Warme maaltijd op het kdv?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door maartje12 »

Ons kdv doet haar best om het serviceniveau omhoog te krijgen dmv het aanbieden van extra diensten. Zelfs in het kinderrijke leidsche rijn neemt de vraag naar kinderopvang namelijk enorm af.

Nu krijg ik zojuist een mail waarin ze aangeven dat bij voldoende interesse warme maaltijden geserveerd gaan worden. De kosten zijn 2,50 per keer als je het structureel afneemt.

Nu zie ik zelf geen enkele reden om hier gebruik van te maken. De kinderen gaan 2 dagen in de week naar de opvang en ik haal ze tijdig weer op.

Zouden jullie hier gebruik van maken?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Eliza

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door Eliza »

Nee, ik niet maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige ouders met onregelmatige diensten etc. echt een uitkomst is.
Ik zou zelf wel eerst gaan vragen wat ze denken te gaan serveren....
Mijn 'geen leverworst of smeerkaas' eisen etc. waren altijd al erg moeilijk voor het KDV.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door JasmijnLinde »

Ik zou daar geen gebruik van maken maar ik weet wel dat een kdv hier in de buurt ook maaltijden aanbiedt. Iedere week krijgen de vraagouders een lijst gemaild met het menu voor die week en je kunt ook aangeven dat je het eten wilt meenemen en alles is biologisch. Ook kun je als ouder mee ontbijten op het kdv en kun je ook je kind oplaten halen thuis en weer thuis laten brengen.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door michelle »

Ah, je zit bij S kon :wink:

Ik zou het ook niet doen, ondanks dat ik ze pas laat op kan halen, zo rond 17:45/18:00 uur. Voor 3 kinderen waarvan 1 op de BSO is het ook nogal prijzig: 8,50. En dan moet je wel nog voor jezelf koken, schiet niet echt op.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door maartje12 »

michelle schreef:Ah, je zit bij S kon :wink:

Ik zou het ook niet doen, ondanks dat ik ze pas laat op kan halen, zo rond 17:45/18:00 uur. Voor 3 kinderen waarvan 1 op de BSO is het ook nogal prijzig: 8,50. En dan moet je wel nog voor jezelf koken, schiet niet echt op.
Inderdaad :D . Zelfde mail gehad?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door Kristel »

Ik vind het erg prettig dat mijn kinderen al gegeten hebben als ze thuis komen. Maar bij onze gastouder betalen we er niet voor. We geven zelf eten mee, wat zij opwarmt. Nu Eef naar de BSO gaat is het minder handig, want zij moet thuis nog wel eten.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Marjo

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door Marjo »

Op onze creche bieden ze het al erg lang aan. De groenteboer bezorgt daar verse maaltijden. We betalen er niet extra voor, of eigenlijk zit het waarschijnlijk al bij de prijs inbegrepen. Ze eten dan 's middags warm. Ik heb het een tijdje gedaan, maar nu eten ze 's avonds warm mee 'met de pot' thuis.
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door Laris76 »

Bij ons doen ze dat ook al sinds het kdv open is (2008). Wij hebben er nooit gebruik van gemaakt, maar het is wel een fijn idee dat het kan. Stel je komt in de file of zo, wat ons wel eens gebeurt maar eigenlijk nooit dat we allebei zo verlaat zijn. Wel hebben wij ook ontbijtservice. Onze kinderen gaan nog niet in pyama naar het KDV :D
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door marije1977 »

Bij het kdv waar Laurens en Neline naar toe gingen kon het ook. Er werd dan om 17.00 uur warm gegeten. Het kdv zat op het terrein van het schippersinternaat en had dus een grote keuken waar maaltijden werden bereid. Meestal was het gewoon gezond eten, maar op woensdag meestal friet. Laurens en Neline hebben nooit meegegeten ondanks dat ze pas laat gehaald werden (17.45 - 18.00). Ik vond het nl. gezelliger om samen te eten. Anders zouden we thuis komen en iets met de kinderen gaan doen, dan om 19.00 uur naar bed en dan pas voor ons zelf eten koken, dat vond ik weer te laat. Bij ons kon je een strippenkaart kopen en dan aan het eind van de week doorgeven wanneer ze mee aten de week erop. Ik heb geen idee wat het toen kostte.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door Chantal »

is bij ons ook. heb er even gebruik van gemaakt in de hoop dat chris en femke meer (andere dingen) gingen eten.
bij ons was het toen nog bij de prijs inbegrepen. maar met chris op de bso al heel snel mee gestopt, omdat hij toch niet wilde eten en hij vaak de enige was.
femke iets langer mee doorgegaan omdat er op het kdv meer kindjes mee aten. maar toen zij ook naar de bso ging hebben we dat gestopt.
nu voor mark zou ik wel een duurder pakket moeten kopen om hem mee te laten eten.
maar dat doen we niet, ik ben ruim op tijd thuis om iedereen mee te laten eten.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14175
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door jikke »

ik denk dat wij er gebruik van zouden maken. nu eten we vaak pas om 18.45 en zijn ze moe en chagerijnig. zou fijn zijn als ze eerder konden eten, even met ons tijd zouden hebben en naar bed zouden gaan en wij later zouden eten.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3566
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door Althea »

Bij I.sis op de creche (en ik denk dat dat standaard is in Vlaamse creches) was de warme middagmaaltijd in de prijs inbegrepen. Gewoon erg handig.
En nu eet ze ook een warme maaltijd op school. Ik kook dus alleen op woensdag, in weekends en tijdens de vakantie. :mrgreen:
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door SuzanneV »

Bij ons wordt het sinds een aantal maanden aangeboden. Eerst was het kdv tot 18.00 uur open, nu tot 19.00. De kinderen van alle groepen worden dan om zes uur samengevoegd en krijgen een warme maaltijd.
Ik zou het prettig vinden als ik Robin pas laat kon afhalen ivm mijn werk, maar ik vind het nog prettiger dat dit bij ons niet aan de orde is.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door kaatje71 »

als je laat uit je werk bent wel handig denk ik.
Als kinderen te moe zijn om te eten is ook niet fijn.
En voor de kindjes ook wel gezellig denk ik, ( zo lang het niet elke dag de gezinsmaaltijd vervangt tenminste).
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door wennetje »

Hmmm, tja, toen Joris jonger was kon hij echt te moe zijn om te eten aan het eind van de dag, toen was het een uitkomst geweest. Nu kan hij gerust wachten tot 18:15 a 18:30 uur, desnoods met een stukje komkommer. Maar voor mijn gemak zou ik er wel 1 of 2 dagen gebruik van maken. Ik vind het niet meevallen om steeds na mijn werk weer iets op tafel te zetten en soms ben ik zo laat dat ik niet verder kom dan een boterham. Vind ik voor mezelf niet erg want ik eet op mijn werk vaak wel soep en een salade maar zou voor Joris graag anders willen.

Helaas hebben ze dat niet bij ons, soms een keertje macaroni of pannenkoeken, meer niet.
Ves

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door Ves »

Ik geef altijd zelf warm eten mee. Dat krijgt hij dan tussen de middag en eind van de middag brood. Eerder was het 'noodzaak', omdat hij tegen de tijd dat we thuis waren te moe was om te eten. Nu vind ik het wel makkelijk. Er zijn altijd nog een paar andere kindjes die warm eten krijgen (van thuis).
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6780
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door petra1969 »

Bij de Kita eten ze altijd 's middags warm. Ik hoefde dus alleen maar wat voor manlief klaar te maken op doordeweekse dagen. Vanaf volgend schooljaar wordt onze school ook een Ganztagschule en eten Sarah en Elise ook daar 's middags warm. Ik vind het ideaal.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Warme maaltijd op het kdv?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Nee. Mijn eerste creche ging het zelfs verplicht doen, zou voor mij bijna een reden geeweest zijn daar weg te gaan (maar ze waren er voor die tijd al af vanwege leeftijd).

ten eerste moet ik voor mezelf en rest toch nog koken.
Anne zou dan rustig 2 keer per dag warm gaan eten, en dat zijn teveel calorien! Lisa is een hele kieskeurige eter, daar zou het echt niet bij werken die zou geen hap eten.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Plaats reactie