Waarom gaat mijn baby nou niet slapen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI

Waarom gaat mijn baby nou niet slapen?

Bericht door ailay »

Echt waarom nou niet?
Het maakt niet uit hoe moe hij is, hij gaat niet slapen. Niet van uit zichzelf. Je moet hem in de houdgreep houden en dan valt hij heel heel langzaam in slaap. Met het overleggen, is het dan hopen en duimen dat hij niet wakker wordt en begint te brullen, zodat je weer opnieuw kan beginnen met het hele circus.

Ik word er zo moedeloos van. Ik wil ook wel weer eens avond voor mijzelf dat niet gedomineerd wordt door een baby. Waarom gaan alle andere kinderen toch altijd netjes slapen en slapen die netjes door met deze leeftijd (6 maanden). Okay, ik besef zelf dat die uitspraak nogal gechargeerd is, maar toch...
Dit in combinatie met het slechte groeien, maakt dat ik haast in staat ben om de handdoek in de ring te gooien qua borstvoeding.

Tips, truukjes? Want ik wil eigenlijk helemaal niet stoppen, maar ik word hier echt knettergek van.
Mare
J&J HAWAII

Re: Waarom gaat mij baby nou niet slapen?

Bericht door Mare »

Euhm tja, wil hij niet gewoon clusteren 's avonds? Ik herken de wens om tijd voor jezelf te hebben, maar mijn zonen slapen (of sliepen) ook niet zo maar. Maar wat heeft dat met de bv te maken?

En heb je contact met een lk over het slechte groeien?

Ik blijf de babyperiode gewoon algemeen zwaar vinden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Sarina
J&J HAWAII

Re: Waarom gaat mijn baby nou niet slapen?

Bericht door Sarina »

Natuurlijk slapen niet alle kinderen netjes in met 6 maanden... Sterker nog, mijn 7-jarige slaapt nog steeds niet netjes in (sorry, wil je niet ontmoedigen, maar die deed als baby hetzelfde als de jouwe nu ;))
En mijn neefje dat vanaf dag 1 flesvoeding kreeg kroop elke nacht bij z'n moeder, terwijl mijn borstkindje na een afschuwelijke inslaapsessie de hele nacht in z'n eigen bedje bleef slapen.
Het heeft toch niets met bv te maken of wel? Gewoon een ander kind.
Mijn tweede sliep bijvoorbeeld wel ontzettend makkelijk en netjes in en dat met dezelfde bv. Die sliep dan wel korter en lichter, dus er is altijd wel wat :roll:

Heel veel sterkte, want het is inderdaad loodzwaar en niet leuk. Maar... het gaat voorbij. Of wordt in ieder geval anders.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Esther
J&J MALEDIVEN

Re: Waarom gaat mij baby nou niet slapen?

Bericht door Esther »

Roos had exact hetzelfde (alleen niet het groeien, die groeide juist de pan uit, hahaha!) maar sinds een paar weken gaat het supergoed. Ik moest haar ook vasthouden tot ze diep in slaap was, en dan heeeeel voorzichtig in bed leggen. Meestal werd ze dan weer wakker en begon het feest opnieuw (heeeeel frustrerend).
Ik maakte het mezelf zo comfortabel mogelijk: zorgde dat de andere 3 in bed lagen en niets meer nodig hadden, zelf een kop thee en een blik koekjes naast me, dvd aan. Eventueel een dekentje over ons allebei heen zodat we lekker warm waren en ik zelfs nog zelf in slaap zou kunnen vallen als ik erg moe was (dat was vooral in het begin).
Toen de dvd teveel prikkels opleverde, ging ik op haar kamer met gedimd licht zitten lezen, en sindsdien gaat het eigenlijk veel beter, ze valt sneller in slaap.

Wat ik maar wil zeggen: wees lief voor jezelf, zoek iets wat jij leuk vindt dat goed in combinatie met babyknuffelen kan. En als je er echt gek van wordt, plan dan een paar uurtjes weg en verheug je erop. Ik hoefde zoiets maar eens in de 4 weken te hebben, het vooruitzicht was al zo fijn dat het de frustratie weghield.
En het wordt uiteindelijk beter, echt! Al was het maar omdat hij op een gegeven moment zo oud is dat je een slaapplan kunt maken. of dat hij goed aan de bijvoeding is en jij wat langer weg kunt.

Voor nu een heel dikke ((((((((((knuffel))))))))))) want ik voel je frustratie in je berichtje en dat is echt niet leuk.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Suuz

Bericht door Suuz »

En in overleg evt inbakeren? Overleggen over welke wijze om het veilig te doen wegens de leeftijd.
wennetje

Bericht door wennetje »

Dacht ook aan willen clusteren, zeker in combinatie met slecht groeien. Wat gebeurt er als je aanlegt? Enne BV is dan vele malen makkelijker dan flesvoeding want daar zit een maximum aan.
Joris sliep vanaf maand of 7 af en toe een nacht door en met maand of 9 consequent door trouwens (afgezien van ziekte), dat is verre van ongewoon.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Mijn middelste was net zo op die leeftijd, maar slaapt sinds ze 3 is elke nacht probleemloos in en door, dus ooit komt het waarschijnlijk wel goed. Abel wisselt erg met inslapen, maar die wordt in elk geval nog evel keren per nacht wakker. Acceptatie is volgens mij de enige oplossing.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Omdat hij het allerliefste bij zijn mama wil zijn.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

Suuz schreef:En in overleg evt inbakeren? Overleggen over welke wijze om het veilig te doen wegens de leeftijd.
Ik heb altijd begrepen dat het gevaarlijk wordt, zodra ze kunnen omrollen. Iets wat hij al geruime tijd kan, dus volgens mij kan dat dan niet veilig meer toch? Het zou wel een fijne optie geweest zin, want hij vind het echt heel prettig om stevig ingepakt te zijn. Ondertussen is hij echt te sterk voor het strak instoppen, hij woelt zich gewoon weer los.

Ik zag vandaag ook dat hij onder de vlekjes zit, dus waarschijnlijk is hij ook niet helemaal fit.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

eerder laten slapen. Femke kon ook niet in slaap komen, na veel tobben bleek dat ze vaak oververmoeid was. eerder in bed (voordat ik zag dat ze moe was) was een hele verbetering. o ja en geen prikkels dus een heel saai kamertje met niets op comode en geen knuffel in bed.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Plaats reactie