voor het eerst logeren *en nog een keer*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

voor het eerst logeren *en nog een keer*

Bericht door Mare »

Zondag is het zo ver: David gaat voor het eerst logeren :s

Ik weet dat wij de uitzondering zijn, maar ik heb het altijd nog tegen gehouden. David was er niet aan toe en ik wilde dat de eerste keer logeren leuk voor hem is. Ik denk dat het op zich nu wel zou kunnen, maar ik vind het in onze situatie zo vervelend.

David gaat al 4 dagen per week weg en ik wil niet dat hij zich in de steek gelaten voelt als hij nu ook nog een nacht zonder ons is. Maar goed, zondag gaan wij met mijn ouders naar de dierentuin en maandag zouden zij ook al op hem passen. Het zou onpraktisch zijn als zij dan twee dagen achter elkaar naar Nederland moesten rijden. Dus nemen zij David mee.

Ik hoop zo dat hij het leuk gaat vinden en het geen drama wordt. Hopen jullie mee?
Laatst gewijzigd door Mare op zo jul 29, 2012 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Eeffie »

Duimduim!
Weet je? Mijn ervaring is dat je als ouder vaak méér ergens tegenop ziet, als dat je kind dat doet of als hoe het uitpakt.
Gaan jullie ook lekker genieten van je avondje rust? Lekker uit eten ofzo...
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
wennetje

Re: voor het eerst logeren

Bericht door wennetje »

Je bent geen uitzondering hoor!
Gaan jullie wat leuks doen?!
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

Ergens denk ik wel dat het gewoon goed gaat. Wij bereiden hem al voor en vertellen hem hoe leuk het is enz.
Haha, uit eten gaat hem niet worden. Jaap is ook nog eens dir avond weg :( maar we gaan genieten van een nacht doorslapen, of nou ja niet wakker gemaakt worden door David :P
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

In onze omgeving zijn wij echt de uitzondering. Davids nichtje ging vanaf 6 weken één keer per maand logeren bijvoorbeeld...
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
wennetje

Re: voor het eerst logeren

Bericht door wennetje »

Ik vind het niet raar iig, eerlijk gezegd vind ik uit logeren bij 6 weken oud eerder raar (nichtje kreeg zeker ook geen BV?). Toen Joris stopte met de BV bij 14 maanden heeft mijn moeder me heeeeeeel voorzichtig gevraagd of Joris om de week naar haar kon ipv zij bij ons slapen (maandag is oma-dag en ze woont te ver weg om hem voor mijn werk te brengen). Ik doe dat echt voor haar en vind het zelf niet leuk. Verder gaat Joris pas ergens logeren als hij zelf kan aangeven dat hij dat wil.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

wennetje schreef:Ik vind het niet raar iig, eerlijk gezegd vind ik uit logeren bij 6 weken oud eerder raar (nichtje kreeg zeker ook geen BV?)
Oh maar dat vonden wij ook zeker raar. Ze kreeg wel bv, maar was mi ondervoed en werd met drie maanden al bijgevoed enz. Laten we het er maar op houden dat haar ouders alles doen wat wij niet doen ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Ana »

lekker dat je hier dan geen uitzondering bent he 8)

ik hoop dat David het leuk gaat hebben, en dat zal toch wel! en dat jullie er in elk geval niet wakker van zullen liggen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door marjolein62b »

veel plezier gewenst.

Joep gaat zondag voor het eerste logeren bij oma/opa. Hij heeft al wel 2 keer bij beppe gelogeerd, die wonen verder weg dus daar is de nood hoger. Maar omdat ze maandag op Joep passen vroegen oma/opa nu of wij hem zondag al wouden brengen.

Maartje zal ongetwijfeld eerder doorkrijgen dat je kunt logeren maar die wil ik graag nog even bij mij houden. Ook al ligt ze in haar eigen kamertje, slaapt ze door en gaat ze ook wel slapen als anderen haar naar bed brengen.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Hemmie »

Ik vind je ook geen uitzondering, hoor! Wytse heeft toen hij ruim 4 was 2 keer een nachtje bij zijn beste vriendje gelogeerd, daar was hij kind aan huis. Helaas wonen die alweer 1,5 jaar aan de andere kant van de wereld, dus sindsdien heeft hij niet meer gelogeerd. Marrit nog nooit. Is deels ook wel de situatie hoor, als we in NL zouden wonen hadden ze inmiddels vast al wel eens bij de grootouders gelogeerd, maar zeker niet voor hun 3e verjaardag denk ik.

