"na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

"na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Marijn »

Dat zinnetje ben ik de laatste tijd in een aantal draadjes tegengekomen.

Ik ben nieuwsgierig hoe dit er in de praktijk uitziet. Hoe doen jullie dat met het dekbed? Waar ligt de baby dan? Ben je niet bang dat hij uit bed rolt? Of onder de deken terecht komt?

Tell me all about it!
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door mama talla »

Ik deed het met Nathan wel. Maar toen sliep ik alleen in bed (1.40 breed) en schoof ik hem gewon op het lege stuk. Daar lag hij dan alleen in een dikke slaapzak met mouwen. Geen kussen/dekbed in de weg. Als ik hem 's nachts voedde schoof ik het dekbed omlaag, ongeveer op heuphoogte. Dan kon hij er niet onder komen.
Als Anna nu bij ons in bed ligt, ligt ze soms gewoon tussen ons in, geheel onverantwoord tussen kussens en dekbedden. Ik heb er geen oplossing voor en zodra het kan leg ik haar terug in haar wieg.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door mama talla »

oh ja, ik heb er ook aan gedacht om een bedhekje te kopen, zodat ze aan de buitenkant van het bed kan liggen. Dan kan ik mijn dekbed zo leggen dat ze er niet onder kan komen en kan ze dor het bedhekje er niet uit vallen.
Ik bedoel zoiets:
Afbeelding

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Wanda

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Wanda »

Bed tegen de muur, geen dekbed maar een deken, niet drinken, roken en liefst naast mamma. Indien ook naast pappa, moet pappa weten dat kindje er ligt.

Heb nog nooit een verhaal gehoord dat het dan niet goed ging met samen slapen.

En oh ja, kindje in een warm slaapzakje bovenop je eigen deken kan ook nog. Maar geen dekbed dan he..
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6152
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Mamalon »

Toen Lieke geboren was, heeft ze een paar weken op mijn borst geslapen. Daarna met haar hoofd op mij en opgekruld tegen mij aan. Daarna in het holletje van mijn arm ( neus in oksel :) ) Ik droeg een shirt met fleecevest en zij een romper met slaapzak. Wij hadden een wollen dekbed tot aan mijn taille. Ik sliep/slaap altijd heel licht en vertrouwde het zo wel. Zo konden we toch wat slapen. In de zwaarste periOden heb ik wel half zittend geslapen met Lieke in de draagdoek.
Mamalon
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Miranda »

Danique heeft veel tussen ons in geslapen, op een aankleedkussen. Mijn moeder heeft toen eens een speciale slaapzak voor haar gemaakt. We legden Danique dan helemaal tegen het hoofdeinde aan zodat ze niet onder het dekbed kon komen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Hemmie »

Hier is het het grootste deel van het jaar warm genoeg om zonder dekbed te slapen, dus dan ligt dat bij ons voeteneind, of hoogstens tot mijn heupen. Kussen juist hoog in bed, boven de baby. In de winter trek ik een lange-mouwen (voedingsshirt)shirt aan, en zonodig nog een vest erover, dan is het warm genoeg. Aan mijn kant van het bed zit een hekje, baby kan dus aan elke kant van mij blijven liggen (als mijn man er niet is leg ik daar een voedingskussen, en dan ligt hij natuurlijk ver van de kant). In het begin niet te dicht bij mijn man, nu soms wel, maar dan maak ik mijn man eerst even wakker zodat hij het weet.
We roken niet, ik drink niet, mijn man de eerste maanden ook niet, nu af en toe 1 glaasje.

