dummie maken

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

dummie maken

Bericht door muppet »

Ik wil misschien samen met een andere moeder van school een dummie-verjaardagstaart maken. We denken aan 2 lagen. Kunnen jullie eens meedenken over de maat van de taarten en wat zoiets ongeveer zou kosten? Wat voor marsepein/fondant gebruik je dan, doe je daar nog iets doorheen? Zou er marsepein/fondant te gebruiken zijn die over de houdbaarheidsdatum is? Want eigenlijk vind ik het wel heel zonde om iets eetbaars niet-eetbaar te maken. Nog tips en trucs?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: dummie maken

Bericht door diane76 »

Fondant hard goed uit, dat blijft veel langer mooi dan marsepein. Juist je resten gebruiken die over de datum zijn! Je gaat het toch niet eten! Verder zou ik twee kleine taartjes gebruiken, rond of een bloem. Misschien een bloem op een ronde.

Ik zou het alleen even checken of het wel mag. Bij ons op school moeten eetbare spullen in een afsluitbare doos ivm ongedierte. Dan wordt het weer een heel ander verhaal, als je er ook nog een passende doos bij zou moeten doen. Het is voor mij de reden dat ik het niet heb gedaan. Het lijkt me geweldig om zoiets te maken!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: dummie maken

Bericht door JasmijnLinde »

Oh ja leuk. Ik zou ook voor fondant gaan. En twee kleine maatjes stapelen. In ieder geval wel een maat waar het benodigde aantal waxinelichtjes op kunnen. Laat je een foto zien van het eindresultaat?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: dummie maken

Bericht door muppet »

nog een vraagje: leg je de fondant gewoon direct op de dummie? neem toch aan dat er geen jam ofzo onder hoeft, maar kan je het dan nog wel goed gladstrijken?
JasmijnLinde schreef: In ieder geval wel een maat waar het benodigde aantal waxinelichtjes op kunnen. Laat je een foto zien van het eindresultaat?
grijns, als het project doorgaat zeker. Het zijn nu nog maar plannetjes.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Marijn

Re: dummie maken

Bericht door Marijn »

Ik heb er begin dit schooljaar 2 gemaakt. Met fondant. Ging prima. De versiering heb ik er gewoon met lijm opgeplakt.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: dummie maken

Bericht door Mara »

Leuk!

Fondant met een heel klein beetje water op het piepschuim doen heb ik een keer op een cursus geleerd. Dus het water met een dun kwastje op het piepschuim strijken. Er moeten geen druppels zichtbaar zijn.

Jam is te vochtig volgens mij. Als vulling mag hij de fondant bijvoorbeeld niet raken omdat het dan smelt. Al hoor ik wel eens dat mensen er gewoon mee afsmeren. Ik zou het voor een bewaartaart zeker niet doen.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie