welke buggy gebruiken jullie?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelies

welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door annelies »

wat voor buggy gebruiken jullie?
Ik heb een paraplu buggy, vroeger had ik een Koelstra, nu een ander merk (gekregen).

Ik ben wat aan het rondkijken omdat we graag een lichtere en kleiner opvouwbare buggy zouden willen op termijn (lees: vanaf de zomer), dit omdat we die dan makkelijker kunnen meenemen in de auto (met alle kinderen erin) en boot.

Bij de babyzaak raden ze me een nuna Pepp aan, ziet er leuk uit (wel duurrrr).

"eisen": moet lekker rijden, hoog genoeg zijn (ik ben bijna 1.80), klein opvouwbaar, zitten en liggen moet mogelijk zijn, liefst een kapje erop en een boodschappenmandje.

Welke hebben jullie en hoe bevalt dat?
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door TinekedH »

Ik lees vol belangstelling mee!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door mama talla »

Ik heb een eenvoudige buggy van de Prenatal. Heeft wel verschillende standen, dat vond ik ook belangrijk. Kap zit er bij, boodschappenmandje hierbij dus niet. Maar je kunt wel zo'n netje er aan hangen. geen idee of jij er mee kan lopen, ik ben best klein.
Zoiets:
Afbeelding

Voor Anna heb ik hem nog niet gebruikt. Zij ligt nog in de bak van de wagen en voorlopig past dat nog, dus hier nog even geen buggy.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Nancy »

De Quinny Zapp die wij ruim 7 jaar geleden hebben gekocht wordt nog steeds gebruikt (nu voor mijn neefje). Er is inmiddels ook een versie met een verstelbaar zitje, maar dan is hij in de auto niet meer zo compact als de ouderwetse versie die wij hebben. Ik vind het nog steeds een fijne wagen, rijdt en stuurt heel licht. Mijn zusje heeft 'm onlangs nog meegenomen op vakantie voor mijn neefje van 1,5jr. Hij heeft er heerlijk in geslapen, en ze had er ook veel bekijks mee.

Iets waar jij misschien rekening mee houdt: Zapp is niet geschikt om met meer gewicht op te leunen, want dan kantelt hij gelijk. Ik vermoed dat de Zapp wel makkelijker dan een gewone paraplubuggy te duwen is vanuit een rolstoel.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
@ri

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door @ri »

Wij hebben ook een Koelstra. Ik vind het absoluut niet fijn rijden (maar zijn verwend met de Bugaboo). Ik vond het belangrijk dat er een ligstand op zat, en die zijn er niet veel, vandaar de Koelstra. Kunnen voor een buggy wel aardig wat boodschappen in.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Gerrie »

Ik heb een cheap ass ding van de prenatal, zonder standen. Ach, we gebruikten hem erg incidenteel.

We zijn ons deze zwangerschap er wel in wezen verdiepen. Nuna pepp is gaaf, rijdt lekker (in de winkel) en is in hoogte verstelbaar qua duwstang.
Ook vergeleken met de quinny zapp omdat ie zo populair is. Qua duwen von mijn man 1.84 meter hem echt te laag. Wel kleiner opvouwbaar als de pepp.
quinny zapp is wel goed te koop op marktplaats, wel op model soort letten, de nieuwe heeft wel verschillende standen de oude niet geloof ik.
Nuna pepp is slecht vindbaar op marktplaats

Nog niets besloten.
Eerst het kind maar en wachten tot ze een maand of 7 is.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Linkje »

Ik kan de Nuna Pepp aanraden!
Hij is inderdaad wel duur - zeker voor een buggy - maar ik vind hem elk dubbeltje waard.
Het is een lichte wagen, hij stuurt heel gemakkelijk met 1 hand. Wij hebben de bijpassende voetenzak, en ondanks dat ie er niet zo uitziet is ie erg warm. F edde is altijd lekker warm als ie eruit komt!
De regenhoes is ook erg goed, met een stevig frame, waardoor het zicht voor de kleine ook goed is.
En opgevouwen is ie heel plat. Vooral gemakkelijk met vakanties, hij ligt hier altijd helemaal bovenop, zodat we er tijdens de reis ook goed bijkunnen.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Hemmie »

ik zweer nog steeds bij onze ruim 6 jaar oude McLaren Quest. Onverwoestbaar (al heel wat keren in het vliegtuig geweest, nu voor kind nr 3 in gebruik), meerdere standen, boodschappenmand, ook goed te duwen door mijn man van 1.87m en toch ook redelijk licht en compact. We hebben ook de zapp (oud model), die was heel handig met de max-cosi erop, maar haalt het verder niet bij de McLaren.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3565
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Althea »

Hier de Koelstra heel vaak gebruikt en heel tevreden van.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Pauline »

Hemmie schreef:ik zweer nog steeds bij onze ruim 6 jaar oude McLaren Quest. Onverwoestbaar (al heel wat keren in het vliegtuig geweest, nu voor kind nr 3 in gebruik), meerdere standen, boodschappenmand, ook goed te duwen door mijn man van 1.87m en toch ook redelijk licht en compact. We hebben ook de zapp (oud model), die was heel handig met de max-cosi erop, maar haalt het verder niet bij de McLaren.
nou dat dus! alleen heb ik m net verkocht. Sjoerd zat er nooit meer in. wij hebben dus geen kinderwagen of buggy meer (wel nog een draagdoek ;) )
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door channiemam »

Wij hebben een Mac Laren en een prenatal. Ik zweer bij de Mac Laren. Wat een fijn ding. Die prenatal is echt kwalitatief een stuk minder.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Chantal »

hier hebben we ook al 7 jaar de maclaren, en doet het nog steeds alsof ie nieuw is!
hebben even een prenatal te leen gekregen, maar die reed echt veel zwaarder.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door vogeltje »

De Quinny Senzz!
annelies

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door annelies »

wat veel reacties, fijn!


de zapp vind ik niet fijn, zo laag! En de nieuwe versie heeft idd een verstelbaar zitje, maar dat moet je dus los vervoeren als je dat geval inklapt, vind ik niet practisch.
De Maclaren schijnt wel heel fijn te zijn, dat heb ik ook al vaker gehoord idd, wel kostbaar, maar 2e hands wel te krijgen zag ik.