Ik vraag me wel eens af wat gevaarlijker is, een baby bij je in bed of de baby op een andere kamer. Volgens mij worden de gevaren van samenslapen nogal overdreven, zolang je maar een paar voorzorgsmaatregele neemt kan het best.
Toen Wytse baby was viel ik trouwens ook tijdens het voeden regelmatig in slaap, en sliep hij dus ook bij ons, maar zonder voorzorgsmaatregelen. Dan doe ik het dus liever zo (en nu ligt hij gezellig de hele nacht bij ons).
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Wanda

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Wanda »

Ik zou het kindje niet op een plastic aankleed kussen te slapen leggen trouwens
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Nancy »

Aan de buitenkant , met bedrekje. Baby eigen slaapzak, en ikzelf een dun katoenen dekbed (zomerkindjes)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Ana »

I.van slaapt op de plek van mijn man, en die slaapt dus in een andere kamer. Ik slaap onder een 1 persoons dekbed en I.van heeft zijn eigen dekentje(s)
Meestal voed ik zittend op de rand van het bed maar als ik het liggend doe, dan lig ik onder het dekbed, en hij onder zijn eigen dekentje.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door monika »

het is nu zomer, dus dekbed ligt tot op mijn middel, baby ligt hoger. Ik lig ook hoger in bed dan manlief. Het basinet staat nog naast het bed aan mijn kant, dus dat werkt als bedhekje. Verder heb ik nog een opgerold dekentje dat als 'stopper' werkt aan de onderkant van het basinet, dus dat ligt op mijn matras.
Als manlief snachts slaapt dan ligt hij altijd heel erg aan zijn kant.

Swinters had ik een flanellen pyama jasje aan wat open geknoopt was, met een klein fleece dekentje om mijn schouders geslagen. Nic had/ heeft een wollen slaapzakje zonder mouwen met daaronder een pyamaatje of alleen rompertje afhankelijk van de temperatuur.

Verder roken en drinken we beiden niet.
toen Nic kleiner was lig hij vaak in het holletje onder mijn arm, dus met mijn arm om hem heen geslagen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
annelies

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door annelies »

ik heb een co-sleeper naast mijn bed, daar ligt ze in. Maar mevrouw vindt het fijner tegen me aan, dus ze draait zich om en ligt dan bij mij. Ook na een voeding laat ik haar wel eens liggen (lees: meestal).
Ze heeft een dikke slaapzak aan en een dun dekentje trek ik er soms over (afhankelijk van de kou). Mijn dekbed vouw ik dan onder me (het bovenste deel dan dus) want ik kan niet slapen zonder dekbed. Ze kan er dus niet onder komen zonder heel veel beweging (en dat merk ik gelijk).
Ik heb ook een kussen, maar daar heb ik een ledikantlakentje overheen liggen dat dan over mn kussen ligt en daarna strak onder mn matras, ze ligt dan dus (net als ik) op dat lakentje op mijn matras en kan dan niet onder mijn kussen komen. (snap je? Beetje onduidelijk beschreven volgens mij, ik kan er wel een foto van maken als je dat wilt).
Emma

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Emma »

Aan de buitenkant, met hekje. Ze ligt in haar eigen slaapzak, niet onder het dekbed, met haar hoofdje op de hoogte van mijn borst (ik heb hoop dat ze zich dan op een gegeven moment zelf gaat aanleggen zonder mijn hulp :) ) Ik draag een voedingspyjama met lange mouw.

Ik moet zeggen dat ik het niet heel comfortabel vind, want David heeft de neiging om van de andere kant tegen me aan te kruipen en dan lig ik helemaal ingeklemd, en Carly slaapt licht dus ik kan bijna niet bewegen zonder dat ze wakker wordt. Dus als ik de puf ervoor heb voed ik zittend en leg ik haar daarna terug in haar eigen bedje naast mijn bed. Maar als ik heel moe ben, of vanaf een uur of 4 's nachts, voed ik haar liggend en valt ze daarna dus zo in slaap (niet altijd trouwens, soms besluit ze dat het ochtend is....)
Sietske

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Sietske »

Ik had een co-sleeper maar Tos begon zich daarin om te draaien en ik was bang dat hij aan de achterkant, via mijn matras zo uit bed zou kukelen. Daarom hebben we de co-sleeper weggehaald en ons bed tegen de muur geschoven. Tussen het matras en de muur zat nog een kiertje en daar heb ik een groot badlaken opgerold tussen gepropt. Tos ligt dus tussen mij en de muur in. Mijn kussen prop ik altijd helemaal onder mijn hoofd en nek, dus daar kan hij niet onder komen. Mijn dekbed duw ik aan zijn kant onder me zodat hij daar ook niet onder kan komen. Tos zelf slaapt met een pyama en slaapzak. Als het koud is leg ik nog een dekentje over hem heen maar meestal werkt ie dat weer snel van zich af. Als het echt koud is heb ik een gevoerde slaapzak met lange mouwen voor hem.
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Ilse501 »

