Hoe kleedt men een winterbaby?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door SuzanneV »

Waar je al niet over na moet denken..
Mijn babyjongetje gaat begin december geboren worden. Ik ben even aan het kijken wat voor kleding ik nog nodig heb. Het meeste heb ik wel, maar nog niks voor buiten. Ik kan een winterjasje aanschaffen, maar die zie ik een hummeltje voor me met wijd gesperde armen in een jas van de 'harde' stof. En als ik dan een dekentje over hem heen leg in de wagen zijn zijn beentjes misschien precies lekker warm en de rest van zijn lijfje té warm. Of andersom. Dan denk ik dus aan zo'n lekker buitenpakje (heet dat niet een 'wagenpak'?), maar dat is misschien weer gedoe met aantrekken. Laat je de overige kleding eronder aan, of is het in plaats van?

Help! Hoe kleedden jullie je (pasgeboren) winterbaby als je naar buiten ging?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door Mireille »

Een jasje, of meer eigenlijk een dik vest, en daar dan een dekentje overheen. Tenminste... als we met de auto weg gingen. Als ik zelf met ze op pad ging ging Gwyneth in de draagdoek. Dan was het vaak al te warm met mijn jas er nog overheen (niet dicht!).
Als romp en hoofd maar warm zijn, dan is het al snel goed.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door muppet »

ik had de wandelwagenbak opgemaakt als een bedje, dus hoeslakentje, lakentje en dekbedje (ok eigenlijk dekentje). Daar met de gewone kleertjes in en een mutsje en dan de kap omhoog. Als het echt koud was een kruik bij de voetjes. Vestje/jasje deed ik alleen in de maxicosi en dan met de voetenzak.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door mama van Fenna »

In de wagen deed ik ze vaak een slaapzak met mouwen aan als het erg koud was.

Vooral F trapte vaak haar sokken uit en deken weg en dan zag je ineens een bloot voetje boven de wagen uitsteken in de vrieskou :roll: :)
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door marije1977 »

Ik trok ze hun gewone kleding aan en een zacht jasje (van C&A) met een mutsje. Dan een dekbedje of lakentje en dekentje en de wagenbak afgedekt met ding dat bij de wagenbak hoort (waar ik afgelopen zondag met bijna 30 graden ook nog kinderen onder zag liggen :shock: ). Ik had wel zo'n pak aan een stuk voor in de maxi-cosi en in de ringsling.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door Susan »

Ik gebruikte een Lodger Wrapper, lekker warm fleecekleed waar je je kind in kunt wikkelen, en zodra je weer binnen bent kun je het weer open maken en je kind lekker in de kinderwagenbak laten liggen zonder dat het te warm is.

Volgens mij heb ik hem nog liggen, wil wel even voor je kijken, misschien kun je hem wel overnemen :wink:

Nog even foto's gezocht....

Afbeelding

Afbeelding

Helaas alleen zomer-aktiefoto's :wink: maar dan heb je een beetje een beeld erbij....
Laatst gewijzigd door Susan op di sep 11, 2012 10:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door mamaSterre&Sep »

Ik had de lodger bunker, is eigenlijk een voetenzak maar past ook in de reiswieg.
Groot voordeel hiervan vond ik dat de onderkant dicht is, ze kunnen hem dus veel minder makkelijk open trappelen.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door Chantal »

Ik had een soort dikke slaapzak met muts eraan voor Mark.
Een ouderwetse lichtgele, maar hij deed zijn werk goed! Met sneeuw en toen hij nog heel klein was nog een babymutsje op zijn hoofdje, en dan een lakentje en dekentje eroverheen.
Heerlijk warm :)
Ook de regenhoes houdt veel snijdende wind tegen. Maar de gewone vrieskou was niet erg, Mark sliep heerlijk in dat ding :)

Oja, je mag hem van me overnemen hoor voor weinig :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door Kimmie »

kleden als je eigen warmte/dikte kwa kleding plus een laag extra omdat ze stil liggen.
Een voorverwarmde reiswieg oid is lekker als je naar buiten gaat.

Ik deed P uck veel in de draagdoek (gewone kleding plus mutsje onder mijn jas...)
En ik had zo lekker winterpak... voordeel vond ik dat ik der zo in kon leggen (armschaten waren veel te groot maar gebruikte ik niet) en een extra dekentje voor der voetjes in de wagen en rijden maar... ook in de mc was dit ideaal... opendoen in de auto ed...

zachte vestje (wat groter kan je de armschaten mooi als handschoen gebruiken) met ,mutje of een losse erbij zit toch het fijnste... een echte winterjas heb ik nooit voor der gehad.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Ilse

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door Ilse »

