Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Marijn »

Wij hebben Juul tot op heden nog niet laten inenten. Bik Sam en Floor begonnen we ermee toe ze een maand of 5 waren. Maar nu ben ik me eens verder in de materie gaan verdiepen en eerlijk gezegd twijfel ik of we Juul überhaupt wel moeten laten vaccineren.

Wie van jullie laat er de kinderen ook niet of volgens een alternatief schema inenten?

Het is overigens niet mijn bedoeling om met dit draadje de discussie over wel/niet prikken op te starten. Integendeel!
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Emmy »

Ik ga voor het grootste deel met het entingsschema mee, zeker als ze jong zijn, maar laat ook wel wat weg. Mexicaanse griep-vaccinatie heb ik ook niet meegedaan. Ik ga sowieso niet met australische schema mee waar ze voor meer ziektes en met meer herhalingsentingen geent worden. Mijn bijna 9-jarige laat ik waarschijnlijk ook alleen de tetanus-vaccinatie halen, dus niet de hele DKTP.
Maar ik vind het moelijke en lastige zoektocht....
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door marije1977 »

Ik heb Neline volgens een uitgesteld schema laten vaccineren. Ik liet haar alleen vaccineren op het moment dat ze fit was, en dat was niet zo vaak. De eerste inenting was uitgesteld omdat ze toen niet gezond was (met vijf weken heeft ze met RS in het ziekenhuis gelegen) en ik liet alleen prikken als ik toch al naar het cb moest en ze op dat moment gezond was. Uiteindelijk heeft ze net voordat ze vier werd pas de bmr prik gehad samen met de andere laatste inentingen. Het ging toen redelijk goed en ik wilde er wel vanaf zijn voordat ze naar school ging.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6307
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door drus »

marije1977 schreef:Ik heb Neline volgens een uitgesteld schema laten vaccineren. Ik liet haar alleen vaccineren op het moment dat ze fit was, en dat was niet zo vaak. De eerste inenting was uitgesteld omdat ze toen niet gezond was (met vijf weken heeft ze met RS in het ziekenhuis gelegen) en ik liet alleen prikken als ik toch al naar het cb moest en ze op dat moment gezond was. Uiteindelijk heeft ze net voordat ze vier werd pas de bmr prik gehad samen met de andere laatste inentingen. Het ging toen redelijk goed en ik wilde er wel vanaf zijn voordat ze naar school ging.
Dit hebben mij ook gedaan. Ze moeten nog allemaal de bmr. S!mon loopt achter. die heeft zo heftig gereageerd op de inenting dat het schema gestopt is en alleen in overleg met een kinderarts nog ingeent mag worden. Dat hebben we tot nu toe nog niet gevoerd.....
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Nanda »

Na 3 entingen zijn wij gestopt met vaccineren.
Na 1ste enting zeer hevige reactie waarbij we telkens afscheept werden door HAP. Achteraf hadden we naar het ziekenhuis moeten rijden want hij was er bijna niet meer geweest. Nog wel 2 entingen daarna gedaan omdat ik dacht dat het goed was, maar mijn gevoel schreeuwde nee. Daarom me ook zeer verdiept in de materie en samen besloten om nu niet meer te vaccineren.
Trotse mama van J en T
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Nicole »

Die van ons zijn allemaal niet ingeent! ( alleen Thijs heeft met drie jaar tetanus vac. gehad )
Een zeer wel overwogen beslissing, waar ik nog steeds geen spijt van heb .
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Eghosa01 »

Met S@sh@ was ik nog helemaal niet zo op de hoogte van hoe en wat en zijn we gelijk meegegaan met de 1e vaccinatie met 2 maanden. Zij kreeg toen ook al Hep B omdat papa uit Nigeria komt. Daarna ben ik eens van alles gaan lezen en heb toen besloten om alleen de DKTP te zetten (ook omdat we wel eens naar Nigeria gaan waar Difterie en Polio nog steeds voorkomen), daar zit dan de Hib aan vast en toen hebben we de Hep B ook maar laten doen. Maar wel alleen als S@sh@ fit was en de Hep B los van de andere vaccinaties. De rest, Men C en BMR hebben we helemaal niet meer laten doen. Wel hebben we de andere vaccinaties telkens homeopatisch voorbereid en daarna ontstoort.

Helemaal niet vaccineren zag ik dus niet zitten ivm reizen naar Nigeria, en mocht S@sh@ tegen dat ze 15 is geweest nog geen rode hond gehad hebben dan kan ze er dan tegen gevaccineerd worden.

Met het kindje wat binnenkort komt ga ik in elk geval uitgesteld vaccineren, en alleen als hij/zij fit is. Ook dan alleen de DKTP/Hib en Hep B. De Men C en BMR dan weer niet.

Succes met de afwegingen en jullie keuze.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Dorien »

Gaat Juul straks naar een kdv? Dan moeten ze ingeent zijn. Finn heeft een ander programma gekregen omdat hij altijd te ziek was om gevaccineerd te worden. BMR kreeg hij net voor zijn vierde verjaardag. Dit ivm medische redenen, daarom mocht het op het kdv (moest wel een verklaring van de kinderarts voor komen) Liv hebben we normaal gevaccineerd maar als ze niet fit was dan sloeg ik gewoon over. Aan mij heb je dus weinig :oops:
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Nanda »

Dorien schreef:Gaat Juul straks naar een kdv? Dan moeten ze ingeent zijn. :
Dit is niet waar. Wettelijk gezien mogen ze niet weigeren om geen vaccinatie.
Trotse mama van J en T
wennetje

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door wennetje »

Met DKTP/pneu/Hib had ik niet zoveel keuze. Joris lag toen nog op de couveuse afdeling en was zo kwetsbaar als ik weet niet wat. Het werd me echt ten zeerste aangeraden om te starten, JUIST omdat hij zo kwetsbaar was. Als je de eerste prik hebt gehad moet je de rest van dat schema wel volgen, in die zin dat je dat niet meer uit kunt stellen, anders moet je weer opnieuw beginnen. Maar Joris reageerde er altijd mild op, werd alleen wat slaperig. Anders had ik denk ik wel overwogen te stoppen alsnog.

Hep B niet maar kwam Joris ook niet voor in aanmerking.

BMR/Men C heb ik uitgesteld en gewacht tot Joris fit was. Ik heb zelf zowel Bof als Rode Hond gehad als kind, waren ziektes die erg veel voorkwamen, en herinner me dat nog goed (!). Joris heeft als jongetje bij het doormaken van de bof ook grote kans op latere onvruchtbaarheid en dat gaf voor mij de doorslag.

Mexicaanse griep heb ik zelf gehaald en via BV Joris de bescherming gegeven.

Joris kwam als ex prematuur nog net in aanmerking voor RS virus vaccinatie maar na heel lang wikken en wegen (samen met kinderarts) heb ik dit niet gedaan, ook omdat ik nog lang BV wilde geven. Niet dat hij het dan niet kon krijgen maar de kans dat hij aan de beademing zou komen reduceerde ik daarmee.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door mama talla »

Nathan heb ik ivm al geplande reis naar Kameroen volgens het gewone schema laten inenten. Ook kreeg hij met 6 maanden gele koorts en..... (weet niet meer).
Anna heb ik 1 maand later in laten enten, maar verder volgen we wel het schema. Ik vond 2 maanden nog wel erg jong voor een vaccinatie. Ze was toen (2 mnd) ook niet zo lekker en ik zat niet goed in mijn vel.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Marijn

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Marijn »

Nicole schreef:Die van ons zijn allemaal niet ingeent! ( alleen Thijs heeft met drie jaar tetanus vac. gehad )
Een zeer wel overwogen beslissing, waar ik nog steeds geen spijt van heb .
Hoe keek/kijkt je man ernaar? Waren jullie het eens?
En op basis waarvan heb je deze beslissing genomen? En heb je nooit getwijfeld?
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Eghosa01 »

Nanda schreef:
Dorien schreef:Gaat Juul straks naar een kdv? Dan moeten ze ingeent zijn. :
Dit is niet waar. Wettelijk gezien mogen ze niet weigeren om geen vaccinatie.
Ik heb bij inschrijving wel een vraag gezien over of het schema gevolgd word, toen we S@sh@ inschreven volgden we ook het gewone programma, maar later is daar nooit meer naar gevraagd...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Marijn

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Marijn »

Nanda schreef:
Dorien schreef:Gaat Juul straks naar een kdv? Dan moeten ze ingeent zijn. :
Dit is niet waar. Wettelijk gezien mogen ze niet weigeren om geen vaccinatie.
Dat is inderdaad zo. KDV's zeggen dat wel, maar ze kunnen het niet verplichten.
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Nicole »

Marijn schreef:
Nicole schreef:Die van ons zijn allemaal niet ingeent! ( alleen Thijs heeft met drie jaar tetanus vac. gehad )
Een zeer wel overwogen beslissing, waar ik nog steeds geen spijt van heb .
Hoe keek/kijkt je man ernaar? Waren jullie het eens?
En op basis waarvan heb je deze beslissing genomen? En heb je nooit getwijfeld?
Thijs is 10 weken te vroeg geboren.
Hij kwam na 6 weken thuis en weegde toen 2.5 kg.
De verloskundige kwam langs en ik uitte mijn zorg over dat hij geent moest worden ( zoals veel mensen dacht ik dat het 'verplicht' was en had er van te voren nooit over gedacht het niet te doen.

De vk vertelde toen dat we ook later konden vaccineren.
In de uitstelperiode ( wat ons niet in dank werd afgenomen door het cb;)
zijn we op onderzoek gegaan. Welke vaccins worden er gegeven , waarom en kunnen we dat Thijs aandoen nu hij zo klein en kwetsbaar is.

We hebben daarbij wat symposiums bezocht en veel gelezen.
Waar we eerst hadden besloten ze te enten als ze drie waren en hun lijf er strek genoeg voor was, hebben we nu besloten het helemaal niet te doen.

Ik heb zeker in de eerste jaren wel eens een twijfelmoment gehad, maar gelukkig stelde M@rcel mij dan gerust.

Niet enten doe je mijn inziens niet zomaar en daar moeten beide partners achterstaan.

Je kunt ook laten enten onder begeleiding van een homeopaath ( die ontstoort de vaccins )
En zelf ben ik later overgestapt naar een antroposofisch cb ( die ook gewoon enten als je dat wilt ) , maar je niet als een crimineel ;) behandelen als je dat niet doet.

Ik reageer normaal gesproken niet op dit soort draadjes.
Vaak werden we veroordeeld door mensen die wel enten ( en die ook niet weten wat ze nu eigenlijk voor een stoffen in het lichaam van hun kind laten spuiten )
Maar in de loop der jaren ben ik daar wat immuun ;) voor geworden :)
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door J0p1e »

Niet on topic, maar:
Nicole schreef: De verloskundige kwam langs en ik uitte mijn zorg over dat hij geent moest worden ( zoals veel mensen dacht ik dat het 'verplicht' was en had er van te voren nooit over gedacht het niet te doen.

Vaak werden we veroordeeld door mensen die wel enten ( en die ook niet weten wat ze nu eigenlijk voor een stoffen in het lichaam van hun kind laten spuiten )
Enten is iets met bomen :mrgreen: :mrgreen:
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Nicole »

J0p1e schreef:Niet on topic, maar:
Nicole schreef: De verloskundige kwam langs en ik uitte mijn zorg over dat hij geent moest worden ( zoals veel mensen dacht ik dat het 'verplicht' was en had er van te voren nooit over gedacht het niet te doen.

Vaak werden we veroordeeld door mensen die wel enten ( en die ook niet weten wat ze nu eigenlijk voor een stoffen in het lichaam van hun kind laten spuiten )
Enten is iets met bomen :mrgreen: :mrgreen:

I know :mrgreen:
Maar het ligt zo lekker in de mond :lol:
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
wennetje

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door wennetje »

Voor verdere verkenning: let er goed op dat je je vooral richt op de info van de objectieve websites. Er bestaan felle anti-vaccinatie websites die een enorm gekleurd beeld geven en een beetje sensatie niet schuwen. Belangrijk is om mee te nemen of je in een omgeving zit met veel ingeënte kinderen of juist niet, als er een asielzoekerscentrum naast je deur zit kun je ervan op aan dat er wat meer gevaren loeren. Ga je veel naar het buitenland of niet? Werk je zelf in een ziekenhuis? Kortom, omstandigheden zijn belangrijk. Veel succes met je keuze!

Mijn nicht heeft overigens ook delen van de vaccins weg gelaten. Dus de gecombineerde DKTP/Hib/pneu liet ze volgens mij de Hib weg en de rest deed ze wel. Kortom, dat soort combinaties zijn ook mogelijk (zal wel moeite kosten, ze moeten daardoor soms een ander soort vaccin bestellen).
Laatst gewijzigd door wennetje op za jan 05, 2013 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9563
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door muppet »

Bij Anouk hebben we met een ander schema laten prikken, die was elke keer niet fit. Ook per keer maar 1 prik ipv 2. Eline is wel op de gewone tijd begonnen, maar ook elke keer maar 1 prik ipv 2. Voor beide hebben we homeopatische begeleiding en niet prikken als ze ziek/niet fit zijn/waren. De reacties waren, tot nu toe, bij beide dames minimaal.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Hemmie »

Nicole schreef: Vaak werden we veroordeeld door mensen die wel enten ( en die ook niet weten wat ze nu eigenlijk voor een stoffen in het lichaam van hun kind laten spuiten )
Over veroordelen gesproken :roll:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8691
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Ilse501 »

B astiaan is volgens het schema van het CB geprikt. Ik had me er totaal niet in verdiept. Toen hij na de eerste prik heel heftig reageerde, ben ik me wel gaan verdiepen en wist toen dat ik het nooit meer zo wilde doen. Ben toen wel doorgegaan, omdat de eerste anders voor niks was geweest. Na de 1e ging de rest vrij goed. De BMR/MenC (of zat die laatste er toen nog niet bij?, weet ik niet meer) gaven vooral veel pijn en idd een week later ziek.

Bij J oris wilde ik graag veel later beginnen en veel minder in 1x. Maar die moest met 4 maanden geopereerd worden en het ziekenhuis wilde dat hij wel ingeënt was. Dus toch maar begonnen en volgens schema. De BMR/MenC (weet ook niet meer of hij die gehad heeft) was heftig voor hem. De rest trok hij goed.

Bij P ieter wilde ik ook weer later beginnen, maar ook die moest geopereerd worden, nog jonger (3 maanden) en ook toen weer de eis van het ziekenhuis. Ik heb daar zo van gebaald! HIj had er zoveel last van gehad, zo gevoelig. NIet dat hij erg ziek was, maar helemaal van slag. Ik heb toen dus ook geweigerd om de BMR/MenC met 18 maanden te laten geven (zie net dat die tegenwoordig al met 14 maanden gegeven wordt!!). Ex was het er niet mee eens dat hij die niet zou krijgen, dus uiteindelijk beloofd dat hij alleen de BMR zou krijgen als hij er klaar voor was. En dat was pas bij het laatste CB-bezoek (hij kreeg toen de laatste DKTP en ik ben nog teruggekomen voor de BMR. In het nut van de MenC geloof ik niet). Pas bij deze laatste prik ontdekte ik dus de mogelijkheid van homeopathische ondersteuning. Dat heb ik toen om een of andere reden niet gedaan en daar heb ik best spijt van, want het was weer een klap voor hem.

B astiaan heeft afgelopen schooljaar de herhaalprikken (BMR en DTP) gehad en behalve flinke (spier)pijn in zijn armen nauwelijks reactie, geen begeleiding. J oris is volgend schooljaar aan de beurt en ik denk dat ik hem wel laat begeleiden door een homeopaat. En als P ieter straks aan de beurt is, gaat dat zeker gebeuren.

Ik vind vaccineren an sich prima, maar niet op de manier waarop het nu gebeurt en vooral niet zo jong (dat staat me het meeste tegen. Spijsvertering en afweer zijn nog niet klaar met ontwikkelen en dan toch al zulke dingen in een lijfje stoppen? Nee. En ik vind dat er meer duidelijkheid moet komen wat je allemaal in zo'n kinderlijfje laat spuiten en hoe je dat kan verzachten middels homeopathie.

Ik geloof dat J ens helemaal niet gevaccineerd is. Hopelijk gaat hem dat later geen problemen opleveren.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door channiemam »

Wennetje schrijft het heel goed op. Informeer je goed. Kijk goed wie pro inenten en anti inenten zijn in hun onderzoeken.

Overigens bepaal je met inenten of niet niet alleen de risico's/ voordelen van je eigen kinderen maar ook die van je directe omgeving. Ik zou dit dus alleen zeer overwogen doen.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Nicole »

Hemmie schreef:
Nicole schreef: Vaak werden we veroordeeld door mensen die wel enten ( en die ook niet weten wat ze nu eigenlijk voor een stoffen in het lichaam van hun kind laten spuiten )
Over veroordelen gesproken :roll:
Nee hoor, geen vooroordeel.
Dat waren de mensen in mijn direkte omgeving die zelf zonder enige weet wat er in het vaccin zat lieten vaccineren. ( en nee, dat denk ik niet, dat kwam naar voren uit gesprekken ;)

Ik respecteer iedereen zijn keuze hierin, iedereen doet wat hij denkt wat goed is.


Wel grappig dat jij juist dát zinnerje eruit pakt.... zegt veel over hoe jij zelf dus oordeeld :roll:

Dit is ook precies de reden waarom ik er niet graag over praat.


