Broekplassen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Broekplassen

Bericht door ailay »

Ik zit echt met de handen in het haar.

Onze middelste is (was) al meer dan een jaar zindelijk. Eigenlijk nooit ongelukjes gehad, ze ging uit zichzelf naar de wc, geen enkel probleem gehad dus. Maar sinds een maand of 3, misschien 4, is het een drama. Ze plast continue in haar broek. Gistermorgen was ze nog geen uur uit bed of de eerste natte broek was alweer een feit.

Niets van wat we doen lijkt enig effect te hebben. We hebben het genegeerd, haar in een natte broek laten lopen, boos worden, er met haar over gepraat, iedere dag een vast moment gepakt waar ze even alleen alle aandacht kreeg van 1 van ons. Het maakt allemaal niets uit. Ze blijft het doen en ik weet ondertussen niet meer wat we moeten doen om er voor te zorgen dat ze hiermee ophoudt. Haar consequent op de wc zetten, helpt wel wat, maar het is zo'n enorm drama iedere keer. :roll: Ik word er echt chagrijnig van.
Het is niet ook alsof ze het niet kan, want met een dagje weg, kan ze het ook prima.

Hebben jullie nog tips of truukjes?
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14174
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Broekplassen

Bericht door jikke »

geen idee hoe oud ze is maar terug naar een luier? als ze dat niet wilt ook prima maar dan geen natte broeken meer.
Dit kan natuurlijk alleen als je het idee hebt dat ze het ' expres' doet. Is een blaasontsteking uitgesloten?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Broekplassen

Bericht door Dorien »

Hoe oud is ze?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Broekplassen

Bericht door ailay »

Ze is in mei 3 geworden.

Jikke, ik geloof niet dat het een blaasontsteking is. Als we een dagje weg zijn, gaat het prima. Dat doet mij denken dat het een aandachtsprobleem is. En ik snap best dat het voor haar even wennen is nu ze niet meer de jongste is, maar ik kan haar niet iedere seconde van de dag aandacht geven.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Broekplassen

Bericht door marije1977 »

Neline heeft dat ook bij vlagen. Dan plast ze ineens weer regelmatig in haar broek of heeft ze ongelukjes. Hier is de oplossing om dan echt flink boos te worden, dan is het weer een tijd over. De laatste keer heeft ze zelfs in haar broek gepoept, dat heeft ze niet meer gedaan sinds ze twee jaar geleden zindelijk is geworden. Ik ben toen heel boos geworden en heb gezegd dat kindjes in groep 2 dat echt niet meer doen (ik weet heus wel dat dat niet zo is) en nu is het weer over. Ik ben benieuwd voor hoelang. Gelukkig worden de periodes er tussen steeds langer.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Broekplassen

Bericht door TinekedH »

Herkenbaar... hier had Anna het tot 5 weken geleden. Heel irritant, belonen hielp niet, boos worden hielp niet, er boven op zitten hielp niet... soms wel 3 keer per dag.... nu is het weer over! (zo goed als).

Eigenlijk vanaf het moment dat we er niet te veel meer bovenop zaten en dat ze een wat rustiger programma had. Goede tips heb ik dus niet voor je... blaasontsteking kan je wel zonder al te veel moeite uit sluiten door even plasje te laten controleren, kinderen schijnen daar echt niets van te hoeven merken lichamelijk. Pas van een urineweginfectie krijgen ze vaak koorts of andere klachten.
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6306
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Broekplassen

Bericht door drus »

Ik zou als eerste blaasontsteking laten uitsluiten, kleine moeite en bij ons is het eigenlijk altijd de reden dat er weer ongelukjes gebeuren, zeker als het zo vaak en kleine beetjes zijn.

Verder zou ik er niet teveel aandacht aan besteden en gewoon een emmer neerzetten voor de vuile was en een stapel onderbroeken voor de schone was en haar ernaar verwijzen. Als het een aandachtsprobleem is, helpt het misschien ook om op andere momenten aandacht in te bouwen en daar en passant plassen bij te doen,
Iets in het kader van
"ga jij even plassen, pak ik alvast het voorleesboek"

Sterkte ermee!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: Broekplassen

Bericht door AstridJordi »

Hier begon Isa ook weer in haar broek te plassen toen Robin werd geboren. Het had bij Isa echt met aandachtstekort te maken.
Ze moest alleen naar de wc, ik kon dan niet mee, want ik was dan aan het voeden. En toen is het wat begonnen. Later ging ik wel proberen
om meer weer met haar mee te gaan en haar positieve aandacht te geven. Het heeft zich toen alsnog weer vanzelf weer opgelost.
De laatste tijd gaat het ook wel weer eens mis. Dan is ze gewoon te lui of te druk aan het spelen om naar de wc te gaan.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Chabeli

Re: Broekplassen

Bericht door Chabeli »

Herkenbaar. Tomas was met 2 jaar en 9 maanden zindelijk, maar een paar maanden terug begon hij ineens weer regelmatig in zijn broek te plassen. Tegelijk gaf hij ook aan niet meer naar school te willen, want hij wilde geen grote jongen zijn maar nog kind blijven. Ik denk dat het bij hem dus te maken heeft met dat hij toch een druk voelt bij het groter worden, terwijl zijn zusje nog alle aandacht krijgt.

Hier werkte boos worden averechts. Wat hier het beste werkt is er een spel van maken (hij is nogal competitief en gek van racen door Cars; hierdoor konden wij het zo verpakken dat hij moest racen naar de wc om te winnen van het plasje) en er zo luchtig mogelijk over doen, maar wel steeds herinneren aan naar de wc gaan.

Volgens mij is het trouwens redelijk normaal dat zindelijke kindjes periodes van terugval hebben, hoe vervelend ook.
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Broekplassen

Bericht door ailay »

Ik zal voor de zekerheid morgen even naar de huisarts om een blaasontsteking uit te sluiten. Dat is inderdaad wel verstandig om te doen.

Ik ben er eigenlijk op tegen om haar weer een luier om te doen. Ze is 3, al meer dan een jaar zindelijk en zo maak ik het haar wel heel erg gemakkelijk om niet naar de wc te gaan. Maar misschien moet ik dat toch maar doen. Ze wil erg graag een grote meid zijn, want dan mag ze naar school. Luiers horen niet bij groot zijn in haar beleving en al helemaal niet nu er een babybroertje bij is die luiers om heeft. Misschien dat een dergelijke aanpak werkt.
Bijkomend voordeel is dan ook dat ik niet meer zo veel extra was heb.
wennetje

Re: Broekplassen

Bericht door wennetje »

...en dat de aandacht er even volledig af is. Dus idd, ik zou gewoon een luier om doen.
Plaats reactie