C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door mama van b en c »

C. kan al maanden niet slapen. Elke avond duurt het ongeveer anderhalf uur voor hij slaapt. En het maakt niet uit of hij 's middags nou wel of niet slaapt.

soms is hij even stil, soms staat hij hevig huilend aan het traphek en soms ligt hij gewoon een uur te zingen of te roepen.

Hij is altijd een slechte slaper geweest en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Maar hier heeft hij zelf last van. Het lijkt wel of hij er gewoon tegen vecht. Hij ligt maar te draaien en te woelen. Meestal spreek ik met hem nog even de dag door en ik zeg dat wij gewoon bij hem zijn en niet weg gaan want soms lijkt hij hier ook wat bang voor.

In de nacht wordt hij ook nog zeker 3-4 keer wakker en komt dan naar ons toe of ligt te roepen. Op zich slaapt hij dan wel weer makkelijk in, soms in zijn eigen bed, soms bij ons.

Bedankt voor het lezen, herkent iemand het of heeft iemand de gouden tip?
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Mare »

Herkenning, ja, tip, nee... Hoewel het hier wisselend gaat. De ene keer duurt het heel.lang, de andere keer kan ik niet klagen. Én inmiddels wordt David nog hooguit één keer wakker aan het einde van de nacht.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14176
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door jikke »

hier hielp stoppen met proberen te slapen. Bij bedtijd ga je naar bed. wat je in je bed doet is je eigen zaak maar het moet stil zijn en je mag niet papa en mama roepen. maar slapen is niet noodzakelijk verplicht. sinds ik dat in mijn hoofd heb erger ik me niet aan het feit dat ze soms later slapen. ook als ze in bed liggen te lezen rusten ze wel uit.

sterkte het is moeilijk als het slapen niet lukt.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12573
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door monika »

wil hij wel spelen savonds in bed? ik vraag me af of met wat boekjes met dikke bladzijden en wat speelgoed of hij zichzelf in slaap zou spelen of dat het hem juist nog meer wakker maakt.
Achtergrond muziekje om in slaap te vallen? 'Witte ruis' geluid zoals de stofzuiger of ventilator?

hopelijk vind je een oplossing, als hij er zelf last van heeft is het niet leuk meer he.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Nancy »

ik weet dat er een hoop tegenstanders zijn, maar hier was (en is) het wel de oplossing om urenlang moe, maar wel wakker en woelen (en 's ochtends niet uitgerust zijn) te voorkomen: melatonine in een lage dosering.

Eventueel in overleg met je huisarts als je zelf nog twijfelt.

Hier is het echt een uitkomst. De dagen zonder wordt er beduidend later geslapen. Ook niet altijd een probleem. Maar zeker als iedereen 's ochtends op tijd de deur uit moet, is het wel fijner als er wat vroeger, en dus langer geslapen wordt. Te vaak achter elkaar te laat en te kort slapen breekt op den duur op.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Eve71ne »

Misschien heb je het wel eens gelezen van mij, Meike is koningin Slecht Slapen. 3,4 keer wakker ´s nachts is voor haar heel normaal en dit al ruim 6 jaar. Melatonine (wat hogere dosis) hielp haar wel inslapen maar ze sliep er niet van door.
Omdat het slechte slapen bij haar in direct verband staat met wat er overdag gebeurt, vraag ik me af, hoe is C. overdag?Watvoor dingen doet hij, hoe reageert hij op situaties, is hij "hetzelfde" als zijn broertje ect.
Het moment dat je merkt dat je kind er zelf last van heeft, was bij ons ook het moment dat we dachten: hier moeten we wat mee. Lastig hè.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door vogeltje »

Wij zijn met Mette bij een homeopaat geweest, ze nam bijna 2 uur de tijd om vanalles over Mette te vragen, oa slaappatroon, eten, gedrag, karakter, warmte, kou, etc. Aan de hand van mijn antwoorden kwam er een homeopathisch middel uit en het werkt! Mette valt gelijk in slaap, is in de nacht rustiger en slaapt door. Hiervoor waren we uren bezig met haar. Eerst zelf vanalles geprobeerd, toen een homeopaat gezocht die ons aansprak. Het word vergoed door de zorgverzekeraar.
wennetje

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door wennetje »

Homeopaat kan zeker iets toevoegen! Wilde ik ook al voorstellen.
Hier werkt een plingel plangel muziekje al jaren. Als Joris in de nacht wakker wordt dan loop ik ook niet weg zonder weer het muziekje aan te zetten. Maar Joris is een muziekkind, ligt daar intens naar te luisteren en valt dan makkelijk in slaap. Zelfde muziek gaat ook mee als we op vakantie gaan.
@ri

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door @ri »

Nancy schreef:ik weet dat er een hoop tegenstanders zijn, maar hier was (en is) het wel de oplossing om urenlang moe, maar wel wakker en woelen (en 's ochtends niet uitgerust zijn) te voorkomen: melatonine in een lage dosering.

Eventueel in overleg met je huisarts als je zelf nog twijfelt.

Hier is het echt een uitkomst. De dagen zonder wordt er beduidend later geslapen. Ook niet altijd een probleem. Maar zeker als iedereen 's ochtends op tijd de deur uit moet, is het wel fijner als er wat vroeger, en dus langer geslapen wordt. Te vaak achter elkaar te laat en te kort slapen breekt op den duur op.
Ik wacht met smart op de dag dat ze 2 wordt, en dan naar de huisarts voor melatonine. Heb al zoveel geprobeerd, niets werkt. Vannacht was ze weer klaarwakker om 4 uur, tegen half 6 sliep ze pas weer in. En na een kwartier ging onze wekker.. Zou zo graag melatonine willen proberen!!
edevries

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door edevries »

Hier ook herkenning.
Slapen blijft een probleem.
Wij hebben ook het om 19:00 of 20:00 naar bed gaan helemaal losgelaten.
We doen wel altijd een slaap ritueel want we hebben gemerkt dat S daar rustig van wordt.
Soms lukt het om snel in slaap te vallen maar meestal duurt het meer dan een uur.
Als het te lang kan duurt gaat een van ons met hem in ons bed liggen.
Dan slaapt ie meestal wel na ongeveer 30-45 min, maar zelf val je dan vaak ook in slaap dat is meestal erg onhandig als je nog allerlei dingen moet doen. Daarna leggen we hem in zijn eigen bed en slaapt ie redelijk door.
Mijn man gaat ook wel eens naast zijn bed liggen met een kussen, en dan slaapt hij ook na ongeveer 45 min.

Standaard wordt S nog in de nacht wakker. We halen hem dan naar ons bed, en dan slaapt ie wel of niet door.
Gebeurt heel vaak meneertje net in slaap valt, en onze wekker al gaat.
Echte tips of oplossingen heb ik niet.
Het gaat wel in periodes dat het net iets beter gaat, en soms weer totaal niet.
Ik denk dat hij er op den duur over heen groeit.
Ik ben zelf absoluut geen voorstander van medicatie of supplementen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Emmy »

Mijn jongste heeft ook altijd slecht geslapen, ik denk dat hij ruim drie was toen het opeens over was.
Mij is door de kinderarts verteld dat het eigenlijk heel normaal is dat kinderen tot 4 jaar nog niet doorslapen. Ik vind melatonine dan ook heel erg uit den boze bij jonge kinderen. Wat wel belangrijk is, is consequent zijn want dat geeft rust. Zo mocht onze zoon als hij s'nachts wakker was, gewoon zijn gang gaan maar wel in zijn eigen kamer. Hij mocht nooit bij ons in bed slapen maar hij mocht wel in zijn eigen bed bijv. gaan spelen. Deze duidelijke regels waren in het begin vrij moeilijk te hanteren maar later gaf het hem en mij rust. Er waren nachten bij dat ik aan zijn kamertje zag dat hij wakker was geweest maar ik hem dus niet gehoord had.... :oops:
Nu is hij bijna 5 en heeft hij nog wel eens de neiging om s'avonds een paar keer uit bed te komen ("ik moet plassen", "ik moet nog een keer plassen", en "ik denk dat er nog een paar druppeltjes uit moeten..." :mrgreen: ) maar ik reageer nauwelijks, ga verder met mijn ding wat ik aan het doen ben. En geen reactie van je moeder is erg saai, dus dan gaat hij maar lekker met zijn knuffels spelen in bed.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Hemmie »

Mijn ervaring is ook dat het vanzelf overgaat. Marrit was vanaf de geboorte een slechte slaper. Inslapen was drama, kostte enorm veel tijd en moeite. Vanaf 1,5 ging dat opeens de meesta avondenbest aardig. Wel werd ze toen nog tig keer per nacht wakker, soms elk uur, soms niet meer in slaap te krijgen. Dat werd langzaamm minder, en met 2,5 sliep ze opeens mestal door.
Ze is nu 4, en als we eens bij elkaar slapen, merken we dat ze nog steeds slecht slaapt. Inslapen kost veel tijd, en ze slaapt vaak onrustig, praat ook in haar slaap. Maar normaal gesproken merken we daar weinig van, ze wordt maar af en toe's nachts wakker.