Ik had uiteindelijk met 9 maanden een cosleeper naast me staan waar P ieter na de voeding weer in ging liggen. Gewoon een zijkant uit zijn ledikantje gehaald, met grote riemen aan mijn bed vastgebonden en met boeken op de juiste hoogte gezet. In de spleet tussen de bedden in een dikke, opgerolde handdoek. Was meteen een mooie barrière tegen omrollen in zijn slaap, alhoewel hij er ook overheen kon kruipen. Ik lag natuurlijk meestal alleen in bed (ex sliep op zolder vanwege al het gespook van P ieter midden in de nacht, urenlang) en na de scheiding natuurlijk altijd. Ik had dus altijd ruimte genoeg en had dan ook geen last van hem. Ook nu, als ik lang wil slapen, moet ik P ieter bij mij in bed leggen ( en T erts ergens anders :twisted: ). Dan kan P ieter ineens uitslapen en zo :?

Tot de 9 maanden stond eerst zijn wiegje en later zijn bedje naast dat van mij. Maar meestal lag hij klem naast me, neus tegen neus, dus ik kon mijn dekbed redelijk hoog doen (lag hij ook gedeeltelijk onder, was de eerste jaren een vreselijke koukleum, dus geen probleem) en ik heb leren slapen op een zij op de rand van mijn kussen. Zo lig ik nog steeds trouwens :D Tussen ex en mij in durfde ik niet meer, nadat ik tot 2x toe uit een hele diepe slaap wakker werd en me in een reflex omdraaide, terwijl hij bezig was zich op P ieter te rollen. Vanaf toen is P ieter rechts naast me gaan liggen. Toen hij nog heel erg klein was, lag hij meestal op mijn borst/buik (de eerste 3 maanden, toen kon hij echt niet zonder me).
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door drus »

Ik was ook bezorgd totdat ik een artikel las. Moeders die met hun baby samenslapen, gaat moeder in de g- houding liggen. Moeders kunnen niet met hun rug naar de baby toeslapen. Ik kon dat ook niet en lag ook in een g. Op mijn zij, onderste arm boven hoofd ( dus hoofdje in armpit, knieën opgetrokken tot beentjes, bovenste arm op dekengrens over baby heen. Gaat baby naar beneden? Word je wakker omdat het tegen je been komt, naar boven ook een arm, wegrollen: ook een arm. Uit onderzoek bleek meer dan 95% van pasgeborene zo te slapen bij hun moeder. Vaak tot de kinderen anderhalf à twee jaar zijn.

Bij mij klopt het, herkennen anderen dit ook?
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8688
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Ilse501 »

drus schreef:Ik was ook bezorgd totdat ik een artikel las. Moeders die met hun baby samenslapen, gaat moeder in de g- houding liggen. Moeders kunnen niet met hun rug naar de baby toeslapen. Ik kon dat ook niet en lag ook in een g. Op mijn zij, onderste arm boven hoofd ( dus hoofdje in armpit, knieën opgetrokken tot beentjes, bovenste arm op dekengrens over baby heen. Gaat baby naar beneden? Word je wakker omdat het tegen je been komt, naar boven ook een arm, wegrollen: ook een arm. Uit onderzoek bleek meer dan 95% van pasgeborene zo te slapen bij hun moeder. Vaak tot de kinderen anderhalf à twee jaar zijn.

Bij mij klopt het, herkennen anderen dit ook?
absoluut. Arm boven mijn hoofd niet vaak, want P ieter lag vaak met zijn neus tegen die van mij aan en dan pastte het niet. Maar verder wel. Ik sliep al sinds 4 maanden zwangerschap van hem zo en nu 6 jaar later nog steeds :wink:
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Chantal »

drus schreef:Ik was ook bezorgd totdat ik een artikel las. Moeders die met hun baby samenslapen, gaat moeder in de g- houding liggen. Moeders kunnen niet met hun rug naar de baby toeslapen. Ik kon dat ook niet en lag ook in een g. Op mijn zij, onderste arm boven hoofd ( dus hoofdje in armpit, knieën opgetrokken tot beentjes, bovenste arm op dekengrens over baby heen. Gaat baby naar beneden? Word je wakker omdat het tegen je been komt, naar boven ook een arm, wegrollen: ook een arm. Uit onderzoek bleek meer dan 95% van pasgeborene zo te slapen bij hun moeder. Vaak tot de kinderen anderhalf à twee jaar zijn.

Bij mij klopt het, herkennen anderen dit ook?
nou... ik ben wel eens met mijn rug naar mark toe wakker geworden, 2 x zelfs. en chris lag ooit onder de deken. schrok me rot natuurlijk. bij chris ben ik per ongelijk in slaap gevallen, was de bedoeling dat hij weer naar zijn wieg ging.
en voor mark heb ik snel een cosleeper gekocht.
wij zijn geen types voor baby in bed. jeroen is veel te gevaarlijk met zijn ellebogen (zelfs in een bed van 1.80) en ik ben waarschijnlijk van nature ook geen oermoeder die haar baby beschermd in bed :?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mieke

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Mieke »

Miranda schreef:Danique heeft veel tussen ons in geslapen, op een aankleedkussen. Mijn moeder heeft toen eens een speciale slaapzak voor haar gemaakt. We legden Danique dan helemaal tegen het hoofdeinde aan zodat ze niet onder het dekbed kon komen.
Zo deden wij het ook, en wij hadden zelf onze kussens lager liggen, dus lagen met het dekbed ook lager als de kids.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12568
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door monika »

ik slaap regelmatig in de 'g' maar ook draai ik me wel op mijn rug en heb Nic dan onder mijn oksel/ bovenarm, met mijn onderarm naast hem. Ik krijg zo'n pijn in mijn rug als ik de hele nacht in een g moet liggen dan loop ik kreupel als ik sochtends uit bed moet stappen. :oops:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Mare »

Ik slaap zittend met Sem (grrr stomme reflux). Hij ligt dan op mijn schoot en een stuk op mijn dekbed. Dat ligt tot mijn heupen. Hij heeft nog nooit onder mijn deken gelegen of wat dan ook. Wij slapen allebei erg licht.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Liselotte »

Ja, ik herken het, die g houding. Wij hebben wel een ledikant op de kamer maar d heeft daar 's nachts nog nooit in gelegen. Als hij moe is ga ik ook naar bed en dan voed ik hem in slaap terwijl ik nog wat op mijn iPod zit. Daarna ga ik ook slapen. Deken tot mijn middel, kussen naar achteren, d in een wollen romper en wollen slaapzak.

Hoe laat gaan jullie babies naar bed en vanaf welke leeftijd? Gaan ze dan eerst in hun eigen bed of meteen in jullie bed of de Co. Sleeper?
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door TinekedH »

drus schreef:Ik was ook bezorgd totdat ik een artikel las. Moeders die met hun baby samenslapen, gaat moeder in de g- houding liggen. Moeders kunnen niet met hun rug naar de baby toeslapen. Ik kon dat ook niet en lag ook in een g. Op mijn zij, onderste arm boven hoofd ( dus hoofdje in armpit, knieën opgetrokken tot beentjes, bovenste arm op dekengrens over baby heen. Gaat baby naar beneden? Word je wakker omdat het tegen je been komt, naar boven ook een arm, wegrollen: ook een arm. Uit onderzoek bleek meer dan 95% van pasgeborene zo te slapen bij hun moeder. Vaak tot de kinderen anderhalf à twee jaar zijn.

Bij mij klopt het, herkennen anderen dit ook?

Yep, niet meer tot 1,5 a 2 jaar trouwens, maar verder klopt het helemaal! Vera ligt dus ook bij mij en Rein ín bed mét dekbed... Net als de andere 4 dat deden. Voordeel; ik kan slapen tijdens het voeden ;)
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door michelle »

Hier ook een bedhekje en de g-houding (wist niet dat er een woord voor was :wink: ). We hebben ook een co-sleeper gehad maar ik kon Jasmijn niet verplaatsen zonder dat ze wakker werd, dus die hebben we maar weggehaald. Ze heeft tot 8 maanden bij ons in bed geslapen, daarna werd ze te onrustig voor ons en ging het prima in haar eigen bed.

Oh nee, ik weet het weer, ze sliep toen het liefst met allebei haar armen wijd naar de zijkant. Michiel was al heel goed in op het randje slapen maar ik werd het zat :wink:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
HeleenW

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door HeleenW »

het samen slapen klinkt zo romantisch! (als ik van te voren zou weten dat je kind na een bepaalde periode lekker in eigen bed zou slapen zou ik het ook gedaan hebben) nu was ik veel te bang dat hij niet in eigen bed wilde slapen.
Ilse

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Ilse »

Sofie slaapt in haar co-sleeper en dan draai ik naar haar toe om te voeden. Dan lig ik half in haar bed, vaak in een halve g-houding en val dan in slaap.
Ze slaapt ook veel bij ons in bed. Altijd tussen mij en de co-sleeper in. Mijn moederinstinct zegt dat het vaderinstinct veel minder goed is ;-)
Dan slaapt ze in een slaapzak en vaak onder haar eigen dekentje. Soms slaapt ze wel onder het dekbed, maar bijna altijd als ze tegen mij aan ligt. Ik slaap heel ligt als ze bij me slaapt. In de ochtend wil ik wel eens met mijn rug naar haar toe gaan liggen, dan slaap ik nog half.... maar moet gewoon even op mijn andere zij omdat ik anders de rest van de dag spierpijn heb.

Sofie gaat om 18:00 naar bed en gaat gelijk in de co-sleeper. Eigenlijk al vanaf een paar weken. Als ik haar op ons bed voed en daarna nog ga verhuizen, dan denkt ze dat het feest is en gaan gelijk een uur liggen kletsen. Vaak wordt ze om 20:00 wakker om nog wat te drinken.
Emma

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Emma »

Liselotte schreef: Hoe laat gaan jullie babies naar bed en vanaf welke leeftijd? Gaan ze dan eerst in hun eigen bed of meteen in jullie bed of de Co. Sleeper?
Om 7 uur, bij Carly vanaf 4 maanden toen het clusteren ´s avonds een beetje over was. Toen ben ik een ritueeltje gaan introduceren: badje, pyjama aan, in slaapzak, meeluisteren naar het verhaaltje van grote zus, voeden, boertje, liedje, wegleggen. (En als ze ging huilen weer boertje, voeden, boertje, liedje, wegleggen, net zolang tot ze sliep.) Ze gaat altijd eerst in haar eigen bedje, en belandt pas in de nacht in ons bed.
Sietske

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Sietske »

drus schreef:Ik was ook bezorgd totdat ik een artikel las. Moeders die met hun baby samenslapen, gaat moeder in de g- houding liggen. Moeders kunnen niet met hun rug naar de baby toeslapen. Ik kon dat ook niet en lag ook in een g. Op mijn zij, onderste arm boven hoofd ( dus hoofdje in armpit, knieën opgetrokken tot beentjes, bovenste arm op dekengrens over baby heen. Gaat baby naar beneden? Word je wakker omdat het tegen je been komt, naar boven ook een arm, wegrollen: ook een arm. Uit onderzoek bleek meer dan 95% van pasgeborene zo te slapen bij hun moeder. Vaak tot de kinderen anderhalf à twee jaar zijn.

Bij mij klopt het, herkennen anderen dit ook?
Hm, bij mij dus niet (meer). Tos is inmiddels ruim 9 maanden en ik slaap vaak met mijn rug naar hem toe. Toen hij nog kleiner was sliep ik volgens mij wel met mijn gezicht naar hem toe maar toen lag hij nog in de co-sleeper en was de G-houding dus niet mogelijk.
Suuz

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Suuz »

M slaapt vanaf het begin ook in mijn bed. Ik leg hem wel hoog neer met slaapzakje aan. Maar ook onder het dekbed (alleen beentjes) maar hij kruipt steeds dichterbij mij. Ik slaap wel met lange mouwen shirt. Raar is wel dat als hij in de wieg ligt juist omhoog klimt.
edevries

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door edevries »

Bij ons ook s nacht tussen ons tweeen in. Erg makkelijk met voeden.
Hij slaapt in zijn eigen slaapzakje, maar wel met voeten onder ons dekbed. Dekbed zo opgemaakt dat wij het niet te hoog over zijn gezicht kunnen trekken.
Misschien dat we binnenkort ook een bedhekje installeren voor als ie meer bewegelijk wordt.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9552
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door muppet »

Eline slaapt tegenwoordig weer heel vaak vanaf het begin van de nacht in ons bed. Tussen de co-sleeper en mij in, co-sleeper accepteert ze niet meer en wordt ook te klein. Ik lig altijd op mijn rechterrij, idd in de g-houding behalve mijn arm die ligt gewoon naast me. Eline in pyjamajasje en slaapzak en vaak gewoon onder ons dekbed, hoewel ze daar ook regelmatig onderuit draait. Anouk lag tussen ons in, ook gewoon onder het dekbed. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik wakker wordt zodra er iets is (of zou zijn geweest).
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
wennetje

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door wennetje »

Als heel klein ieniemini ukkie wilde Joris nog wel eens bij me slapen als hij in slechte doen was maar lag dan op mijn borst in zijn slaapzakje. Bij hevige krampjes of onrust ging hij met zijn blote lijfje op mijn blote lichaam (buidelen/kangoeroeen) en zijn hoofdje ter hoogte van mijn hart. Gegarandeerd dat hij dan binnen no time ontspannen en in slaap was en ik werd wakker van iedere beweging dus ik durfde dan wel het dekbed over ons heen te leggen. Daarbuiten wilde hij nooit bij me slapen, echt alleen als hij ziek was en ik lig alleen in een 2-persoonsbed dus hij lag op het lege stuk in zijn dikke slaapzak met mouwtjes, zonder dekbed. En ja, ik ben net als Chantal en Sietske een moeder die haar kind de rug toekeert in haar slaap.

Joris ging naar bed als hij daar aan toe was, dus niet zozeer de klok als hij zelf bepaalde dat. Was vaak rond 19:00 uur, nog steeds alhoewel ik nu degene ben die dat in gang zet.

Als ik het geluk had gehad dat er wel een 2e was gekomen, zou er een co-sleeper komen.
annelies

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door annelies »

Emma schreef:Ik moet zeggen dat ik het niet heel comfortabel vind, want David heeft de neiging om van de andere kant tegen me aan te kruipen en dan lig ik helemaal ingeklemd, )
:) herkenbaar,ik sommeer ml dan om te verdwijnen naar zn eigen helft :wink: (als onze uk dus tegen me aan is gekropen)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Hemmie »

Hier inderdaad vaak de g-houding, de eerste maanden altijd. Hij slaapt ook het beste in als ik een arm over hem heen leg. Maar nu hij iets ouder is ga ik, vooral de 2e helft van de nacht, wel soms anders liggen als hij slaapt en ik niet goed meer in slaap kan komen. Vaak krijg ik nl. tegen die tijd last van mijn rug doordat ik met hem in bed vrijwel niet beweeg. Dan ga ik dus op mijn buik of soms andere zij liggen, maar heel bewust, en ik rol ook dan niet zomaar om als ik slaap. Overigens lukt dat niet altijd, dan wordt hij wakkeer zo gauw ik wat bij hem vandaan rol, maar vannacht legde hij toen en armpje tegen me aan en sliep toen weer lekker verder. Als er maar contact is dus, zo lief!

