Continu spierpijn

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
edevries

Continu spierpijn

Bericht door edevries »

Wie herkent dit ?
Ik heb sinds de geboorte van Stijn continu spierpijn door:
- steeds te krampachtige houding bij BV omdat ik steeds ook met Sem bezig ben tijdens het voeden. Hij wil graag meedoen met de BV. Hij drinkt zelf niet maar wil wel graag tegen ons aan zitten maar hij is niet echt een kind dat goed is in stil zitten.
- met zijn 4-en in bed liggen en ondertussen Stijn voeden. Vervolgens in slaap vallen, en de hele nacht krampachtig liggen en er voor zorgen dat niemand eruit valt.
-sowieso lig ik erg krampachtig in bed want ik lek veel BV. Na paar uurtjes is mijn pad/BH/ t-shirt en luierdoekje -wat ik als 4e laag- gebruikt al helemaal doorweekt. Ik lig dus hele avonden met koude natte kleding. Nieuwe schone kleding is meteen weer nat.
- Sem die continu de baby wil knuffelen maar het niet echt zachtjes kan doen, en soort van op hem afspringt wat ik probeer in goede banen te leiden
- mijn voedingskussen ligt nooit in de buurt als het nodig heb
- Stijn in de draagdoek, terwijl Sem een diarree-poepie gedaan had, en onmiddellijk verschoond moest worden. Mijn rug vodn dat achteraf geen goed idee.
etc etc etc ...

Met als resultaat dat ik dus continu spierpijn/ rugpijn heb. In combinatie met de vermoeidheid van de gebroken nachten, ben ik gewoon echt toe aan een massage of gewoon even paar uur goed slapen.
Dat slapen zit er voorlopig niet in. Stijn heeft veel krampjes, en Sem veel aandacht nodig.
Dus als iemand een goede massagesalon weet in Utrecht en omgeving dan hoor ik dat graag ! Of een andere tip.
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Continu spierpijn

Bericht door Susan »

Hmmmm, dat is niet fijn!

Ik heb niet echt tips voor een massagesalon voor je maar wel even iets om rekening mee te houden mocht je je wel laten masseren....
Ik heb tjdens de voedingsperiode mezelf ook wel getrakteerd op een fijne massage, waar ik echter geen rekening mee hield was dat ik dan ook een tijd op m'n buik (en dus ook borsten) moest liggen met als gevolg een borstontsteking....
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Continu spierpijn

Bericht door monika »

Ik merk ook dat mijn spierpijn veel heftiger is, even grasmaaien op de heuvel hier is goed voor 2 dagen spierpijn, terwijl ik vroeger dat niet had. Wellicht is het gewoon een gevolg van ontzwangeren.

Het valt me op dat je in de gaten moet houden of er niemand uit bed valt. Kan je niet de matras op de grond leggen met evt een extra matras er naast? Als er dan iemand uit bed valt is het nooit ver.

En doe je oefeningen om je rug- en buikspieren sterker te maken? Dat was bij mij in het begin na de bevalling een 'must' anders kwam ik krom mijn bed uitstrompelen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Continu spierpijn

Bericht door Ana »

Ik heb geen tips maar ik herken het wel, ik heb nu 3 maanden spierpijn, mijn schouders en bovenarmen doen zo zeer. Er zijn dagen dat ik mijn bovenkleding amper uit kan trekken, of een jas aandoen e.d doet dan echt pijn.

Als ik aan het voeden ben, moet ik altijd mijn borst vasthouden om de tepel goed te houden en dat zorgt voor die pijn. Ook is I.van aan de zware kant (nu 7200 gram) en ik vind het moeilijker om hem te dragen dan J0ela (die toch nog wat kilo's zwaarder is) omdat hij in mijn armen ligt terwijl zij toch meer op mijn heup zit e.d.
Ik herken ook wel dat je halve nachten bloot ligt enz, dat werkt ook allemaal niet mee.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Continu spierpijn

Bericht door Kimmie »

Spierpijn kan ook komen door een gebrek aan bepaalde vitamines/mineralen.
Eet je afwisselen? Veel fruit en groenten?
En vergis je niet wat vermoeidheid met je lijf doet, daar is nu misschien minder aan te veranderen maar kwa voeding, houding ed misschien wel?
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Claudiac

Re: Continu spierpijn

Bericht door Claudiac »

Ik ken het heel goed, bij alle drie de kinderen. In het begin moest ik echt enorm op mijn houding letten bij het borstvoeding geven. Als ik goed op mijn houding let(te) scheelt dat heel veel. Een beetje spierpijn in het begin is m.i. niet te voorkomen maar je kunt het wel verminderen door jezelf te dwingen in een goede houding te zitten/liggen.

Misschien kun je er voor zorgen dat je, als je hulp hebt en dus niet alleen thuis bent, alle dingen die een ander kan doen over te laten aan een ander. Dus dan ga je niet Sem tillen, zorg je er voor dat je alleen met Stijn bent als je hem voed (in een andere kamer of zo). En kun je niet een beetje smokkelen? De tv aanzetten voor Sem als je aan het voeden bent (in een andere kamer)? Is pedagogisch misschien niet verantwoord, maar je moet ook een beetje aan jezelf denken... Niet met z'n vieren in een bed gaan liggen maar desnoods je man/vriend op een matras in Sems kamer? Dan heb je ruimte genoeg. Voedingskussen op de vaste plek van voeden leggen/twee voedingskussens? Stijn in de box laten huilen als je bezig bent met Sem verschonen? Is niet fijn, maar een kapotte rug is voor hem nog vervelender.

Ik heb bij de derde trouwens geen pads gebruikt en lag veel bloot of in een t-shirt op een paar handdoeken op het bed. De handdoeken verschoonde ik snel, want die lagen naast me en ik had ook een stapel XL t-shirts liggen. Bij mij lekte ik door pads en bh juist meer, om een of andere vage reden. Ik heb het gevoel dat het lekken ook sneller over ging door geen pads te gebruiken.

In ieder geval: zorg dat je het voor jezelf iets comfortabeler maakt. Je hoeft niet alles op te offeren. Je kunt het niet iedereen tegelijk naar de zin maken.

Succes, misschien heb je wat aan een van mijn gedachten.
Hanne

Re: Continu spierpijn

Bericht door Hanne »

je moet dat proces van verkramping doorbreken voordat je er langdurig in blijft hangen en het chronische klachten worden. door op jouw houding te letten, fysiotherapie, beweging, ook geestelijk ontspanning zoeken, wat maar voor jou werkt.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Continu spierpijn

Bericht door Pauwtje »

Heel erg herkenbaar. Volgens mij heb ik dit bij alle 3 gehad. Ik weer niet meer tot hoe lang het duurde. Maar evy is nu 1,5 jaar en het gaat alweer een hele tijd een stuk beter met me lichamelijk.
Tips voor een massage salon heb ik niet. Ik heb een masseur aan huis :). (En ik zou geen Chinese proberen ;) , sorry, flauwe opmerking).

Tja, ik kan je nu wel gaan vertellen cat. Je moet oppassen met jezelf, maar ik deed dus zelf ook niet.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Continu spierpijn

Bericht door monika »

O ja, en voor het warm blijven in bed; ik draag een flanellen pyama jasje met de knopen open en heb dan een baby fleece dekentje over mijn romp liggen. Zo blijf ik toch warm.
Zou je katoenen luiers of handdoeken over je borsten kunnen leggen en die het bed uit mikken als ze nat zijn. Gewoon een giga stapel bij je hoofdeind? Ik lek niet zo veel en heb op die manier een stapel zakdoeken.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Hanne

Re: Continu spierpijn

Bericht door Hanne »

Pauwtje schreef:Heel erg herkenbaar. Volgens mij heb ik dit bij alle 3 gehad. Ik weer niet meer tot hoe lang het duurde. Maar evy is nu 1,5 jaar en het gaat alweer een hele tijd een stuk beter met me lichamelijk.
Tips voor een massage salon heb ik niet. Ik heb een masseur aan huis :). (En ik zou geen Chinese proberen ;) , sorry, flauwe opmerking).

Tja, ik kan je nu wel gaan vertellen cat. Je moet oppassen met jezelf, maar ik deed dus zelf ook niet.
ja massage met een happy end, whahaha.
wennetje

Re: Continu spierpijn

Bericht door wennetje »

Ik herken het zeker en bij mij was het simpelweg de vermoeidheid door de gebroken nachten die me overgevoelig voor spierpijn maakten. Dat heb ik nog steeds als er een periode gebroken nachten zijn.

Dat op buik liggen kon ik ook echt niet in BV periode (neiging tot verstopte melkkanalen) maar wat dacht je van een heerlijke voetreflexzonetherapie massage.... heerlijk. Die gaf de acupuncturiste altijd als ik lag met naaldjes op de nodige plekken (zij ondersteunde mijn IVF behandeling), kwam er altijd heerlijk ontspannen en uitgerust vandaan.
edevries

Re: Continu spierpijn

Bericht door edevries »

Houding is zeker een probleem. BV is op verzoek, maar nog erg onregelmatig. Betekent ook steeds op andere plek - ene keer beneden in de woonkamer, de andere keer in de slaapkamer, dan weer in de babykamer, op zolder, etc. Dus ook meerdere voedingskussens is geen oplossing.

En ook de vermoeiheid is een probleem. Afgelopen nachten waren erg rommelig. Stijn heeft regelmatig darmkrampjes, en komt om de 3 a 2,5 uur voor voeding. Sem wordt ook nog standaard 1 keer per nacht wakker, dus dat hakt er wel in.
Ik heb zo'n behoefte aan even ontspannen.
Of een lekker warm bad met kaarsjes/ kopje warme thee ofzo, maar dat mag nog niet. Misschien dan maar een warm voetenbadje ofzo.
Massage zou echt geweldig zijn, maar een halve dag weg van huis zijn, gaat nog niet met Stijn. Hij komt nog te onregelmatig voor zijn voeding.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Continu spierpijn

Bericht door monika »

Waarom mag je niet in bad? Mijn verloskundige adviseerde juist regelmatig een bad met keukenzout zodat mijn hechtingen goed zouden genezen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
edevries

Re: Continu spierpijn

Bericht door edevries »

Ik volg t advies van verloskundige en ziekenhuis. Ivm infectiegevaar na bevalling mag je eerste 6 tot 8 weken niet in bad. Ik dacht dat t een vrij algemeen advies was, maar blijkbaar niet dus.
wennetje

Re: Continu spierpijn

Bericht door wennetje »

edevries schreef:Ik volg t advies van verloskundige en ziekenhuis. Ivm infectiegevaar na bevalling mag je eerste 6 tot 8 weken niet in bad. Ik dacht dat t een vrij algemeen advies was, maar blijkbaar niet dus.
Hier was het advies zolang ik nog bloedde geen bad/zwemmen, zowel bij miskraam als na keizersnede kreeg ik dat te horen. Ik bloedde beide keren 2 weken, daarna mocht ik dus in bad.
edevries

Re: Continu spierpijn

Bericht door edevries »

O, ik kreeg juist te horen dat het vloeien wel gestopt kan zijn maar dat het toch een open verbinding/ wond blijft, dus toch 6-8 weken aanhouden. Toch vreemd al die verschillende adviezen.
Plaats reactie