Neemt niet weg dat het heel zwaar is als je er middenin zit!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Nancy »

Emmy schreef: Mij is door de kinderarts verteld dat het eigenlijk heel normaal is dat kinderen tot 4 jaar nog niet doorslapen. Ik vind melatonine dan ook heel erg uit den boze bij jonge kinderen.
Ik vind het wel uitmaken wat het probleem is. Niet doorslapen is iets heel anders dan moeite met inslapen. Als alleen het inslapen heel veel moeite kost, en op den duur ook voor problemen zorgt (oververmoeid), dan kan melatonine een oplossing zijn. Geen tovermiddel dat zomaar zonder nadenken door iedereen uitgeprobeerd moet worden. Maar wel iets dat bij een inslaapprobleem in overweging genomen kan worden. En ja, bij ons is het wel een beetje een wondermiddeltje. Echter wel een wondermiddeltje dat alleen werkt als een kind moe is. Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Miranda »

Hier ook een kind (Danique) met een slaapprobleem. Alleen bij haar was het wel gerelateerd aan de operatie in februari. Danique is nooit een goede slaper geweest maar na de operatie was het wel heel heftig. Wij zijn ook naar ene homeopaat gegaan, ik was er wel wat sceptisch over, maar ik ben overstag! Sinds we daar 2x zijn geweest slaapt Danique weer zonder al te grote problemen! Was ze voorheen hele avonden + halve nacht wakker, nu slaapt ze gewoon het klokje rond. Oké, ze wordt echt nog wel eens wakker, belandt ook nog wel eens bij ons in bed, maar dat is zo minimaal vergeleken bij hoe het was dat ik hier prima mee kan leven.
Danique verandert sowieso steeds meer: was altijd snel driftig en ongedurig, dat wordt nu ook minder.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Emmy »

Nancy schreef:
Emmy schreef: Mij is door de kinderarts verteld dat het eigenlijk heel normaal is dat kinderen tot 4 jaar nog niet doorslapen. Ik vind melatonine dan ook heel erg uit den boze bij jonge kinderen.
Ik vind het wel uitmaken wat het probleem is. Niet doorslapen is iets heel anders dan moeite met inslapen. Als alleen het inslapen heel veel moeite kost, en op den duur ook voor problemen zorgt (oververmoeid), dan kan melatonine een oplossing zijn. Geen tovermiddel dat zomaar zonder nadenken door iedereen uitgeprobeerd moet worden. Maar wel iets dat bij een inslaapprobleem in overweging genomen kan worden. En ja, bij ons is het wel een beetje een wondermiddeltje. Echter wel een wondermiddeltje dat alleen werkt als een kind moe is. Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.
Tja, ieder zijn mening. Ik heb ooit de in-en doorslaapproblemen van mijn jongste met mijn kinderarts besproken en hij gaf duidelijk aan dat veel kinderen met deze problemen soms ook moeten "leren" slapen dmv een langdurige consequente aanpak van de ouders. Dus niet 2 weken dit proberen en dan 3 weken dat. Maar in termen van maanden denken/handelen. Daarnaast speelt acceptatie van de ouders ook een grote rol. Accepteer dat een kind slecht slaapt tot het 4e levensjaar. Verder gaf hij ook aan dat kinderen vaak oververmoeid zijn/raken (mede ook door de hoeveelheid prikkels die het leven van tegenwoordig met zich meebrengt, school,nso,creche,oppas, de vele uitjes in het weekend, enz.), ook door het slechte inslapen wat ook weer tot overprikkeling leidt waardoor er nog slechter ingeslapen wordt. Een vicieuze cirkel dus.
Melatonine vond hij zeker geen oplossing en ik ben het met hem eens.
Ik had nooit gedacht dat mijn jongste ooit normaal zou gaan zou slapen, maar ik ben blij dat ik nooit melatonine gegeven heb ook al heeft hij nog steeds af en toe moeite met inslapen. En ja, hij is af en toe chaggerijnig en vermoeid maar ik vraag me af wie hier meer last van heeft, hij of ik...Ook dat is iets waar we goed naar moeten kijken, voor wie is het nou het grootste probleem, voor de ouder of voor het kind?
Gebruikersavatar
lineke
J&J SANTORINI
Berichten: 2854
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:37 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door lineke »

