Middagslaapje eraf?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chabeli

Middagslaapje eraf?

Bericht door Chabeli »

Sara begint de middagslaapje steeds meer over te slaan. Ook op het kdv wil ze vaak al niet slapen en kost het hen veel moeite om haar te laten slapen; ze heeft vaak de grootste lol in bed. Als ik haar wel naar bed doe is ze altijd boos op me, maar gaat daarna wel slapen (ongeveer een uurtje). Wel blijft ze dan 's avonds makkelijk tot half 9 of 9 uur wakker; ze heeft vanmiddag een uurtje geslapen en slaapt nu net. 's Ochtends is ze een uur of half 7 - 7 uur wakker.

Ik zit nu een beetje in een dilemma; haar wel of niet laten slapen? Op zich vind ik het wel lekker dat ze 's middags nog slaapt, maar mag ze van mij ook wel eerder naar bed :). 's Middags trekt ze het wel goed om niet te slapen, maar zo tegen etenstijd merk je wel dat ze echt moe is en heeft ze moeite om wakker te blijven.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Middagslaapje eraf?

Bericht door marije1977 »

Neline was een maand of drie ouder toen ik hetzelfde probleem had. Ik heb haar toen regelmatig niet laten slapen 's middags en dan bijv twee keer in de week wel. Dit werkte goed. Toen ze nog een jaar ouder was is ze wel een tijdje 's middags vaker naar bed gegaan.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
wennetje

Re: Middagslaapje eraf?

Bericht door wennetje »

Zo'n tussenperiode is afzien maar idd hielp het hier ook om Joris op sommige dagen wel te laten slapen (want iedere dag middagslaapje overslaan lukte niet, zeker niet als hij dag ervoor naar kdv was geweest) en andere niet maar ik bouwde op zo'n dag dan wel een rustmoment in. Half uurtje voor TV met knuffel bijvoorbeeld. Hij stond vanzelf weer op als hij uitgerust was en nieuwe energie had opgedaan.
Maar ik vond het toch wel vaak gehannes.

Middagslaapje is er pas sinds een paar weken echt helemaal af en hij slaapt nu van 19:30 uur tot soms wel 08:30 uur. HEMELS!!! (helaas maakt hij me vaak wel een keer tussentijds wakker omdat hij dan gedroomd heeft en dat eerst even moet vertellen alvorens verder te kunnen slapen) dus dat gehannes was het alleszins waard.
Chabeli

Re: Middagslaapje eraf?

Bericht door Chabeli »

wennetje schreef: Middagslaapje is er pas sinds een paar weken echt helemaal af en hij slaapt nu van 19:30 uur tot soms wel 08:30 uur. HEMELS!!! (helaas maakt hij me vaak wel een keer tussentijds wakker omdat hij dan gedroomd heeft en dat eerst even moet vertellen alvorens verder te kunnen slapen) dus dat gehannes was het alleszins waard.
wow, wat heerlijk!! Tomás slaapt al een jaar niet meer overdag. Hij gaat nu tussen 8 en half 9 slapen en is 's ochtends tussen half 7 en 7 wakker (en periodes ook vanaf half 6 al!).

Helaas zijn beide kids hier geen grote slapers. Wij zelf ook niet, maar het zou weleens fijn zijn als ze op tijd in bed lagen of wat langer bleven liggen :)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Middagslaapje eraf?

Bericht door niekje »

wij zitten beetje met hetzelfde probleem als bij jou maar dan bij Jasper, je merkt aan hem dat hij zijn middagslaapje af en toe ook goed kan gebruiken want zijn humeur dan tegen het avondeten pfffff :schieten:

Wij laten hem nog max 2 keer per week 's middags slapen maar dan voor max 45 minuten, anders komt hij 's avonds weer paar keer uit bed want dan is hij nog niet moe....

Over 6 weken gaat ie naar school dus dan zal ie het ook zonder slaapjes moeten doen, ben benieuwd naar zijn humeur dan....maar ook dat zal wel weer goedkomen, dan op woensdagmiddag voor de zwemles en op zaterdag of zondag nog maar ff slaapje inplannen....


Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6770
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Middagslaapje eraf?

Bericht door petra1969 »

Sarah was ook ongeveer anderhalf toen ze geen middagslaapje meer wilde. 's Avonds ging ze in ieder geval wel lekker op tijd slapen. Ik heb geen idee of ze later was gaan slapen als ze nog een middagdut had gedaan.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Middagslaapje eraf?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik doe het soms wel en soms niet met iris. hangt van de dag af, en van de avond
als ik per se een rustige avond wil zonder kind houd ik haar wakker. Moet ik wel zeker weten dat ik er niet tegen de avond nog op uit moet met de kinderwagen want dan valt ze zeker in slaap en lukt het nog niet.
andersom, soms wil ik geen dreinerig kind in de middag, en dan heb ik liever dat ze die dag slaapt.

gek genoeg valt iris nooit zomaar ergens in huis in slaap, dat had ik met de andere 2 nog wel eens, lagen ze opeens op de bank,. of ook wel onder de bank ;-) te slapen.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gerlize08

Re: Middagslaapje eraf?

Bericht door Gerlize08 »

Hey

Fijn dat er even een verhaaltje staat over slapen.
Hier heb ik zo'n lekkere troela met slapen dat ik even schrijf.
Willemijn is net twee en een vreselijke slaper van af dag 1 :-(
Begon dit jaar zo goed met het eindelijk door slapen maar sinds de zomervakantie is het weer bal.
Ze is na het middageten behoorlijk moe en weet niet of ik haar smiddags zo af en toe wakker moet laten voor teveel indrukken waar ze savonds misschien weer last van zou kunnen hebben.
Heb al van alles geprobeerd. nog een extra broodje voor het slapen gaan, lampje dat het niet te donker is, later naar bed (21:00) melk met beetje honing.
Nu zit ik ook te denken aan een ander bedje slaapt nu nog in het ledikant.
Misschien hebben jullie nog een goede tip.

Ben vanmorgen laatste keer bij de chiropractor met dr geweest dus ben benieuwd of dat nog heeft geholpen.

Groetjes Marlies
Plaats reactie