Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ilse

Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ilse »

In een eerder draadje van Marijn vertelde ik dat Sofie ook korte slaapjes maakt. Nu slaapt ze de laatste tijd tussen de middag een slaapje van 3 kwartier, wordt dan wakker, gaat liggen spelen en als ik bij haar kijk en haar voedt of even bij haar kruip slaapt ze weer een slaapje van 3 kwartier. En ik zou zo graag deze slaapjes aan elkaar willen breien, zonder dat ze " wakker wordt". Het is mijn schoonmoeder wel eens gelukt door haar " ongezien" haar speen te geven. Daarna sliep ze opeens 2 uur achter het eerste slaapje aan.

Maar mij lukt het niet, als ik binnenkom (en ik doe zachtjes) dan ziet ze me en gaat lachen. Moet ik dan weer weglopen? Of moet ik niet zo snel gaan kijken? Eigenlijk wacht ik niet tot ze gaat huilen, maar ik ga naar haar toe als de babyfoon 2-3 keer afgegaan is (dus dat kan ook gewoon van gekwebbel komen). Denken jullie dat ik te snel naar haar toe ga? Moet ik haar laten liggen en pas gaan kijken als ze echt gaat dreinen/huilen?

Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ana »

Ik lees mee :)

Soms lukt het mij ook wel met de speen, maar dan alleen als ik aan hem zie dat hij nog moe is (huilen met oogjes voornamelijk dicht). Als hij klaarwakker is en aan het lachen, dan kun je het wel vergeten.

Kun je haar zo neerleggen dat ze je niet ziet als je binnenkomt?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ilse

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ilse »

Ana schreef: Kun je haar zo neerleggen dat ze je niet ziet als je binnenkomt?
Nee eigenlijk niet, ik denk dat mijn schoonmoeder geluk heeft gehad en dat ze net met haar gezicht van de deur af lag gedraaid.
Emma

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Emma »

Misschien inderdaad niet bij het allereerste geluidje gaan kijken - ik heb wel eens dat ik Carly hoor en dat ik dan eerst nog even naar de wc ga en een glas water voor mezelf klaarzet, en dan slaapt ze weer. Maar meestal is wakker hier ook echt wakker.

Bij mij werkt het beste om het proberen los te laten - ze gaat vanzelf wel langer slapen als ze ouder wordt. Ik probeer elke dag te nemen als hij komt, als ze na 45 minuten wakker wordt dan ga ik gewoon voeden, spelen, voeden en na 1.5 uur kijk ik of ze weer wil slapen. Makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je ook nog eens naar buiten wilt, maar je kunt er volgens mij toch niet zoveel aan doen...
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door niekje »

bij brabbelen in bed ging ik niet altijd meteen naar boven, soms deden ze dat hier ook en vielen dan na bijv een kwartier toch weer in slaap, ik haalde ze meestal pas uit bed als ze begonnen te huilen of te mopperen, dan wist ik zeker dat ze klaar waren met slapen.......vooral Jasper kon zich ook nog wel eens een uur in bed vermaken met zijn knuffels, mijn gedachte was dan heeft ie in ieder geval nog ff wat rust om zich heen....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Ilse

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ilse »

@nicole: je hebt gelijk, vaak is Sofie ook gewoon met de deken aan het rommelen en ligt ze om zich heen te kijken. Ik denk dat ik er gewoon niet zo snel naar toe moet gaan...maar dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door niekje »

Ilse schreef:@nicole: je hebt gelijk, vaak is Sofie ook gewoon met de deken aan het rommelen en ligt ze om zich heen te kijken. Ik denk dat ik er gewoon niet zo snel naar toe moet gaan...maar dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan.
ik moet ook zeggen dat ik bij jasper een babyfoon had met een camera en hem dus beneden kon zien dat zal misschien ook wel een reden zijn om er niet zo makkelijk snel naartoe te gaan, moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit snel naar ze toe ben gegaan, kon ze ooit best wel eventjes laten huilen ook, maar dan was het meestal in slaap huilen, als ze huilde als ze wakker waren ging ik er wel meteen naartoe, dan waren ze meestal ook klaar met slapen of als het slaapje te kort was, meestal ff troosten, opnieuw onderstoppen en ze sliepen weer eventjes verder....om daarna wel vrolijk wakker te worden....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Ilse

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ilse »

We hebben ook een camera staan, alleen die moet nog worden aangesloten. Toen ze net geboren was gebruikten we deze camera, alleen was mevrouw op een gegeven moment helemaal geobsedeerd door het lichtje van de camera (werd rood ipv groen als ze geluid maakte) dat we de camera weg hebben gehaald. De babyfoon staat nu ook verstopt zodat ze hem niet ziet ivm het lichtje.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door monika »

Ilse schreef:We hebben ook een camera staan, alleen die moet nog worden aangesloten. Toen ze net geboren was gebruikten we deze camera, alleen was mevrouw op een gegeven moment helemaal geobsedeerd door het lichtje van de camera (werd rood ipv groen als ze geluid maakte) dat we de camera weg hebben gehaald. De babyfoon staat nu ook verstopt zodat ze hem niet ziet ivm het lichtje.
:lol: :lol: :lol:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
caroline

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door caroline »

Thijme word vaak in zijn slaap ook even wakker,huilt of babbelt even en valt weer in slaap.
Dit ooit wel twee keer,ik ga meestal pas maar hem toe als ik hoor dat hij echt helemaal goed wakker is.
wennetje

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door wennetje »

De slaapcyclus van een baby is gewoon 3 kwartier, kun je niet aanpassen. Sommige kinderen worden heel even wakker en slapen dan weer drie kwartier, jouw dochter wordt wat langer wakker. Zoonlief rommelde altijd een beetje in zijn bedje maar was verder tevreden en viel dan vanzelf weer in slaap. Voordeel: hij kon zich toen en kan zich nog steeds prima vermaken in zijn bedje. Vond en vindt het heerlijk een beetje na te soezen met zijn knuffel. Ik kon op die manier ook lekker nasoezen in de ochtend. Bed is ook om je gewoon lekker ontspannen te voelen, als jij 's nachts wakker wordt heb je toch ook niet direct behoefte aan aandacht, kan een heerlijk moment zijn tussen 2 slaapjes in.

Joris sliep altijd tussen de middag in meervoud van 3 kwartier. Dus 1,5 uur of 2,25 uur, kon er de klok bijna op gelijk zetten.
Laatst gewijzigd door wennetje op za nov 17, 2012 9:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ana »

Ik ben ook meester in het tellen van veelvouden van drie kwartieren, en kan er de klok idd op gelijk zetten. Ik houd er ook rekening mee als ik de kamer nog eens in moet, altijd eerst even rekenen.
Dit geldt alleen voor J0ela, I.van wordt sowieso wakker als ik binnenkom. Maar hij gaat vanzelf dieper slapen naarmate hij ouder wordt, dat deed zijn zus tenminste wel.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ilse

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ilse »

Ik bedoel ook met aan elkaar breien dat ze zelf weer gaat slapen, zonder dat ze mij nodig heeft. Komt wel goed denk ik, want van de week sliep ze opeens 3,5 uur en gister 1,5 uur achter elkaar (en wist ik van gekkigheid niet wat ik moest gaan doen). Ze heeft die nachten ook goed geslapen....helaas gisteren weer kleine slaapjes en een rommelnacht (Sint-stress zeker)
wennetje

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door wennetje »

Ilse schreef:Ik bedoel ook met aan elkaar breien dat ze zelf weer gaat slapen, zonder dat ze mij nodig heeft. Komt wel goed denk ik, want van de week sliep ze opeens 3,5 uur en gister 1,5 uur achter elkaar (en wist ik van gekkigheid niet wat ik moest gaan doen). Ze heeft die nachten ook goed geslapen....helaas gisteren weer kleine slaapjes en een rommelnacht (Sint-stress zeker)
Maar als je niet gaat kijken zal ze dat ws gewoon doen. Waarom zou je gaan kijken als ze geen signalen geeft dat ze ontevreden is? Natuurlijk vindt ze het wel gezellig als ze jou ziet en wil dan in 1e instantie niet meer slapen. Maar dat is volgens mij een herhaling van wat er al gezegd is.
Ilse

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ilse »

Dat is het probleem, als ze heel erg gaat huilen (wat ze elke keer op een gegeven moment gaat doen) dan zie ik aan haar dat ze nog vreselijk moe is. Maar ik denk dat het wel goed komt, vanmorgen sliep ze ook opeens 1,5 uur....
Ilse

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Ilse »

Oh ja ik wacht nu wel tot ze echt gaat huilen, dus dat was een goede tip
Marijn

Re: Hoe slaapjes aan elkaar breien en andere slaapvraagjes

Bericht door Marijn »

Ik zit met precies hetzelfde probleem met Juul. Maar bij haar is het punt dat ze met een speen slaapt. En die gaat tijdens het slapen uit. Als ze dan even wakker is, heeft ze die speen nodig om weer in slaap te komen. En die kan ze nog niet zelf pakken.
Plaats reactie