kdv leidster heeft gelogen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Een tijd geleden werden wij gevraagd of zij met David zindelijkheidstraining mochten doen. Wij gaven aan dat het op zich mag, maar dan zonder stickers.

Goed. Gisteren kwam hij thuis in een joggingbroek. Ik vroeg aan mijn man wat er met zijn eigen broek gebeurd was. Ja, hij had een hele volle luier en was doorgelekt. Ik vond dat wel apart. Laten zij mijn ventje zo lang met dezelfde luier lopen? Het is mij hier thuis nog nooit gebeurd.

Tijdens het eten was David ineens van slag. Oh oh, ik moet plassen. Redelijk overstuur zegt hij onsamenhangende dingen. Dit doen we dan terug bij de juf hè mama. Doen we weer naar de juf? Ik begreep hem net en zei dat wij de broek wel terug zouden brengen.
Maar toen wij zijn broek in de was deden zagen wij een natte plek tussen zijn benen met een straal naar beneden. Hij heeft dus gewoon in zijn broek geplast. Dat betekent dat de juf gelogen heeft. Maar waarom? Ik vind dat zo gek. Het is toch niet erg?
Als ik het had geweten, had ik gisteren iig juist op David kunnen reageren.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Hanne

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Hanne »

he bah wat naar. dat had ze toch gewoon kunnen zeggen. nu beschaamd ze jullie vertrouwen en door haar schuld heb je niet adequaat op David kunnen reageren. Bij Espen op de psz zetten ze hem ook altijd op het wc'tje. en vorige keer ging het ook mis. Juf dacht dat hij klaar was, maar er kwam nog een hele straal die omhoog schoot op zijn borst. dus ook allemaal schone kleertjes aan. Maar zij vertelde gelukkig gewoon wat er gebeurd was en dat kan toch ook gewoon. een ongelukje bij zindelijkheidstraining gebeurt tig keer. dat is niet erg, maar liegen wel.
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Ann1gje »

Weet je zeker dat ze gelogen heeft. Staan ze niet gewoon met 2 of 3 leidsters op de groep en dat dit bij een andere leidster gebeurd is.... En dat zij het niet helemaal juist heeft meegekregen?
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12724
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Pauline »

Ann1gje schreef:Weet je zeker dat ze gelogen heeft. Staan ze niet gewoon met 2 of 3 leidsters op de groep en dat dit bij een andere leidster gebeurd is.... En dat zij het niet helemaal juist heeft meegekregen?
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Eve71ne »

Nou wat vreemd zeg. Ik zou ook eerder verwachten dat het is gegaan zoals Paulien zegt. Maar ik zou er wél op terugkomen bij de leidsters. Jij hebt nu een vervelend gevoel bij die leidster, en dat is niet de bedoeling. Het is misschien wel handig ook om je standpunt ten opzichte van de zindelijkheidstraining te verduidelijken. Miscommunicatie hierin is natuurlijk zo gebeurd.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
wennetje

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door wennetje »

Ann1gje schreef:Weet je zeker dat ze gelogen heeft. Staan ze niet gewoon met 2 of 3 leidsters op de groep en dat dit bij een andere leidster gebeurd is.... En dat zij het niet helemaal juist heeft meegekregen?
Ik heb hier ook ervaring mee. Ik zou het eerst even navragen volgende week.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Heb het voor de zekerheid nog eens aan Jaap gevraagd, hij heeft David opgehaald. Er zijn twee juffen, juf m en juf s. Juf s. heeft verteld dat hij doorgelekt was. Gisteren is Jaap toevallig bij het kdv geweest en heeft het nagevraagd. Juf m kon niet zeggen wat er gebeurd is want dat was bij juf s.

Het lijkt er dus toch op dat het een leugen was. Ik snap het écht niet. Wij vinden het echt niet erg, maar een leugen vind ik wél erg.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Emmy »

Mare schreef:Heb het voor de zekerheid nog eens aan Jaap gevraagd, hij heeft David opgehaald. Er zijn twee juffen, juf m en juf s. Juf s. heeft verteld dat hij doorgelekt was. Gisteren is Jaap toevallig bij het kdv geweest en heeft het nagevraagd. Juf m kon niet zeggen wat er gebeurd is want dat was bij juf s.