Wij hebben voor Merel toendertijd een babynomade gekocht van Red Castle. Mijn man wilde deze graag en ik vond het onzin, maar we hebben hem vreselijk veel gebruik. Ik gebruik hem voor Sofie nu ook en wil er nog een kopen. Ze zijn wel prijzig, maar je hebt er zoveel plezier van! En hij is erg lekker warm. Sofie houdt er niet van om aangekleed te worden, dus ook een jasje of vestje vindt ze niets. Bij de nomade pak ik haar gewoon in en klaar. Ze kan er mee in de maxi-cosi dus heel erg handig. En ze hebben ook nog leuke kleurtjes ;-)

Oh ja je moet natuurlijk wel de fleece versie hebben.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door Pauwtje »

Daniel is van December, dus ik heb ervaring met een winterbaby. Dat ziet er dus ongeveer zo uit :mrgreen:
Afbeelding

En als dat te warm was, dan had kreeg hij gewoon zo'n lekker wit, warm jasje aan, met een mutsje erbij. In de maxi cosi kreeg hij dan een fleece omslagdoek om zijn benen. Of gewoon een lekker dik gevoerd broekje.

Zo'n Lodger Wrapper leek me ook wel wat, maar uiteindelijk heb ik hem helemaal niet gemist.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door wilmama »

marije1977 schreef:Ik trok ze hun gewone kleding aan en een zacht jasje (van C&A) met een mutsje. Dan een dekbedje of lakentje en dekentje en de wagenbak afgedekt met ding dat bij de wagenbak hoort (waar ik afgelopen zondag met bijna 30 graden ook nog kinderen onder zag liggen :shock: ).
Dat dus. En idd (beetje OT) ik weet nog dat ik M arijn in de zomer met korte broek en shirtje in de kinderwagen had en ik zag een kind van gelijke leeftijd met idd winter voetenzak en fleecevest :oops:
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
LiesbethN

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door LiesbethN »

Met wol :D
Ik moet me altijd ernstig inhouden bij deze webshop:
http://www.littleshoparoundthecorner.nl/

Ben intussen helemaal fan van wol en wolzijde voor de kids. Investering die me zeker waard is.
wennetje

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door wennetje »

Bij Prenatal had ik een heel dik pakje gekocht, bestaande uit los broekje en jasje. Baby jasjes zijn nooit van die stevige stof. Even winkel in lopen en neuzen en je krijgt genoeg ideeen denk ik. Verder gebruikte ik idd de Lodger wrapper veel maar werkte ik ook met gewone dekentjes, kruikjes in de wandelwagen, etc etc
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door channiemam »

Bij Vera had ik een kleine poncho. Dus als we naar buiten gingen poncho over het hoofd dekentje over en klaar. Geen gedoe met armen erdoor wormen, gewoon over het hoofd en klaar.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door kaatje71 »

bij een jasje deed ik ook niet altijd de armen in de mouwen. Dat gehannes met idd wat stugge stof. Beetje groot jasje.
Maar al die warme wikkeldingen en pakjes die ik hierboven zie lijken me heel fijn!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Pauwtje schreef:Daniel is van December, dus ik heb ervaring met een winterbaby. Dat ziet er dus ongeveer zo uit :mrgreen:
Afbeelding

En als dat te warm was, dan had kreeg hij gewoon zo'n lekker wit, warm jasje aan, met een mutsje erbij. In de maxi cosi kreeg hij dan een fleece omslagdoek om zijn benen. Of gewoon een lekker dik gevoerd broekje.

Zo'n Lodger Wrapper leek me ook wel wat, maar uiteindelijk heb ik hem helemaal niet gemist.
zo iets had ik ook bij lisa en iris en vond ik ideaal, zeker met die 2 ritsen, je trekt het veel makkerlijk aan en uit dan een los jasje.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door SuzanneV »

:D Vind ik gewoon dikke twee wikkeldoeken en twee van die winterpakken bij alle kleertjes en de spulletjes die ik van mijn schoonzusje heb gekregen. Nog een zacht jasje erbij kopen voor als het wat minder koud is en ik ben weer klaar. Bedankt voor de tips!

p.s. Pauwtje, geweldige foto van Daniel!
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Suuz

Re: Hoe kleedt men een winterbaby?

Bericht door Suuz »

LiesbethN schreef:Met wol :D
Ik moet me altijd ernstig inhouden bij deze webshop:
http://www.littleshoparoundthecorner.nl/

Ben intussen helemaal fan van wol en wolzijde voor de kids. Investering die me zeker waard is.
oh ja.. dat is ook mijn favo winkel.. :mrgreen: alleen geld mist soms nog wel eens hier..
Ze hebben nu iets nieuws, van die leuke slaapzakjes..

http://www.littleshoparoundthecorner.nl ... apzak-roze

In meerdere kleuren en lekker warm! Dus mooi ook te gebruiken in de kinderwagen lijkt me.
Plaats reactie