Bedtijd is variabel, meestal tussen 7 en 8.30, maar incidenteel eerder (als hij aan tafel in slaap valt bijvoorbeeld :roll: ), of soms ook pas na 10 uur als hij niet in slaap te krijgen is. Maar wij hebben gewoon totaal geen ritme, elke dag is sowieso al anders doordat de oudsten variabele schooldagen en andere activiteiten hebben, dus flexibiliteit is hier erg belangrijk.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Hanne

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Hanne »

wij hadden het snuggle nest. die randen zijn hard, daar kun je dus niet op gaan liggen.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
henringe
J&J SANTORINI
Berichten: 1485
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:24 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door henringe »

drus schreef:Ik was ook bezorgd totdat ik een artikel las. Moeders die met hun baby samenslapen, gaat moeder in de g- houding liggen. Moeders kunnen niet met hun rug naar de baby toeslapen. Ik kon dat ook niet en lag ook in een g. Op mijn zij, onderste arm boven hoofd ( dus hoofdje in armpit, knieën opgetrokken tot beentjes, bovenste arm op dekengrens over baby heen. Gaat baby naar beneden? Word je wakker omdat het tegen je been komt, naar boven ook een arm, wegrollen: ook een arm. Uit onderzoek bleek meer dan 95% van pasgeborene zo te slapen bij hun moeder. Vaak tot de kinderen anderhalf à twee jaar zijn.

Bij mij klopt het, herkennen anderen dit ook?
Ja, dit dus! Ik sliep ook al weer voor het einde van de voeding. Gewoon met kind samen (min of meer) onder het dekbed. Werd meestal wakker van een zoekend mondje :-)
!nge, mv $tijn ('03), C@rmen ('04) en R0san ('06)
Eliza

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Eliza »

Ik heb op het ziekenhuis (!!!!) geleerd dat moeders niet op hun baby gaan liggen en dat het dus helemaal oké is om de baby aan jouw kant te laten slapen. Wij hadden een plank uit de kast rechtop bij het bed staan zodat ze er niet uit kon rollen en verder een opgerolde badhanddoek in een kussensloop tussen baby en mij (maar dat is ws. niet eens nodig geweest).
Ik vond het heerlijk. Zo'n klein babyknuistje in mijn handen en zo vielen we in slaap.
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Linkje »

F edde slaapt eigenlijk pas sinds een paar maanden 's nachts tussen ons in. Maar dat is meer mijn ding hoor. Het is in dit huis zo ontzettend koud 's nachts dat ik gewoon te beroerd ben om hem weer in zijn eigen bed te leggen. :oops:
Maar hij ligt dus tussen ons in, maar hoger dan ons, dus hij kan niet onder het dekbed verdwijnen.
En ik lig dus wel met mijn rug naar hem toe, anders kan ik niet slapen hoor. Ik heb liever een arm tegen mijn rug dan in mijn gezicht. :D
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
wennetje

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door wennetje »

Eliza schreef:Ik heb op het ziekenhuis (!!!!) geleerd dat moeders niet op hun baby gaan liggen en dat het dus helemaal oké is om de baby aan jouw kant te laten slapen.
Dat zit ook wel goed maar het gaat meer om het dekbed, kussens, naar boven, beneden of opzij bewegen, etc
Claudiac

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door Claudiac »

Ik had ook m'n bed tegen de muur gezet.
I sliep meestal naast me en hij dronk ook vaak (ook terwijl ik sliep).
A slaapt liever alleen. Nu ook nog. Terwijl hij overdag altijd wil knuffelen. Hij sliep dan wel af en toe gewoon op een kant van het bed terwijl ik of mijn vriend dan in het logeerbed ging... zonder deken maar in slaapzak.

Ik ben nog nooit op ze gaan liggen of zo.
mijadja

Re: "na de voeding slaapt hij/zij bij ons in bed verder"

Bericht door mijadja »

ook altijd zo gedaan..ene arm over de kleine heen, in een 'boogje'..merkte als ik wakker werd dat ik nog netzo lag. Die houding, grappig, nooit geweten dat het zo heette..Super handig trouwens want meneertje kon op een gegeven moment aan 'zelfbediening' doen..hihi, wel zo handig want ik tukte zo verder..
Als ik eraan terug denk, héérlijk, zou nooit anders willen..idd, die kleine knuistjes die je vinger vastpakken..hmmm :verliefd:
Plaats reactie