Het lijkt er dus toch op dat het een leugen was. Ik snap het écht niet. Wij vinden het echt niet erg, maar een leugen vind ik wél erg.
Kan het dan nog niet gewoon een vergissing zijn geweest? Niet goed gecommuniceerd heeft, vergeten heeft, wat dan ook...
Ik kan me haast niet voorstellen dat er over dit met opzet gelogen wordt, maar misschien ben ik te naïef...
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Truus »

Ik vind het ook nogal zwaar klinken. Alsof ze een vergaande misdaad heeft begaan. Ik zou eerst haarzelf maar eens spreken. Misschien is het verhaal heel anders dan dat je nu zelf invult.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Truus schreef:Ik vind het ook nogal zwaar klinken. Alsof ze een vergaande misdaad heeft begaan. Ik zou eerst haarzelf maar eens spreken. Misschien is het verhaal heel anders dan dat je nu zelf invult.
Hoe moet ik het anders zeggen? Wat vul ik dan in? Ik ga alleen uit van wat zij tegen mijn man gezegd heeft en dat komt niet overeen met wat wij aan zijn broek zagen. Dus dat is een leugen. Ik vind het geen zware misdaad, maar mijn vertrouwen wordt zo wel beschaamd. Het meest vervelende was gewoon dat David overstuur was en ik niet wist waarom.

Wij gaan dit sowieso nog met haar bespreken, maar zij was er gisteren niet.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Jolanda »

Weet je,
ik zou het gewoon even navragen. Ik heb dit gemerkt, David vertelt dat.
Kun je mij nog even precies vertellen hoe het nu gegaan is, want ik weet het niet meer?

Als je dat gelijk liegen noemt, dan ben je naar mijn idee wel aan het invullen.
KLeine moeite toch, om het gewoon even na te vragen?
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Jolanda schreef:Weet je,
ik zou het gewoon even navragen. Ik heb dit gemerkt, David vertelt dat.
Kun je mij nog even precies vertellen hoe het nu gegaan is, want ik weet het niet meer?

Als je dat gelijk liegen noemt, dan ben je naar mijn idee wel aan het invullen.
KLeine moeite toch, om het gewoon even na te vragen?

Zij zei letterlijk: ondanks het strakke verschoonschema is hij door zijn luier gelekt, ik weet ook niet hoe dat kan.

Maar zoals ik al schreef, wij gaan het zeker nog aan haar vragen als we haar zien.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mara »

Niet vervelend bedoeld, maar heb je een idee waarom ze erover zou liegen? Dat kan handig zijn in het gesprek.
Er lijkt geen reden toe namelijk, want jullie hebben toestemming gegeven voor de zindelijkheidstraining.
Maar dat je hier geen fijn gevoel bij krijgt, snap ik. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en is je vervelende gevoel ermee weggenomen.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Ik heb geen flauw idee. Voor mij is het compleet onlogisch.

Ik heb er gewoon veel moeite mee, als iemand niet de waarheid vertelt ook al gaat het om iets relatief kleins. MAAR in het gesprek zal ik vragen wat er gebeurd is en vertellen hoe David thuis reageerde. Ik zal geen verwijten roepen. Of nou ja ik sowieso niet, zij is er als Jaap David ophaalt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4088
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Eeffie »

Hoe is het gegaan, of is hij vandaag niet naar het kdv geweest?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Nee, hij gaat alleen donderdags.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mara »

Heb je de leidster nog kunnen spreken en wat het een goed gesprek?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Mara schreef:Heb je de leidster nog kunnen spreken en wat het een goed gesprek?
Mijn man heeft haar gesproken. Zij vertelde nu dat haar collega was vergeten David te verschonen. Zij wilde haar niet afvallen en heeft daarom gezegd niet te weten hoe dit kon gebeuren.

Noem mij paranoïde, maar ik geloof het nog steeds niet. Verschonen ze daar maar één keer per dag? Dan nog lekt David zo snel niet door, aangezien hij te weinig drinkt en dan krijg je ook niet een grote ronde plek tussen de benen met een straal naar beneden.

