nog 2 vraagjes

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

nog 2 vraagjes

Bericht door muppet »

- de bruidstaart die ik mag maken, is voor op een vrijdag. Ze gaan hem rond 1 uur aansnijden. Kan ik dan al woensdag vullen? Zodat ik donderdag op mijn gemak kan bekleden en decoreren, want die bloemen kosten wel wat tijd. Ik kan hem gewoon in de koelkast zetten. Of ik donderdag vullen beter?

- werken tappits een beetje makkelijk? Ik werk momenteel veel met marsefond, maar doe er liever geen tylose doorheen. Ik heb een aantal clikstix en die vind ik heel fijn, maar die hebben ze niet met cijfers.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nog 2 vraagjes

Bericht door Chantal »

clic sticks zijn erook met cijfers hoor! alleen wel een beetje funky lettertype. weet niet of dat bij de letters past. die heb ik in ieder geval, werkt super :)

de bloemen kun je van tevoren maken, zou ik lekker nu al mee beginnen hoor! hoef je ze die donderdag alleen maar op te plakken.
ook van tevoren de blauwe marsepein maken. als je dat op die donderdag doet, is het wat slapper om mee te werken.
zeker omdat het voor een grote groep mensen is zou ik op donderdag vullen en bekleden. zou geen risico nemen...
kapsels bak ik ook van tevoren om ze daarna in te vriezen. haal ze woensdagavond uit de vriezer en donderdagochtend kun je gelijk beginnen.

met wat ga je vullen?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: nog 2 vraagjes

Bericht door muppet »

dank je, ik heb Marc laten zoeken en heb idd goede gevonden, letters en cijfers in hetzelfde lettertype.

vulling is nogavuling/bonbonblocvulling/lemon curd, met slagroom dus. Kapsel maak ik in de loop van deze week denk ik, die kunnen bij mijn vader in de vriezer. Bloemen doe ik ook in de loop van deze week, daar heb ik er nogal veel van nodig... Marsepein woensdag kleuren had ik niet bedacht, maar is idd wel slim. Ik maak de onderste taart wit, dus moet ook marsefond maken, ook voor het blauw trouwens. Ik heb voor donderdag een vriendin gevraagd om te komen, zodat die lekker met Eline kan spelen en 's middags met Anouk en voor drinken enzo kan zorgen. Dan heb ik verder mijn handen vrij en heb ik heel de dag. Als Eline slaapt, wil ze ws ook wel helpen, dus het komt wel goed zo.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nog 2 vraagjes

Bericht door Chantal »

handig idd als iemand de meiden bezighoud!
heb ik 2 weken geleden ook gedaan hoor, jeroen met de groters naar nemo gestuurd, en mark heb ik tijdens zijn wakkere tijdje aan mijn zusje meegegeven :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie