ojee de bv is op... wat nu?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door mama van b en c »

Gisteren heb ik een bruiloft gehad en dat was een behoorlijke aanslag op mijn vriezer voorraad melk. Ik kolf veel minder dan G. drinkt en ik heb nog maar 80cc inde vriezer. Ik kolf al elke avond een keer extra om die tekorten aan te vullen maar ik kan het niet bijhouden. Ik moet er dus aangeloven, hij zal kv moeten drinken :(

Bij B. had ik dit ook maar die dronk pepti ivm allergie. C. ook maar die was ook ouder (ik geloof 11 maanden)

Wat moet ik nu als vervanger geven. Er is nu geen sprake van een allergie maar ik denk toch aan hypo allergeen. (ivm risico op) Of kan ik ook gewoon standaar opvolgmelk geven?

Heb ik al gezegd dat ik baal??? :-x
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door marjolein62b »

ik snap dat je baalt.

Moet het perse melk zijn wat hij als alternatief krijgt ?
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
mama van b en c

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door mama van b en c »

wat kan ik anders geven dan?
Ilse

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door Ilse »

Kun je niet proberen 's ochtends extra te kolven? Ik merk(te) dat ik dan veel meer kom kolven dan 's avonds. Verder heb ik geen idee welke kv je het best kunt gebruiken, ben daar niet bekend mee.
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door marjolein62b »

water

kwark
yoghurt
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door mamaSterre&Sep »

Ilse schreef:Kun je niet proberen 's ochtends extra te kolven? Ik merk(te) dat ik dan veel meer kom kolven dan 's avonds. Verder heb ik geen idee welke kv je het best kunt gebruiken, ben daar niet bekend mee.
Bij S terre moest ik ook melk 'sprokkelen' ik kolfde iedere ochtend tijdens de ochtendvoeding 1 kant terwijl ze de andere kant dronk. Dan had ik echt veel meer!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door Miranda »

Als ik 's morgens ging kolven was mijn opbrengst beduidend meer dan met 's avonds kolven. Is dat voor jou geen optie? Ik ben er wel eens speciaal eerder voor opgestaan zodat ik voordat Danique wakker werd al 1 borst leeggekolfd had. Danique dronk dan de andere borst leeg en als toetje nog de borst die ik al had gekolfd.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door Mireille »

marjolein62b schreef:water

kwark
yoghurt
Met 8 maanden al kwark en yoghurt als er risico is op een allergie?
Zelfs zonder allergierisico vind ik dat wel heel vroeg. Ligt dat aan mij?

Je kunt idd gewoon water geven, of afgekoelde (kruiden)thee. Mijn dames waren gek op rooibosthee.
Aangelengde vruchtensappen kunnen ook wel, afhankelijk van welk fruit hij al krijgt.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door drus »

mamaSterre&Sep schreef:
Ilse schreef:Kun je niet proberen 's ochtends extra te kolven? Ik merk(te) dat ik dan veel meer kom kolven dan 's avonds. Verder heb ik geen idee welke kv je het best kunt gebruiken, ben daar niet bekend mee.
Bij S terre moest ik ook melk 'sprokkelen' ik kolfde iedere ochtend tijdens de ochtendvoeding 1 kant terwijl ze de andere kant dronk. Dan had ik echt veel meer!
Dat was ook mijn ervaring, ik deed dat 7 dagen in de week voor 3 a 4 dagen werken en kon daardoor heel veel sparen....
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door Ana »

ik heb de voedselintroductielijst van Kleintjes nog op de koelkast hangen, en daar staat dat yoghurt vanaf 7-9 maanden mag. Hij houdt toch juist erg rekening met het voorkomen van allergieen?

Kruidenthee en verdund vruchtensap staat er vanaf 9 maanden.
maar er is (naast donormoedermelk) ook de optie 'melk van een ander zoogdier', dat hoeft dan geen koe te zijn, is dan bijv. geitenmelk een mogelijkheid? Ik heb daar verder geen verstand van hoor.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door Pauwtje »

Ben ik de enige die denkt bij een kind van bijna 8 maanden, geef gewoon lekker af en toe een flesje kv bij? Het is toch geen vergif? G krijgt ws al wel bijvoeding, dus het gaat al niet meer om uitsluitend borstvoeding. Yoghurt kregen mijn kinderen al na het gewone eten als toetje. Andere dingen dronken ze op die leeftijd niet. Ik heb altijd mijn best gedaan om zoveel mogelijk te kolven, maar juist het idee dat er ook af en toe een flesje kv achter de hand was, maake dat ik niet gek werd van de stress om de cc'tjes en dat ik heel lang bv kon\kan geven.

Ik zou in jou geval kiezen voor de hypo allergene variant.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door Chantal »

nee hoor, je bent niet de enige.
nu hij 6 maanden volledig bv heeft gehad, en nu toch al andere dingen te eten krijgt, maar het in mijn ogen niet zoveel uit wat hij drinkt. of dat nou dunne diksap, thee of kv is.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
mama van b en c

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door mama van b en c »

Joghurt geef ik liever nog niet ivm de kans op allergiën

Sap ook niet, daar vind ik hem te klein voor, water en thee kan dat een melk voeding vervangen, meestal drinkt hij juist in de avond veel melk.

Ik neem morgen maar vast een pak hypo allergene mee, dan heb ik dat vast achter de hand
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door Hemmie »

Mijn kinderen hebben nooit een druppel kv gehad, maar ik zie ook niet helemaal waarom dat minder goed zou zijn dan kv. Water e.d. lijkt me geen voeding, dat zou kunnen als hij ook al veel vaste voeding eet. Ik denk dat de tip om s morgens te kolven een goede is, en andersmaar een flesje kv. Het is helaas dan niet anders,jammer, maar op deze leeftijd ook geen drama lijkt me.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
@ri

Re: ojee de bv is op... wat nu?

Bericht door @ri »

Pauwtje schreef:Ben ik de enige die denkt bij een kind van bijna 8 maanden, geef gewoon lekker af en toe een flesje kv bij? Het is toch geen vergif? G krijgt ws al wel bijvoeding, dus het gaat al niet meer om uitsluitend borstvoeding. Yoghurt kregen mijn kinderen al na het gewone eten als toetje. Andere dingen dronken ze op die leeftijd niet. Ik heb altijd mijn best gedaan om zoveel mogelijk te kolven, maar juist het idee dat er ook af en toe een flesje kv achter de hand was, maake dat ik niet gek werd van de stress om de cc'tjes en dat ik heel lang bv kon\kan geven.

Ik zou in jou geval kiezen voor de hypo allergene variant.
Precies wat ik dacht.
Plaats reactie