Jammer hoor!
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Eghosa01 »

Het blijft een onderwerp wat inderdaad heel gevoelig ligt...

Maar met wat Wennetje schrijft ben ik het eens. Ook over het waar je woont en hoe de rest van je situatie is.
Ook kan je inderdaad delen van een prik geven, maar daar deden ze bij ons CB ook moeilijk over, dan moeten ze het namelijk apart bestellen en moet je het (volgens mij) ook zelf betalen. Volgens mij kan je het ook via je huisarts laten doen als je toch al zeker weet dat je bepaalde vaccinaties wel wil en niet, dan laat je dat van te voren weten en dan bestellen ze dat.

Bij S@sh@ was er 1 x dat ze (de wijkverpleegkundige) de vaccinaties al stond klaar te maken terwijl ik binnen kwam, terwijl ze wist dat ik toen al afwijkend de vaccinaties gaf. Toen ik aangaf dat S@sh@ niet alles tegelijk kreeg maar verspreid werd ze best pissig, "nu kan ik mijn baas vertellen dat ik er eentje weg moet gooien", :schieten: ehh ja, jij staat ze al klaar te maken terwijl ik binnen kom en je dus helemaal niet weet of ik het wel wil....
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Hemmie »

Nicole schreef:
Hemmie schreef: Wel grappig dat jij juist dát zinnerje eruit pakt.... zegt veel over hoe jij zelf dus oordeeld :roll:

Dit is ook precies de reden waarom ik er niet graag over praat.
Er werd duidelijk aan het begin van het draadje gezegd dat ze geen discussie wilde, maar jouw opmerking klonk alsof ik vergif in mijn kinderen laat spuiten (ik weet wel beter), en dat vond ik dan toch eigenlijk wel een beetje vreemd, zeker als je het zelf over veroordelen hebt! En nu zal ik mijn mond houden.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Nicole »

Hemmie schreef:
Nicole schreef:
Hemmie schreef: Wel grappig dat jij juist dát zinnerje eruit pakt.... zegt veel over hoe jij zelf dus oordeeld :roll:

Dit is ook precies de reden waarom ik er niet graag over praat.
Er werd duidelijk aan het begin van het draadje gezegd dat ze geen discussie wilde, maar jouw opmerking klonk alsof ik vergif in mijn kinderen laat spuiten (ik weet wel beter), en dat vond ik dan toch eigenlijk wel een beetje vreemd, zeker als je het zelf over veroordelen hebt! En nu zal ik mijn mond houden.

Het klonk misschien zo, maar dat was zeker niet mijn bedoeling!


beide zijn we er van overtuigd dat we het beste doen voor onze kinderen en dat is het belangrijkste.
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Eliza

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Eliza »

Vraagje: wil je helemaal niet laten enten tegen Polio (de P in de DKTP)? Nou ja, ik ben misschien heel naïef maar ik denk toch echt dat wij als mensen een stuk langer leven door de moderne geneeskunst.
Sommige ziektes wil je echt niet meemaken.
Gebruikersavatar
Ess
J&J SANTORINI
Berichten: 1885
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Ess »

Nog even over die kdv's, wij hadden een kdv die expliciet aangaf dat alle kindjes welkom waren ook als de ouders ervoor gekozen hadden om niet in te enten.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Marijn

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Marijn »

Eliza schreef:Vraagje: wil je helemaal niet laten enten tegen Polio (de P in de DKTP)? Nou ja, ik ben misschien heel naïef maar ik denk toch echt dat wij als mensen een stuk langer leven door de moderne geneeskunst.
Sommige ziektes wil je echt niet meemaken.
Het is de vraag of wij langer leven door de moderne geneeskunst of (mede) door de hogere hygiënestandaard. Ik weet niet of ik Juul helemaal niet wil laten vaccineren. Ik ben gewoon alle opties aan het overwegen en onderzoeken en vraag me af wat andermans overwegingen waren.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Miranda »

Marit heeft het gewone schema gevolgd, wist ik toen veel...
Met Danique was ik beter geinformeerd. Zij heeft wel alle inentingen gehad maar is later begonnen.
Met 2 maanden ging het nog helemaal niet lekker met haar, ik wilde haar dus niet laten inenten. Wvp vond het onverstandig maar ik heb voet bij stuk gehouden.
Ik geloof dat we met haar rond de 3,5 maand zijn gestart en er heeft ook steeds meer tijd tussen gezeten ipv de gebruikelijke 4 weken.

Inmiddels heeft ze alles gehad, alleen dit jaar moet ze er nog eentje geloof ik.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
wennetje

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door wennetje »

Miranda schreef:Marit heeft het gewone schema gevolgd, wist ik toen veel...
Met Danique was ik beter geinformeerd. Zij heeft wel alle inentingen gehad maar is later begonnen.
Met 2 maanden ging het nog helemaal niet lekker met haar, ik wilde haar dus niet laten inenten. Wvp vond het onverstandig maar ik heb voet bij stuk gehouden.
Ik geloof dat we met haar rond de 3,5 maand zijn gestart en er heeft ook steeds meer tijd tussen gezeten ipv de gebruikelijke 4 weken.

Inmiddels heeft ze alles gehad, alleen dit jaar moet ze er nog eentje geloof ik.
Er zit wel een maximum tijd die je kunt wachten tussen 2 spuiten (anders moet je weer opnieuw beginnen), had het ooit eens gevonden maar kan er nu niet meer achter komen.
edevries

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door edevries »

Eliza schreef:Vraagje: wil je helemaal niet laten enten tegen Polio (de P in de DKTP)? Nou ja, ik ben misschien heel naïef maar ik denk toch echt dat wij als mensen een stuk langer leven door de moderne geneeskunst.
Sommige ziektes wil je echt niet meemaken.
Mee eens sommige ziekten wil je niet meemaken.
Kijk maar naar een van de derde wereld landen waar kinderen overlijden of zwaar gehandicapt raken door deze ziektes. En door vele reizen, migranten e.d. is het zeker geen ver van je bed show meer.
Alleen niet eens met t woord ' moderne geneeskunst'. Vaccineren kunnen we al wel ouderwetse geneeskunst noemen.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door channiemam »

En dan niet alleen het reizen. Doordat we nu relatief weinig meer met deze ziektes te maken krijgen wanen we ons ook steeds meer veilig. Meer mensen laten hun kinderen dan ook niet meer inenten want dat zijn de kosten hoger dan de baten ( immers hoe groot is de kans dat je kind het krijgt?) echter juist hierdoor kan een virus weer terugkomen, vaak in een sterkere vorm. Kijk naar het kinkhoest virus van een paar jaar geleden.
Deze ziektes wil je echt niet tegenkomen!

Tuurlijk moet je naar je kind en de situatie kijken. Ik vind het cb veel te starrig in wanneer er gevaccineerd moet worden. ik laat mijn kind ook niet inenten als het ziek is of net ziek is geweest. Inenten moet je doen als het kind daar klaar voor is. Maar helemaal niet inenten, nee dat zou ik nooit doen.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:
Miranda schreef:Marit heeft het gewone schema gevolgd, wist ik toen veel...
Met Danique was ik beter geinformeerd. Zij heeft wel alle inentingen gehad maar is later begonnen.
Met 2 maanden ging het nog helemaal niet lekker met haar, ik wilde haar dus niet laten inenten. Wvp vond het onverstandig maar ik heb voet bij stuk gehouden.
Ik geloof dat we met haar rond de 3,5 maand zijn gestart en er heeft ook steeds meer tijd tussen gezeten ipv de gebruikelijke 4 weken.

Inmiddels heeft ze alles gehad, alleen dit jaar moet ze er nog eentje geloof ik.
Er zit wel een maximum tijd die je kunt wachten tussen 2 spuiten (anders moet je weer opnieuw beginnen), had het ooit eens gevonden maar kan er nu niet meer achter komen.
Weet ik. De wvp heeft destijds uitgezocht hoeveel tijd er maximaal tussen mocht zitten en die periode zat er dan ook tussen. Ik weet echter ook niet mee precies hoeveel dat was....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
wennetje

Re: Wie kiest er hier nog meer voor anders vaccineren?

Bericht door wennetje »

Grappig, er staat in de 'kleine maatjes' (blad van de vereniging van ouders van couveusekinderen) een artikel over vaccinaties bij (extreem) prematuren. Daar wordt het belang van wel vaccineren bij 2 maanden (zijn de kindjes vaak nog voor de uitgerekende datum) benoemd omdat ze een verhoogde kwetsbaarheid hebben voor infecties. Er is een onderzoek gedaan naar de bijwerkingen bij deze doelgroep.
http://www.ntvg.nl/publicatie/cardiores ... n-kinderen

Gewoon als aanvulling, alhoewel het verder misschien weinig toevoegt aan het bovenstaande. Ik was zelf gewoon erg blij te lezen dat de kinderarts van Joris geen onzin sprak.
Plaats reactie