Maar het gaat vast helemaal goed, ik zou me er ook onnodig druk om maken :lol: .
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Laris76 »

Hier 2 jongetjes van 5 en 3 die respectievelijk 2 en 1 x hebben gelogeerd: allebei toen mama lag te bevallen :-)
Wel is bij de oudste 2x gebeurd dat opa en oma oppasten in ons huis en wij weg waren.

Ik vind je dus zeker geen uitzondering!

Onze oudste vraagt er nu wel eens om en in de vakantie gaan ze waarschijnlijk een paar nachtjes naar de camping met opa en oma.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

@hemmie: hihi, niet druk maken...zo makkelijk gezegd, maar oh die stomme hormonen :P

Mijn idee was idd wachten totdat hij er zelf om vraagt. Maarja, het gaat om één nacht en wie weet heeft hij het heel erg leuk.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6770
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door petra1969 »

Hier 3 kinderen die nog nooit ergens gelogeerd hebben. Ze vragen er zelf niet om, dus laten we het maar lekker zo.

Geniet van het door kunnen slapen.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Chabeli

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Chabeli »

De mijne gaan niet vaan uit logeren, maar zeker wel regelmatiger dan de rest hier. Ik heb het nooit zo begrepen dat mids er niet om vragen; tomas doet dit al sinds hij anderhalf is. Als het aan hem zou liggen zou hij elke week wel bij oma logeren. Ik moet hem vaak nee verkopen, omdat ik hem anders teveel zou missen ;).
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Linkje »

Ik heb hier ook een logeerderig jongetje... Je!mer wil regelmatig bij zijn oom en tante (mijn zusje) blijven slapen. Ik denk toch wel dat ik hem ongeveer 1x per 2 maanden een nachtje kwijt ben.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Dorien »

Finn heeft pas 2x gelogeerd. Eerste keer toen hij 6 was. Niets geks dus. Hij beeft het vast geweldig bij opa en oma!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door muppet »

niks geks hoor, Anouk is ruim 6 en heeft nog nooit gelogeerd. Ze wil en druft het niet. Ik hoop dat hij veel plezier heeft vanavond.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door TinekedH »

Hier ook de regel dat er pas gelogeerd wordt als er zelf om gevraagd wordt/van genoten wordt... dus :) En dat geldt tot nu toe voor al onze kinderen, met een jaartje of 4 allemaal voor het eerst!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

Als het goed is zijn ze nu in Duitsland aangekomen. Hij vond het prima om mee te rijden en we hebben duidelijk verteld dat hij daar slaapt. We zullen zien. Beetje jammer is alleen dat David verhoging heeft en niet lekker in zijn vel zit.

Voor ons is het na zo'n vermoeiende dag wel heerlijk om nu rust te hebben.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Corina »

Nee, ik vind het ook niet raar. Hier wordt ook alleen gelogeerd als ze het zelf willen. Wel zijn Mart-Jan met 1,5 en 4 jaar en Bertrik met 2,5 jaar een keer een nachtje bij mij ouders gelogeerd omdat we toen een bruiloft hadden. Maar als het niet gegaan was, hadden we ze 's avonds gewoon weer opgehaald. Maar omdat het goed ging, vonden we het voor de rust van de kinderen beter om ze daar te laten slapen. Annelieke heeft nog nooit gelogeerd en da gaat voorlopig ook niet gebeuren. :D
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door niekje »

denk dat wij dan een uitzondering zijn als ik het zo lees, Floor heeft al heel vaak gelogeerd, is nu zelfs voor de 2e keer weg deze week, ze doet het ook graag en jasper geniet van de 1 op 1 aandacht.

Ze gaan hier ook niet naar opvang/oppas of zo, alleen school en peuterspeelzaal, misschien dat dat ook wel scheelt...logeren gebeurd meestal alleen in een schoolvakantie...

Hij zal het vast naar zijn zin hebben, jullie lekker genieten van je rustig nachtje...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door mama talla »

En, is het goed gegaan? Neem aan dat je inmiddels wel iets gehoord hebt. Hebben jullie er ook een beetje van kunnen genieten?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

Het ging goed voor zover ik weet ;)

Hij sliep om kwart voor acht en dat is voor een dag als gisteren heel normaal voor hem. Vannacht als hij één keer wakker en wilde eten of opa en oma er nog zijn (ook normaal) en vanochtend werd hij wakker met de woorden: goede morgen oma, ik heb geslaapt.