Ik heb zelf als kind ook nachtenlang, urenlang wakker gelegen... vreselijk!
Ik weet nog hoe het voelt om bekaf te zijn, maar niet in slaap te kunnen vallen.
Hadden mijn ouders maar geweten van melatonine, wat had dat gescheeld.
Saskia kan ook moeilijk in slaap vallen, dat ze om 10 uur nog wakker is is eerder regel dan uitzondering.
In overleg met de huisarts heeft ze vorig jaar zomer een hoge dosering gekregen voor 2x15 dagen.
Wat was het heerlijk! Ze sliep opeens een half uur nadat ze naar bed was gegaan!
Ze was overdag ook snel een stuk minder moe en geïrriteerd.
Inmiddels krijgt ze van ons de lage dosering (drogist). We zoeken naar een goede weg, willen het liefst niet dagelijks melatonine geven. Hebben in de vakantie een aantal weken niks gegeven. Maar nu is ze weer MOEMOEMOE! Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij, maar het zou fijn zijn als ze fris en fruitig aan haar dag begint en doorkomt.
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door kaatje71 »

Nancy schreef:
Emmy schreef: Mij is door de kinderarts verteld dat het eigenlijk heel normaal is dat kinderen tot 4 jaar nog niet doorslapen. Ik vind melatonine dan ook heel erg uit den boze bij jonge kinderen.
Ik vind het wel uitmaken wat het probleem is. Niet doorslapen is iets heel anders dan moeite met inslapen. Als alleen het inslapen heel veel moeite kost, en op den duur ook voor problemen zorgt (oververmoeid), dan kan melatonine een oplossing zijn. Geen tovermiddel dat zomaar zonder nadenken door iedereen uitgeprobeerd moet worden. Maar wel iets dat bij een inslaapprobleem in overweging genomen kan worden. En ja, bij ons is het wel een beetje een wondermiddeltje. Echter wel een wondermiddeltje dat alleen werkt als een kind moe is. Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.
mij werd het juist aangeraden door de kinderarts. En ook met de boodschap dat als een melatonine tekort het probleem niet is, het ook niets doet en je niet meer hoeft te geven.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Emmy »

kaatje71 schreef:
Nancy schreef:
Emmy schreef: Mij is door de kinderarts verteld dat het eigenlijk heel normaal is dat kinderen tot 4 jaar nog niet doorslapen. Ik vind melatonine dan ook heel erg uit den boze bij jonge kinderen.
Ik vind het wel uitmaken wat het probleem is. Niet doorslapen is iets heel anders dan moeite met inslapen. Als alleen het inslapen heel veel moeite kost, en op den duur ook voor problemen zorgt (oververmoeid), dan kan melatonine een oplossing zijn. Geen tovermiddel dat zomaar zonder nadenken door iedereen uitgeprobeerd moet worden. Maar wel iets dat bij een inslaapprobleem in overweging genomen kan worden. En ja, bij ons is het wel een beetje een wondermiddeltje. Echter wel een wondermiddeltje dat alleen werkt als een kind moe is. Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.
mij werd het juist aangeraden door de kinderarts. En ook met de boodschap dat als een melatonine tekort het probleem niet is, het ook niets doet en je niet meer hoeft te geven.
Bijzonder hè, die verschillende meningen van artsen.
LiesbethN

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door LiesbethN »

Ik ben erg sceptisch geworden sinds het lezen van een topic op een ander forum en daarbij komend speurwerk op internet.
Het is niet zo onschuldig dat het lijkt. Het kan de hormoonhuishouding verstoren. Het kan de natuurlijke aanmaak van melatonine afremmen wat natuurlijk juist de basis vormt voor een goede nachtrust.
Ik begreep dat het in België vele malen minder wordt voorgeschreven dan hier in NL vanwege de 'gevaren'.
Dat het helpt is een feit, heb het hier meerdere keren gebruikt voor mn meiden. Het zorgt hier wel voor goed inslapen, maar ze worden vrijwel altijd wel midden in de nacht wakker om vervolgens alsnog een paar uur niet te in slaap te kunnen komen.
Ik ben er ook van overtuigd dat heel veel mensen er echt wel veel baat bij hebben en het daadwerkelijk nodig hebben. Maar er zijn ook heel veel gevallen waarin er te snel naar wordt gegrepen en het idd zoals Emmy zegt een kwestie van acceptatie is. Niet makkelijk, soms zelfs slopend, maar zolang het duurt maken we er hier maar het beste van.
mama van b en c

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door mama van b en c »

Omdat het slechte slapen bij haar in direct verband staat met wat er overdag gebeurt, vraag ik me af, hoe is C. overdag?Watvoor dingen doet hij, hoe reageert hij op situaties, is hij "hetzelfde" als zijn broertje ect.
Ik kan niet linken aan wat we overdag doen. hij speelt lief. Met zijn broer, dan is het meestal ondeugend doen of alleen kan hij heerlijk uren spelen. Hij heeft weing driftbuien en neemt dingen snel aan als ik bijvoorbeeld een compromis maak of een alternatief aanbied. wij gaan ook zelden dagjes weg en ik heb tot nu toe verlof gehad dus ook geen onrustig leventje voor hem.

homeopaat zijn we al eens ooit geweest. Dat heeft toen wel geholpen in de zin van dat hij makkelijk weer in sliep maar niet dat hij beter dorsliep. misschien moet ik daar nog eens heen gaan.

ik vind inderdaad ook dat het vaak een probleem is voor ouders, ik vind het geen probleem en kan prima tegen de gebroken nachten. hij maakt ook geen stampij,dat scheelt ook. Ik merk gewoon dat hij zich 's avonds in de weg ligt. hij ligt maar te draaien en te woelen.

spelen heb ik gister geprobeerd maar dat deed hem ook niet echt veel.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door kaatje71 »

Emmy schreef: Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.


dit is eigenlijk ons probleem; Meike is duidelijk wèl moe, ze geeft iig al die signalen af ( en anders haal ik haar ook uit bed of breng ik haar nog niet naar bed) en tòch slaapt ze slecht. Misschien dat de kinderarts bij ons daarom wel heeft geadviseerd om melatonine te proberen?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door Emmy »

kaatje71 schreef:
Emmy schreef: Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.


dit is eigenlijk ons probleem; Meike is duidelijk wèl moe, ze geeft iig al die signalen af ( en anders haal ik haar ook uit bed of breng ik haar nog niet naar bed) en tòch slaapt ze slecht. Misschien dat de kinderarts bij ons daarom wel heeft geadviseerd om melatonine te proberen?
Hé, dit quootje bovenaan heb nooit gezegd, hoor.... :wink:
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14176
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door jikke »

kaatje71 schreef:
Emmy schreef: Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.


dit is eigenlijk ons probleem; Meike is duidelijk wèl moe, ze geeft iig al die signalen af ( en anders haal ik haar ook uit bed of breng ik haar nog niet naar bed) en tòch slaapt ze slecht. Misschien dat de kinderarts bij ons daarom wel heeft geadviseerd om melatonine te proberen?
wat wij bij femke ook nog hadden gedaan is het hele kamertje gestript van versiersels etc. Alleen een knuffel en de gordijntjes verders niet gezellig. En eerder naar bed voor dat de signalen van moeheid begonnen. Dan was ze namelijk te moe om te slapen. Eerder naar bed hielp inderdaad (iets)
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
AnjaR

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door AnjaR »

N1els heeft hier ook wel wat problemen met inslapen. Vooral nu bijv. het nieuwe schooljaar weer begonnen is. Spanning en wennen aan het nieuwe ritme zorgen er dan weer voor dat hij slecht slaapt.

We moeten bij hem daarom goed kijken dat we hem niet te vroeg in bed leggen. Om half negen in bed kan betekenen dat hij tot half elf wakker ligt, terwijl hij om kwart voor negen bijvoorbeeld binnen vijf minuten slaapt. Ik houd hem daarom 's avonds in de gaten wanneer hij moe begint te worden en dan, hup naar bed. Voor mij lastig omdat ik nogal van de vaste tijden ben, maar voor hem werkt dat dus niet.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: C. kan niet slapen.... al maanden niet...

Bericht door kaatje71 »

Emmy schreef:
kaatje71 schreef:
Emmy schreef: Is een kind niet moe, dan zal het ook niet in slaap vallen van melatonine.


dit is eigenlijk ons probleem; Meike is duidelijk wèl moe, ze geeft iig al die signalen af ( en anders haal ik haar ook uit bed of breng ik haar nog niet naar bed) en tòch slaapt ze slecht. Misschien dat de kinderarts bij ons daarom wel heeft geadviseerd om melatonine te proberen?
Hé, dit quootje bovenaan heb nooit gezegd, hoor.... :wink:
hé ja, hoe heb ik dat nou weer lekker handig geknipt- niet dus. :roll:
Sorry Emmy. :wink:
Ik zou best politicus kunnen worden op deze manier denk ik :mrgreen:
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Plaats reactie