Wat doen jullie met...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Wat doen jullie met...

Bericht door maartje12 »

... de stapels hydrofielluiers, badcapes, lakentjes en allerlei andere babydingetjes die je op een gegeven moment ECHT nooit meer nodig hebt?

Ik heb niemand om het aan weg te geven (iedereen heeft al kinderen).

Of raak je dat nog kwijt op de grote MP?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
caroline

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door caroline »

Ik heb veel aan het goed gegeven,en aan een vriendin die oma is geworden.
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Laris76 »

poetsdoeken van maken?
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Jolanda »

hier is er rond kerst altijd zo'n actie voor tienermoeders... is er niet zoiets in de buurt
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Eve71ne »

Op de grote MP raak je het denk ik niet kwijt. Hier werkt een briefje bij de supermarkt het best! De volgende dag kwamen er al reakties, oa. van een meisje van 17, per ongeluk zwanger en op zoek naar spulletjes. Voor de echt grote/dure dingen vraag ik dan een klein bedrag maar de rest mag gewoon mee. Ik ben allang blij dat het nog gebruikt gaat worden.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16999
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door LindaJager »

De hydrofiel luiers gebruik ik nog steeds. Robert en Vincent drogen zich ermee af na het wassen ::D
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
Ilja
J&J TEXEL
Berichten: 852
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:05 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Ilja »

De hydrofielen mogen nooit weg want die heeft mijn moeder nog bewaard toen van toen ik geboren werd, dus die wil ik "later, ooit" aan Yasmine geven (of vooruit misschien als Souf een leuke vrouw krijgt, krijgt zij ook wat).

De rest, kruikenzakken, badcapes enzo, wat er nog is (een HEEEEEEL groot gedeelte van sowieso alles is naar Jikke voor Anna) ga ik maar weg geven denk ik.
Mama van Soufian (17-11-2005) en Yasmine (17-04-2009)

Everything is going to be ok in the end, if it's not ok, it's not the end........
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6780
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door petra1969 »

De hydrofiel luiers drogen heerlijk af. De rest ligt nog gewoon in een doos boven. Geen idee wat ik daar nu nog mee moet.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door michelle »

Ik heb gelukkig een vriendin die veel nodig heeft en de rest zet ik op gratisaftehalen.nl. Dan komt het voor mijn gevoel nog goed terecht. En ik heb ook al wat meegegeven aan iemand die iets groters van mp kwam ophalen.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door mama talla »

Ilja schreef:De hydrofielen mogen nooit weg want die heeft mijn moeder nog bewaard toen van toen ik geboren werd, dus die wil ik "later, ooit" aan Yasmine geven (of vooruit misschien als Souf een leuke vrouw krijgt, krijgt zij ook wat).

De rest, kruikenzakken, badcapes enzo, wat er nog is (een HEEEEEEL groot gedeelte van sowieso alles is naar Jikke voor Anna) ga ik maar weg geven denk ik.
Dat is heel bijzonder Ilja. Ik heb dus ook nog de hydrofielen hier waar mijn moeder mij mee afgedroogd heeft lang geleden. Nooit aan gedacht om die voor Anna te bewaren. maar dat ga ik nu zeker doen. Die ouwetjes blijven overigens het mooiste, de nieuwere (die ik ook weer van iemand had gekregen) zijn mindere kwaliteit.
En ik heb idd HEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEL gekregen van Ilja! Echt zo lief. Ik zal je eens wat foto's mailen, Anna heeft vast dingen aan die Yasmine ook aan heeft gehad.

Voor de rest ga ik alles weer door geven hier. Ik heb bijna alles gekregen en kan er vast tzt iemand anders weer blij mee maken. Een gedeelte is via een vriendin die vk is naar een meisje gegaan die in loverboy circuit had gezeten :( maar nu heel blij was met mijn spulletjes. Ik heb ook veel geleend en dat gaat gewoon weer terug naar de rechtmatige eigenaar.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door kaatje71 »

kringloopwinkel?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Angelique »

De hydrofiel luiers zijn lang gebruikt en in de loop der tijd verdwenen.
De lakentjes liggen in poppebed, poppewieg en kinderwagen.
De badcapes liggen bij de campinghanddoeken. Die gebruik ik zelf ook :lol:

En eea toch weggegeven denk ik.
:crazy:
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Charlotte »

hydrofiel kan je ook aan je (plaatselijke) opticien geven. Die gebruiken ze altijd om je bril op te poetsen 8)
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Jo Jo »

hydrofielen naar school om te gebruiken bij de luizencontrole?
Ik gebruik ze hier thuis trouwens nog volop. Om af te drogen, om op te verschonen, om spiegels mee schoon te poetsen (prima schoon en goedkoper dan Jemako ;-)) om de inhoud van omgegooide bekers mee op te dweilen etc etc
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door JasmijnLinde »

Op facebook ben ik lid van een 'weggeefhoekje'. Heel veel regio's hebben dat. Moet je eens zoeken op postcode. Vanmorgen heb ik een volle tas aan een moeder met 5 kinderen gegeven die het erg goed kon gebruiken.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2316
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Petra »

Hydrofielen worden hier nog steeds gebruikt.
Ideale doeken om mee te nemen als handoekje in de tas als je naar een speeltuin gaat of een dagje weg.
Neemt lekker weinig plek in beslag.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6306
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door drus »

Jo Jo schreef:hydrofielen naar school om te gebruiken bij de luizencontrole?
Ik gebruik ze hier thuis trouwens nog volop. Om af te drogen, om op te verschonen, om spiegels mee schoon te poetsen (prima schoon en goedkoper dan Jemako ;-)) om de inhoud van omgegooide bekers mee op te dweilen etc etc
Ha, geinig daarvoor gebruik ik ze ook volop! Ik heb ook nog een paar van vroeger. Mijn moeder en ik hebben laatst uitgerekend dat daarmee 5 kinderen en 12 kleinkinderen mee zijn afgedroogd en er zijn nog steeds geen gaten in. Wat een kwaliteit hè!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door juudje »

Ik heb net alles weggeven aan een oude vriendin die spontaan zwanger was geworden (de dokter had gezegd dat dit zeer moeilijk zou worden), dus nu aan het studeren en zwanger geworden. Heb alle babyspullen (incl. babykamer) aan haar gegeven voor een klein prijsje en ik heb weer een mooi opgeruimde zolder. En Roos heeft nu een meidenkamer met peuterbed in plaats van een ledikant en commode etc.
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als zij niet zwanger was geworden. Waarschijnlijk had ik de grote babyspullen wel op mp gezet en de rest in de zak van max ofzo!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8037
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Sarina »

Ik heb standaard een hydrofielluier in m'n fietstassen zitten; heel handig om een nat zadel mee af te drogen! ;)
Verder heb ik heel veel kunnen weggegeven aan collega's en vriendinnen met kleinere kinderen.
En de rest is naar de kringloop gegaan, tenzij het nog mooi (of duur) genoeg was voor marktplaats, zoals de hydrofielluiers (die niemand hier wilde).
Een restantje aan baby- en zwangerschapskleding heb ik nog in een doos staan voor volgend jaar koninginnedag.

Ik ben erg fan van de kringloop, niet om te kopen, maar om aan weg te geven. Als het daar niet goed genoeg voor is, gooien zij het alsnog in een container en anders maak ik iemand anders er blij mee voor een paar centen.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Claudiac

Re: Wat doen jullie met...

Bericht door Claudiac »

Ik heb het ook aan een stichting voor jonge tienermoeders gegeven.
Plaats reactie