De rust gister avond was heerlijk. Mijn nacht was niet anders dan anders, maar Jaap heeft super lang geslapen. Dus gewoon geslaagd gelukkig.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door vuurvonk »

je bent geen uitzondering hoor!

hoop dat hij het super leuk gaat vinden!
en dat jullie natuurlijk ook lekker even nog samen kunnen zijn
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Esther »

Fijn dat het zo goed gegaan is en dat Jaap ook wat heeft kunnen bijtanken.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

Esther schreef:Fijn dat het zo goed gegaan is en dat Jaap ook wat heeft kunnen bijtanken.
Jazeker! Wel jammer dat David nu zo hyper is en ik de sjaak ben en bij hem moet zitten. Precies wat ik altijd zei over logeren. De dag erna is gewoon zo energievretend dat het voor mij niet opweegt tegen de voordelen. Maar goed ik weet nu dat het in noodgevallen een optie is.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Nanda »

wat fijn dat het allemaal zo goed gegaan is!!
Trotse mama van J en T
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Laris76 »

Mare schreef:
Esther schreef:Fijn dat het zo goed gegaan is en dat Jaap ook wat heeft kunnen bijtanken.
Jazeker! Wel jammer dat David nu zo hyper is en ik de sjaak ben en bij hem moet zitten. Precies wat ik altijd zei over logeren. De dag erna is gewoon zo energievretend dat het voor mij niet opweegt tegen de voordelen. Maar goed ik weet nu dat het in noodgevallen een optie is.
Maar dan kan J. straks jou weer wat ontlasten toch? Wel fijn dat het goed ging!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

Jaap moest even afkoelen en zit nu bij David. Gaat nog een lange avond worden zo ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: voor het eerst logeren

Bericht door kaatje71 »

misschien zou de dag erna een volgende keer alweer beter gaan, als je het nog aandurft ;-)
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

Mijn zoon kennende niet ;). Ik was sowieso niet van plan dit vaak te doen. Misschien als hij er een keer naar vraagt :p
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Truus »

kaatje71 schreef:misschien zou de dag erna een volgende keer alweer beter gaan, als je het nog aandurft ;-)
Is hier de ervaring wel ja.
Hier gaan de dames geregeld uit logeren. Voornamelijk bij mijn schoonouders. Ik mis ze dan wel, het huis voelt dan ontzettend leeg. Maar ik vind het tegelijkertijd een ontzettend fijn bijtankmoment.
M/irre & L/otta hebben het ook prima naar hun zin en krijgen alle aandacht, gaan lekker op pad met opa en oma. Ik vind het heel waardevol. Zo krijgen ze van hun grootouders ook weer iets mee, waar ze ook van leren. Goed voor hun band. Zo hebben ze wat langer de tijd dan wanneer we alleen op visite zijn.
Ik vind het zelf juist wel prima om ze van jongs af aan te laten logeren. M/irre was 14 maanden, L/otta 4,5 maand toen ze voor het eerst gingen.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: voor het eerst logeren

Bericht door Mare »

Helaas is het heel lastig om oppas te vinden tijdens de vakantieperiode. David is dus weer bij mijn ouders en komt morgen weer terug. Hij had er gelukkig heel veel zin in. Jammer dat hij de vorige keer drie dagen lang bij moest komen. Ik hoop dat het deze keer mee gaat vallen. En dat ik niet al te laat ga bevallen ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: voor het eerst logeren *en nog een keer*

Bericht door kaatje71 »

toch sneller dan je dacht.
Fijn dat hij er zelf zin in had, en benieuwd hoe hij het morgen doet!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: voor het eerst logeren *en nog een keer*

Bericht door Miranda »

Hier ook 2 kids die graag gaan logeren. Danique is nog niet vaak geweest alleen toen wij een bruiloft hadden. Danique is een nachtbraker eerste klas en dat wil ik anderen niet aandoen.
Marit vraagt regelmatig of ze mag logeren, voornamelijk bij mijn schoonouders. Het gaat daar ontzettend goed, het is dichtbij en ze geniet er echt van. Ze gaat echt wel een paar keer per jaar logeren. Eind van de vakantie mag ze nog bij mijn zus en zwager logeren die pas een baby hebben.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie