zal wel veel lekkerder liggen en hondenharen schud je er zo vanaf. Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar daar zou mijn beslissing wel van afhangen.
En als Anne het niks vindt, is de hond er vast heel blij mee! :wink:
Wij hebben ook zo'n goedkoop ding van de Ikea. Maar ja, wij hebben een houten vloer ipv een tegelvloer (dus iets zachter) en geen hond (dus geen haren)...
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door vogeltje »

Op de grote MP word er eentje aangeboden in Noord Brabant, de maat L. Scheelt een boel geld ;)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Mare »

Lijkt mij wel leuk. Als ze weer iets ouders is kan ze er ook lekker op zitten of liggen.

Mag ik ook wat over de hond zeggen? Ik zou dat toch heel simpel zien. Speelkleed is van je dochter en daar mag de hond niet op komen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door HeleenW »

Tja, dat is volgens mij echt wat je zelf wil. Esther heeft een leuk filmpje van haar dochter op jip gezet.... dan kan je zien hoe ze over een maandje of wat gewoon overal overheen kruipt! Dus vind je het de moeite waard voor een paar weken, hoogstens maanden?

Heb je geen box meer waar ze lekker in wil liggen?

Mijn ouders hebben een natuurstenen vloer, zij leggen gewoon een groot stuk vloerbedekking wat ze over hebben in de kamer. Maar Daan ligt daar ook veel in de box.
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

vogeltje schreef:Op de grote MP word er eentje aangeboden in Noord Brabant, de maat L. Scheelt een boel geld ;)
Ja, maar dat is een gele, toch? Ik liet die advertentie gister aan Remco zien. Zegt ie, die vind ik niet mooi/niet in onze huiskamer staan, geef dan maar wat meer geld uit. :mrgreen:
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Ja, ik wil de hond ook duidelijk maken wat van haar is en wat van Anne. De babygym/speelkleed heeft de hond ook nog niet op gelegen. Alleen toen ik er een fleecedeken onder had liggen en die aan alle kanten uitstak zeg maar, tja, dan is het anders.
Ik heb de hond altijd geleerd dat een fleecedeken op de grond voor haar is, vooral handig als je ergens op bezoek bent waar ze niet op de bank mag liggen. Maar ja de hond snapt natuurlijk niet dat de lichtblauwe deken van haar is, en de oranje van Anne. :wink:
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door vogeltje »

Jettepet schreef:
vogeltje schreef:Op de grote MP word er eentje aangeboden in Noord Brabant, de maat L. Scheelt een boel geld ;)
Ja, maar dat is een gele, toch? Ik liet die advertentie gister aan Remco zien. Zegt ie, die vind ik niet mooi/niet in onze huiskamer staan, geef dan maar wat meer geld uit. :mrgreen:
In Baarle NaSsau een antraciet grijze..
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

oh kijk, als ik op MP zoek op KidzImpulz zonder spatie, vind ik nog meer. :mrgreen:
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door kaatje71 »

wij hebben een gewoon kleed, en ook een stenen vloer.
Is dat geen optie, een kleed waar je verder ook nog wat aan hebt?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Het moet wel (af)wasbaar zijn, want mevrouw kwijlt/spuugt behoorlijk.

Ik vind deze ook wel leuk eigenlijk, maar die is niet zo heel dik, wel een stuk goedkoper natuurlijk: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50203793/
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Hemmie »

Ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven aan een kleed, want voor je het weet kruipt ze er vanaf. Moet ik denken aan het speelkleedje met muziekding er boven dat ik destijds 2e hands voor Marrit kocht. Met 4,5 maand tijgerde ze er zo onder weg, dus het was maar goed dat ik er niet veel geld aan had uitgegeven.
Maar het is persoonlijk, als jij het geld er voor over hebt moet je het natuurlijk gewoon doen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door mamaSterre&Sep »

Hoop geld! Wij hadden van die foampuzzelstukken.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Oh, dat laatste is misschien ook wel een idee ja.
Daar zou ze nu op kunnen liggen, en als ze wat groter is kan ze er mee spelen en ze uit elkaar slopen. ehum halen?

Edit: ik ben wat aan het zoeken op google: vanaf 3 jaar? waarom zou dat zijn?
Mv2jongens

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Mv2jongens »

Wij hebben deze: http://kinderland24.com/blog/kindertepp ... n-teppich/

de ronde groene, tweedehands via mp en goede kwaliteit. wij hebben ook een stenen vlier en er wordt overal gespeeld, maar het tapijt is het knusse plekje. Een investering (zeker als het nieuw is) bij ons zo gemaakt als we opnieuw zouden moeten kiezen.

We hebben ook zo'n autoweg speelkleed van ikea, maar dat is echt niet te vergelijken!
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Laris76 »

Wij hebben gewoon een kleed van www.speeltapijt.com op een houten vloer. Daar legde ik dan zo'n speelboogkleedding overheen. SPuugjes kun je er met een vochtige doek prima afpoetsen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Ik heb geboden op marktplaats, maar er is nog een bieder, even bedenken hoe ver ik wil gaan.
Gebruikersavatar
myrtheD
J&J TEXEL
Berichten: 490
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:47 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door myrtheD »

Jettepet schreef:Oh, dat laatste is misschien ook wel een idee ja.
Daar zou ze nu op kunnen liggen, en als ze wat groter is kan ze er mee spelen en ze uit elkaar slopen. ehum halen?

Edit: ik ben wat aan het zoeken op google: vanaf 3 jaar? waarom zou dat zijn?
De foamstukken kunnen ze op gaan kauwen en dat is niet echt goed voor je gezondheid.

Bij kidzimpulz is nu ook een aanbieding http://www.kidzimpulz.nl/acties/koopjes. Zelf heb ik er ook ooit eentje gekocht, zijn wel superspeelkleden.
Mama van Mγrthe (dec 2006) en βenthe (apr 2009)
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Ik neig toch langzaamaan naar een KidzImpulz.
Ook gewone kleden zijn al best duur kwam ik gister achter, en dat afwasbaar lijkt me wel wat.
Misschien eens even een meetlint in de kamer leggen om te kijken welke maat handig is. Al is onze woonkamer best wel groot, dus 2x2 meter moet ook passen, maar is misschien wat overdreven. :mrgreen:
Myrthe, dank voor de tip, die koopjes had ik zelf nog niet gevonden op de website.

Ik vind de ruimte in de box toch wel wat beperkt, ze lag net met haar voeten door de spijlen. En ondertussen heeft ze ontdekt hoe ze rond kan draaien, ze lag vanochtend ook met haar voeten op het hoofdeinde in de co-sleeper. :D
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Esther »

Ik wilde net vragen: heb je geen box? Maar het is dus voor buiten de box... Ik heb daar zelf nooit het nut van ingezien, maar die van mij liggen tot ze mobiel zijn in de box en daarna blijven ze toch niet op zo'n kleed liggen dus dat is weggegooid geld.
En een boxkleed op de grond? Of heb je geen deken ofzo?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Humm, er liggen boven ook nog ledikantdekens die we niet gebruiken. :lol:
Maar omdat ze zoveel kwijlt/spuugt, moeten die dan wel erg vaak de was in. Ik viste net een zeiknatte hydrofiel uit de box, en het speeltje waar ze op lag te sabbelen is ook helemaal nat.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door SuzanneV »

mamaSterre&Sep schreef:Hoop geld! Wij hadden van die foampuzzelstukken.
Wij ook. Heel veel :D . Nodigde bij Robin gelukkig niet uit tot kauwen. Ik vond het ideaal toen hij ging rollen en tijgeren.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

Ik las dat die foam puzzels giftig kunnen zijn, dus dat doen we toch maar niet, zolang ze nog alles in haar mond stopt om op te sabbelen.
@ri

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door @ri »

Ook al kruipt ze er vanaf, toch blijft het een comfortabele speelplek vind ik. Zag dat kidsimpulz wat kleden in de aanbieding had geloof ik.
Jettepet

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door Jettepet »

En sinds vanavond zijn wij in het bezit van het speelkleed waar in dit topic naar verwezen werd (de advertentie uit B aarle N assau. :wink:
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: speelkleed ofzo?

Bericht door drus »

Gefeliciteerd met je aankoop.
Trouwens, ze leren heel snel om niet hard te vallen op een harde vloer :D Wij hebben ook een hele harde stenen vloer. En ze kropen altijd al snel van het kleed af (ikea overigens), maar het viel echt op dat ze dan heel goed hun koppie hoog hielden, ook als ze vielen!

veel plezier met je kleed.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie