Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Ana »

Gistermiddag hoorde ik dat J0ela wakker was en ze huilde beetje raar, dus ging haar uit bed halen. Stond ze middenin haar slaapkamertje. Uit bed geklommen / gevallen dus. Nog geen anderhalf is ze :roll:
We wilden op den duur een tweede ledikantje voor I.van kopen (die nu in een wiegmand slaapt), maar ik denk dat dat tegen die tijd een achterhaalde zaak is.

Maar - is hier nu nog wat aan te doen, tips? of zijn wij klaar met het ledikantje wat J0ela betreft???
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door TinekedH »

Oei... dat is onhandig zeg! Je hebt ledikanten waar je een opzetstuk voor kunt krijgen, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Mijn schoonzus had ook zo'n zoon en was er zo klaar mee toen hij niet gewoon in een fatsoenlijk bed bleef liggen dat ze zijn ledikantje op de kop heeft gezet en als hij 's avonds naar bed ging hem "eronder" legde :o maar dat lijkt mij een wat heel drastische maatregel waar ik zelf niet voor zou kiezen (al vind ik het nog steeds een grappig verhaal).

Zou ze wel in een peuterbedje blijven liggen denk je? Als ze daar na 3 nachten netjes in blijft liggen zou ik geloof ik daar voor kiezen; heeft nog wel een opstaande rand (dus daar vallen ze niet zo maar uit als ze een keertje draaien in bed) en is niet zo hoog... mocht ze er toch een keer onhandig uitklimmen of vallen.

Uit een ledikantje klimmen en vallen vindt ik met 1,5 persoonlijk een linke zaak...

Ben toch blij met mijn kinderen die hun bed gebruiken waar het voor bedoeld is en niet als klimrek ;) Succes d'r mee...

Oh.. en is ze niet zo geschrokken dat ze het de volgende keer wel laat om er uit te klimmen?
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Ana »

ja mijn man riep ook gelijk, we doen er wel een of andere deksel op hahaha.

ik denk niet dat ze echt in een peuterbedje zou blijven liggen... maar ik denk dat we weinig keus hebben he? Nooit geprobeerd natuurlijk... Ik zal nog even kijken of het campingbedje misschien een hogere rand heeft, dan leg ik het matrasje daar wel in...

ow of ze niet voldoende geschrokken is... mijn dochter kennende niet :mrgreen:
ik heb nu een dik tuinstoelkussen voor haar bedje liggen als ze gaat slapen zodat ze een stuk zachter terecht komt als het nog een keer zou gebeuren. En als ze het zou herhalen dan moeten we echt een andere oplossing vinden...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door TinekedH »

Ana schreef: ow of ze niet voldoende geschrokken is... mijn dochter kennende niet :mrgreen:

haha.... kinderen zijn geweldig!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door mama van Fenna »

Heeft ze een slaapzak aan?
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Ana »

nee ze slaapt al weken, zoniet maanden in een rompertje vanwege de warmte hier. (op haar kamer is het constant 28 graden)
maar een slaapzak zou zeker de oplossing zijn als het minder heet was....
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Ann1gje »

Zonder rompertje maar met hele dunne zomerslaapzak?? Evt rits op de rug of binnenstebuiten zodat ze m niet makkelijk uitkeijgt?
Wat een dondersteentje heb jij zeg! :wink:
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Kimmie »

P uck had op die leeftijd ook zo'n actie... idd een keer te slapeb gelegd zonder slaapzak en boem. 'gelukkig' was ze zelf heel erg geschrokken, ik ook!, en was ze even genezen.
Kan je haar duidelijk maken dat het heel gevaarlijk is uit bed te klimmen en dat ze zich flink pijn kan doen als ze valt?
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Susan »

Hmmmm, ook al een ondernemende dame zie ik.

Die van ons was heel snel handig met het uit bed klimmen, zowel met als zonder slaapzak.
De overgang naar een gewoon (peuter) bedje ging zonder problemen, al was ze wel iets ouder dan jullie dame :wink:
Helaas geen nieuwe tips voor je...
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Liesje28 »

slaapzak met de rits aan de achterkant deed ik :)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Miem

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Miem »

Ook met slaapzak kunnen ze er best uit klimmen hoor, zeker als ze het kunstje al kennen..
Ik zou het proberen met de zijkant eruit (als dat kan) of anders op een matras op de grond, als ze dan gewoon wel gaat slapen kan ze ook over op een ander bed.

Hier sliep Kim ook met ruim anderhalf in een peuterbed, en de anderen hebben ook niet veel langer in het ledikant gelegen. Wel een aantal keren gehad dat één uit bed kroop omdat ze niet wilden slapen (vooral 's middags) en dan lag ze op de grond voor de deur te slapen. Op den duur ging ook dat over, in bed lag toch lekkerder.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Chantal »

de bodem eruit en het matrasje op de grond? (is tenslotte maar voor tijdelijk..)
dan is het bedje gelijk weer een stuk hoger.
wij hebben 2 ledikanten gehad, maar de ene was echt een stuk hoger als de ander. kan dus ook zijn dat jullie een laag ledikantje hebben. de ouderwetse zijn vaak hoger.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Ana »

bedankt voor jullie reacties

het is een heel eenvoudig Ikea bedje.
de zijkant kan er wel uit en de bodem ook. ik ga morgen even kijken hoe dat er dan uit zou komen te zien, misschien eerst maar zonder bodem dan.

zo'n dunne slaapzak heb ik dus niet, tenminste niet in haar maat.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
mama van b en c

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door mama van b en c »

En gewoon over naar een groot bed? Beide oudste jongens sliepen hier vanaf anderhalf in een groot bed omdat ze plaats moesten makne voor de volgende. Was voor allebei geen probleem.
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Pauline »

Ana schreef:bedankt voor jullie reacties

het is een heel eenvoudig Ikea bedje.
de zijkant kan er wel uit en de bodem ook. ik ga morgen even kijken hoe dat er dan uit zou komen te zien, misschien eerst maar zonder bodem dan.

zo'n dunne slaapzak heb ik dus niet, tenminste niet in haar maat.
Kan je niet van een laken een slaapzakje maken?
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door marije1977 »

Komt er binnenkort nog iemand naar jullie toe, want ik heb nog wel twee dunne slaapzakken liggen die je mag hebben.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Is hier nog wat aan te doen? (ledikantje)

Bericht door Ana »

lief van je maar nee, helaas, mijn broer is juist vrijdag gekomen en nu verwacht ik voorlopig niemand :) pas eind september weer.
ik ga es even met een handige vriendin overleggen wat ze kan maken van een paar hydrofiele luiers ofzo, dat lijkt me een fijn stofje hiervoor.

Fijn hoor, al jullie tips!!!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Plaats reactie