Maar goed, mijn man vindt het nu best en zij weten iig dat wij graag alle informatie willen. Nu hoop ik dat zoiets niet nog een keer gebeurt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Katje »

Het komt op mij over dat je geen goede vertrouwensband hebt met het kinderdagverblijf en/of deze leidster.

Het gebruiken van het woord liegen voor iets dat waarschijnlijk een misverstand of miscommunicatie is, dat vind ik nogal wat.

Ik weet ook wel dat ik als pedagogisch medewerken nooit alle ouders even goed kan bedienen maar ik vind het wel belangrijk dat er een basisgevoel van vertrouwen is. Als er gesproken wordt over liegen (moedwillig feiten anders vertellen of verzinnen) dan strookt dat niet met mijn basisgevoel van vertrouwen. Ik zou het vreselijk vinden als ouders mij beschuldigen van liegen!

Ik denk dat er meer aan de hand is dan die ene voorval, ook in je laatste bericht maak je duidelijk dat je nog steeds geen vertrouwen hebt. Misschien is het goed om er eens achter proberen te komen wat er nou eigenlijk speelt?
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Er is van mijn kant inderdaad minder vertrouwen naar deze leidster toe. Ik vraag mij gewoon af hoe zij om zou gaan met belangrijkere issues als ze over zoiets onbenulligs niet de waarheid vertelt.

Maar blijkbaar heb ik het verkeerd of ben ik weer eens te hard.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mara »

Hoe doen ze zindelijkheidstraining, wat is hun "methode"?
Durven ze misschien niet toe te geven dat de training even niet gelukt is (even niet opgelet, even niet op zijn signalen gelet, niet op gezette tijden op de wc gezet, bij een wisseling van medewerkers vergeten te zeggen dat hij geen luier aan had e.d. ...afhankelijk van hun methode zeg maar).

Zou het helpen om te zeggen wat je dacht: toen ik die vlek zag dacht ik dat hij in zijn broek geplast had. Als dat gebeurt, wil ik het toch graag weten, om er thuis op in te kunnen spelen als hij erover begint.

Hebben ze bij jullie om de zoveel tijd gesprekjes of kun je een afspraak maken met een leidster voor een gesprekje over de training? Want een gebrek aan vertrouwen is niet fijn en nu nog steeds aanwezig.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Janeway
J&J SANTORINI
Berichten: 3461
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 11:40 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Janeway »

Tja ik werk ook op een kdv.. En heel soms moet ik echt even na denken wat dat ook alweer was met die natte broek van die en die. Vooral als er meer natte broeken/kleding ongelukjes zijn geweest die dag.. Natuurlijk schrijven we dat wel op maar als ik buiten ben met de kinderen heb ik niet altijd de overdracht bij de hand..
Misschien is het zo gegaan.. Ik vind een LEUGEN wel enorm klinken hoor..
Je kan toch vragen joh hoe zit het nou David vertelde dat hij in zijn broek had geplast.. Ik krijg ook wel eens iets terug van een ouder daar praat je dan over.. Evt met of zonder excuus. OOh ik lees net nog het verhaal van het vergeten te verschonen.. En natuurlijk verschonen ze niet 1x per dag. Wij hebben standaard 3 verschoonrondes en dan nog de poepbroeken.. Soms glipt er tijdens zo'n ronde een kindje tussen door omdat het is gaan spelen of er gebeurt iets in de groep.
Ben je zelf ook met zindelijkheids training bezig thuis? En waarom zonder stickers? Zomaar een paar vragen hoor.. Wij beginnen pas met zindelijkheids training als ouders aangeven dat ze thuis ook bezig zijn.. Of het moet erg lang duren voordat ouders er mee beginnen, maar goed dat is weer een heel ander verhaal. En stickertjes werken best goed hoor.. Soms geeft het kinderen net de boost om een plasje op het toilet te doen..

