Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Pauwtje »

Wie heeft er tips over hoe we het zwemmen met Evy veilig kunnen maken? Ze vindt het geweldig om mee te gaan zwemmen. Maar ze is zo enthousiast en niet bang, dat ze gewoon het water inspringt, ongeacht waar wij zijn. Zo is ze laatst door een onbekende meneer opgevangen toen ze gewoon over de rand de stroomversnelling insprong (en ik 5 seconden niet oplette :oops: ).
We doen haar nu van die gewone vleugeltjes om, maar die zijn niet veilig genoeg. Er staat op van 15-30 kg, en Evy is 10 kg. En regelmatig schiet er een vleugeltje los van haar arm.
Dus, hoe ga ik veilig met Evy zwemmen?? Wie heeft er tips?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Dorien »

De juiste zwemvleugels kopen?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Pauwtje »

Dorien schreef:De juiste zwemvleugels kopen?
Ja, dat zou wel handig zijn. Maar bestaan die dan voor die kleintjes? Ik kan alleen maar van die standaard vleugeltjes vinden, die ik ook voor Yanick en Daniel gebruik.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door channiemam »

Zwemmen in een klein maar overzichtelijk zwembad. Zonder stroomversnellingen ed.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door channiemam »

Pauwtje schreef:
Dorien schreef:De juiste zwemvleugels kopen?
Ja, dat zou wel handig zijn. Maar bestaan die dan voor die kleintjes? Ik kan alleen maar van die standaard vleugeltjes vinden, die ik ook voor Yanick en Daniel gebruik.
Ja die bestaan. Evt bij het zwembad kopen. Ik heb ze ook altijd gehad ivm babyzwemmn.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Pauwtje »

channiemam schreef:
Pauwtje schreef:
Dorien schreef:De juiste zwemvleugels kopen?
Ja, dat zou wel handig zijn. Maar bestaan die dan voor die kleintjes? Ik kan alleen maar van die standaard vleugeltjes vinden, die ik ook voor Yanick en Daniel gebruik.
Ja die bestaan. Evt bij het zwembad kopen. Ik heb ze ook altijd gehad ivm babyzwemmn.
Ik heb deze bij het zwembad gekocht, en meer keus hadden ze niet :(
Maar als ik weet dat ze bestaan, dan kan ik moedig verder zoeken.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Pauline »

Je hebt ook van die floatsuits. Badpakjes met een zwemvest erin. Ze zien er uit als een michelin mannetje, maar ja, t is wel veiliger. Dat in combi met de juiste vleugeltjes...

http://www.splashabout.nl/splashaboutco ... index.html
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door kaatje71 »

ga je alleen met alle kinderen of ga je met je man?
Alleen met 3 zou ik wel wat veel vinden.
Ik ging wel alleen baby/peuterzwemmen met de 2 dames, maar dat was een overzichtelijk bad en een behulpzame juf en andere ouders.
Ik zou alleen niet gaan met 3 kinderen en met zijn 2en dan 1 op Evy letten en de ander op de jongens?
Me!ke stort zich overigens ook zo in het water en lachen dat ze dat vindt.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door monika »

inderdaad die zwempakjes met drijvers er in, kan ze ook niet stiekem uittrekken.
vleugeltjes zijn nooit bedoelt om een kind boven water te houden in de zin dat ze levensreddend zijn. Ze zijn meer een hulpje bij het zwemmen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Eliza

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Eliza »

Pauline schreef:Je hebt ook van die floatsuits. Badpakjes met een zwemvest erin. Ze zien er uit als een michelin mannetje, maar ja, t is wel veiliger. Dat in combi met de juiste vleugeltjes...

http://www.splashabout.nl/splashaboutco ... index.html
Ja, heel handig! Hier hadden wij ook een waterrat die ook nog eens 'gewoon' door oma in het water werd gegooid dus totaal geen vrees had. Met badpak aan mocht ze pas los. Ideaal (maar wel duurder dan vleugeltjes; maar vleugeltjes vond ik onhandiger (kwijt/lek/te los/te strak).
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door nance74 »

evt. een swimtrainer. Die zit om het middel met bandjes over de schouder en op de rug vast. Nog niet helemaal veilig, s enn die ging in ons zwembad zijwaarts lopen en kukkelde zo om.

