Uitslag... Allergie?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Uitslag... Allergie?

Bericht door Kimmie »

HIer zitten best veel ervaringsdeskundige op het gebied van allergie bij kinderen hè... Kunnen jullie mij helpen bij een idee krijgen hoe ik dit kan gaan aanpakken?

P uck reageerde altijd al sterk op bepaalde suikers, hierdoor word ze erg druk, impulsief en roekeloos.
Ook heeft ze regelmatig uitslag op bijv der billen, mond ed.
Ze verteld zelf dat ze van etalage dingen jeuk krijgt in der mond, aan der handen bijv.
De afgelopen week had ze overal jeuk, rode vlekken en zelfs galbulten nadat ze praalde dingen gegeten had.
Ik heb het idee dat het zich enorm aan het uitbreiden is, bedoel de reacties op voeding.

Het is gestart met suikers en ik denk bepaalde E-nummers.
Toen kwam daar als snel tomaat en ananas bij (rond het jaar), toen kwam daar reactie op bepaalde appels, gras.
Bepaalde noten, aardbei en waar ze altijd heel dol op was gamba's eet ze nu niet meer want de jeuk was niet te doen... Enorme uitslag en galbulten.
En nu lijkt t ook dat ze reageert op melk, boter en sommige soorten brood?

Ik ben van plan om morgen naar de huisarts te gaan en te vragen waar ik hiermee terecht kan.
Maar ik dacht eerst eens hier rond vragen kan ik misschien gerichter naar de huisarts... ..?
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
wennetje

Re: Uitslag... Allergie?

Bericht door wennetje »

En een (klassiek) homeopaat?
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Uitslag... Allergie?

Bericht door Betje »

Wat vervelend joh, er lijkt zo weinig over te blijven he? Ik zou een doorverwijzing vragen naar een allergoloog. Die kan aan de hand van bloed- en huidtesten kijken op welke veel voorkomende allergenen ze reageert. Dat zegt nog niet alles, maar geeft wel een beetje een richting. Daarna zal je toch één voor één met eliminatie-confrontatietesten moeten kijken waar ze nou echt allergisch voor is. Mijn ervaring is wel dat als je de grootste boosdoener pakt, reacties op andere producten minder heftig worden. Het antihistamine niveau in haar lijf is dan nml niet zo hoog. Zo ken ik iemand die in het voorjaar bepaalde dingen niet kan eten omdat ze ook hooikoorts heeft. De rest van het jaar gaat het goed. Emma heeft ook veel minder klachten sinds de kat uit huis is.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Plaats reactie