Als je niet zoveel vertrouwen hebt in leidster S is dat door iets ontstaan, of is dat gewoon iets tussen jou en haar. Je kan niet iedereen aardig vinden maar zonder vertrouwen in de leidster van je kind is het wel heel lastig.
Mv Lis@ 01-99 K@s 03-02, M@dée 10-04
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Zij is er nog maar net als invaller voor iemand die met zwangerschapsverlof is, ze heeft op die manier gewoon een slechte eerste indruk bij mij achtergelaten. Ik vertrouw mensen niet snel en als iemand dan zo apart reageert dan vraag ik mij dus af waarom. Er zijn 'maar' 5 kinderen, dan ga ik ervan uit, dat ze het wel kan onthouden ;)

Wij doen thuis niet echt een zindelijkheidstraining, wij vragen of hij op de wc wil plassen, maar hij weigert pertinent. Wij willen niet met stickers werken, omdat ik denk dat het niet goed is om zo mijn kind te stimuleren. Daar heb ik laatst al een draadje aan geweid ;). De leidsters vroegen zelf of ze heg mochten doen ,ik denk dat ze het verschonen beu zijn :p. Volgens mij is David de enige met een luier.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Janeway
J&J SANTORINI
Berichten: 3461
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 11:40 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Janeway »

Mare schreef:Zij is er nog maar net als invaller voor iemand die met zwangerschapsverlof is, ze heeft op die manier gewoon een slechte eerste indruk bij mij achtergelaten. Ik vertrouw mensen niet snel en als iemand dan zo apart reageert dan vraag ik mij dus af waarom. Er zijn 'maar' 5 kinderen, dan ga ik ervan uit, dat ze het wel kan onthouden ;)

Wij doen thuis niet echt een zindelijkheidstraining, wij vragen of hij op de wc wil plassen, maar hij weigert pertinent. Wij willen niet met stickers werken, omdat ik denk dat het niet goed is om zo mijn kind te stimuleren. Daar heb ik laatst al een draadje aan geweid ;). De leidsters vroegen zelf of ze heg mochten doen ,ik denk dat ze het verschonen beu zijn :p. Volgens mij is David de enige met een luier.
Euh tja hij is al 3 toch.. Waarom doe je niet aan zindelijkheidstraining? Het wordt het wel een beetje tijd. En soms helpt een beetje stimulatie wel.. En weigeren met zindelijkheid tja hij zou er toch eens aan moeten geloven. Ik zou misschien toch wat meer druk er op uitoefenen... Maar dat is mijn mening.. Fysiek zou het het moeten kunnen zeg maar.. (uitzonderingen daar gelaten)
Maar met 1 dag kdv en de rest thuis zou ik denk ik als leidster er nog geen druk achter zetten.. Dat werkt niet.. Als het thuis nog niet speelt dan krijg je met een dag in de week op een potje zetten een kind niet zo snel zindelijk.. Thuis moet je er ook mee bezig zijn..
Was dit trouwens de eerste dag zonder luier? Of was hij met luier en gaat hij bij het verschonen naar de wc. Zomaar wat vragen hoor..Ik ben nieuwsgierig namelijk..
Mv Lis@ 01-99 K@s 03-02, M@dée 10-04
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Liesje28 »

waarom zou je daar druk op uitoefenen? T is volgens mij net als strijd om eten, je creeert er volgens mij hooguit een groter probleem mee, namelijk aversie. Joas was ook 3.5 toen hij zindelijk werd. K heb er niks aan gedaan dan af en toe vragen of hij zonder luier wou en hem soms na Matthijs ook even op de wc zetten, maar dat leverde niks op. En op een goede dinsdagavond zei Joas ineens: "ik moet plassen mama" en hij liep naar t potje en plaste. Vanaf dat moment was hij zindelijk, en heeft hij op die eerste nacht na nooit meer een luier om gehad.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Hier thuis hebben wij al vaker geprobeerd de luier uit te laten. Dat resulteert eigenlijk altijd in natte broeken en ook poep belandt in de broek. Vervolgens speelt meneer gewoon vrolijk verder. Oh en ook al een keer paniek omdat ik zei dat de luiers op waren.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het nu bij het kdv gaat. Ik ging ervan uit dat hij gewoon meegaat in de plasrondes, maar verder de luier om heeft. Hij komt iig met luier aan thuis. Mijn man brengt en haalt hem op het moment.

Tja, ik zou hem ook liever zindelijk willen zien, maar ik kan en wil hem niet dwingen. Meer druk uitoefenen werkt bij David sowieso averechts.

Het heeft denk ik veel te maken met de afgelopen maanden. David wist door een zieke moeder niet meer waar hij aan toe was en de luier bood veiligheid. Voor de zwangerschap ging het veel beter en plaste hij 8 van de 10 keer op de wc.

@liesje: pfff wat hoop ik dat zoiets hier ook binnenkort gaat gebeuren ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
wennetje

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door wennetje »

Euh tja hij is al 3 toch.. Waarom doe je niet aan zindelijkheidstraining? Het wordt het wel een beetje tijd. En soms helpt een beetje stimulatie wel.. En weigeren met zindelijkheid tja hij zou er toch eens aan moeten geloven. Ik zou misschien toch wat meer druk er op uitoefenen... Maar dat is mijn mening..
Huh? Waarom? Komt vanzelf. Hoe meer druk, hoe meer een strijdpunt vaak.
Joris bij 3,5 jaar plaszindelijk en sinds paar dagen poepzindelijk. Eerste eigenlijk vanzelf gegaan toen ik hem vaker in blote billen liet lopen ivm nare uitslag op billen. Nog lang wel in broek gepoept maar ach, nooit veel aandacht aan besteed en zie daar, komt vanzelf goed.
Gebruikersavatar
Janeway
J&J SANTORINI
Berichten: 3461
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 11:40 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Janeway »

Je hebt druk en druk he..

Ik zet geen huilend kind op de wc ofzo.. Maar ik stimuleer wel..
En zindelijk kan je idd niet afdwingen maar wat ik dus al zeg wel stimuleren..
Als hij idd rustig met een nattebroek rondloopt wordt het wel lastig, ze moeten het wel vies/niet prettig vinden..
Als dat niet zo is dan werkt het gewoon niet.. En dan helpt een sticker soms wel.. als jij een droge broek hebt tot aan het drinken dan mag je een sticker bla bla bla.. Zijn ze onwijs blij en trots als dat lukt en showen ze het aan de andere kinderen.

Dat je ziek bent geweest dat had ik niet mee gekregen. Dan wordt het wel een ander verhaal.. Dan moet hij weer meer vertrouwen kijken..
Je moet eens vragen op het kdv of hij echt wel plast op de wc.. Ik heb er ook kinderen bij die gaan braaf zitten en doen vervolgens niks (ze vinden het wel leuk hoor) Dat laten we ook zo gaan, vinden ze iig het naar de wc gaan leuk.. Die plas komt dan wel..
Bij ons werkt het op het kdv zo.. Als ouders thuis beginnen met de zindelijkheid beginnen wij ook.. Heel soms kaarten we het aan als het erg lang duurt voordat de stap gezet wordt. En geven we dus het zetje. Maar thuis moet er ook aan gewerkt worden.. Anders werkt het niet..
Mv Lis@ 01-99 K@s 03-02, M@dée 10-04
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Hij kan wel op de wc plassen, het gebeurt nog wel eens, maar op het moment kan hij echt in paniek raken als wij aan hem vragen om het te doen. Hij kan dan gerust minuten lang zitten zonder te plassen om vervolgens in de luier te plassen zodra hij hem aanheeft. Ik zie het wel. Maar ga wel even navragen hoe het nou bij het kdv gaat.

Als het hier rustiger thuis wordt (hmm als dat ooit gebeurt) dan gaan wij wel weer vaker de broek uitdoen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Emmy »

Mare schreef: De leidsters vroegen zelf of ze heg mochten doen ,ik denk dat ze het verschonen beu zijn.
Op mij komt het over alsof je veel zelf invult. Je denkt dat de leidster gelogen heeft en je denkt dat ze het verschonen beu zijn. Maar is dit wel zo? Ik denk dat Katje het verder goed verwoordt.
Is het niet een idee om een gesprek aan te gaan om deze vertrouwensband weer te versterken, de zaken uit te spreken en goede afspraken te maken over de zindelijkheidtraining (wel of niet en hoe)?
Persoonlijk zou ik mijn kind niet graag wegbrengen naar een opvang waar iemand is waar ik geen vertrouwen in heb... :?
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Oké, de quote die jij aanhaalt was dus echt als grap bedoeld (zie de smiley erachter) en heeft niets te maken met invullen!

