Biological Nurturing

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Biological Nurturing

Bericht door Eghosa01 »

Ik had in een update bij Zwangerschap en bevalling geschreven dat ik dacht dat Hug0 misschien reflux had, vanwege allerlei symptomen. Daarop kreeg ik van een aantal (ex)VBN'ers de tip om eens te lezen over te veel melk en een LK in te schakelen. Dat van te veel melk is inderdaad zo, had ik bij S@sh@ ook. Ik heb gelijk een LK gebeld, de verloskundigenpraktijk waar ik bij was heeft ook een LK praktijk (dat doen twee van de VK er naast). Ik belde 's ochtends, toen de VK/LK 's middags terug belde vroeg ze hoe laat ik ging voeden... ik stond echt net op het punt om Hug0 te gaan voeden. Ze vroeg of ik een kwartier kon wachten dan kwam ze er gelijk aan. Nou, mooier kon niet! Ze heeft meegekeken en ik heb inderdaad veels te veel melk. Hug0 was in nog geen 4 dagen tijd 340 gram aangekomen :shock: :shock: :shock: .

Ze heeft geluisterd en adviezen gegeven die ik ook al in het foldertje van VBN had gezien, maar ze heeft me ook een andere manier van aanleggen geleerd via biological nurturing! Wat een uitkomst!!! Hij verslikt zich bijna niet meer, ik hoor hem niet meer klokken (echt zo als in Lloret de Mar in het cafe waarbij iemand achterover ligt en er alcohol zo zijn mond in gegoten word), hij hikt bijna niet meer, kan rustiger ademen tijdens het drinken, kan ook echt nog even zuigen zonder dat er melk komt, geeft bijna geen melk meer terug (nog een heel klein beetje), ik heb minder volle borsten, lek daardoor minder... en dat dus door een consult van een half uur gistermiddag! Ben echt blij met jullie advies en dat de LK gelijk terecht kon!
Kan het ook zijn dat Hug0 hier beter (langer achter elkaar) van gaat slapen? Hij heeft gisteravond een ruk gemaakt van 2100 tot 2.45 (heerlijk!) en slaapt nu met hele korte tussenpozen al de hele dag... misschien inhalen of misschien gewoon toeval.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5612
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Biological Nurturing

Bericht door JasmijnLinde »

Zo, wow wat een mooie up date! Hopelijk zet dit zo door. En wat was hij veel aangekomen :shock: .
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Biological Nurturing

Bericht door Ana »

ow dat klinkt erg goed! Hoe leg je dan nu aan, is dat te omschrijven?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Sietske

Re: Biological Nurturing

Bericht door Sietske »

Fijn om te lezen dat de LK zo snel bij je langs is gekomen en dat haar consult al meteen zoveel oplevert. BN is inderdaad een hele mooie methode bij te veel melk omdat je eigenlijk tegen de zwaartekracht in voedt.
En het kan heel goed dat H ugo nu beter kan slapen nu hij rustiger kan drinken. Hij zal nu ook veel minder lucht mee naar binnen krijgen en dus minder last hebben van krampjes. Als hij bovendien al wat vettere melk binnen krijgt kan hij daar ook wat langer "op teren" dan op de vetarme melk die hij bij een overproductie met grote hoeveelheden binnen krijgt.
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Biological Nurturing

Bericht door Eghosa01 »

@Ana, je ligt dan half achterover op wat kussens (op bed of de bank), dan het kindje tussen je borsten (ik dek degene af waar ik hem niet wil hebben), en dan gaat hij zelf op zoek naar je tepel (Echt waar!!) en op een gegeven moment denk je dat hij van je af valt en neemt hij vanzelf een grote hap en heeft hij zo je tepel vast. Dan drinkt hij inderdaad zoals Sietske schreef, tegen de zwaartekracht in de melk uit je borst. Hij heeft dan minder last van de TSR en kan zelf reguleren wat hij wil drinken.

@Sietske, goed om te horen van die vettere melk en daarop langer kunnen teren. Hij is nu even wakker, maar dat mag ook wel, heeft sinds vanochtend bijna de hele dag getukt... wel met tussenpozen van drinken, verschonen, enzo, maar voor de rest echt moe na een voeding.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Biological Nurturing

Bericht door Liesje28 »

Ha, das mijn stokpaardje :-) ik heb daar destijds een aantal artikelen over geschreven, zowel voor bv.com als voor de VBN. Superfijn dat het voor jullie zo goed werkt! Geniet er van!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Biological Nurturing

Bericht door Mare »

Wat een fijne update. Ik hoop dat dit 'alles' was en hij dus geen reflux heeft.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13314
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Biological Nurturing

Bericht door Gootje »

Daarom zijn ze dus uitgevonden, die lactatiekundigen! Heerlijk, wat een rust geeft het je nu al.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Biological Nurturing

Bericht door Pauline »

Wat een fijne update :)
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: Biological Nurturing

Bericht door Eghosa01 »

Liesje28 schreef:Ha, das mijn stokpaardje :-) ik heb daar destijds een aantal artikelen over geschreven, zowel voor bv.com als voor de VBN. Superfijn dat het voor jullie zo goed werkt! Geniet er van!
Ik had er nog nooit van gehoord... echt jammer dat kraamverzorgsters dit niet weten. Die wist wel de "gewone" houdingen, maar over deze heeft ze met geen woord gerept. En ik vind het ook erg fijn dat de LK me het uitgelegd heeft en daarna ging het eigenlijk vanzelf.
Wat ik wel merk is dat als hij moe is (of 's nachts en dus wel wil drinken maar nog half slaapt), hij heel erg naar beneden gaat hangen met zijn hoofd en zijn hoofd zelf dan niet meer overeind kan houden. Is het dan erg als ik hem licht ondersteun? Want drinken wil hij dan wel alleen is hij moe.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5718
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Biological Nurturing

Bericht door kes »

Wat geweldig!
Ik heb toen Mees 2 weken oud was, waarschijnlijk deels hetzelfde probleem gehad. Omdat hij zich steeds verslikte, weigerde Mees op een gegeven moment nog om te drinken. Uiteindelijk belandden we in het zh. Daar wisten ze mbv een haberman-speen Mees weer aan het drinken te krijgen. Uiteindelijk heb ik mijn moeder-instinct gevolgd en ben ik achterover gaan liggen, Mees op me. Idd minder melk binnen door de zwaartekracht en Mees dronk zo beter! In het zh hadden ze dat nog nooit gezien, maar zagen en begrepen wel dat het hielp.

Fijn voor jullie dat het zo snel aangepakt is!
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Biological Nurturing

Bericht door Gerrie »

Fijn dat het zo goed gaat nu.
Ik heb even zitten googlen. Had er geen beeld bij.
Ik heb mijn kids echt heel veel zo gevoed. Onbewust dus een goede keus.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Biological Nurturing

Bericht door Ana »

Super zeg. Ik heb dat wel eens geprobeerd (had ook eens iets gelezen op bv.com) maar dat lukte niet echt. Het zal zeker schelen dat een deskundige je erbij geholpen heeft en ik geloof zeker dat het werkt. Fijn hoor!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Plaats reactie