De nuna Pepp is vrij nieuw, daardoor nog niet veel 2e hands te verkrijgen. Wel duur. De dame in de babyzaak vertelde dat je er ook bovenop kunt stapelen (bij het inpakken van de auto bijvoorbeeld) maar of dat nou zo slim is? Ik dacht dat is misscien wel rechtop achterin de opel zafira zou kunnen staan (dus achter de stoelen), weet je dat Linkje?

We willen er nu nog geen grbuik van maken, ons meisje is nog te klein, ze ligt nog lekker in de kinderwagenbak. En daarna maken we er een wandelwagen van. Maar als we deze zomer op pad gaan (boot, met de auto ergens heen etc) zou het wel handig zijn, dan kan de kinderwagen niet mee tegelijk met de andere kinderen en/of rolstoel.

Wat Nancy zei over rolstoel en buggy: goed dat je daaraan dacht, ik had er nog niet aan gedacht. Bij de nuna is de duwstang verstelbaar, dat is dan misschien wel practisch........

Ik denk nog even verder....
annelies

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door annelies »

vogeltje schreef:De Quinny Senzz!
http://www.babyvalue.nl/buggy/quinny-se ... -2011.html

Daar had ik dus nog nooit van gehoord.....
Weet je hoeveel deze buggy weegt?
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Miranda »

Wij hebben een TopMark. Op zich prima ding (regenhoes/ boodschappenmandje zit en ligstanden) maar ik vind 'm zelf net iets te laag. Als we m niet meer gebruiken voor Danique dan gaat 'ie weg.
Ik heb laatst met een Koelstra gelopen, die was qua lengte echt ideaal voor mij! En daar zaten alle dingen op die wij ook hebben met onze Topmark.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Laris76 »

Hier ook een Maclaren, geen idee welk model want ook een tweedehands. Doet het nog prima en is ook al een paar keer in een vliegtuig geweest etc. MAar vergeleken met de gewone wandelwagen (easywalker) rijdt hij niet zo fijn.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Ana »

Hier een prenatal buggy, die 5-standen, met kap en boodschappenmandje.
zie http://www.prenatal.nl/shop/kinderwagen ... direct=yes

Erg makkelijk ding, rijdt lekker, wij zijn er erg tevreden mee en pakken liever deze dan de 'echte' wandelwagen omdat die zo breed is bij de wielen en dat is lastig in winkels hier.
Ik zet I.van er nu in op een lagere stand - enige nadeel is dat je dan niets meer in het boodschappenmandje kunt doen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Linkje »

Annelies schreef:De nuna Pepp is vrij nieuw, daardoor nog niet veel 2e hands te verkrijgen. Wel duur. De dame in de babyzaak vertelde dat je er ook bovenop kunt stapelen (bij het inpakken van de auto bijvoorbeeld) maar of dat nou zo slim is? Ik dacht dat is misscien wel rechtop achterin de opel zafira zou kunnen staan (dus achter de stoelen), weet je dat Linkje?
Je kunt er inderdaad ook bovenop stapelen, maar persoonlijk vind ik hem handiger bovenop, dan kun je hem onderweg ook nog gebruiken. We leggen hem dan op z'n kop, dus met de wieltjes omhoog.
Of ie achter de stoelen past weet ik niet, maar je mag het komen proberen. :D
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Jo Jo »

DE buggy die voldoet aan de eis: klein en licht is de Youpla van Quicksmart.
Zie bijv. http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en ... ousPage=lr

Maar is niet in meerdere standen verstelbaar, loopt niet lekker en is te laag ;-)
Wat dan wel weer handig is, is dat ik 'em in mijn fietstas kwijt kan, wat nog wel eens handig was als ik naar de markt ga.

Verder gebruiken wij al jaren een MacLaren, een Jip-buggy, via Marieke mv Thomas. Is zo klein dat 'ie standaard uitgevouwen in ons toilet staat. Maar dat kan ook aan de grootte van ons toilet liggen ;-) Die buggy houdt het in ieder geval erg goed, je kunt er een hoop boodschappen in kwijt en neemt niet veel ruimte in.
Hoogte is goed (ook bijna 1.80 m), wieltjes lopen soepel, maar niet door de sneeuw of rul zand.

Groet,
Joke
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door Jo Jo »

Kleine aanvulling: er lijken ook nieuwere ontwerpen van de quicksmart te zijn: http://www.quicksmartgo.com/move/easy-fold-stroller
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: welke buggy gebruiken jullie?

Bericht door vogeltje »

De quinny senzz weegt 9 kilo. Wij vinden hem ideaal. Onwijs makkeijk in te vouwen, echt met 1 hand, wendbaar, goed comfort.
Plaats reactie