Zoals ik al schreef zal ik zeker het hele zindelijkheidsgebeuren aanspreken zodat ik duidelijk krijg hoe het daar nu gaat.

Verder wil ik wel even zeggen dat het voor mij enorm vervelend voelt dat hier zo de kant van de leidster gekozen wordt (bij wijze van spreken). Is het zo gek dat ik nav de broek en davids gedrag ervan uitga dat wat zij zegt niet overeenkomt met wat er daadwerkelijk is gebeurd? Ik mag dan wel wat achterdochtig zijn en het hier gelijk ongenuanceerd neergezet hebben, maar natuurlijk hebben wij het eerst nog eens nagevraagd. Ik weet nu even niet goed op welke manier ik het nu nog eens bespreekbaar kan maken.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Truus »

In mijn reactie kies ik niet voor een kant. Maar valt mij op dat je over een situatie waar je zelf niet bij was, in mijn ogen, erg hard oordeelt. Je maakt het voor mijn gevoel erg groot en stelt je, heb ik het idee, erg aanvallend op. Geen open houding van. Ik heb dit en dit gesignaleerd, feiten noemen dus, en vraag me af hoe dit komt. Verder niet.
Jij zegt zelf gelijk, de leidster heeft gelogen. Dit kan niet komen door...
Maar dat zijn vermoedens. Je was er niet bij. Dus je weet het niet zeker. Waarom dan zo hard? En zo lang erop doorgaan?
Mocht de leidster wel iets fout hebben gedaan. Tis ook een mens. Ze doet nog veel meer wel goed, mag ik hopen?
Als dit een geval op zich is, snap ik je reactie gewoon niet. Mocht er nou vaker iets gebeuren in die trant en er al een gebrek aan vertrouwen is. Dan is het misschien een laatste druppel. En zou ik zeker een gesprek aangaan (dialoog). En dan niet alleen met brengen of halen, maar echt even op afspraak.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

Ik blijf erop doorgaan omdat er elke keer weer een reactie komt -.-
Zoals ik al schreef, mijn openingspost is ongenuanceerd. Ik plaatste het hier op J&J om mijn verbazing te uitten. Ik weet ook niet meer hoe ik duidelijker kan schrijven dat het onmogelijk is dat hij doorgelekt is. Hoe zou je het dan anders moeten noemen?

Oké, nu raak ik dus gefrustreerd, heeft dus geen nut om nog te schrijven nu.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door drus »

Hoi Mare,
ik kan me je frustratie in dit draadje wel voorstellen hoor! Je wilde gewoon als moeder kwijt dat het je stoorde dat het verhaal van de leidster niet overeenkwam met wat je zag en hoe jij je kind kent. Ik kan me goed voorstellen dat je wil weten hoe het kan omdat het toch de mensen zijn aan wie jij je kind toevertrouwd. En als ze zoiets als een poepbroek verdoezelen, dan zou ik me ook afvragen wat ze nog meer niet of anders vertellen over mijn kind. Ik hoop dat je gaat ervaren dat ze over het algemeen wel zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen zodat je ze weer als betrouwbaar gaat ervaren en jij je zoontje steeds meer met een geruster hart achter kunt laten daar!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kdv leidster heeft gelogen

Bericht door Mare »

drus schreef:Hoi Mare,
ik kan me je frustratie in dit draadje wel voorstellen hoor! Je wilde gewoon als moeder kwijt dat het je stoorde dat het verhaal van de leidster niet overeenkwam met wat je zag en hoe jij je kind kent. Ik kan me goed voorstellen dat je wil weten hoe het kan omdat het toch de mensen zijn aan wie jij je kind toevertrouwd. En als ze zoiets als een poepbroek verdoezelen, dan zou ik me ook afvragen wat ze nog meer niet of anders vertellen over mijn kind. Ik hoop dat je gaat ervaren dat ze over het algemeen wel zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen zodat je ze weer als betrouwbaar gaat ervaren en jij je zoontje steeds meer met een geruster hart achter kunt laten daar!
Dank je voor je bericht, jij verwoordt het inderdaad heel treffend.
Er zijn twee vaste leidsters waar ik veel vertrouwen in heb en ik hoop uiteraard ook dat ik er snel van overtuigd raak dat dit een eenmalig incident was.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie