Wat ik me nou altijd afvraag...

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilja
J&J TEXEL
Berichten: 852
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:05 pm

Wat ik me nou altijd afvraag...

Bericht door Ilja »

...... (nergens mee blijven zitten, gewoon vragen!).....

Maar die taarten met versieringen en dan specifiek de geboetseerde of wat grotere dingen, is dat nou echt pure marsepein? En is dat dan nog lekker?
Wordt het echt opgegeten of is het meer voor de versiering?

Je kunt je maar wat afvragen he?
Mama van Soufian (17-11-2005) en Yasmine (17-04-2009)

Everything is going to be ok in the end, if it's not ok, it's not the end........
Wanda

Re: Wat ik me nou altijd afvraag...

Bericht door Wanda »

Bij mij marsepijn, en ik heb een zusje die bijna alles opeet. Maar soms zijn dingen te massief inderdaad.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Wat ik me nou altijd afvraag...

Bericht door Gerrie »

Ilja schreef:...... (nergens mee blijven zitten, gewoon vragen!).....

Maar die taarten met versieringen en dan specifiek de geboetseerde of wat grotere dingen, is dat nou echt pure marsepein? En is dat dan nog lekker?
Wordt het echt opgegeten of is het meer voor de versiering?

Je kunt je maar wat afvragen he?
Het ligt eraan hoe groot het geboetseerde item is. Marsepein is behoorlijk zwaar, dus kan deuken in de taart veroorzaken.
Ik boetseer wel van marsepein, niet al te groot. Dat wordt meestal wel opgegeten. Ik bak vooral voor familie en daar zitten wat nichtjes en neefjes tussen die zo een homp marsepein naar binnen werken.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Hanne

Re: Wat ik me nou altijd afvraag...

Bericht door Hanne »

ik doe die boetseersels vaak van fondant (dat vind ik al niet lekker) met tylose erdoor voor de stevigheid en dan worden ze keihard en smaken niet lekker. maar ze blijven wel mooi en zakken niet in. De taart daarentegen is wel altijd heel lekker. En ik vind het gewoon leuk om te boetseren om het allemaal zelf te maken.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Wat ik me nou altijd afvraag...

Bericht door JasmijnLinde »

Het ligt er aan wat voor boetseersel het is. De ballerina die ik pas maakte is volledig van fondant en ik vermoed dat die bewaard wordt en is ook echt niet meer lekker om te eten. Het lieveheersbeestje dat ook bij mijn foto's staat
( http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... =9&t=31254 ) is voor een deel van cake (lijfje) en het hoofd is van marsepein.
De raceauto is ook van marsepein.

Ik gebruik wel minder dure marsepein om te boetseren. Pas lag er bij een winkel pakjes marsepein voor 1 euro (250 gram) omdat de datum bijna was. Daar boetseer ik dan mee.

Ik ken mensen die marsepein echt enorm lekker vinden en graag zo'n homp opeten.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Wat ik me nou altijd afvraag...

Bericht door Eghosa01 »

Vorig jaar had een collega van mij een Bumba taart voor S@sh@ gemaakt, met Bumba, Tunbi en nog iemand erop van marsepein... ik ben een zoetekauw en vind marsepein heerlijk, maar dat krijg ik echt niet weg hoor. Ik geloof dat het nu (ruim een jaar later) nog bij mijn moeder in de vitrine kast staat...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: Wat ik me nou altijd afvraag...

Bericht door Jolanda »

Hier zijn ze allemaal dol op marsepein en zouden ze zo zo'n pakje weg eten...

Het wordt nu toch ook veel verkocht in de sinterklaastijd? Een zwarte pietje van Marsepein, het is dat we het delen, anders kan eentje het ook echt wel in zijn of haar eentje op......

Maar omdat ik weet dat mensen dat meestal niet lekker vinden, zijn mijn taarten vrij plat.

Boetseren met tylose erin zodat je het eigenlijk niet meer kan eten (want niet lekker) vind ik dus niet leuk, want ik vind dat je een taart helemaal op moet kunnen eten...

Terwijl ik geboetseerde taarten ook echt wel mooi vind hoor!
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Plaats reactie