Maar net als met die andere dingen (incl het pakje met drijvers) moet je nog steeds je kind in de gaten houden. En die zijn vliegensvlug lees ik uit jou berichtje.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Eve71ne »

Daar kom ik weer met mijn enge zwembadervaring. Ik heb eens een kind van de bodem gehaald, zij had dus zwemvleugeltjes aan moeten hebben maar had ze zelf afgedaan :? Dit liep gzd goed af, het had anders kunnen zijn. Ik vind zwemmen met kinderen dus nooit echt ontspannen. Zo´n badpakje met drijvers plus één op één toezicht vind ik wel het veiligst bij zo´n ondernemende kleine. Ik maak ook altijd afspraken met manlief over wie op Benthe let en wie op Meike. Krampachtig misschien, maar zoals ik al zei ben ik al eens flink geschrokken..
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Pauline »

Eve71ne schreef:Daar kom ik weer met mijn enge zwembadervaring. Ik heb eens een kind van de bodem gehaald, zij had dus zwemvleugeltjes aan moeten hebben maar had ze zelf afgedaan :? Dit liep gzd goed af, het had anders kunnen zijn. Ik vind zwemmen met kinderen dus nooit echt ontspannen. Zo´n badpakje met drijvers plus één op één toezicht vind ik wel het veiligst bij zo´n ondernemende kleine. Ik maak ook altijd afspraken met manlief over wie op Benthe let en wie op Meike. Krampachtig misschien, maar zoals ik al zei ben ik al eens flink geschrokken..
Ja, mijn vriendin heeft ook zo iets meegemaakt. Ze waren met 5 volwassenen en 2 kinderen bij het zwembad. En zelfs toen is het haar dochterte gelukt om zwembandjes uit te doen en in het water te springen en bijna te verdrinken. Ik ben erg blij dat sjoerd nu ook zonder bandjes in en uit het diepe kan komen. Dat neemt niet weg dat hij altijd bandjes om moet als we recreatief gaan zwemmen en ik op hem blijf letten. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3568
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door Althea »

Zo'n badpakje met drijvers inderdaad, dat was ook I.sis' eerste badpakje. En dan goed afspreken wie constant de dreumes in de gaten houdt.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
wennetje

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door wennetje »

Maar goed passende zwemvleugels krijgt een kind gewoon niet af, die krijg je als volwassene al bijna niet af. Kijk hier eens: http://www.zwembadmaterialen.nl/Zwemban ... index.html
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door niekje »

ik ben met beide kinderen op babyzwemmen geweest en daar werden opblaasvleugeltjes geadviseerd met 3 componenten zodat ze aan de onderkant van de armen naar boven geduwt worden...oa verkrijgbaar bij de Intertoys....op het plaatje in de link heeft het meisje ze alleen niet goed om, het is de bedoeling dat de sluitingen boven zitten en de middelste luchtkamer dus aan de onderkant...

http://www.intertoys.nl/speelgoed/zwemb ... 74367.html
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
@ri

Re: Veilig zwemmen met een ondernemende dreumes?

Bericht door @ri »

Continue aandacht voor haar. Als ik met de 2 meiden ga zwemmen, weet Amy dat ze zichzelf moet vermaken, omdat ik nauwelijks spelletjes oid met haar kan doen omdat ik O livia beet heb (ik ga dan bij ons in het sportcentrum zwemmen en daar heb je 2 badjes en verder niets, dus erg overzichtelijk). En de juiste zwemvleugels idd. Ik heb ook lang gezocht maar uiteindelijk die allerkleinste maat gevonden. En die zitten echt wel goed strak.
Plaats reactie