peuterspeelzaal

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

peuterspeelzaal

Bericht door Suuz »

Omdat p nogal achter loopt met haar taal en ik meestal werk in het weekend of avond heb ik haar gisteren opgegeven bij een psz hier in de buurt. Kreeg ik vandaag een telefoontje dat ze vrijdag al mag komen! De andere op de wachtlijst waren nog geen 2,5 jaar of wilde nog wachten. Dus we stonden gelijk bovenaan de lijst! Best raar. Ze is 2j 9m.

Hopelijk gaat haar taal vooruit. Ze zal in een groepje komen waar ze al iemand kent van de gastouder dus dat is ook mooi. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Ze gaat dan;
Maandag middag naar psz
Dinsdag ochtend kdv
Woensdag ochtend kdv
Donderdag ochtend psz
Vrijdag ochtend psz

Best veel aangezien ik vaak werkende en avonddiensten draai, maar goed is weinig aan te doen. Wel mooie oefening voor de basisschool ;)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Charlotte »

Dat is echt mazzel en snel. Ik heb J ook opgegeven toen ie net een jaar was en ik heb nog steeds geen idee wanneer hij terecht kan. Waarschijnlijk april, maar zekerheid 0 Ik hoop met je mee dat t werkt voor P.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
annelinda

Re: peuterspeelzaal

Bericht door annelinda »

Wat fijn dat ze zo snel terecht kan! En goed voor de taal/spraakontwikkeling.
Maar persoonlijk vind ik het een best druk weekprogramma voor zo'n klein meidje.
Suuz

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Suuz »

Ik zal per week gaan bekijken of ze wel heen kan gaan. Ze ging eerder wel 4 dagen in de week naar kdv voor hele dagen, ze is dus al eerder bekend met drukke dagen.
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Kimmie »

Wat fijn dat p zo snel terecht kan!
Heb je op advies de aanmelding gedaan voor en psz? Konden ze die begeleiding op het kdv niet geven?
Ik hoop dat p het naar de zin gaat krijgen en het effect gewenst is.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Emmy »

Gaat ze naar de VVE dan, speciaal voor kindjes met een taalachterstand?
Suuz

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Suuz »

Nee gewoon opgegeven ;) maar heb wel gemeld van haar taal.problemen. De psz staat in de wijk waar veel buitenlandse ouders wonen en ze zijn gewend aan moeilijk sprekende kindjes.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: peuterspeelzaal

Bericht door channiemam »

Dat heeft als voordeel suuz dat je heel weinig betaald itt het kdv. 4 dd psz bij een doelgroep kindje kost 11,87 itt een doorsnee kindje die dan 87 euro betaald per maand. Ik zou dus eerder naar de psz laten gaan dan naar het kdv als het aansluit bij je werktijden.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Emmy »

channiemam schreef:Dat heeft als voordeel suuz dat je heel weinig betaald itt het kdv. 4 dd psz bij een doelgroep kindje kost 11,87 itt een doorsnee kindje die dan 87 euro betaald per maand. Ik zou dus eerder naar de psz laten gaan dan naar het kdv als het aansluit bij je werktijden.
Zo, dat is opgeslagen dan...Ik betaalde maar 8,75 euro per maand voor 4 dagdelen (2 gewone psz en 2 VVE). :wink:
Maar inderdaad is het nadeel dat het vaak slecht aansluit bij de werktijden aangezien de dagdelen zo kort zijn. :?
Ik heb overigens de toegevoegde waarde van de VVE nooit zo gezien, wat veel beter hielp was de logopedie en het intensief thuis oefenen hiermee.
Suuz

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Suuz »

Ik zal niks betalen voor psz ;) maar dat doe ik eigenlijk ook niet voor kdv. Helaas sluit het niet aan met mijn werk.
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Regina »

Wat goed Suuz. Naar welke gaat ze hier in de koedijkslanden? Hoe heet dat ding de kleine handjes toch? Ik kreeg toevallig net een telefoontje dat Liam vanaf morgen naar de volgende groep mag. Hij zit nu net sinds begin deze maand in de instroomgroep. Hij gaat vanaf morgen dan ook op maandag middag en donderdag ochtend en vrijdag ochtend. Dus als Paige ook hier komt zitten ze bij elkaar. Maar ik verwacht dat je een andere psz hebt of niet.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Chantal »

wij moeten hier iets van 55 euro voor 2 dagdelen en 73 euro voor 3 dagdelen betalen voor de psz! vandaar dat wij twijfelen... niet dat het al zover is hoor ;)

kdv is voor ons goedkoper omdat we daarvan veel terugkrijgen..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Suuz

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Suuz »

Regina, oh jammer.. Wel dezelfde dagen maar dan diegene naarst de school van j. Peutervreugd heet hij.
wennetje

Re: peuterspeelzaal

Bericht door wennetje »

Is logopedie geen optie? Het blijkt hier dat het oefenen met taal toch echt het beste gaat door mij, bij mij thuis. In vakanties gaat dat dan ook altijd met sprongen vooruit. Logopedie stuurt af en toe bij, geeft me gericht oefenmateriaal en doet zo nu en dan een test. Gevolg is een achterstand in taalbegrip van ruim een jaar (lang erg slecht gehoord) heeft hij in een half jaar volledig ingelopen. Hij scoort niet eens beneden gemiddeld maar gemiddeld op een 4-jarigen test (was 2 weken voor zijn 4e verjaardag). Spraak loopt nog wel ietsje achter maar ook dat loopt in.
Ik weet zeker dat die achterstand nooit op een psz weggewerkt zou zijn.
Suuz

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Suuz »

Ze heeft logo ;) ene dit is juist extra. Bovendien wil ze pas sinds 1 maand zelf meewerken met nazeggen. Dat wilde ze niet eens doen. Buiten thuis praat ze helemaal niks of amper. Dus psz is juist goed om te leren praten in het 'openbaar' en een kleine groepje leeftijd genoten lijkt me wel prettig voor haar en vertrouwd.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: peuterspeelzaal

Bericht door wilmama »

Wat goed dat ze al zo snel mag komen. Ik heb net gister de psz voor M arijn opgezegd omdat hij niet kan wennen. Hij staat nu voor na de zomervakantie weer op de lijst.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Suuz

Re: peuterspeelzaal

Bericht door Suuz »

Is idd vve ;) ze vind het erg leuk!
Plaats reactie