vraag over pukkeltjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelies

vraag over pukkeltjes

Bericht door annelies »

Mijn meisje heeft sinds een dag of 2 op haar hoofdje (tussen de haartjes) een heleboel kleine witte bultjes, lijkt gevuld met wat pus.
Haar hoofdhuidje is ook best rood (alleen onder het haar).

Nu zat ik me af te vragen wat dat is, het lijkt me geen berg (geen schilfers te zien). Op de rest van haar lichaampje heeft ze dit niet.
Ik was haar haartjes niet met zeep oid, gewoon afspoelen als ze in bad/douche gaat met badolie, verder niks. Ze heeft ook geen mutsjes op (teveel haar, veel te warm).

Heeft iemand een idee wat het kan zijn (en wat ik eraan kan doen)?
Mare
J&J HAWAII

Re: vraag over pukkeltjes

Bericht door Mare »

Klinkt eigenlijk gewoon als baby-acné. Daar kan je niks aan doen en dat gaat vanzelf weer over.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
annelies

Bericht door annelies »

op haar gezichtje heeft ze idd ook pukkeltjes, die herken ik als babyacne, hadden de anderen ook wel.
de witte pukkeltjes tussen de haartjes herken ik niet als dusdanig, vandaar mn vraag :)
(lekker onzeker als moeder van 5, haha!)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

David had ze heel heftig op zijn hele hoofd en bovenblijf Sem tot nu toe alleen op zijn hals en een beetje op zijn romp. Misschien heeft zij een gevoeligere huid dan de rest?
annelies

Bericht door annelies »

even een update

de pukkeltjes zijn echt erg geworden, vuurrood huidje eronder. Ze huilt veel (en overstrekken dan) is erg onrustig, spuugt veel (en vaak), heeft altijd snotjes...

Voor ons een voorlopige optelsom, en in overleg met mijn dietist (Stefan) ga ik op dieet.
Ik baal als een stekker, heb vandaag even niet mn dag geloof ik.....

(ik hoop dat het overbodig blijkt te zijn, het dieet, maar als ik het vergelijk met Ruben zn klachten zou het wel eens heel erg raak kunnen zijn :? )
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Anna had het ook. Het heeft er een paar weekjes gezeten en daarna trok het vanzelf weg. Ik smeerde er vaseline cetomacrogol op. Ik dacht idd eerst ook aan allergie, maar omdat Anna verder niet echt tekenen daarvan vertoonde ben ik toen niet op dieet gegaan. Gelukkig maar, want het trok dus vanzelf weg. Anna had er verder ook geen jeuk oid aan. Ik hoop dat het met het dieet beter wordt. Maar zou je het niet eerst nog eventjes een beetje aan willen zien of het vanzelf een beetje beter wordt? Of is ze echt zielig eronder?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik snap dat je daarvan baalt. Ik ben ook al op dieet. Ik heb met het dieet zelf geen moeite, maar ik had graag de reflux overgeslagen deze keer. Ik hoop voor je dat je snel weet waar je aan toe bent.
Plaats reactie