Wakker maken voor late voeding?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Marijn »

Ff nieuwsgierig: maken jullie je babies wakker voor een late voeding?
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door mama talla »

Nee, want dan is ze nog wakker. Anna gaat rond 23 uur slapen. Bij Nathan ging dat ook zo. Ik weet niet meer precies wanneer hij vroeger ging slapen, maar wakker maken voor de late voeding heb ik nooit gedaan.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Hemmie »

Nee, mijn kinderen kunnen daar prima zelf voor wakker worden. Helaas ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Esther »

Meestal werden ze bij mij ook zelf wakker. Als ik ze wakker moest gaan maken probeerde ik na een paar weken of ze soms door wilden slapen (want daar heb ik natuurlijk geen bezwaar tegen!).
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door wilmama »

Ik heb het bij A nne wel gedaan maar dat werkte niet. Althans ze ging er niet langer van slapen en werd gewoon midden in de nacht weer wakker.

Ze had de gewoonte om door te slapen tot een uur of 2 3 en dan vaker wakker te worden. Met wakker maken om 11 uur veranderde er dus niets.

Later zijn er nog vele andere variaties geweest van het wakker worden maar het proberen te sturen heb ik daar wel door afgeleerd.

Maar het wil niet zeggen dat het voor jullie ook niet werkt.........

Gewoon proberen
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Linkje »

Hemmie schreef:Nee, mijn kinderen kunnen daar prima zelf voor wakker worden. Helaas ;-)
Dat dus.
wilmama schreef:Ze had de gewoonte om door te slapen tot een uur of 2 3 en dan vaker wakker te worden. Met wakker maken om 11 uur veranderde er dus niets.
En dat ook.
:D
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Ana »

Bij J0ela heb ik dat wel gedaan, ook omdat ze in het begin niet snel genoeg aankwam. Maar dat is echt een gewoonte geworden lijkt het wel, ze heeft heel erg lang om 23, 2 en 5 uur gedronken. Ik heb begrepen dat het voor veel kindjes niet 'helpt' om langer door te slapen.
Omdat I.van vanaf het begin heel goed groeide, heb ik hem nooit wakker gemaakt. Hij gaat om een uur of 22 slapen en komt dan pas om een uur of half 5 weer.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
wennetje

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door wennetje »

Ik heb een tijd een droomvoeding (dus slapend aanleggen) gegeven als ik ging slapen. Stomweg om mijn moeizame productie op gang te houden en Joris te voorzien van extra calorieen. Het bracht geen verandering in zijn slaappatroon, daar was het ook niet voor bedoeld.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Ana »

oh ja ik maakte haar idd niet echt wakker, maar gaf ook droomvoeding.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door TinekedH »

wilmama schreef:Ik heb het bij A nne wel gedaan maar dat werkte niet. Althans ze ging er niet langer van slapen en werd gewoon midden in de nacht weer wakker.

Ze had de gewoonte om door te slapen tot een uur of 2 3 en dan vaker wakker te worden. Met wakker maken om 11 uur veranderde er dus niets.
Vera is nummer 5 op een rij bij wie dat op dezelfde manier werkt :( Maar omdat ze sinds een weekje erg goed slaapt, ook overdag lang (!) heb ik wat overproductie dus nu maak ik haar maar wakker, kan ik tenminste lekker slapen. Ik heb er een hard hoofd in dat het effect heeft, maar misschien wordt zij ons wonderkind en gaat het wel werken? Ze is wel super gezellig en vrolijk na die laatste voeding, ligt even heerlijk gezellig te keuvelen en gaat daarna altijd wel weer lief slapen... helaas niet zo lang als overdag want ze komt gewoon standaard halverwege de nacht weer...
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Jo Jo »

Soms.... ik sliep er zelf namelijk zo lekker op 8)
Maar als middel om te voorkomen dat ze daarna (in de nacht) nog weer wakker worden: neuh, dat werkte niet.

Groet,
Joke
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12569
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door monika »

nee, want het maakt geen verschil met wanneer hij weer komt voor de volgende voeding (0:00-1:00)
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3565
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Althea »

Ja, maar toen ze al iets ouder was (vanaf een maand of 6). Dan maakten we haar wakker rond 23u en sliep ze de verdere nacht door. Als we haar niet wakker maakten, kwam ze rond een uur of 3 en dat trok ik net iets minder. :mrgreen:
Maar voor ze 6 maanden was niet, want dan dronk ze sowieso nog rond 23-24u en daarna rond 3-4u.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Truus »

Bij M/irre deed ik het, want die kwam uit zichzelf niet zo vaak voor een voeding en ze sliep vervolgens door tot de volgende ochtend. Al vanaf dat ze een maand of 2 was.
Ze groeide goed genoeg, maar kon vond ik, beter een keer extra aangeboden krijgen, voor de zekerheid. Dit werd ook steeds meer een droomvoeding. Toen ze 5 maanden was en een kilootje of 7, daarmee gestopt en toen sliep ze meteen van ongeveer 20 tot 7.

L/otta die dronk vaker en kwam sowieso rond 4 uur of ik haar rond 23 nog voedde of niet. Dus liet ik gewoon slapen. Die sliep vanaf een maand of 3 van 21.30 tot 4 en dan ong. 7:30. Zij groeide ook Goed. (Hoofdletter:)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Ilse501 »

Dat heb ik bij B astiaan wel gedaan. Bij J oris weet ik het niet meer. En P ieter regelde dat zelf. Ik ben uiteindelijk op Jip terecht gekomen vanwege P ieters waardeloze slaappatroon na middernacht, dus ik maakte hem zeker niet wakker ;-)

Maar ik las elders dat Juul weinig drinkt (aantal keren bedoel ik). Zou ze de voeding kunnen missen, denk je?
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Marijn

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Marijn »

Qua aantal voedingen kan ze hem wel missen. Voor mij is het de keuze: of voeden als ik ga slapen, snachts tussen 2 en 4 nog een keer en dan smorgens vroeg. Of haar laten slapen, iets na middernacht voeden, om 5 uur weer, maar dan sochtends langer slapen.
HeleenW

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door HeleenW »

Ik deed het bij Daan wel, maar gewoon omdat ik het zo lekker vond, zo'n slapend lijfje tegen me aan. En gewoon even geen andere kinderen erom heen. Even een moment wat je alleen de eerste paar maanden hebt. Ook toen hij al heel snel echt de hele nacht doorsliep (inclusief de avond) maakte ik hem vaak nog wakker/legde hem slapend aan, maar als ik een keer geen zin had dan deed ik het niet. Het maakte niet dat hij langer sliep, maar ik vond het zelf gewoon fijn.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Ana »

Volgens mij zou dat 'iets na middernacht' mij opbreken, als ik zelf net diep in slaap ben. in dat geval zou ik toch kiezen voor een droomvoeding - van uitslapen 's ochtends komt toch niks :wink:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
wennetje

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door wennetje »

Ana schreef:Volgens mij zou dat 'iets na middernacht' mij opbreken, als ik zelf net diep in slaap ben. in dat geval zou ik toch kiezen voor een droomvoeding - van uitslapen 's ochtends komt toch niks :wink:
Ligt er aan wanneer je gaat slapen :wink:
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door Ana »

Voedingen in die eerste paar uren van mijn eigen slaap vind ik altijd het zwaarst. Maar idd als ik om 20 uur erin zou (kunnen) kruipen, dan zou het geen punt zijn :mrgreen:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Wakker maken voor late voeding?

Bericht door wilmama »

Ana schreef:Voedingen in die eerste paar uren van mijn eigen slaap vind ik altijd het zwaarst. Maar idd als ik om 20 uur erin zou (kunnen) kruipen, dan zou het geen punt zijn :mrgreen:
Ik vond dat ook altijd het ergste. Een half uur na dat ik in slaap ben gevallen weer wakker moeten worden om te voeden.
Helaas werkte dat niet.

Maar ik moet ontzettend hard afkloppen ....... mijn grote baby slaapt inmiddels door tot een uur of 6 en wil dan regelmatig nog wel even verder slapen. sssssstttttt
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Plaats reactie