borstvoeding en een dag weg zonder mama

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door mama van b en c »

Hoe doe je dat?

Ik moet het weekend werken maar het wordt mooi weer. Ik denk dat manlief dan wel graag weg wil met de kinderen. Als er een koelkast en stroom is, is dat natuurlijk geen probleem, maar als hij wil gaan zwemmen, naar de duinen, speeltuin of een pretpark?

Volgens mij is dat gewoon geen optie, maar misschien hebben jullie tips?
(voordat ik weer in een discussie met hem beland :roll: )
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door mamaSterre&Sep »

Heel veel koelelementen? Melk bevroren meenemen voor later op de dag?
Maar hoe gaat hij het opwarmen?
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
mama van b en c

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door mama van b en c »

Ja precies.... en het wordt 30 graden he...
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door kaatje71 »

met veel koelelementen meenemen en een half uurtje (of wat voor tijd je nodig hebt) buiten de koelbox voor het opwarmen?
Maar een hongerig kind zo lang laten wachten is ook zielig.
Je kan misschien iets uitkiezen waar ook een gelegenheid is om wat te eten/drinken te kopen, en vragen of je het daar mag bewaren/ opwarmen?
Wel een gedoe.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door marjolein62b »

voor 1 keer in de magnetron bij het restaurant.

of een thermoskan heet water mee en dan au bain marie.
of zou g het met het hete weer misschien ook liever iets koeler hebben.

ik zou het wel heel stoer vinden hoor.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door monika »

wat heeft papa zelf bedacht? aanhoren en OK zeggen, evt later aanvullen met tips van hier.

ik heb een medela kolf met een klein koelboxje waar 4 flesjes in passen, kan je gekolfde melk een hele werkdag in goed houden en dan nog invriezen. misschien heb je ook zoiets?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door Truus »

Oh, hier werd dat wel gedaan ja. Vlak voor het weggaan te drinken geven. En dan de rest vd voedingen in een koeltasje met elementen mee, evt. nog bevroren mm. Opwarmen idd in café of restaurant in magnetron. Lekker op pad laten gaan! En idd, als er geen magnetron in de buurt is, even een tijdje buiten de koeling, de meeste baby's drinken mm ook wel koud of lauw.

Trouwens, hoezo discussie? Als hij zorgt, beslist hij dan niet hoe of wat hij doet? Als hij het ziet zitten, wil doen, dan mag hij toch bedenken hoe of wat? Ik mengde me daar eigenlijk niet in. Als het niet blijkt te werken op zijn manier, komt hij daar snel genoeg zelf achter en dat werkt vaak beter denk ik. Kortom: loslaten. Of is er een reden dat dat niet kan?
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door Gerrie »

Mijn man had dat ook gedaan.
Nou moet ik zeggen dat Mirjam een makkelijke drinker was qua borstvoeding, koud uit de koelkast was geen probleem, dus gewoon meenemen in een koeltas met koelelementen zou kunnen werken, anders inderdaad een thermoskan heet water mee en dan de fles met melk daarmee verwarmen, of voor een keer (omdat het sneller is) de bv aanlengen met het gekookte water tot de goede warmte.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door drus »

Truus schreef:
Trouwens, hoezo discussie? Als hij zorgt, beslist hij dan niet hoe of wat hij doet? Als hij het ziet zitten, wil doen, dan mag hij toch bedenken hoe of wat? Ik mengde me daar eigenlijk niet in. Als het niet blijkt te werken op zijn manier, komt hij daar snel genoeg zelf achter en dat werkt vaak beter denk ik. Kortom: loslaten. Of is er een reden dat dat niet kan?
Dat was bij ons ook een van de punten die niet voor discussie zorgden. Mijn man deed het melkmanagement, ik leverde aan :mrgreen: Ik bemoeide me er niet mee, zelfs zo erg dat toen mijn schoonmoeder een keer kwam oppassen en ik haar moest vertellen hoe het moest: ik mijn man moest bellen :oops:

Die van mij dronken het ook koud met koud weer. Ik heb zelfs moedermelkijsjes gemaakt en die werden echt gesmuld!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door Nancy »

monika schreef:wat heeft papa zelf bedacht? aanhoren en OK zeggen, evt later aanvullen met tips van hier.
Haha, helemaal goed! Zo simpel eigenlijk, maar je moet er maar opkomen (icm hormonen, en overbezorgdheid)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door Ester »

Nancy schreef:
monika schreef:wat heeft papa zelf bedacht? aanhoren en OK zeggen, evt later aanvullen met tips van hier.
Haha, helemaal goed! Zo simpel eigenlijk, maar je moet er maar opkomen (icm hormonen, en overbezorgdheid)
ja, ik zou dat ook niet zo goed los kunnen laten.

Knap dat je man met 3 van die kleintjes op pad gaat! Dat vind ik zelf al een hele organisatie.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door kaatje71 »

drus schreef:
Dat was bij ons ook een van de punten die niet voor discussie zorgden. Mijn man deed het melkmanagement, ik leverde aan :mrgreen: Ik bemoeide me er niet mee, zelfs zo erg dat toen mijn schoonmoeder een keer kwam oppassen en ik haar moest vertellen hoe het moest: ik mijn man moest bellen :oops:
haha, hier ook hoor, dat hele opwarm en fles gebeuren is langs me heen gegaan. Dat heeft hij allemaal uitgevogeld.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door wennetje »

Maar voor je de tip meegeeft van koud laten drinken... Ik heb hier een kind van 3,5 die zijn koemelk zelf opwarmt in de magnetron, meneer heeft nooit van koud gehouden en wilde zijn moedermelk alleen maar warm, zelfs niet lauw. Dus wel eerst even uitproberen.

Maaarrree voor de moeders die beginnen over loslaten....ik zou dat zelf helemaal niet aan een partner over laten (godzijdank heb ik die dan ook niet :wink: ). Kolven was een ramp hier, heb er nog misvormde tepels van en iedere druppel moest er uitgeperst worden. Je denkt toch niet dat ik dan het risico zou willen lopen dat het weggegooid moet worden.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door monika »

mijn man behandelde gekolfde bv als vloeibaar goud. warmde steeds kleine beetjes op. ik ha ook moeite om genoeg te kolven, maar hij had het huilende kind als hij geen melk meer in de koelkast had. dus wel degelijk zijn probleem.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door Pauwtje »

Nancy schreef:
monika schreef:wat heeft papa zelf bedacht? aanhoren en OK zeggen, evt later aanvullen met tips van hier.
Haha, helemaal goed! Zo simpel eigenlijk, maar je moet er maar opkomen (icm hormonen, en overbezorgdheid)
Haha, heel herkenbaar. Maar het loslaten wordt steeds makkelijker. Bij Yanick regelde en bedacht ik alles, tot en met het vervoer en het opwarmen van het flesje. Bij Daniel was ik al iets makkelijker, ik zorgde wel dat de flesjes klaar stonden, en dacht mee over hoe het op te warmen enzo. En bij Evy zocht hij het zelf maar uit. Er stond melk in de koelkast of vriezer, en aan hem om te bedenken hoe en wat. De enige opdracht die hij meekreeg was om zo weinig mogelijk melk te verspillen (wat nogal moeilijk was met een kind dat moeilijk uitr de fles dronk).

Maar goed, ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik zou inderdaad gewoon een koeltasje met meerdere flesjes meenemen. Volgens mij is er altijd wel ergens een magnetron beschikbaar. Ik ben bij elk kind steeds makkelijker geworden met melk opwarmen in de magnetron. Het is niet goed voor de melk, maar ook niet slecht, en aangezien ze nog steeds het meeste live uit de borst dronken, kon ik me niet meer druk maken om die paar keer dat het uit de magnetron kwam. Of een thermoskan heet water meenemen en een bakje, en op die manier zelf een flessenwarmer maken (en met dit weer kan je de melk ook gewoon in de zon zetten ;))
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
mama van b en c

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door mama van b en c »

:lol: :lol: :lol:

watdenk je dat hijk zelf edacht had? koeltas met koelelementen en dan opwarmen in een magnetron.

ik dacht echt dat hij de melk gewoon zou vergeten :roll:

inderdaad hij moet het zelf maar regelen.

en hoe de flessenwarmer werkt weet ik ook pas sinds ik zelf met G. aan het oefenen ben geslagen dus voorheen liet ik het hem gewoon zelf uitvogelen...

ik geef de hormonen maar de schuld denk ik

goeie les voor de volgende keer: het komt wel goed
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door Pauwtje »

mama van b en c schreef::lol: :lol: :lol:

watdenk je dat hijk zelf edacht had? koeltas met koelelementen en dan opwarmen in een magnetron.
Haha, geniale man heb jij ;) (minstens zo geniaal als wij :mrgreen: )
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
mama van b en c

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door mama van b en c »

en vervolgens stuurt hij om 10.00 uur een sms of hij tussendoor water mag want het is zo warm en ik zou gezegd hebben dat hij pas weer om 15.30 mag drinken.... :roll:

ik heb gezegd/:"als hij honger heeft en maximaal 4 uur ertussen."

snappen julli nou waarom ik het maar moeilijk los kan laten?
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door Emmy »

Maar hij vraagt het toch netjes?? Niet te geïrriteerd doen, hoor....anders vraagt hij het misschien de volgende keer niet meer...
Ik moet het vaak ook meerdere keren uitleggen thuis, maar zegt hij dan: "Het zit zo in jouw systeem, het is zo eigen voor jou." En dat klopt, mannen kunnen soms gewoon niet logisch nadenken bij iets wat voor ons superlogisch is....En dan onthouden is blijkbaar nog moeilijker. :wink:
Niet iedereen is zo perfect als wij! :lol:
Ik vind het trouwens supergoed van hem dat hij dit doet met de kinderen, ik vind het al een hele opgave...
mama van b en c

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door mama van b en c »

dat is ook zo. Het is ook wel wat. ik popel nu ook om te smsen maar ik doe het niet. Ik zou zelf nooit daar blijven met 32gr. dus eigenlijk wil ik gewoon weten of ze thuis zijn maar ik doe het niet.

pffff

eigenlijk ben ik oo wel blij dat hij dit doet. he wat zorgen jullie toch altijd weer voor inzichten. loslaten is gewoon nog even lastig nu, tot nu toe is hij nooit alleen geweest met 3 kinderen. en dan gaat hij zwemmen... als het allemaal goed is gegaan, voet het de volgende keer vast wat beter

*laat los*
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door kaatje71 »

ik zou het zelf wel een beetje heel spannend vinden om te gaan zwemmen met 3 kinderen.
Als we nu gaan, gaat Silke de ene kant op en Meike de andere en dan ben ik blij dat we met zijn 2 en dat kunnen regelen.
Maar hoe is het gegaan? Vast goed toch?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
mama van b en c

Re: borstvoeding en een dag weg zonder mama

Bericht door mama van b en c »

ja hoor heel goed.

hij had alleen geen melk meegenomem maar wat water gegeven. vind ik ook niet zo erg voor een keertje bij 30 gr.

b. was nog gestoken door een wesp. wel zielig.

en zwemmen met 3 kinderen, tja, dan moeten ze dus bij ons blijven. als er iemand wegloop gaan we naar huis, en dat doen ze eigenlijkbest goed want ze vinden het daar veelste leuk!
Plaats reactie