taart en cupcakes gemaakt

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

taart en cupcakes gemaakt

Bericht door Miranda »

Morgen is Marit jarig, ze wordt dan eindelijk 5 jaar (zoals ze zelf zegt). Omdat ik morgen waarschijnlijk geen tijd heb laat ik nu alvast foto's van de taart en de cupcakes zien.
Ze wilde zelf voor de vriendinnetjes cupcakes, die hebben we vanmiddag samen gemaakt en dit keer zijn ze beter gelukt dan de vorige keer!
Ook de taart ging nu beter, alleen de hoeken kreeg ik niet netjes (iemand nog goede tips hiervoor?)

De taart is gevuld met een laag chocolademousse en een laag banketbakkersroom met stukjes chocolade.
Ik ben benieuwd hoe 't morgen smaakt!
Foto's zijn niet heel mooi geworden, het is erg lastig om de taart goed op de foto te krijgen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: taart en cupcakes gemaakt

Bericht door Miranda »

O ja, de taart is op verzoek van Marit zo geworden: zij wilde graag een roze met paarse taart en er moesten ook vlinders op...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: taart en cupcakes gemaakt

Bericht door Ilse501 »

Mooi, allebei! Hoe krijg je zo'n leuk bloemenrandje waaraan de vlaggetjes hangen?
Ik vind hoeken ook altijd een ramp hoor. Ik heb veel filmpjes on youtube bekeken hoe het moet. En het belangrijkste is (voor mij dan) zo min mogelijk trekken aan de marsepein of de fondant en steeds hele kleine stukjes glad maken. Dan lukken meestal 3 van de 4 hoeken ;-)
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: taart en cupcakes gemaakt

Bericht door Miranda »

Ilse501 schreef:Mooi, allebei! Hoe krijg je zo'n leuk bloemenrandje waaraan de vlaggetjes hangen?
Ik vind hoeken ook altijd een ramp hoor. Ik heb veel filmpjes on youtube bekeken hoe het moet. En het belangrijkste is (voor mij dan) zo min mogelijk trekken aan de marsepein of de fondant en steeds hele kleine stukjes glad maken. Dan lukken meestal 3 van de 4 hoeken ;-)
Die bloemenrand heb ik gemaakt met een siliconenmal die ik bij de taartenshop heb gekocht.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: taart en cupcakes gemaakt

Bericht door Ilse501 »

Miranda schreef:
Ilse501 schreef:Mooi, allebei! Hoe krijg je zo'n leuk bloemenrandje waaraan de vlaggetjes hangen?
Ik vind hoeken ook altijd een ramp hoor. Ik heb veel filmpjes on youtube bekeken hoe het moet. En het belangrijkste is (voor mij dan) zo min mogelijk trekken aan de marsepein of de fondant en steeds hele kleine stukjes glad maken. Dan lukken meestal 3 van de 4 hoeken ;-)
Die bloemenrand heb ik gemaakt met een siliconenmal die ik bij de taartenshop heb gekocht.
die is leuk!!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: taart en cupcakes gemaakt

Bericht door muppet »

leuk zeg! Met een vierkante taart werk ik vanuit de hoeken, zodat de plooien naar het midden uitkomen. Daar heb ik dan de ruimte om ze glad te maken. En dan niet de hele hoek meteen naar beneden, maar eerst een klein stukje, dat de hele taart rond (zeg 2 cm onder de rand) en dan weer een stukje van de hoeken. Weer 2 cm naar beneden de hele taart rond. Totdat je helemaal beneden aangekomen bent.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: taart en cupcakes gemaakt

Bericht door Miranda »

muppet schreef:leuk zeg! Met een vierkante taart werk ik vanuit de hoeken, zodat de plooien naar het midden uitkomen. Daar heb ik dan de ruimte om ze glad te maken. En dan niet de hele hoek meteen naar beneden, maar eerst een klein stukje, dat de hele taart rond (zeg 2 cm onder de rand) en dan weer een stukje van de hoeken. Weer 2 cm naar beneden de hele taart rond. Totdat je helemaal beneden aangekomen bent.
Dank je wel voor de tip. Een volgende keer zal ik het zo proberen, kijken hoe het dan gaat.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie